روايات

رواية تملك عاشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الجزء الحادي والعشرون

رواية تملك عاشق البارت الحادي والعشرون

رواية تملك عاشق الحلقة الحادية والعشرون

الساعه 5 صباحا
استيقظت من نومها الطويل وجدت في يدها محلول اخرجته من يدها وذهبت تنظر حولها اهي تحلم ام ماذا هي في السرايا هل هذا حقيقياا لاا بالطبع انها تحلم وان كان هي اشتاقت له بشده خرجت من غرفتها وهي تعرج وذهبت الي غرفته لتجده يغوص في نوم عميق جلست بجانبه وتذكرت عندما دلفت غرفته سابقاا ابتسمت للذكري وذهبت لحضنه وغاصت بجانبه في النوم
&&&&&&&
ذهب ايمن يجري الي المستشفي الذي املاه والده عنوانها دلف الي الاستقبال
ايمن:لو سمحت في واحده جت منتحره ايمها انغام وليد حسان
الاستقبال:ايوه يافندم هي في العمليات دلوقتي في الدور التاني
ليذهب يجري الي الدور الثاني صعد بسرعه ليجد والده يقف امام غرفه ما حزين ويهز قدمه بعنف
ايمن:مالها انغام يابابا
شوكت بحسره:روحت البيت دخلت اوضتي لقيتها علي السرير عريانه وسايحه في دمها لبستها حاجه كانت الاسعاف جت وجابتنا علي هناا
ايمن:انشاء الله هتكون كويسه
&&&&&&
خرج الساعه 7 ونص الي عمله ولاكنه ذهب الي غرفتها ليطمئن عليها ولاكنه لم يجدها
نوار:مي يامي…..راحت فين دي معقوله فاقت
طرق علي الحمام ولم يسمع مجيب ففتح الباب لم يجدها هبط الي الاسفل سريعاا
نوار:خديجه
جاءت الخادمه سريعا
خديجه:ايوه يابيه
نوار:مي خرجت من اوضتها
خديجه:لاا يابيه انا من ساعت ما صحيت وحضرتك اول واحد تطلع
نوار بصراخ:يا باباااا مي اختفت ياباباااااا
وذهب يجري الي غرفه والده
فهد وهو ينهض من مكانه:في ايه
نوار:مي مش موجوده في اوضتها
فهد وهو يفتح عيناه علي مصاريعها:روح خلي ممدوح يدرو عليها في الجنينه
وذهب الي زياد لتخرج نورا وفايزه وفريده علي الصوت
فايزه:في ايه
فهد:مي مش لاقيناها
نورا:يلهوووووي هي لحقت تيجي
فريده بسرعه وبدون تفكير:انا هدور عليها تحت
ونورا ذهبت تبحث مع نوار وفهد ذهب الي زياد ولاكن ما ان فتحه حتي صدم مي تنام بأحضان زياد وتتمسك به بشده وهو ايضاا يحتضنها وكأنها طفلته
فهد وهو يتنهد:لقيتهااا يافريده….يااانوراا
فريده:لقااها يا خالوو لقااها يامرات خالو
ذهب الجميع الي مركز فهد ليجدوا مي وزياد بهذا الوضع
نورا:ياازياد
فهد:سيبيهم….انزلوا يلاا
وخرج الجميع وترك فهد الباب مفتوح وهبطوا الي الاسفل
فهد وهو يجلس:قولت مي جت وهنام وانا مطمن الاقي نوار يصحيني علي صوويته
نوار بحرج:اعمل ايه ملقتش البت اسكت وروحت سألت خديجه لقيتها بتقولي مشوفتهاش بتخرج اعمل ايه
فهد:تصحيني من احلا نومه
نوار:طيب انا ماشي اناا
فهد:اه يااخويا تصحيني وتمشي
نوار:خلاص بقا المسامح كريم
وقبل يد والده وذهب
فهد:طب ايه انا اقوم اكمل نوم ولا اعمل ايه
ليجدو عماد يهبط علي السلم
عماد:هو مين كان بيصوت
نورا:لااا مفيش روح كمل نوم
عماد وهو يحكك شعره:بس انا سمعت صوت صويت…(ليهمس لنفسه)يمكن بحلم
وصعد مره اخري يكمل نومه
&&&&&&
بعد فتره
استيقظ من نومه ليجد شئ ثقيل علي صدره حاول ابعاده ولاكنه سمع همهمات خفيفه وتمسكها به اكتر فتح عيونه بكسل ليجدها هي اغلق عيناه ثم فتحهم مره اخري ليستعيد تركيزه هي حقاا
زياد بذهول:مي
ابعدها عنه وضربعلي خدها بخفه
زياد:مي يامي
فركت عيناها وقالت بنعاس
مي:سيبني بقاا منمتش بقالي كتيرر
زياد بستغراب:منمتش بقالي كتيرر…دا انتي بقالك اسبوع نايمه….(ثم هزها بعنف)يامي
فتحت عيناها علي مصاريعها وباعدت عنه سريعا
زياد:بااااس باااس اهدي اهدي دا انا مالك
نظرت له قليلا اهي تحلم ام تتخيل ام ماذا
