Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع 7 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت السابع 7 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع 7 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع 7 بقلم جهاد عبدالرحمن

سواق : ماشي اركب 
كمال : تمام 
عند ادم وأسر 
أدم: يلا انا همشي اروح الشركه ياأسر 
أسر : ماشي ياأدم 
أدم : خلي بالك من نفسك سلام وانا هبقا اتصل اطمن عليك لما اجي من الشركه 
أسر : ماشي مع السلامه ربنا يخليك ليا 
_____
عند حياه 
حياه: ماشي يداده روحي انتي حضري لاأدم بيه الغدا وانا صادق بيه كل حاجه هعملهالو وبعدين ده مش تعب ليا ده شغلي وصادق بيه دلوقتي مسؤليتي انا هحضرلو كل يوم الاكل 
داده فاطمه : ربنا يخليكي يبنتي
حياه: ويخليكي يداده
حياه رنت علي تقي صحبتها علشان تطمن عليها 
تقي : الو ايوه يحياه والله كنتي علي بالي وكنت لسه هرن 
حياه : القلوب عند بعضها 
تقي : طيب عامله ايه في الشغل الجديد 
حياه : الحمد الله بس المدير بتاعي شكلو هيتعبني 
تقي : ليه بتقولي كده 
حياه : لا اما اشوفك ابقا احكيلك انا هقفل علشان احضر الاكل لصادق بيه 
تقي : ماشي يقلبي يعني انتي كويسه 
حياه : الحمد الله يتوته هنا مرتاحه وحاسه باأمان 
تقي : ماشي يقلبي ربنا معاكي
حياه : ومعاكي يحببتي
تقي : مع السلامه 
حياه : مع السلامه 
حياه راحت تحضر الغدا لصادق 
_______
عند ادم 
أدم وهوا في الشركه
أدم : انا مش عارف نسيت الملف ده ازاي الله يخربتك ياأسر 
أدم طلع من الشركه و رايح القصر يجيب الملف 
___________
اما كمال وصل القصر 
السواق: ده هوا قصر ادم البنهاوي 
كمال : انتا متأكد انه ده العنوان 
السواق : ايوه متأكد ده قصر ادم البنهاوي ده من أكبر رجال الاعمال هنا في مصر 
كمال بتعجب : ماشي شكرا اتفضل الاجره اهيه 
السواك : ماشي سلام 
كمال : مع السلامه 
كمال دخل الحارث وقفه 
الحارث : انتا يا أخ رايح فين 
كمال : انا عايز حياه بتشتغل ممرضه هنا 
الحارث: اه اتفضل هنديها 
كمال مستني في جنينه القصر اما الحارث دخل لحياه 
الحارث : انسه حياه في واحد بره في الجنينه بيقول انو عاوزك 
حياه بتعجب: واحد مين 
الحارث : معرفش والله هوا بره 
حياه : ماشي 
حياه راحت مع الحارث وطلعت الجنينه شافت كمال واقف ساعت مشفتو افتكرت الي عمله قلبها انقبض وخافت وجعت لورا تلقائي 
حياه بتوتر : ماشي روح انتا شوف شغلك وانا هشوفه شكرا 
الحارث : تمام انا هقف علي البوابه لو عايزاني نادي بس ( متستغربوش الحارث قال كده لانو حس ان حياه خايفه وقلقانه وده حصل  لما شافت كمال )
حياه : حاضر شكرا 
الحارث : العفو 
الحارث طلع اما حياه وكمال 
حياه : انتا اتجننت انتا ايه جابك هنا يحيوان 
كمال : جاي علشان اخدك وهتجي معايا دلوقتي بالذوق او بالعافيه 
حياه بعياط : طيب اي رأيك اني مش جايه انتا مش مكسوف مني من الي عملتو انتا عايز مني ايه انا زهقت منك اطلع من حياتي بقا يشيخ 
كمال : انتي مفكره اني دخل عليا دور انك بتشتغلي هنا لا هوا انا امي علشان تضحكي عليا شوفي انتي بتعملي ايه عند ادم ده 
حياه بنفاذ صبر : انتا اتجننت وضربته بالقلم 
كمال بعصبيه: مسك حياه من خصرهاوشدها من درعها وقربها منو انتي هتجي معايا النهارده  يعني هتجي 
هنا ادم دخل وشاف حياه وكمال مسكها كده ادم قلبه وجعه وزهق جدا من قرب كمال لحياه واتعصب 
أدم : ايه المسخره الي بتحصل هنا دي مين ده 
حياه بتوتر : ده ياأدم بيه ده 
أدم:انتي لسه هتشرحيلي بره انتي والحيوان ده مش ناقصه وساخه يلا ومش عايز اشوف وشك تاني هنا 
حياه : انتا مفكر نفسك ايه انتا اساسا متخلف ومش بتفهم حاجه انا مشيه ومش هاجي هنا تاني 
أدم : انا ماسك نفسي عنك بالعافيه بره ومش عايز اشوف وشك هنا تاني 
حياه بعياط طلعت جابت هدومها اما كمال الجبان لما شاف ادم متعصب طلع بره بس كان مبسوط ان حياه انطردت  من شغلها  
حياه اخده هدومها وطلعت من القصر لقت كمال مستنيها بره 
كمال : يلا يحلوه علشان اوصلك البيت 
حياه بعياط وزهق : انتا ايه انا مش عارفه عملت ايه غلط في حياتي علشان ربنا يبليني بيك انتا مفكر اني هرجع البيت ده بعدك يحيوان وزقته من قدامها ومشت 
كمال : مسكها اشمعنا انا منتي مقديها مع ادم وكمان هوا في الاخر رماكي اهوه اما انا مش هسيبك علشان حياه مخلتهوش يكمل ضربته بالقلم تاني ( احسن احسن ????????)
حياه : انتا مفكرني وسخه زيك امشي من وشي ربنا يخدك 
حياه مشت وكمال كمان 
____________
أدم كان متعصب ومش عارف يهدي ومش عارف ايه الي حصلو ليه هوا مضايق وزهقان كده يعني حياه زيها زي اي وحده تانيه عرفها 
أدم : انا مش عارف انا مالي هوا في ايه انا هروح الشغل احسن 
__________
ادم طلع لبباه 
أدم : بابا انا طرط حياه 
صادق : ليه دي كانت بنت محترمه وكويسه وكانت مريحاني 
أدم: لا دي مش كويسه وقال لصادق الي حصل 
صادق : انتا يبني ممكن تكون فهمت غلط ويمكن يكون خطبها انتا مدتهاش فرصه 
أدم  اول مسمع كلمه خطبها الدم جري في عروقه وزهق هيا ممكن تكون مخطوبه 
أدم : لا دي انسانه خاينه حتي لو خطيبها جيباه ليه هنا المفروض تحترم مكان شغلها انا هجبلك ممرضه غيرها يبابا ادم مشي وساب صادق 
صادق : المشكله فيك انتا ياأدم انتا مفكر الناس كلها  خاينه وتنهد تنهيده حزينه وافتكر 
فلاش باك( ادم في الوقت ده كان لسه صغير كان عنده ١٣ سنه )
أدم : بابا اكيد ماما و ماذن هيفرحو اننا جينا من عند عمتو بدري عن معدنا صح 
صادق : ايوه يدومي 
صادق وأدم راحو القصر ودخلو لقو مآذن( مآذن ده اخو ادم الصغير وكان مع ناريمان الي هيا مامت ادم في القصر وأدم وبباه كانو عند عمه ادم وماذن كان مع ممتو لانو لسه صغير وكان متعلق بيها ) 
لقو مآذن مضروب بالنار وميت والمسدس كان في ايد واحد غريب ميعرفهوش وهواومامته كانو في اوضه نوم مامته( ده معناه ان نارمين كانت بتخون صادق مع الراجل ده ولما مآذن شفهم الراجل ده قتله علشان ميقولش حاجه) 
ناريمان بتعيط انتا عملت ايه يخربتك مآذن مآذن 
صادق مستحملش ضرب ناريمان والراجل بالنار موتهم اما ادم كان ماسك مازن اخوه وعمال يعيط باأنتحاب 
أدم : مأذن مأذن 
محدش يعرف ان ناريمان وماذن ماتو مقتولين صادق استغدم نفوذه والكل مفكر ان ناريمان ومأذن ماتو في حادثه وصادق حاول ينتحر بعد الي حصل ده بس ممتش هوا اتشل بش وهوا دلوقتي تعبان وعنده القلب كمان 
حزين علي ماذن ابنه الي مات وهوا لسه مشفش دنيا كان عنده ١٠ سنين لسه اما ادم الي حياته ادمرت بعد الحادثه دي وقفل قلبه وفكر كل الناس زي امه وكمل حياه وهوا لوحده ادم بعد الحادثه فضل عنده صدمه عصبيه فتره كبيره وكان رافض يعيش اكيد كان لسه صغير علي الي اتحط فيه امه كانت بتخون ابوه واخوه انقتل معرفش يعمله حاجه من ساعتها وأدم حياته مدمره عايش وخلاص بيكره البنات علشان انخزل في قدوته واقرب انسانه ليه وهيا امه وفضل طول حياته قافل قلبه متعلقش ولا قلبه انفتح لحد الا هيا مره ( هنعرفو فيما بعد )
صادق : ربنا يريحك ياأدم يبني 
الي عشاته صعب بس الدنيا مش هتقف لازم يكمل حياته
( اكيد الي حصل محدش يعرف عنه حاجه الا ادم وصادق بس ) 
______________ 
عند ادم 
أدم :قضي اليوم كله شغل كان زهقان ومضايق طول اليوم وفضل يشتغل لفتره كبيره علشان يلهي نفسه عن التفكير في حياه 
اما حياه راحت عند تقي وكان زهقانه بردو وفضلت طول اليوم بتعيط 
تقي: خلاص يحياه كفايه عياط بقا 
حياه : انا مش عارفه انا بيحصل معايا كده ليه 
تقي : متقوليش كده يحياه احمدي ربنا 
حياه بعياط : الحمد الله
تقي : مش هترجعي الشغل عند ادم تاني صح 
حياه : ايوه طبعا مش هروح عند البني ادم المغرور ده تاني بس باباه غيره خالص مش عارفه هوا صعب كده لمين 
تقي : عادي في ناس كده قلبها قاسي 
حياه : بس اكيد فهم غلط صح 
تقي : وهوا يهمك في ايه ميفهم الي يفهمه 
حياه : اه عندك حق 
تقي : شكه فيكي 
حياه : لا يختي متخفيش عمري مبوص لواحد مغرور زي ادم وبعدين ده اساسا مش بيحب حد وهوا عمرو ميحبني 
تقي : امممم عمرو ميحبك ماشي 
حياه : انا هرج بكره الشغل العادي بتاعي وهاجر سكن وهقعد فيه 
تقي : انتي بتقولي ايه يحياه بيتي هوا بيتك مش هسيبك انتي هتقعدي معايا هنا 
حياه : معلش يتقي علشان اكون مرتاحه بس
تقي : اخس عليكي يعني انتي مش هترتاحي عندي 
حياه : مش قصدي والله 
تقي : ولو افتردنا انك أجرت بيت هتقولي لخلتك ايه وكمان كمال مش مضمون ومش هيسبك وانا مش ممكن اسيبك وحدك 
حياه : لا انشاء الله هلاقي حل 
تقي : ريحي نفسك مش هخليكي تمشي 
حياه : اصبري بس يتوته اما اشوف هقول لخلتي ايه وبعدين هنشوف 
تقي : بس مقولتليش هوا ادم ده بقا حلو لا ايه 
حياه : ده مز مش حلو بس بس فيه عيوب كتير يعني مغرور ومتكبر وشايف نفسه 
تقي : مز والله ده انا لازم اشوفه 
حياه :ههههههه هبقي اورهولك 
___________
عند ادم 
أدم روح القصر وكلم دكتور شريف يجيب ممرضه تانيه وفعلا دكتور شريف بعت وحده غير حياه 
_________
الصبح في بيت ادم 
أدم صحي علي تخبيت باب اوضته 
أدم: ااااااووووووففففقق في ايه يحيوان يلي بتخبط ادخل 
ممرضه دخلت 
ممرضه : ادم بيه صادق بيه مش راضي ياخد الدوا 
أدم: ايه ازاي مش راضي 
ممرضه : والله تعالي شوفه 
أدم : ماشي 
أدم راح مع الممرضه 
اما حياه قامت الصبح ورجعت شغلها من تاني في المستشفي 
عند ادم 
أدم: في ايه يبابا مش راضي تاخد الدوا ليه 
صادق: ومش هخده
ادم: ليه بس هوا ايه مضايقك 
صادق: رجع حياه الشغل تاني 
أدم : مستحيل ارجعها تاني 
صادق: خلاص مترجعهاش مش هاخد الدوا اساسا مش فارقه معايا اموت او اعيش
أدم : يبابا بتقول ايه بس
صادق : خلاص رجع حياه
أدم : مستحيل وبعدين دي مستحيل ترجع بعد منا مشتها
صادق : معرفش بقا دي مشكلتك انتا 
أدم : ياربي انتا بتعمل كده ليه يبابا 
صادق : هوا كده يترجع حياه يمش واخد الدوا 
أدم : خلاص ماشي هرجعها خد الدوا بقا
صادق : لا مش هخده الا لما تيجي واشوفها أقدامي 
ممرضه : ياريت تجيب حياه بسرعه ياأدم بيه علشان علشان غلط علي صادق بيه لازم ياخد العلاج 
أدم: ماشي طيب هجبها 
أدم نزل وراح نده الحارث 
أدم: ########
يتبع..
لقراءة البارت الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!