روايات

رواية أحببت زوجي الفصل السابع 7 بقلم رحمة سامي

رواية أحببت زوجي الفصل السابع 7 بقلم رحمة سامي

رواية أحببت زوجي الجزء السابع

رواية أحببت زوجي البارت السابع

رواية أحببت زوجي
رواية أحببت زوجي

رواية أحببت زوجي الحلقة السابعة

عدي كام يوم وقبل يوم المناقصة بيوم مروان اتصل بزينه….
مروان: ها جبتي الورق ولا لا مبقاش في وقت اخلصي احسن اقسم بالله ما هتشوفي فؤاد تاني
زينه بخوف: يا مروان حرام عليك ارحمني بقي وسبني اعيش حياتي وسيبي جوزي في حاله
مروان بزعيق: انتي مش هتجبيها لبر يعني زينه معاكي خمس دقايق الصور لو موصلتش هتشوفي فؤاد جثه قدامك هبعتلك فديو كدا شوفيه وهتبقي انتي اللي اختارتي بقي
*مروان قفل وزينه مسكت التلفون وشافت فؤاد وهو واقف ومن بعيد واحد ماسك مسدس ومصوبه ناحيته ومبقاش عندها حل تاني بعتت نسخه من الورق لمروان واتصلت بيه…
زينه: الورق بقي عندك اهو سيب جوزي في حاله بقي واخرج من حياتي خالص
مروان: لا يا قطة انتي كنز مينفعش افرط فيه استني المناقصة الجاية بقي
زينه: حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ
مروان بضحك: سلام يا ست الشيخه بقي
فؤاد رجع من بره وزينه كانت في اوضتها بتعيط جري عليها: مالك يا زينه في اي سوزي ضايقتك بحاجه قوليلي
زينه من غير ما تحس حضنته: خليك جانبي يا فؤاد انا خايفه اوي اوع تسبني بالله عليك
فؤاد بحب: اهدي يا حبيبتي انا معاكي اهو مش هسيبك بس اهدي

 

 

زينه: انت قولت اي يا فؤاد مين اللي حبيبتك
فؤاد بحب: انتي اللي حبيبتي يا زينه انتي ومفيش غيرك في الكام يوم دوال انا اتعلقت بيكي اوي انا بحبك يا زينه
زينه بحب: وانا كمان بحبك يا فؤاد بحبك اوي يا حبيبي بس يعني
فؤاد: بس اي اتكلمي يا زينه متخفيش في اي
زينه: احم يعني سوزي دي ام ابنك او بنتك مينفعش هي اولي بيك عني
فؤاد: انا مش هقصر في حقها بس انتي اللي مراتي يا زينه وبعدين بس بقي دا انتي طلعتي حلوة اوي وانتي بتعيطي
زينه بكسوف: بس بقي يا فؤاد عيب كدا
فؤاد: بس اي تعالي كدا دا في كلام كتير اوي عايز اقوله ليكي
واخدها في حضنه وراحوا في عالمهم الخاص واخيرا بقيت زينه ملكه ومراته شرعاً…
……………………..
سوزي كانت بره ورحت لمروان وهي متعصبة….
سوزي: يعني اي يا مروان انا عايزاها تسيب فؤاد مش تقرب منه انت ليه مقولتش لفؤاد انك كنت جوزها يعني مش فاهمه
مروان: عشان هي دي اللي هتساعدنا ان شغلنا يكبر يا سوزي وهتخسر فؤاد كل فلوسه
سوزي: بس انت عارف اني بحبك فؤاد وعايزاه ليه تعمل في اختك كدا
مروان: الشغل يحكم يا حبيبتي بقي وبعدين قوليلي هتعملي اي لما يكتشف البيه انك مش حامل اصلا
سوزي: ما انا هبقي حامل مش هسيبه يضيع من ايدي انا بحبه هو مش فلوسه
مروان بغضب: اياكي تعملي كدا يا سوزي فؤاد مش هخليه معه جنيه بلاش تضيعي نفسك
سوزي: قولتلك بحبه هو مش فلوسه سبني اشوف حياتي ومتدخلش فيها وزينه دي مش هتفضل معه كتير
مروان: براحتك يا سوزي بس متجيش تعيطي في النهاية
سوزي: ماشي يا اخويا سلام
………………………….

 

 

تاني يوم الصبح راح فؤاد المناقصة وبعد منازعات كسب فؤاد المناقصة ومروان بقي مصدوم..
مروان: ازاي يعني دا مستحيل المناقصة دي بتاعتي ازاي دا حصل اه يا زينه الكلب اكيد ادتني معلومات غلط
فؤاد وهو بيضحك: اهدي يا مروان مش كدا صحتك يا حبيبي وعيب تغلط في مرات صحبك
مروان: فؤاد انا مش فاهم حاجه انت بتقول اي اكيد بتتكلم عن شخص تاني
فؤاد: بس يا مروان لعبتك اتكشفت انا عارف كل حاجه زينه مراتي مبتخبيش عني حاجه خالص
مروان بغضب وحقد: يعني كنتوا بتلعبوا بيا كل دا انت وهي
فؤاد: مش احسن متلعب عليا وتستغل انك كنت جوز مراتي احسنلك تبعد عنا يا مروان
مروان: مستحيل انا مش ههداء غير لما اشوفك مدمر يا فؤاد
فؤاد: ليه كل الحقد دا انا مش فاهم عملتلك اي
مروان: عشان طول عمرك احسن مني انت مش ازيد عني في حاجه احب بقي اقولك مفاجاه حلوة عارف مين اللي بيشغل البنات في الدعا*رة مين هو الراس الكبيرة
فؤاد باستغراب: مين هو ويخصني في اي ان شاء الله يعني
مروان: لا يخصك ويخصك اوي اصل الباشا يكون ابوك يا حبيبي
فؤاد هو مصدوم: انت بتقول اي اكيد كداب
مروان: لا مش كداب وادي الدليل اهو اتفرج علي ابوك يا صحبي
*فؤاد بقي يتفرج وهو مصدوم وبعدين زق مروان ومشي ومروان خرج ركب عربيته وهو متعصب وسايق علي اسرع سرعة وفجاه العربية اتقلبت بيه ومات….
رجع فؤاد البيت ودخل وهو مهموم وقبل ما يتكلم مع زينه جاله تلفون بيعرف فيه ان ابوه اتقبض عليه متصدمش ولا حاجه وقفل السمة وقرر يبعد عن كل دا…
زينه: مالك يا فؤاد في اي انت كويس
فؤاد: كويس يا زينه كويس بس هي سوزي فين
سوزي: انا هنا اهو يا حبيبي هروح فين يعني قولي في اي
فؤاد: تقدري تلمي هدومك وتمشي مش عايز اشوف وشك هنا تاني

 

 

سوزي بصدمه: انت بتقول اي يا فؤاد امشي ازاي يعني وابنك اللي في بطني
فؤاد: انا عارف اللي فيها امشي احسن ما ابلغ عنك وتتحبسي امشي يا سوزي
سوزي بعياط: انا بحبك يا فؤاد ليه بتعمل فيا كدا متسبنيش
فؤاد: امشي مش طايق اشوف وشك انا مش بحب غير زينه وبس
سوزي جريت مسكت سكينه وقالت: بدام بتحبها واختارتها عني يبقي هي لازم تموت
*وبسرعه ضربت زينه بالسكينه جري فؤاد عليها ومسكها قبل ما تقع وزينه قالت: بحبك يا فؤاد
فؤاد قام ضرب سوزي ووقعت علي الارض اغمي عليها وبسرعه اتصل بالاسعاف وبالبوليس اللي جه قبض علي سوزي وطلع فؤاد علي المستشفي وزينه دخلت العمليات….
…………
بعد سنتين….
زينه: يا اسيل تعالي بقي تعبتيني معاكي يوووه متشوف بنتك يا فؤاد
فؤاد: اعملها اي يعني هي بنتي لوحدي انا كان مالي ومال الجواز
زينه: بقي كدا يا فؤاد ماشي انا اللي غلطانه
فؤاد: خلاص يا حبيبتي متزعليش مش قصدي والله تعالي يا اسيل اشربي اللبن بقي
اسيل: حاضر يا بابي شربته كله اهو هدخل انام بقي
زينه: فؤاد هو انت ليه لحد دلوقتي مجبتليش سيرة مامتك
فؤاد: عشان هي ماتت بسبب بابا يا زينه وعشان كدا مش بحب السيرة دي
زينه: خلاص يا حبيبي حقك عليا
فؤاد: خلاص يا حبيبتي مفيش حاجه هي ماما صفياء فين

 

 

زينه وهي بتضحك: ماما صفياء هي في زايها من ساعة ما بقيت حامل وهي بتدلع علينا خالص
عباس طلع من الاوضة وهو ساند صفياء وبيقول: ما تدلع براحتها عادي دي ام ابني
صفياء: ااااه الحقوني بولد الله يخربيتكوا
*جري الكل علي المستشفي وام زينه ولدة ولد زي القمر وهي وكريمه بقوا صحاب والكل بقي عايش في سعادة وعايزة اقول مش معني انها مطلقة يبقي حياتها انتهيت هي ملهاش ذنب ان الاختيار كان غلط المهم ان العوض يكون عوض بجد…. تمت….

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت زوجي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!