Uncategorized

رواية رغد الزين الفصل السابع 7 بقلم رانيا

 رواية رغد الزين الفصل السابع 7 بقلم رانيا

رواية رغد الزين الفصل السابع 7 بقلم رانيا

رواية رغد الزين الفصل السابع 7 بقلم رانيا

خرج زين ولقي مامته بتصوت من الوجع وقام مغمى عليها زين جرى عليها
زين : في اي ماما مالها اي إلى حصل
رغد بعياط : مش عااارفه إحنا كنا قاعدين بنتكلم وفاجأه هي صوتت ومسكت بطنها
زين شالها وراح ركب عربيته ورغد معاه وراحو ع المستشفى  ودخلوها العمليات زين ورغد قاعدين قدام أوضه العمليات ومش فاهمين حاجه وزين باين عليه الحزن 
رغد : متقلقش ي زين ماما إن شاء الله هتبقا كويسه 
زين : أنا خايف تروح مني أنا مليش غيرها بعد بابا وملك وبدأت الدموع تظهر في عيونه رغد حضنته عشان َتهديه وهو استسلم ليها وفضل في حضنها
بعد شويه الدكتور خرج من عندها وزين أول م شافه راح عليه
زين : ها ي دكتور ماما مالها ولي دخلتوها عمليااات
الدكتور: متقلقش ي زين بيه هي كان عندها الزايدة بس ودي إلى كانت مسببة ليها تعب والوجع طول الفترة الي فاتت دي وأنا قلتلها إنها مش هترتاح غير لما تعمل العمليه
زين : هي ماما بقالها فتره تعبانه
الدكتور : ايوا ي زين بيه سميره هانم بتيجي هنا بقالها فتره لأنها بتشتكي من وجع في بطنها بس مكنتش راضيه تعمل عمليه وكانت بتاخد مسكنات
زين : طيب أنا ممكن ادخل ليها
الدكتور : هي حاليا لسه مفاقتش من البنج بس لو عاوز تدخل ادخل وبعدها  الدكتور  مشي وزين هو ورغد دخلو ل سميره
عند نادين وفريدة
فريدة : مشربتش العصير يعني ي نادين كدا الخطه خلاص باظت
نادين بغضب : وهي طنط سميرة كان لازم تتعب دلوقتي كان زمانها شربت العصير وخلصت منها 
فريده : طب والعمل
نادين: مش هسيبها برضو مش هسيبها تتهني ب الفلوس دي أبدا لازم اخلص منها
في مكان آخر.. على الفون
سعد: ايوا ي باشا كل حاجه تمام
الكينج : دي أهم عمليه في حياتي اقل غلطه فيها موتك ي سعد
سعد : متقلقش ي كينج أنا هخلي شخص جديد هو الي يستلم الشحنة عشان محدش يشك فينا 
الكينج : مين الشخص دا
سعد : ولد جديد اشتغل معايا اسمو أحمد
الكينج : أهم حاجه واثق فيه
سعد : متقلقش ي كينج أنا كنت حاطه تحت المراقبة بقالي شهر وكمان أنا اعتمدت عليه في اكتر من عملية وأثبت فيها كفائته
الكينج : تمام استنى مني مكالمه اقولك فيها معاد التنفيذ
سعد : تمام ي كينج
في المستشفى… 
سميره فاقت ولقت زين ورغد قاعدين قدامها
زين بص ليها بعتاب وقال : لي مقولتيش ليا
سميره مكنتش عاوزاك تقلق عليا ي زين
زين وأنا كدا مقلقتش عليكي
سميره : ي حبيبي أنت الفتره الي فاتت دي حالك مكنش عاجبني وأنا مكنتش عاوزه اشغلك بيا
زين ي ماما انت اهم من اي حاجه في حياتي انت مش متخيله إحساسي كان عامل ازاي لما لقيتك مغمى عليلي
سميره : خلاص ي زين يبني أنا أسفه
زين: أنا الي اسف ي ماما اني مكنتش مهتم بيكي الفتره الي فاتت دي كل دا بيحصل قدام رغد إلى كانت بتعيط سميره بصت ليها وشاورت ليها انو تروح عندها واخدتها في حضنها
سميره :خلاص ي حبيبتي انا كويسه قدامك اهو
رغد بعياط : لي ي ماما مقولتيش لينا إنك تعبانه لييي
في الوقت دا الدكتور دخل
سميره : أنا هخرج امتى ي دكتور
الدكتور : هكتبلك خروج دلوقتي بس اهم حاجه الراحه ي سميره هانم
رغد بعد مسحت دموعها : متقلقش ي كتور أنا ههتم بيها
الدكتور بص ب إعجاب ل رغد : هي أكيد هتبقا كويسه لو القمر دا اهتم بيها فعلا
رغد اتكثفت من كلام الدكتور وزين اتضايق و حس ب غيره وزادت أكتر لما رغد اتكثفت والدكتور ابتسم وكان زين هيتكلم بي فونه رن
زين : اجهزو لحد م ارد ع الفون واجي
بعد ساعه زين وصل رغد وسميرة على الفيلا وبعدها خرج وراح…….. أكيد عرفتو مين أحمد
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!