Uncategorized

رواية عاشق المحامية الحلقة الحادية عشر 11 بقلم منه وائل

رواية عاشق المحامية الحلقة الحادية عشر 11 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة الحادية عشر 11 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة الحادية عشر 11 بقلم منه وائل 

نور:استنا البس الجوانتي عشان البصمات 

معتصم:صح هي معاها حق 

راجل :اقفوا عندكم وارفعوا ايدكم لفوق 

نور:يانهار اسود ومنيل 

راجل :انتوا بتعملوا اي هنا 

ادم:انت مين 

محسن:نور انا استاذ محسن 

نور:بابا انت اي اللي جابك هنا 

محسن:سمعتك وانتي بتتكلمي في الفون امبارح مع ادم علي الخطه فقولت اجي احمي ضهركم 

معتصم:اومال قولتلنا نرفع أيدينا وهربت دمنا ليه 

محسن:هههههه قولت اخضكم 

نور:حرام عليك يا بابا انا كان عيغمي عليا 

ادم:طب ممكن يلا بقا ناخد اللي هناخده ونمشي عشان انا مش حابب اكون في دور الحرامي ده كتير 

معتصم:انت بتقدم مسرحيه ده شغل ماهو عمل كده واحنا بنعمل زيه 

ادم:لا هو معملش كده هو بعت حد ماضعش برستيجه في الارض 

مصطفي :اهو فتحت الخزنه 

نور:اوعي كده بقا ،اهو صفقات الاسلحه وورق الملكيه بتاعي انا واخواتي ، والشيكات بتاعتك يا ادم 

ادم:طب حلو اوي تممي علي كل حاجه ويلا بينا 

امن1:,في صوت جوا في المكتب اطلع شوف في اي 

امن2:حاضر 

نور:يالهوي دول طالعين هنا 

معتصم :خليكي هنا انتي و استاذ محسن ومصطفي تعالي يا ادم 

ادم:يلا 

امن1:مين هنا انت مين 

ادم:انت خليك وراه واول مايجي يمسكني اضربه علي دماغه

معتصم:حاضر 

امن1:هضربك بالرصاص اقف عندك 

ادم:انا واقف اهو مااتحركتش 

امن1:ااااااااه 

ادم:اربطي علي اما اشوف اللي تحت 

معتصم:حاضر 

امن2:يا سيد انت روحت فين 

ادم:سيد بياكل رز مع الملايكه 

امن2:مين ، ااااااااه 

معتصم:انا ربطت اللي فوق 

ادم:تمم وانا ربطت ده اطلع هات نور ومصطفي و استاذ محسن.

معتصم:حاضر 

ادم:انا اول مره اعمل كده مش عارف هيحصل اي تاني 

نور:يلا بسرعه اوعي يكون حد منهم شاف وشكم 

معتصم:لا محدش شاف وشنا 

محسن:طب يلا بينا 

ادم:حسبي يا نور 

نور :في اي ااااااه 

معتصم:اي اللي فوقه ده اضربه علي دماغه 

مصطفي ضربته 

ادم :نور 

نور:ااااااه رجلي اااااه 

ادم:اهدي هتبقي كويسه يلا ياجماعه قبل ما حد تاني يجي 

محسن:يابنتي يلا بسرعه عشان نلحق رجلها 

مصطفي:انا اعرف مستشفي هنا قريب 

ادم :لا مستشفي هيسالوا اضربت بسبب اي وسين وجيم انا هاخدها الشقه عندي ونعالجها هناك 

محسن:شقه اي اللي تاخدها فيها وديها بيتهم 

ادم :مينفعش امها راجعه للبيت النهارده ولو شافت المنظر ده هتبقا مصيبه 

معتصم:خلاص يا جماعه احنا هنروح الشقه نعالجها وتبقا كويسه وبعد كده تروح وهي مش هتكون لوحدها يعني ماانت معاها يا استاذ محسن وانت باباها بردو 

محسن:خلاص ماشي 

نور:ااااااااه مش قادره رجلي 

ادم:اهدي هتبقي كويسه

مصطفي :لازم حد يشلها مش هتقدر تمشي 

معتصم:طيب تعالي هشيلك 

ادم:لا انا اللي هشلها ، انت مش هتقدر 

محسن:يلا انتوا هتتعزموا انا لولا ضهري ما كنت خليت حد فيكم شالها يلا رجلها بتنزف 

ادم:ماتخافيش يانور انا جنبك 

نور:رجلي بتوجعني اوي هئ هئ هئ هئ 

ادم:معلش استحملي ان شاءالله هتبقي كويسه 

معتصم:اركبوا يلا انا هسوق 

مصطفي :يلا براحه دخلها 

نور:اااااه رجلي 

ادم:معلش انا اسف اتخبطت غصب عني ،يلا اطلع يا معتصم 

معتصم:حاضر 

            بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

        في الNight Club

يارا:ايوا هو قال هنتقابل هنا يا ياسر 

ياسر:طيب يلا نقعد مش قادر اقف 

يارا:تعالي يلا 

ياسر:انتي جبتني معاكي ليه 

يارا:مش عارفه بس حسيت اني عاوزاك تشاركني في كل حاجه مش احنا صحاب 

ياسر:ايوا 

يارا:بس كده ،اهو جه هناك اهو 

ياسر:فين ده 

يارا:هناك اهو ده 

ياسر:يانهار اسود انتي تعرفي هيثم منين 

يارا:من الفيس بوك 

ياسر:بقولك ياسر ده صاحبي 

يارا:اي ده بجد طب قولي عنه احكيلي 

ياسر:احكي اي ابعدي عنه ده مش بتاع حب وجواز ده بيتسلي 

يارا:انت عبيط احنا بقالنا تلت سنين صحاب وبعدين انا اللي بحبه هز ماقاليش حاجه 

ياسر:ولا هيقولك ده بتاع بنات 

يارا :هو ذيك 

ياسر:ذي ماشي ستي علي الاقل انا كنت بعمل كده برضي البنات بس بطلت انما هو بياخد كل حاجه غصب وبالفلوس 

يارا :ماتقولش عليه كده 

هيثم :هاي ،اي ده ياسر انت جيت امتا 

ياسر:ملكش دعوه وبقولهالك اهو ابعد عن بنت عمي 

هيثم:بنت عمك مين 

ياسر :اللي حضرتك معلق معاها بقالك تلت سنين وجاي تقبلها النهارده 

يارا:ياسر بطل اللي انت بتقوله 

هيثم:سيبه يا يارا هو بس متغاظ انك مش مدياله ريق حلو ومش بصاله وهو هيموت عليكي 

ياسر :هيثم 

هيثم:ومش عارف انك بتحبني انا 

ياسر:ماتوقعتش منك كده ،وانتي قومي معايا 

يارا:لا مش هقوم ومش هروح في حته 

ياسر :بقولك قومي يلا 

يارا:انت بتضربني يا ياسر مش هروح معاك يعني مش هروح 

هيثم:انت مالك بيها اوعي كده 

ياسر:كلمه كمان واقسم بالله هفرج عليك المكان كله اتفضلي انتي كمان قدامي 

يارا:ااااه يا ياسر ايدي ااااه 

ياسر:بس مااسمعش نفسك ده اركبي 

يارا :هئ هئ هئ 

ياسر :بس ما اسمعش نفسك ده 

اي ياواد يا ياسر وربنا ما تخيلت انك حمش كده بس اصلي????????????????????????????????????

.          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في المستشفي

امينه:هي اختك فين هي  مش عارفه اني هخرج من المستشفي النهارده 

ريم:تلاقيها وراها شغل يا ماما 

امينه:ربنا يقويكي يابنتي 

تاليا:يلا يا ماما انا لامت كل حاجه  

كريم:يلا يا طنط العربيه جاهزه برا 

امينه :مش عارفه اقولك اي يابني والله احنا تعبينك معانا 

كريم:ماتقوليش كده يا طنط ده اقل واجب والله 

امينه:ربنا يحفظك. يابني 

ام كريم:خلاص اخدتوا الواد تحت جناحكم شغلتوا مرمطون 

كريم:ماما انتي اي اللي جابك هنا 

ام كريم :جايه اشوف ابني اللي اشتغل خدام عند الهانم وبناتها 

امينه :اهدي يا ام كريم في اي ابنك زي ابني وهو لو بيعمل كده فده برضاه مش غصب عنه ابنك راجل 

كريم:خلاص يا ماما اتفضلي علي البيت يلا 

ام كريم :اتفضل قدامي علي البيت يلا 

كريم:مش هروح في حته الا لما اوصل تاليا ومامتها واختها 

ام كريم :ينعل ابو تاليا لابو اللي جابها انت مابتسمعش كلامي عشان البت دي ربنا ياخدها ويريحنا منها 

