Uncategorized

رواية شلة بنات الحلقة السابعة 7 بقلم ماسة نصر (شروق الشمس)

 رواية شلة بنات الحلقة السابعة 7 بقلم ماسة نصر (شروق الشمس)

رواية شلة بنات الحلقة السابعة 7 بقلم ماسة نصر (شروق الشمس)

رواية شلة بنات الحلقة السابعة 7 بقلم ماسة نصر (شروق الشمس)

وعندما وصلت ايه ونورا الى المكان وجدتا نوال مسطحه على الارض ولم يستغرق الامر ثوانى حتى عرفتا بالتأكيد ان منه هى من وضعت قدمها حتتى تتعثر نوال على الارض ….. والادهى والامر ان منه قد جثت على الارض لتأخذ بيدها ولكنها بدلا عن ذلك جذبتها من شعرها وهى تقول ببراءه مصطنعه : اسفه
صرخت نوال متأوه : ايه ده … انتى بتعملى ايه ؟
منه: الله بقومك
نوال بحنق: طب سيبى شعرى سيبى
وقف محمد بجانب منه ثم قال بصوت خافت عايزك فى البلكونه
محمد باستياء : ايه اللي انتي عملتيه ده
منه : معملتش حاجه
محمد : لا عملتي وانتي فاهمه كويس انتي عملتي ايه
منه : اه بصراحه انا وقعتها عن قصد لانها كانت بتهزر وتضحك معاك وانا مستحملتش
محمد : وانتي ايه تكوني اصلا علشان تغيري عليا مش فاهم يعني تغيري عليا بمناسبه ايه
منه: مانتا عارف
تنهد محمد بضيق : منه انا مبحبكيش بصي يا منه انا مستحملك علشان انتي صاحبه اختي واخت صاحب عمرى بس وحطى مليون خط تحت بس دى … و والله لو ادخلتي ف حياتي تاني هتشوفى شئ مش هيعجبك
تركها محمد وغادر بينما هى ظلت تبكى بشده
ذهب ياسين اليها : منه بتعيطي ليييه
منه : مش بعيط
ياسين : لا والله كنتي بتعيطي احكيلي بقي في ايه
منه : فيه ان الكل عارف اخوك وهو مش معبرني فيه ان لو اهلي هزقوني زي ما اخوك بيزهقني كنت قاطعتهم ومش كلمتهم فيه ان باجي علي كرامتي علشان خاطر ان انا بحبه قولي اعمل ايه
ياسين : انتي اللي غلطانه انتي اللي مدلوقه عليه
منه : يعني اعمل ايه مش فاهمه
ياسين : بصي احنا الولاد مبنحبش البنات اللي مدلوقه علينا بل بالعكس بنحب البنات اللي بتدينا علي دماغنا يعني متعبرهوش وهو يجيلك لحد عندك يعترفلك بحبه
منه : بجد
ياسين : اه بجد
منه : ماشي انا هعمل كده شكرا.
ياسين : عفوا …منه
منه : ها
ياسين : وانتى ماشيه فى مزهريه بره امسكيها وعلى راس نوال
ضحكت منه رغما عنها
بينما اصطدم كريم بايه فاوقع مل فى كوب العصير عليها
ايه : مش تحاسب يا بنى ادم انت
كريم : انا اسف
اتى احمد على الفور
احمد: حصل ايه يا جماعه
كريم: مكنتش واخد بالى ووقعت العصير على الانسه
احمد: حصل خير يا جماعه
ايه بقرف : خير ولا شر معدتش تفرق
احمد : حقك عليا يا انسه ايه معلش اصل كريم غشيم شويه
مالت ايه براسها قليلا : ايه : كريم هو انا اعرفك قبل كده
كريم : لا ليه ؟؟؟
ايه : صوتك حاسه مالوف انا سمعته قبل كده ده انا متاكده ان انا سمعته قبل كده بس مش فاكره فين
كريم : لا انا عمري ما بنسى حد قابلته او كلمته قبل كده مظنش ان حنا اتقابلنا
ايه : علي العموم اتشرفت بمعرفتك بعد اذنك
كريم : اتفضلي
احمد:مالك مسهم كده لييه
كريم : مش عارف حاسس بحاجه غريبه ناحيتها
احمد انتا لسه متعرف عليها دلوقتي ولحقت تحس بحاجه غريبه من ناحيتها
كريم : مش عارف حاسس اني اعرفها
احمد : يا عم انتا هتستعبط عليا انتا طول عمرك عايش ف الفيوم وهي ع طول عايشه ف القاهره يبقي عرفتها ازاااااااي
كريم : مش عارف بقي
احمد : لا فكك منها دى حراميه
كريم :لا يا عم مش معقول
احمد: فاكر يا عم البت بتاعت سوبر الماركت هى دى
كريم : برضه لا اكيد فى حاجه غلط
كادت ايه ان تخرج لولا ان والدة احمد وقفت فى طريقها : مامتك مجتش ليه
ايه : معلش مبتحبش الدوشه
ردت عليها : لا دى لازما تخلينا نشوفقها
ايه بابتسامه باهته : ان شاء الله
فى صباح اليوم التالى
وقع ياسين على الدرج
ياسين باعلى صوته : يا كابتشينووووووووووووووووووووووو
احمد : انت الكابتشينو هيعمل ايه في حالاتك دي انتامجنون انتا عايز دكتور
ياسين : والله منا عارف مين فينا اللي مجنون طب يا عم طلعني عند ايه وهي هتعرف هتعمل ايه هي دكتوره
احمد : حاضر
سند احمد ياسين واوصله الى شقته ثم خرج
هبطت ايه الى الاسفل بعدما قامت بالاسعافات الاوليه الى ياسين
بينما وهى تهبط الدرج اصطدمت باحمد
ايه : انت تانى
احمد : معلش والله انا اسف مش عارف كل اما اقابلك تحصل مصيبه ليه
لملمت ايه اشائها التى سقطت بسرعه
نظر احمد اسفل قدميه فوجد بطاقه هويه
خرج من البنايه بسرعه ليعطيها لايه فلم يجدها
قلب البطاقه في يده فاصابته الصدمه حينما قرا الاسم
يتبع..
لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!