Uncategorized

رواية أنت حلمي الفصل السابع 7 بقلم صباح سامي

 رواية أنت حلمي الفصل السابع 7 بقلم صباح سامي

رواية أنت حلمي الفصل السابع 7 بقلم صباح سامي

رواية أنت حلمي الفصل السابع 7 بقلم صباح سامي

كريم ادام العيله : حياة مقولتيش رءيك .
حياة : انا موافقه .
حمزة بذهول و قام فجأه و قال : انتي اي البتقولي دا ياحياة، انتي اتجنيتي .
حياة : ابقي مجنونه فعلا لو سمعت كلامك .
كريم قرب منه : مش فاهم يحمزة ، انت مالك بالموضوع دا ؟ .
حمزة : اخرس انت انا مش عاوز اسمع صوتك ، متفكرش انك ممكن تاخد حاجه مش بتعتك .
عبير : كريم انا قولتلك مش موافقه .
كريم بزعيق : وهو انتو الهتقررو ولا ايه و راح مسك ايد حياة : هي موافقه ونا موافق اي مشكلتكم .
حمزة اول ما شاف كدا اتجن و اتهجم علي كريم بالضرب .
كريم : انت بتضربني انا ي سكري يا بتاع النسوان .
حمزة : اخرس مش عاوزة اسمع صوتك .
حياة بزعيق : كفاااايهه بقي كفاااايهه ، كفااااايه ياحمزة ، انا عاوزاة وهو عاوزني لو سمحت ملكش دعوة بينا ، وانا يكريم لو شايف والدتك مش موافقه تمام .
كريم : محدش يقدر يدخل.
حياة : تمام ، ممكن نقعد عشان نحدد الخطوبه .
عبير اخدت بعضها و مشيت و حمزةة بص لحياة : انتي متأكدة من البتعمليه .
حياة باندفاع : متأكدة .
حمزة : انتي الجنيتي علي نفسك و اخد بعضه و مشي .
حنان و ميرفت و ليلي و ثناء و كريم و محمد قرو الفاتحه و حددو الخطوبه بعد اسبوعين .
كريم : حياة .
حياة : نعم .
كريم : مبسوطه .
حياة بحزن : ليه بتقول كدا .
كريم : حاسك مش مبسوطه .
حياة وهي ماشيه : لا مبسوطه يكريم .
“حمزة ف الملهي الليلي” .
نرمين : مالك بقي مش ناوي تقول .
حمزة : لا مش عاوزة اتكلم .
نرمين قربت منه : طب اي بقي .
حمزة : نرمين انا جاي انسي ، مش جيلي مزاج لحاجه فاهمه .
نرمين : طب مانا عنسيك .
حمزة : يووووة اناا قرفت. ، نا ماشي .
*********
عدي اسبوعين نفس الاحداث و حمزة منع نفسه يروح البيت و بيتجنب يشوف حياة و حياة بتحاول تنسي حمزة بكريم و لكن مكنتش مبسوطه تجيهزات من الخطوبه ، وجه اليوم الموعود .
ليلي عملت اختبار الحمل : يانهار اسود هعمل ايه انا دلوقتي ، يارب خدنييي و جريت علي التفون .
هيثم : فينك ياا موزتي ، وحشتيني .
ليلي : هيثم انا حامل .
هيثم بضحك : طب و فيها اي نزليه .
ليلي : انت اجننت يااهيثم ، انا ممكن يجرالي حاجه .
هيثم : ما انتي مضطرة تنزليه وهو انا القولتلك احملي .
ليلي : تعالي اتقدملي يهيثم ارجوك .
هيثم : بقولك ايه انا قرفت كل ما تكلمي معايا ، تجيبي سيرة الموضوع دا .
ليلي : انا ف مصيبه و محتجاك .
هيثم : طب ونا اعملك ايه ، بقولك ايه فكك مني و جهزيلي الف جني كدا عشان مش معايا فلوس و قفل السكه ف وشها .
ليلي بعياط و انهيار : يانهار اسود هعمل ايه انا دلوقتي هعمل اي و فضلت تلطم علي وشها .
حياة بتخبط : ليلي مااالك ، افتحي ي ليلي .
ليلي فتحت و انهارت ف حضن حياة .
حياة : اهدي بس مالك و وشك اصفر كدا ليه .
ليلي : لا انا تمام ، حمزة بس وحشني .
حياة بشك : انتي متاأكدة ي ليلي .
ليلي : ايوا متأكدة انا تمام ، قومي يلا بس عشان تجهزي نفسك للخطوبه .
حياة بحزن : طيب يلا .
**********
حياة لبست فستان طويل من اللون النبيتي و كان مفتوح من الضهر و لبست جزمه من ال لون السيلفر الكعب و سيبت شعرها لورا و حطيت مكياج رقيق و روج من ال لون النبيتي البيتناسب مع بشرتها. .
حنان : يلا يبنتي العريس جه و مستني برا .
“طبعا حياة ساكنه ف البيت الصغير الف الجنينه ، فهو كان مستني ادام البيت”  
كريم اول ما شافها : اي الجمال دا و باس ايديها .
حياة كانت بتتخيله حمزة و لكن كان الواقع مختلف للاسف .
كريم اخد حياة و دخلو الفيلاا و تعالت الزرغيط و الفرحه و ميرفت كانت مبسوطه و عبير كان ماليها حقد من حياة .
تمت الخطوبه .
كريم : تعالي نرقص سلو .
حياة : لازم .
كريم : اة و سحب حياة و حط ايدو علي وسطها و بدء يتمايل ..
حمزة : كرييييم .
كريم ادور و لقي حمزة دقنه مربيها و حالته يرثي بيها و عنيه حمرة و عامل زي الوحش .
حمزة : شيل ايدك من علي حياة .
كريم : دي خطيبتي .
حمزة طلع مسدس و بصله : قلتلك شيل ايدك بدل ما يبقي اخر يوم ف عمرك .
كريم بعد عن حياة : انت اتجننت يحمزة بترفع عليا مسدس .
حمزة : و اقتلك كمان لما تلمسها .
حياة بعياط : بلاش يا حمزة البتعملو .
حمزة : حياة اتجوزيني .
حياة : يا حمزة ارجوك اعقل .
حمزة صوب المسدس عليه : يا تيجي دلوقتي معايا نتجوز يا اما هموت نفسي و ارتاح .
حياة : …….
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت قاسياً للكاتبة دعاء فرج

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!