Uncategorized

رواية اعشقني كما أكون الفصل السابع 7 بقلم راندا علي

 رواية اعشقني كما أكون الفصل السابع 7 بقلم راندا علي
رواية اعشقني كما أكون الفصل السابع 7 بقلم راندا علي

رواية اعشقني كما أكون الفصل السابع 7 بقلم راندا علي

طلعنا من المستشفى كل واحد راح شقته اياد راح يفتح الباب/اي دا مروه في اي حاجه
مروه دخلت وطلعت الفون وبشر /جيت اوريك اسكرينات دي عشان تعرف حبيبت القلب وهي بتخ*ونك وبتكلم عنك عشان انت مصدقتنيش لما قولتلك دي عوزاك عشان فلوسك لا اكتر ولا اقل  اياد اتصدم جامد/جبتي اسكرينات دي منين 
مروه/مش مهم جبتها منين حد بعتهالي ومحبتكش تكون متغ*فل اكتر من كدا حبيتك تعرف حقيقتها مش تعيش علي جو أنها الملاكه اللي بتشتغل وتصرف علي اختها الغلبانه الاشكا*ل اللي زي دي بيبقي حطين وش غير وشهم الأساس
اياد قعد وكان مصدوم /مش غريبه انك صحبتها وهي بتحبك اوي وانتي بتقولي كدا عنها
مروه / لا طبعا مش صحاب انا مصاحبش الاشكا*ل دي هي اللي طول الوقت لازقه فيا وعامله أننا احباب
اياد بصدمه/لالالا اكيد في حاجه غلط مليكه لسه متبرعالي بكليتها مليكه بتحبني ي مروه وانتي دايما معانا وعارفه كدا
مروه بشر / بس عرفتها علي حقيقتها وحبيت اعرفك واهو بص بنفسك وشوف وهي باعته صور وهي بتقول انك مجرد حد غني بيحبها لا اكتر ولا اقل 
اياد حط ايدو علي وشه كان حاسس دنيا سودا ف عيونه وكل ذكرياته مع مليكه بتتعاد قدامه ضحكهم هزارهم حبهم
مروه فرحت لما شافت شكله قعدت جنبه ومسكت ايدو/متزعلش ي اياد هي متستاهلكش ربنا شايلك حد احسن يعوض ويفرحك دور حواليك هتلاقي اللي بيحبك بجد
اياد بصلها وكانت عيونه مدمعه/انا لسه راجع من المستشفى وعاوز ارتاح
مروه بخبث/تمام ابقي كلمك بعدين يلا باي 
ومشيت
صلوا على الحبيب المصطفى
اياد دموعه نزلت/لي كل دا ي مليكه دا انا حبيتك من قلبي لي تعملي فيا كدا لي تخون*يني قصرت معاكي في اي اكتر حد حبيتك هي كل حاجه انتهت مابينا وقفل فوته خالص قعدت اسبوع قافل فونه 
ومليكه كانت هتم*وت من الخوف عليه دايما بترن وتسأل الكل عليه مليكه بعياط جامد/ لي مش بيرد عليا راحت بيته ورنت الجرس كان الجرح وجعها جامد اوي ومش بتغير عليه
اياد عرف انها هي مفتحش 
مليكه بداءت ف الاسبوع دا بدوخه جامده ويغمي عليها ومش قادره تاكل وخست جامد وجرح في وجع جامد راحت كشفت الدكتور طلب منها تحاليل واشعه
باك
مليكه كان دموعها نازله جامد وهي بتحكي وبتعيط
ادم بصلها وراح حضنها جامد وكان حاسس بغيره/بطلي عياط اهدي بسس
مليكه كانت مستسلمة وبتعيط جامد/والله مخونتو*ش ولا كلمت عنه واللهي عمري ماعملت كدا بلعكس هو كان نقطت ضعفي لدرجه خلاص شيفاه مرض فيا  مستحيل اخف منه
ادم حس بوجع ومكنش عارف لي وقالها/مفيش حد بيموت من غير حد هو صدق عنك لو هو واثق فيكي وعارفك وبيحبك مكنش سابك بسهوله
مليكه سكتت وكانت بتعيط ف صمت 
ادم حضنها اكتر وكان بيعاملها بحنيه وبيطبطب عليها
صلوا على الحبيب المصطفى
عند مازن 
لانا بعدت عنو بسرعه بخوف/اوعي تقربلي تاني انت فاهم
مازن شدها عليه جامد وبزعيق/انتي بتاعتي انا وبس اعمل اللي انا عاوزه فاهمه
لانا حطت أيدها علي وشها وعيطت زي الاطفال
مازن مقدرش يستحمل وراح حضنها جامد/هششش حقك عليا انا اسف
لانا بتعيط جامد وايدها بتترعش/هعمل كل حاجه عاوزها بس مشيني من هنا انا عاوزه اختي
مازن حضنها بتملك/لانا مقدرش اسيبك صدقيني ف خليكي جدعه معايا وهعاملك حلو احسن متشوفي وش وحش اوي هيزعلك حقيقي ف بلاش
لانا بصتله بعيونها بدموع /لي كل دا بتعملوا فيا انا اذ*يتك في اي
صلوا على الحبيب المصطفى
مازن وهو تايهه ف عيونها /كل حاجه فيكي اذ*تني اخدتني من عالم الواقع لعالم الخيال 
لانا /يعني مفيش امل أخرج من هنا
مازن وهو حضنها بتملك/لا مفيش امل خليكي جدعه احسن اوعدك ي لانا مهخليكي تندمي انك معايا لحظه وحده اديني بس الفرصه
لانا بدموع وعياط/موافقه
مازن فرح وحضنها جامد / ونا اوعدك مخليكي تندمي يلا نتغدي 
لانا ابتسمت/يلا
عند عمر
ديما ف نفسها ارن ولا لاء
عقلها/لا
قلبها/لا رني عليه
عقلها/لا مترنيش غلط ويقول هي بترن لي
قلبها/لا لو هيدايق مكنش اداكي رقمه رني
عقلها/لا مترنيش
ديما بصوات/بسسسس انت الاتنين انا خلاص هرن????
ديما رنت/الو
عمر فرح اول مشاف رقمها/الو ديما عامله اي اخبارك طمنيني عليكي
ديما ضحكت/انا كويس انت عامل اي
عمر بحب/انا الحمدلله كويس
ديما بتوتر/حبيت بس ابن اطمن عليك
عمر بفرحه /بجد رنيتي تطمني عليا
ديما بحب وخجل/اه حبيت اطمن عليك
عمر بحب /انا بخير طول مانتي كويسه كويس انك رنيتي عشان اسمع صوتك اللي لما اسمعه بروح ف عالم غير العالم اللي انا في
ديما بفرحه/بجد بعدها اتكسفت
عمر ضحك/اه والله حقيقيه
ديما بحب/طيب انا هقفل بقي عشان اذاكر بس حبيت اطمن عليك واشكرك علي امبارح انك وصلتني
عمر بحب/متقوليش كدا بلعكس كنت فرحان مفيش اي تعب
ديما فرحت/ شكرا اوي عاوز حاجه
عمر/اه
ديما /اي هي
عمر/انك تخلي بالك من نفسك اوووي واي حاجه عوزاها كلميني علي طول ولو اي حاجه وقفت قدامك ف مذاكره كلميني علي طول متتردديش
ديما بسعاده وحب/اكيد حاضر وانت كمان تخلي بالك من نفسك
عمر بحب/حاضر
ديما بحب/سلام
عمر /سلام 
وقفلو
عند ادم
مليكه هديت شويه وهي لسه ف حضنه
ادم عارف نتيجة التحاليل بس حابب بعرف منها/هو دكتور ي مليكه قالك اي ولي كنتي بتعيطي لما شوفتك ونتيجة التحاليل والاشعه طلعت اي
مليكه بصتله ودموع رجعت ف عيونها والحزن
فلاش باك
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!