Uncategorized

رواية حب زائف الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان

 رواية حب زائف الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان

رواية حب زائف الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان

رواية حب زائف الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان

الطبيب: ممكن سؤال …..
َ
ٕ
والدة كيارا: بنتي حصلها حاجة …….
ٕ
الطبيب: لا بنتك كويسة انا هسالك اي اللي حصل معاها……
ٕ
والدة كيارا: كيارا بنتي شافت اللي مافيش واحدة شافته ثم حكت له ماحدث معها ………
ٕ
الطبيب: لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يكون في عونها يارب ………..
ٕ
والدة كيارا: يارب يابني تطلق من ابن *** ده وهنرتاح ونهج من هنا انا وهي …..
ٕ
الطبيب: أن شاء الله بنتك هتاخد حقها وهتنتقم من كل واحد هنها ……
ٕ
والدة كيارا: أن شاء الله …أن شاء الله…. 
_________________________________________
عند أحمد في السجن 
احمد في نفسه وهو يتمتم: والله لا وريكي ياكيارا الكلب انا اتسجن بسببك لا وكمان عاملالي  تحليل طب شرعي والله بس أخرج(مش لو خرجت انت تسكت خالص)……
ٕ
_الحلو بيتكلم في اي ما تشاركنا معاك الكلام ياعريس  (قال ذلك الرجل كلماته بضحكة واستهزاء منه)……
ٕ
احمد: بقولك اي ما تخلنيش اتعصب عليك واخلي بدل الجريمة اتنين ……
ٕ
_تتعصب علي مين ياض دا انا اقسمك نصين ولا اي يارجالة (قال تلك الجمله وهو ينظر له)……
ٕ
=طبعا ياكبير …..
ٕ
سكت احمد عن الكلام وظل ينظر في الفراغ ويراجع نفسه هل افتعل خطأ ولكن عقله يفوز بأنه لم يفعل أي خطأ ……
بقلمي آية رمضان
_________________________________________
 عند كيارا وهي نائمه في عالم اخر تحلم بوالدها…..
ٕ 
كيارا: بابا ؟! …. سيبتني لي يبابا معتش قادرة علي حاجة كرهت كل حاجة نفسي ودنيتي وانت معايا كنت مطمنه اكتر من دلوقتي …. دلوقتي بقيت خايفة انام بقيت بخاف من الناس سيرتي بقت علي كل لسان ….
ٕ
والد كيارا: كيارا دا اختبار من ربنا ليكي وانتي لازم تتخطيه وربما عمره ياحببتي ما يسيب مظلوم ……
ٕ
كيارا: خدني معاك مش عايزة اكمل في الحياة اللي كلها ناس وحشة دي …….
ٕ
والد كيارا: وامك وحقك هتتخلي عنهم عشان تعبتي أن الله اذا احب عبدا ابتلاه وانتي ربنا بيحبك كملي هتاخدي علي قد تعبك فرح كبير اوي بس كملي ياحببتي …..
ٕ
كيارا: بس انا طاقتي فرغت ……..
ٕبقلمي آية رمضان
والد كيارا: لما التليفون بيفصل انتي بتشحنيه وانتي كمان اشحني طاقة جواكي تاني وفي تلك اللحظة فتحت كيارا أعينها وهي تنظر إلي السقف وجبينها يتصبب منه العرق وأصرت علي أن تأتي بحقها من كل شخص قدم لها اهانه كانت تأخذ نفسها بصعوبة ثم هدأت واتي الطبيب لها وأخذ يفحصها حتي وجدها سلميه وأخبر والدتها بأنها يمكنها أن تخرج في أي وقت……. 
والدة كيارا: شكرا ليك يادكتور علي وقفتك معانا دي مش هننساها ابدا …….
الطبيب : العفو ياخالتي ثم نظر إلي كيارا بإعجاب وابعد نظره عنها لأنها متزوجه وخرج ……..
_________________________________________
مر يومين علي الجميع وجاء موعد الجلسة 
ٕ
محكمه…….
ٕ
القاضي : حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم احمد يونس السيوفي بالسجن لمدة خمس سنوات ودفع غرامه ١٠٠ الف جنيه لزوجته وحكمت أيضا عن المتهمة سعاد السيد عطية بالسجن لمدة لا تقل عن ٨ سنوات وغرامة ٢٠٠ الف جنيه …..
ٕ
والدة كيارا: لولولولولولولولي بنتي حقها مش هيضيع هفا وهتطلق منك يابن يونس كمان يومين وهتاخد كل حقوقها ……
ٕ
كيارا: وحققت امنيتي انا وبابا وانتقمت منك ياحمد وخدت حقي ثم ذهبت ناحيته ووقفت أمامه ……
ٕ
كيارا: عشان تحرم تمد ايدك علي حرمه وعايزة اقولك حاجة كمان ….انت مش بتخلف ياحمد ………
احمد: ????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى