Uncategorized

رواية عشقت ملك السوق السوداء الفصل السابع 7 بقلم نهي عبد الرؤوف

 رواية عشقت ملك السوق السوداء الفصل السابع 7 بقلم نهي عبد الرؤوف
رواية عشقت ملك السوق السوداء الفصل السابع 7 بقلم نهي عبد الرؤوف

رواية عشقت ملك السوق السوداء الفصل السابع 7 بقلم نهي عبد الرؤوف

فى المشفى 
سيف : دكتور هى بخير أعمل اى حاجة علشان تتحسن 
الدكتور : هو الجرح عميق بس الحمدلله مجاش فى أعضائها الحيوية  و هى هتتحسن مع الوقت هى بس محتاجة رعاية جامدة الفترة دى 
سيف : طب هتفوق إمتى 
الدكتور : كمان كام ساعة 
سيف بصلها من زجاج غرفتها و أفتكر كلام تيم قبض على يده و أتصل على تيم
سيف : الو أيوه يا تيم إنت عندك حق لازم أبعد عنها  
تيم : اى حصل يا بنى فى اى 
فلاش باك 
إيمان : سيف حاااسب 
بصلها و لقى واحدة كانت هتطعنه بس إيمان إتصابت بدل منه 
سيف : إيمان فوقى إيمان يا بت …. حرس إمسكوها 
و حملها بسرعة للمستشفى 
عودة للوقت الحالى 
سيف : مقدرتش أحميها من خطر صغير ما بالك لم تبدأ اللعبة هعمل اى 
تيم : سيف تعالى هنا و فهمنى اى حصل 
قفل سيف الخط و مراحش لى قعد جنب إيمان لحد ما يطمن إنها فاقت على الاقل 
عند تيم كان قاعد بيقرأ ملف ليان 
تيم : منصور يا بن …… يا حقير بقى أنت حابب تعمل فيها كدا و كمان عملت دا كله حسابك تقل معايا 
هو مش عارف لى متعصب كل ما يفتكر إنه ممكن هى تتعرض للأغت ص ا ب من الحيوان دا بيكون عايز يموته فى لحظتها 
أخد نفس و رجع فيلته و قعد يفكر فيها لحد ما نام فى اليوم التالى راح الفيلا عند ليان هو هيتجن لى بيفكر فيها عايزها تطلع من دماغه هى اى عملت فى  كالعادة كانت فى الجنينة مع مراد 
مراد : ليان أنت بتحبى بابا 
فوزية : مراد أنا اسفة يا ليان يا بنتى 
ليان : لا عادى يا دادة أنت عايز الحقيقة يا ميمو 
مراد : طبعا أنت مش قولتى لازم نقول الحقيقة دايما 
ليان : شاطر يا مراد فاكر كلامى و إجابة سؤالك ايوه بحبه من اول يوم شفته فيه لسه بخاف منه شوية بس مقدرش أنكر الحقيقة زى ما قولتى يا دادة هو يبان قاسى و متكبر و بارد كمان بس هو حنين و لطيف و أكتشفت دا لم بشوفه مع مراد
مراد : طب لى متتجوزيش بابا و نعيش مع بعض للأبد 
ليان : علشان باباك بيحب طنط آية لسه و بيكرهنى أنا 
مراد : بس آية فى الجنة 
ليان : يا ميمو يا عسل لم تكبر هتفهم  
فوزية : يا بنتى أنا قولتلك إنه متعلق بيها لسه يمكن بطل يحبها 
ليان : يا دادة متواسنيش البيت كله مش ملحظاه صور ليها و لى مع بعض و لم بيقف يبص ليها مبتشفيش فى عنيه الوجع مبتشوفيش قد اى هو مشتقلها أنا مش محتاجة تواسينى أنا عارفة كويس يا دادة إنه بيكرهنى و مستحيل هيحبنى فى يوم و غير كدا هيسيب إيرينا و يبصلى أنا 
فوزية : يا بنتى بس أنت كدا هتتألمى 
ليان : أنا عارفة هتألم كام يوم و هنسى فى النهاية هو هيعيش على ذكرى آية او هيروح ليرينا خيار من أتنين مفيش ليهم تالت 
دادة : بس 
ليان بدموع : معلش يا دادة ممكن نقفل الحوار دا 
فوزية : خلاص متبكيش يا روحى حاضر
مراد : ليان متبكيش لو بابا مش هيتجوزك أنا هتجوزك و نعيش مع بعض 
ليان بإبتسامة: و أنا اطول أتجوز أستاذ مراد النويرى بشحمه و لحمه 
حضنت ليان مراد جامد و دموعها بتنزل هو قاعد شايف و سامع كل حاجة مشى و سابهم مع بعض  رجع شركته و كان سيف مستنيه 
سيف : مالك اى حصل 
تيم : أقعد هو أنت لى جبت سيرة ليان لم كنا بنتكلم و تقولى الحقيقة  
سيف : علشان واضح إنها بتحبك أنت مشفتش نظرتها ليك يوم الاجتماع و لم دخلت عليك انت و البت التانية و طلعت كانت هتبكى المشكلة إنك مبتفهمش الحجات دى بس هى نظرتها ليك كلها حب و حنية و غيرة لم بتشوفك مع واحدة تانية بس هى تقريبا جبل بتحافظ على أعصابها و اى حاجة ممكن تبين ليك إنها بتحبك بس المشكلة قد ما بتحاول تخبى كد ما هى نظرتها بتفضحها بس لى أنت بتسأل 
تيم : ف
ضول 
سيف : و من إمتى فضولى بحاجة تتعلق بواحدة 
تيم : عادى قولى اى حصل معاك أنا 
سيف : انا  عينتلها ممرضة خاصة تعتنى بيها و عينت حراس يفضلو معاها 
تيم : قررت اى طيب 
سيف : قررت هسمع كلامك و ابعد عنها أنت وصلت لى اى 
تيم : خلاص فاضل شوية و الخطوة الاولى تنتهى
فى اليوم التالى راح تيم لبيت إيرينا 
منصور : تيم باشا أتفضل من هنا إيرينا دلوقتى نازلة 
تيم : طبعا إيرينا فهمتك كل حاجة و أنا جاى لى بس فى حاجة أنا خليتها مفاجأ لما تنزل 
إيرينا : حبيبى أنت وصلت 
تيم : إيرينا شكلك حلو و طبعا الحلو ميلقش عليه غير الماس أنا جبتلك المجموعة دى 
إيرينا : دا الماس يا دادى شكرا يا حبيبى عجبنى خالص 
تيم : أنا هنا علشان أطلب إيد إيرينا بس إحنا هنتجوز على طول و لا عندك رأى تانى 
منصور : لا طبعا و إيرينا كمان موافقة مش كدا يا إيرينا 
إيرينا  بإبتسامة : طبعا 
تيم : خلاص بعد أسبوع كل حاجة هتم أنا همشى دلوقتى و أبقى أتصل عليك يا إيرينا 
مشى تيم و سابهم 
منصور : إيرينا أنا مش مصدق 
إيرينا بضحكة : لا صدق يا بابا مش قولتلك لم أحط حاجة فى دماغى هتكون ملكى و هو دلوقتى بقى زى الخاتم فى صباعى 
منصور : أول ما تم الجوازة كل حاجة هتكون ملكنا و السوق و الفلوس كل حاجة 
إيرينا : طبعا و هبقى حرم تيم المنيرى او لا اقولك ملك السوق السوداء بس و لا اقولك أنا هبقى الملكة و أخد منه كل حاجة 
هو وراجع شركته تليفونه رن 
تيم : الو يا دادة اى فى براحة طيب فهمينى 
الدادة : يا بنى فى حد بيحاول يقتحم الفيلا هنا 
تيم : الو يا دادة الو الخك قطع 
لف عربيته بسرعة 
تيم : الو يا سيف هات الرجالة و الحراس بسرعة فى فيلا مراد فى حد بيحاول يقتحمها 
وصل عند الفيلا لقى الحراس ميتين و الباب مكسور و مفتوح مسك مسدسه و دخل اى حد مش تبعه كان بيطلق النار عليه و يقتله لحد ما وصل وسط الاوضة مكنش فى حد 
تيم : دادة يا دادة مراد ليان أنتم هنا 
طلعت من المكان الى كانت مستخبية فى 
فوزية : الحق مراد و ليان يا بنى 
تيم : اى حصل يا دادة همن فين 
فوزية : همن إقتحموا المكان و أستخبيت أنا و ليان و مراد همن لقوا مراد فليان مرضتش تقعد معايا و طلعت من مخبئها و راحتلو علشان تحميه بعدين هى أنتهزت الفرص و أخدته و هربت و همن بيلحقوها دلوقتى 
سيف : تيم اى حصل هنا 
تيم : بعدين هات الرجالة و تعالو ورايا 
عند ليان كان متخبين فى بيت مهجور 
ليان : مراد خليك هنا اوعى تتحرك خليك قوى ابوك هياجى ينقذك متخفش 
مراد : و أنت هتروحى فين خلسكى هنا 
ليان : حبيبى أنا هاجى بس لازم نبعد الاشرار مش قولتلك أنا خارقة بش أنت هتكون حلو صح و هتفضل هنا و مش هتطلع صوت 
مراد : حاضر 
طلعت ليان من البيت المهجور و لفتت إنتباه الحرس ليها علشان تبعدهم من مكان مراد
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!