Uncategorized

رواية أحببت ملاكي الفصل السابع 7 والأخير بقلم ملك يسري

رواية أحببت ملاكي الفصل السابع 7 والأخير بقلم ملك يسري 

رواية أحببت ملاكي الفصل السابع 7 والأخير بقلم ملك يسري

رواية أحببت ملاكي الفصل السابع 7 والأخير بقلم ملك يسري

سليم:  نعم ياسمر. 

سمر بإحراج:  بص ياسليم اناا زمان كنت وحشة وكلكوا عارفين كنت بسمع كلام ماما وشهيرة واناا مغمضة عينى عن الخقيقة كنت بجرح اى حد اقل من مستوانااا بس ولحد امبارح الصبح كنت كداا سمر المغرورة لحد اماا احمد جوزى اتكلم معايااا وفهمنى غلطى وسامحنى بس قالى انك لازم تعرف كل حاجة قالى روحى وكلميه وهو اكيد هيسامحك. 

سليم وابتسم:  سمرر اعترافك لوحده كفيل يخلينى اكون فخور بيكى سمرر انتى وشهيرة اخواتى بس ملاك حبيبتى انتو لى مش قادرين تفهموا ان الحب مش ب ايد حد سمر انتى اختى الصغيرة اللى بحبهااا اناا مسامحك من قبل امااا اعرف اى حاجة. 

سمر بدموع:  زمان لماا طنط كريمة تعبت وخدنهاا المستشفى لماا عندهاا حالة تسمم. 

سليم بشك:  ايوااا. 

سمر:  ماما خلت شهيرة تضايق ملاك وهى بتعمل الشاى وحطتت سم ف كوباية ملاك بس اللى شربتهاا طنط كريمة بس والله اناا مكنتش موافقة وبماا حصلل كداا كنت هروحواقولك بس هماا منعونى. 

سليم بهدوء:  وبعدين. 

سمر:  ماما تانى يوم مسكت ملاك قبل اماا تطلع تصحيك هددتهااا انهاا لو مبعدتش عنك هتقتل رحاب اللى هى مديرتهم ف الميتم وهتبوظ سمعة صحبهاااا علشان كدااوملاك اتخنقت معاك وبعدت عنك. 

سليم وقام وحضنهاا:  طب هششششش وبطلى عياط انتى ملكيشذنب وكويس انك فهمتى ان داا غلط قبل اى حاجة اناا هعرف اتصرف مع شهيرة ومع مرات عمى متتدخليش انتى خليكى مع جوزك. 

احمد:  جوزهاا هيغير كداا يا استاذ. 

سليم بضحك:  الله اختى ياجدع وحاضنهاا. 

احمد:  يحفظكوا ل بعض ياحبيبى واناا اسف ب النيابة عن حبيبة قلبى. 

سليم وحضنه:  دى اختى الصغيرة يا احمد قبل اى حاجة وبجد مبسوط بيك. 

احمد وخد سمر ف حضنه:  دى حبيبتى وبنتى ومراتى وكل ما ليااا اكيد لازم اقف جمبهاا وانصحهااا وهى كانت شاطرة وسمعتنى عايز حاجة بقااا. 

سليم:  ابداا ياحبيبى عن اذنكم. 

سليم سابهم ومشى. 

سمر وحضنت احمد:  كنت خايفة ميسمحنيش. 

احمد:  هشششش كله بقاا تمام يلاا بيناا نروح نصلى ركعتين شكرلله. 

سمر وابتسمت:  يلااا ياحبيبى. 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

هدى:  ايوااا ايوااا جاية. 

شهيرة:  مين الغبى اللى بيرن كداا. 

هدى بصدمة:  سليم. 

سليم:  فين شهيرة يامرات عمى. 

شهيرة:  نعم ياسليم عايز اى. 

سليم مسكهاا من ايديهااا ونزل ركب العربية وهى ساكته لحد اماا وقف قدام البحرر. 

شهيرة:  ممكن اعرف ف اى. 

سليم:  سمر قالتلى على كل اللى انتو عملتوه. 

شهيرة بخوف:  عملنااا اى انا مش فاهمة حاجة. 

سليم واتنهد:  بصى ياشهيرة اناا تعبت وزهقت حرام عليكم بقااا حبيتك ف الاول كنت مستعد اقتل نفسى علشانك بس انتى بعتينى ياشهيرة وبعد اماا احب والانسانة دى بقت كل حياتى بعتدونى عنهااا شهيرة انتى وسمر اخواتى واخوكى تعب جامد قلبة مبقاش حمل اى حاجة شهيرة انتى مش بتحبينى انتى عايزنى ملكك وبس امك بتلعب ف دماغك وخلاص انتى بتحبى حازم وكلناا عارفين كدااا. 

شهيرة بدموع:  ايواا بحبه بس ماما شيفاه مش مناسب وعلى طول بتحاول تكرهنى فيه وتحببنى فيك بس اناا مش بحبك انا بحبه هوو انت اخويااا والله بشوفك اخوياا انت وعمر بس ماما اقنعتنى ان ملاك نصابة واناا بقيت احاول ابعدهاا عنك مش علشان بحبك علشةن اقتنعت من كلام ماما انهاا طمعانة ف فلوسك وبس بس اناا والله بحب حازم. 

حازم:  وحازم بيموت فيكى ياشهيرة. 

شهيرة بدموع:  حازم اناا. 

حازم وحضنهاا:  هششششششش انتى حبيبتى اناااا ومش عايز حد غيرك انتى ياروح حازم. 

شهيرة فضلت تتكلم هى وحازم وسليم مشى وابتسم ان اخواته البنات اخيراا هيعيشواا حياتهم من غير اذى مفضلش غير الكبيرة بتاعتهم. 

هدى:  بنتى فين ياسليم. 

سليم:  مرات عمى سيبى بناتك يعيشواا وسبيناا ف حالنااا ياريت سمر مبسوطة مع احمد وشهيرة مع حازم ومبسوطين ياريت تشيلى الحقد والكره داا من قلبك عن اذنك. 

سليم مشى وساب هدى وتفكيرهااا. 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

ملاك بقلق:  كنت فين داا كله ياسليم. 

سليم:  …………… 

ملاك:  مش بترد علياااا لى. 

سليم ببرود:  نعم عايزة اى. 

ملاك بدموع:  شكراا مش عايزة عن اذنك. 

ملاك سابته وطلعت تجرى. 

سليم:  ولسة اصبرى عليااا. 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

نهى:  مالك بس ياملاك. 

ملاك بعصبية:  بعد كل داا تقوليلى مالك انتى هتعصبينى انتى التانية. 

نهى:  يابت خليكى باردة. 

ملاك:  اطلعى برة ينعل ابو شكلك. 

نهى:  طيب ياختى كدا كدا خارجة اشوف اسيل. 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

باليل يعم الهدوء ملاك زهقت وقررت تنزل تحت. 

ملاك:  هماا راحواا فين نهى ياشرين راحواا فين دول. 

…  :  بس بس. 

ملاك:  اى ياحبيبتى فين الباقى. 

اسيل:  هقولك سرر كبيرر اوووووى. 

ملاك بضحك:  اى هو بقااا السر الكبير داا. 

اسيل:  عمو سليم عملهم عصير وبعديهاا كلهم نامواا وهو معاه بنت حلوة اووووووى فوق. 

ملاك بصتلهااا بصدمة وسابتهااا وطلعت تجرى على فوق. 

ملاك دخلت الاوضة بعصبية

ملاك:  سليم انت يا استاذ يامحترم انت فين سلييييييم يا ابن كريمة وعاملى مؤدب يا سافل انت فين ياااض. 

سليم:  تؤتؤتؤ عيب كداا فى واحدة تقول ل جوزهااا ياسافل و ياض مش عيب كداا. 

ملاك:  جوز ف عينك مستحيل اتجوزك. 

سليم وقرب منهاا:  طب عينى ف عينك كداا. 

ملاك بدموع:  ابعد عنى ياخاين. 

سليم وخدهااا ف حضنه:  قلب الخاين تقبلى تتجوزينى. 

ملاك وضربته على صدره:  انت بتضحك عليااا علشان تخبى السلعوة اللى انت جايبهااا البيت اسيل قالتلى كل حاجة. 

سليم وضحك:  اسيل. 

نهى ظهرت هى واسيل والباقى. 

سليم:  شطورة يا حبيبة عموو عرفتى تضحكى عليهااا. 

ملاك برفع حاجب:  تضحك عليااا. 

سليم:  اه ويلااا بقاااةعلشان المأذون تحت بقاله كتير. 

ملاك لقت نفسهاا قدام الماذون وبتبص للكل ومستغربة اى اللى بيحصل. 

المأذون:  بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير. 

سليم وحضنهااا:  مبروك ياحبيبى. 

ملاك:  مبروك على اى. 

سليم وشلهاااوالكل بيضحك:  دى شكلهااا ف حته تانية اناا هفوقهااا ب معرفتى. 

ملاك:  انت وخدنى فين. 

سليم بهمس:  اصل ف موضوع مهم اووووى لازم نتناقش فيه. 

ملاك:  موضوع اى. 

سليم:  اصل عايز اجيب نونو يشيل اسمى. 

ملاك:  واناا مالى. 

سليم:  اصل انتى هتبقااا ماما ل النونو. 

ملاك:  ياقليل الادب. 

سليم:  هششششششششش اسكتى. 

ملاك حضنته واتكلمت بهمس:  بحبك ياسليم. 

سليم:  وسليم بيموت فيكى ياروح سليم

توتة توتة خلصت الحدوته ☺️☺️☺️☺️

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!