كريم :ماما كفايا بقا 

ريم:تاليا تالياااااا 

امينه:بنتي 

           بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

             في شقه ادم 

محسن:حد فيكم ليعرف يطهر جروح 

ادم:انا بعرف 

محسن:طب يلا بسرعه 

معتصم:انا هروح اجيب شنطه الإسعافات 

مصطفي :وانا هقوم اعملها حاجه تاكلها وتشربها 

محسن :اهدي يا حبيبت بابا انا عارف انها بتوجع بس انتي قويه وهتستحملي 

نور:مش قادره يا بابا اااااااااااه 

ادم:بصي اللي هعمله هيوجعك استحملي 

نور:حااضر 

ادم:1 2 3 

نور:اااااااااااااه اااااااااااااه 

ادم :معلش خلاص اهو بطهره 

نور:مش قادره ااااااه 

ادم:بس خلاص بربطها اهو 

محسن:جسمها سخن ليه كده 

ادم:ده في الاول بس عشان الرصاصه بعد كده هتهدي لما تاخد الادويه ،معتصم روح هات الادويه دي 

معتصم:انت متاكد من الادويه دي والا اي هري وخلاص 

ادم :روح هاتها وانجز 

معتصم:حاضر 

نور:انا رجلي باظت ااااه 

ادم :لا ما بظتش ولا حاجه انتي هتبقى كويسه اول ماتاكلي وتاخدي الادويه 

محسن :امك بترن عليا يا نور 

نور:ماتقولهاش حاجه يا بابا ااااااه

محسن:طب اقولها اي 

نور:قولها ان احنا عندنا شغل كتير واني مشغوله ومش فاضيه 

محسن:حاضر ،الو سلام عليكم ايوا ياام نور لا نور معايا اه معلش انها ماجاتش عشان تروحك البيت بس هي مش فاضيه خالص وعندها شغل طيب تمم خالي بالكم من نفسكم سلام 

نور:خلاص يا بابا 

محسن:بس شكل في حاجه عندهم بتتكلم بتوتر كده 

نور:اي ليكون اخواتي حصلهم حاجه لازم اروح اشوف في اي ااااااااااااااااه 

ادم:تروحي فين انتي قادره تشيلي رجلك انا هبقا ابعت معتصم او اي حد يشوف في اي اقعدي بقا 

مصطفي :واحلي اكل العقل المدبر بتاعنا اتفضلي يا نور 

نور:شكرا يا مصطفي 

مصطفي:العفو علي اي بس 

محسن :طيب انا لازم اروح عشان في البيت مايشكوش في حاجه هتفضلي هنا يا نور 

ادم:ماتقلقش عليها انا جنبها ومش هسبها 

محسن:اممم طيب نور بنتي امانه في رقبتك يا ادم يلا سلام عليكم 

ادم:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

مصطفي :طيب يا باشا انا ماشي بقا عشان سايب امي في البيت هي واخواتي لوحدهم 

ادم:ماشي بس تعالي بدري بكره 

مصطفي :حاضر سلام 

ادم :سلام ،يلا كولي 

نور:ماليش نفس 

ادم:هو انا عازمك علي الغدي ده مش بمزاجك لازم تاكلي عشان تعوضي الدم اللي نزل منك وعشان الدوا اللي جاي ده 

نور:مش قادره اكول حاجه 

ادم:لا بصي بقا انا مااتعملتش مع اطفال قبل كده وما اكلتش طفل قبل كده فهاكلك غصب عنك وهاذيكي 

نور:اطفال!

ادم :اه اطفال ما انتي طريقتك دي زي الاطفال بلاش دلع كولي بقا.

نور:مش عاوزه انا 

ادم:طيب انتي اللي اضطرتني لكده 

نور:اي هتعمل اي 

ادم :هاكلك 

نور :لا 

ادم :ششش مااسمعش نفس افتحي بوقك يلا 

نور:لا لا امممم 

ادم:ايوا كده شاطره 

هححححح بقا ماتيجي تاكلني انا في بوقي يا ادم انا شاطره يخربيت الجفاف العاطفي ????????

نور:خلاص بقا انا شبعت والله 

ادم:خلاص ماشي 

معتصم :انا جبت الدوا اهو 

ادم :هاتها يلا وخد بعضك وروح علي المستشفي وشوف في اي هناك 

معتصم:ليه هو في اي 

ادم:مش عارف بس هي كلمت استاذ محسن في التليفون وشكلها فيها حاجه 

معتصم:خلاص ماشي انا رايح سلام 

ادم:سلام ابقا اطمنا 

معتصم :ماشي 

            بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في المستشفي 

امينه :فوقي ياقلب امك 

ريم:تاليا حبيبتي فوقي يلا 

الدكتور:اوعي انا اشوف فيها اي 

امينه:ونبي يا دكتور فوقهالي 

الدكتور:ماتقلقش يا حجه ان شاءالله خير 

ريم:طيب هي فيها اي 

الدكتور :صدمه عصبيه بس ماتقلقوش ان شاءالله هتكون كويسه بس ياريت تبعدوها عن اي مشاكل وانهيارات عصبيه وانا ادتها حقنه يعني كلها ساعه وهتفوق 

امينه:مش عارفه اقول اي عليكي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي احنا عملنالك اي خدي ابنك وامشي مش عايزين حاجه من حد خد امك وامشي ياكريم 

كريم:ياطنط اهدي 

امينه:خد امك وامشي يا كريم 

كريم :اتفضلي امشي قدامي 

ريم:اهدي يا ماما شويه وهتفوق 

امينه :يارب 

معتصم:السلام عليكم 

امينه:عليكم السلام 

ريم :معتصم 

امينه:استاذ معتصم ازاي حضرتك

معتصم :ازاي حضرتك يا طنط انا جيت عشان اطمن عليكم واطمن نور 

امينه:نور هي فين نور 

معتصم:معلش هي مش هتقدر تيجي عندها شغل كتير في القضيه 

امينه:طب هي كويسه 

معتصم:اه هي كويسه ماتقلقيش 

امينه:طب الحمدلله 

معتصم:طب يلا عشان اروحكم 

امينه:لا مالوش لزوم يابني 

معتصم :لا طبعا مايصحش اتفضلي 

امينه:طب استنا تاليا هتقوم بس عشان تعبانه 

معتصم:ليه فيها اي بس 

امينه:مفيش تعبانه حصل مشكله كده خلتها تعبت 

معتصم:لا الف سلامه عليها تعالوا هنركب العربيه واوصلكم للبيت ماتخافيش دي زي اختي هشلها 

امينه:ربنا يباركلك يابني 

ريم:شكرا 

معتصم:العفو علي اي يعني دي حاجه بسيطه يلا بينا 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في منزل ادم 

ياسر:يلا ادخلي 

يارا:اه سيب ايدي 

ياسر:بقولك يلا ادخلي 

اماني:في اي يا ولاد حصل اي 

ياسين:اي الدوشه دي 

ياسر:مفيش يابابا بس هي كانت عاوزه تسوق العربيه وتعمل بينا حادثه عشان كده بزعقلها 

ياسين:لا يا حبيبتي اسمعي كلام ياسر كده خطر عليكم 

يارا:حاضر ياعمو 

ياسين:يلا اطلعوا ناموا 

اماني :يلا تصبحوا علي خير 

يارا:ماقولتلوش الحقيقه يعني 

ياسر :وانتي فكرك لو بابا عرف الحقيقه هيسكتلك ربنا يهديكي انا طالع انام 

يارا:بس اي اللي هيثم قاله ده معقوله ياسر بيحبني غريبه 

        بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

             في شقه ادم 

ادم :تعالي قومي يلا عشان تاخدي دش 

نور:مش قادره اقوم 

ادم:اممم طيب 

نور:اي ده اه انت بتعمل اي 

ادم :اي بشيلك عشان تاخدي دش 

نور:ماهو انا مش هعرف اقلع هدومي واقف اخد دش 

ادم :اقلعك انا طيب 

نور:انت قليل الادب 

ادم:طب اعملك اي طيب 

نور:حطني في البانيو واقف برا اللي اديهولك تحطه علي السرير وتجبلي فوطه ولو عندك بورنس هاته 

ادم:اي ده كله اي بنجهز عروسه 

نور:ههههههه 

ادم :تعرفي ان شكلك حلو وانتي بتضحكي 

نور:☺

ادم:يلا هحطك في البانيو 

نور:ماتبصش خد دا حطت هناك ودا ودا 

ادم:اي ده انتي لابسه الدولاب كله ده لو حد حب يغتصبك هيهبط ومش هيعمل حاجه من كتر الهدوم دي 

????????????????????ونبي انت عسل يا واد يا ادم 

نور :بس يا قليل الادب اقف برا 

ادم:حاضر 

……..وبعد نص ساعة 

ادم :خلاص لبستي والا لسه 

نور:اه لبست اااااااااااه 

ادم:نور 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت زينة للكاتبة ميسون عبدالمجيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!