مي:انت (ثم امالت برأسها علي زراعها) انا مش بحلم
ابتسم زياد واخذها بأحضانه بصمت لتفتح عيناها علي مصاريعها هي بأحضانه لا تحلم هي عادت للسرايا مره اخري ام كان هذا مجرد حلم وهي لم تمشي من السرايا صمت عقلها وتوقف تفكيرها ليعلن قلبها انه واخيراا بأحضان ممتلكه لتتمسك به
زياد:وحشتني اوووي يامي….افتكرت اني مش هشوفك تاني
صمتت مي وتمسكت به اكثرر ليعلن قلبهما الدق فأخيرااا كل منهم التقي بنصفه الاخر وقاطعهم حمحمه نوراا ليتركها زياد سريعاا
مي لنفسها:انا مش فاهمه هو ليه لازم اتقفش في حضنه كل مره يارب ارحمني
نورا:حمد الله علي السلامه…..يامرات ابني
مي وهي تتجه لها:الله يسلمك ياماما بجد وحشتيني اووي
نورا وهي تحتضنها:قلب وروح وعقل ماما من جوه ياناس عملتلك فطار يستاهل بقك….انزلي سلمي علي جدك دا كان قلقان عليكي قوي
ذهبت مي الي فهد
نورا:خد دش وانزل بسرعه والا هيفوتك الفطار
زياد:مالك ياماما مش طبيعيه كده ليه
نورا:ايه الي خلاك تاخد مي اوضتك يااستاذ
زياد:انا والله ابدا هي جت لوحدها انا كنت نايم لقيتها جمبي
نورا وهي تتدقق النظر له:امممم بجد
اومأ برأسه
نورا:طووويب انا نازله
&&&&&&&
بعد الكثيرر من الاحضان والقبلات
علي الافطار
مي وهي تتذكر شئ:هو مين غيرلي هدومي…انا علي ما اتذكر اني كنت لابسه كان قميص نوم
زياد:اه قصدك علي…..الي كنتي لابساه
مي:اه هو راح فين
فهد:اه هو راح فين عادي كده
مي:مش فاهمه فيه اي
فايزه وهي تمصمص شفتياها:بنات قليله الحياا
نورا:حببتي في رجاله
مي:مش فاهمه مهو قميص نوم فعلا
زياد:يماما بس بلاش الكلمه دي عيب
مي بدهشه:ليه ما انا بنام بيه فعلا ايه العيب في داا….هو هنا ممنوع ننام بيه ولا ايه مش فاهمه….ما انا بلبسه لما جيت هنا في ايه
زياد بغضب:فيها انه…….
نورا مقاطعا:لحظه…..انتي بتنامي بيه بس صح
مي:اه اومال هعمل بيه ايه
نورا:طيب
ونظرت الي زياد بمعني اصمت ونظر لها فهد قليلا هل تفكر فيما افكر فيه واكملو الافطار وزياد ينظر لمي بغضب من حين لأخر
&&&&&&
انتهي الافطار لتأخذ نورا مي بعيداا عن الاعين قليلا
نورا:عايزه اتكلم معاكي يامي
مي:اتكلمي ياماما
نورا:حببتي هو القميص الي كنتي لابساه كان عامل ازاي
مي بستغراب من السؤال:كان قصير لحد هناا (واشارت الي اعلي ركبتيها)ليه
نورا:طيب هو البتاع داا مش عيب يتقال كده قودام الرجاله دا قميص نوم وبتاع
مي:انا مش فاهمه فيها ايه
نورا بنفاذ صبر:هو انتي تعرفي ايه عن علاقه الراجل ومراته
&&&&&&&
بعد قليل
طرقت علي غرفته في الحديقه ليفتح لها
زياد:في حاجه ياماما
نورا بتوتر:عايزه اتكلم معاك
زياد:ادخلي
دلفت نورا الي الغرفه وجلست علي طرف الفراش
نورا:اقعد
جلس زياد بجانبها والفضول يعتريه
زياد:مالك ياماما
نورا:مي…..متعرفش اي حاجه عن الجواز غير ان راجل وست بيحبو بعض وبيجيبو عيال متعرفش اي حاجه تانيه عن الجواز
زياد:مش فاهم….ازاي انتي مشوفتيش بتتكلم ببجاحه ازاي…..
نورا مقاطعا:مهي كانت بتتكلم ببجاحه عشان مش فاهمه يعني ايه قميص نوم غير للنوم متفهمش حاجه تانيه عندها 25 سنه امها مفكرتش تقولها اي حاجه عن الجواز
زياد:يلهووووي بجد انا كل شويه بكره اهلها دول اكتر
نورا:علي رأي جدك هما دول اهل اصلاا…..المهم انا قولتلك ونبهتك متسرعش البت انتم فرحكم الخميس الجاي
زياد:ايه داا مين قال كده
نورا:جدك قال امبارح….المهم متخوفهاش منك هااا
زياد بأبتسامه:بتوصيني علي بنتك صح
نورا:عوض من عند ربنا مخدش بالي منه
اكتفي زياد بالابتسام لها وذهبت نورا ليستعد زياد للذهب لمي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى