روايات

رواية حب خارج نطاق قسوته الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية حب خارج نطاق قسوته الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية حب خارج نطاق قسوته الجزء الخامس

رواية حب خارج نطاق قسوته البارت الخامس

رواية حب خارج نطاق قسوته
رواية حب خارج نطاق قسوته

رواية حب خارج نطاق قسوته الحلقة الخامسة

ابعد عنييي الحقوووني الحقوووني
علي خاف وحط ايده على بوءها يمنع الصوت بس فجأه الباب اتفتح
قدريه بخضه….. يخربيتك ياا علي
علي قام بسرعه واخد نفس براحه…. هوووف خضتيني يا ماما
قدريه بعصبيه…… انت ايه الي جااابك يااا غبي مش انا محذراااك متجيش الا اما اقولك والامور تهدى… غووور بسرعه قبل ما اخووك يجي و
علي بعصبيه…. ماااتقوووليش اخووك.. انا ماشي وبص لِ كيرال بخبث…. نتقابل بعدين يامزه
كيرال ببعض الشجاعه ….. انا اما يونس يجي هقووله على كُل حاجه
قدريه مسكت دراعها بغل….. هو مشاا اهو خلاص بلاش تعملي مشكله من مفيش ولا انتي مابتصدقي
كيرال بدموع….. مشكله من مفيش انتي بتهزري دا كان كان بي
قدريه بسخريه لازعه…… ياختي هي اول مره
كيرال بعصبيه والدموع مغرقه وشها…… بس انااا بقيت مرات اخوه .. حتى لو مش بالدم بس قدام الناس مرات اخوه
قدريه بصدمه وخوف ….. انت انتي عرفتي منين
كيرال باستغراب من خوفها …. علي قالي

 

 

قدريه بغل….. الكلام دا لو طلع برا مش هيكفيني فيكي مووو*تك ساااامعه… اسمعي بقا يا حلوه الكلمتين دول وحطيهم حلقه في ودنك يونس ابني مابيحبكيش ولا هيحبك يووم ما هيحب هيحب واحده محترمه واحده ليه هو وبس.. كله الي بيعمله معاكي دا شفقه مش اكتر او يمكن بيتسلى ولحد ما يوصل للي عاوزه هيفضل يعاملك بحنيه وطيبه فا ما تتغريش اوي وتطمني كدا.. واه في مفاجأه عملهالك هي على وصول وهي دي الي هتثبتلك صدق كلامي
قاطعهم دخول يونس … السلام عليكم
_وعليكم السلام
يونس باستغراب…. في اي خير يا امي
قدريه بنظرات تحذيريه لِ كيرال…. مافيش بس خوفت لتكون كيرال لسا زعلانه وبفكرها انكوا هتتعشوا معانا بس صح يا كيرال
هزا راسها وقالت بصوت مهزوز…. ايوا ص صح
قدريه ابتمست برضا ومشت
كيرال لسا هتمشي.. يونس مسك ايدها بسرعه…. وبحركه سريعه قعدها على رجله … مش قايلك تربسي عليكي حلو
كيرال بعصبيه…… معرفش بقا و لو لو سمحت ابعد عني .. بعد كدا انت في حالك وانا في حالي لحد ما ال6شهور يعدو من غير مشاكل.. ولو سمحت تاني مره ما تسمحش لنفسك تقرب مني كد ومشت
يونس اتعصب من كلامها وحس ان كبريائه اتهان … استنييي عندك انتي بااين شكلك نسيتي نفسك.. انتي هناااا خدااامه ليا اوعي.. تكوني صدقتي الكلمتين الي قوولتهم تحت انا عملت كدا بس عشان كرامتك من كرامتي انما هتسووقي فيها هكر*هك في اليوم الي شوفتيني فيه سااامعه.. وقرب منها وهمس في ودانها…. وانا ما بلمسش حاجه غيري لمسها وسابها ودخل الاوضه بعصبيه

 

 

كيرال قعدت على الكنبه بقهر ودموع في عينيها….. كلامها صح.. مابتكذبش عليا… ااه يا وجع قلبي… وانا الي فرحتك وحسبت ان الحياه ابتسمتلي اخيرا.. حتى انت يايونس وانا ههه الي بحس بطمأنان معاه هههه غبيه غبيه…
ثواني ويونس خرج من الاوضه ولابس شورت قصير بس
هي فضلت بصاله… ووشها احمر اوي
يونس بسخريه…. اي مش هتخبي وشك وتتكسفي وكد
كيرال مثلت القوه…. لا دا شُغل روايات
قرب منها واصبح مافيش فاصل وانحنى وجهه امام وجهها مباشره ومشا انفه على طول وجهها وبحركه سريعه قعدها على رجله ودفن وجهه في شعرها يشتمه باستمتاع شديد وقد اعجبته رائحتها
كيرال بخجل شديد….. اي داا ابعد كدا ماينفعش الي بتعمله دا
يونس وهو مازال على وضعه…. مابعملش حاجه حرام
كيرال بخجل…. ابعد بقا
يونس بسخريه…. طب ما احنا بنتكسف. اهو اومال عامله فيها جر. يئه وجبحه ليه.
كيرال بغضب طفولي…. انا جر. يئه وجبحه
يونس باستمتاع بالوضع…. انا قوولت عامله.. مش كدا
كيرال بغيظ…. بارد
يونس مره واحده طبق قُبله حانيه ف ثنايا عنقها خطفت انفاسها.. وهمس باذنها بهمس مثير….. عايز اعرف ايه الي شقلب حالك من ساعت ما خرجت هي امي قالتلك حاجه ولا اي
كيرال الدموع لمعت في عيونها….. مافيش.. ولو سمحت سيبني انت جر. حتني زيهم ومبقتش تفرق عنهم بحاجه
يونس بنبره حانيه…..انتي الي عصبتيني ياكيري

 

 

كيرال بطفوله…. كيري ماما كانت بتقولي كدا تعرف اني بحب الاسم دا اوي ماحدش قالهولي خالص غير ماما وانت الوقتي
يونس بابتسامه على طفولتها….. عجبك خلاص هقولك كدا علطول بس متزعليش مني
كيرال ببراءه…. مش زعلانه بس ارجوك يا يونس بلاش تتعصب كدا تاني انا انا بخاف اوي ومش عايزه اشوفك زيه تاني ابدا
يونس بغيره واستغراب….. هو مين
ابتعدت عن احضانه وهي تمسح دموعها بظهر يديها ببراءه كالاطفال…. انا جعانه.
طالعها بدهشه ثواني وانفجر فِ الضحك…. ههههه مش معقووله ياا كيري هههه تعالي يالا نشوف اي حاجه ناكلها انهى كلامه وهي ينحني حاملا اياها برقه بين ذراعيه.
كيرال بدلال فطري….. يونس نزلنيي
يونس بضحك وبلا وعي…. لا ياقلب يونس على المطبخ عشان جعان انا كمان بدل ما اكلك انا
بقلمي بسمله بدوي
كان ياتابعها وعينيه تشُع بحنان..
كيرال بطفوله…. كُل عشان بالشكل دا مش هتلاقي حاجه تاكلها وانا هاكله كله انا نبهتك اهو
يونس بضحك…. كُلي انتي بس وانا كأني اكلت
رفعت عينيها على جملته وتلاقت اعينهم في نظره طويله كلا منهما يحتاج للاخر فيها.. اخفضت عينيها بخجل… الحمدلله شبعت ولسا هتقوم
يونس شدها ليه واجلسها على فخديه وبقى يطعمعها بحنان كالاب وابنته… يالا افتحي بوءك
كيرال بكسوف…. لا لا معتش قادره خلاص بطني هتوجعني وبعدين نزلني من على رجلك عيب كد
يونس بسعاده بهذا الوضع…. يالا بقا هتسيبيهم للشيطا. ن ياعني يالا افتحي بوءك معتش حاجه في الصحن يالا
كيرال ابتسمت بفرحه….. انتي محسسني اني طفله

 

 

يونس بخبث… طب ما انتي طفله بالنسبالي
كيرال بغضب طفولي احبُه… لا على فكره انا كبيره انا عندي 19 ياعني كبيره وبعدين فرق السن مش مهم بالنسبالي
يونس بلهفه…. بجد يا كيري فرق السن مش هامك
كيري برازنه اعجبته…. اه العمر دا مجرد. رقم بس مش مهم انت عندك كام سنه المهم انك تعرف تعيش حياتك صح صغير كبير عيشها صح وفرق السن مش مهم مش يمكن الي اكبر بكتير دا هو الي يعوضني عن الي شوفته مع الي من سني اكيد فهم ودرس الحياه وبرضو مش نحكم من غير ما نشوف ممكن الي اصغر بردو يكون كدا الله اعلم.. بس الي فهمته والي شوفته اثبتلي ان فرق العمر مجرد رقم بس
يونس باعجاب معرفش يخفيه….. انتي جميله اوي اوي مش بس من برا لا ومن جوا كمان .. اي رأيك نسهر مع بعض ومش مهم ننزل النهارده
كيرال بلهفه…. بجد اشطا وانا هعمل فشار بالكراميل تكون خلصت
يونس بفرحه لفرحتها…. وانا هاخد شاور واصلي تكوني جبتلنا فلم كدا على زوقك
كيرال بفرحه…. عيوني تايتنك بعشقه بجنون ومهما اتفرج عليه مش بزهق
يونس بهيام…. يابخته
كيرال قامت بكسوف ولسا هتدخل يونس انحنى وطبع قُبله طويله على وجنتيها ومشا.. وهي فضلت واقفه مكانها مش مصدقه الي حصل ودقات قلبها سريعه جدا
جرس الباب رن
كيرال بخوف جريت على اوضه يونس…. يونس الباب بيخبط

 

 

يونس بحنان وهو بيرتب على ضهرها…. ما تخافيش هروح اشوف مين وجاي
هزت راسها بتوجس
يونس بيفتح الباب وفجأه اتصدم واتعصب جامد وراح موارب الباب …
كيرال بفضول…. مين ياترا .. مين يايونس
البت اول ما شافت كيرال اتصدمت من جمالها…. قولها مين ياايونس.. قولها.. اقولك انا ياحبيبتي.. مراته
كيرال بصدمه…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية حب خارج نطاق قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى