Uncategorized

رواية أحببت توأمه الفصل الثامن 8 والأخير بقلم أسيل حسام

 رواية أحببت توأمه الفصل الثامن 8 بقلم أسيل حسام

رواية أحببت توأمه الفصل الثامن 8 بقلم أسيل حسام

رواية أحببت توأمه الفصل الثامن 8 والأخير بقلم أسيل حسام

يوسف.. ومين بقي اللى امها داعيه  عليها دى 
سيف.. هنا 
اسيل قامت من  مكانها بذهول.. هنااا 
يوسف  قام  وقف  .. في  إيه  يا  اسيل  مالك  
سيف  .. اسيل  والله  هفهمك  بس  اصبرى  هنا والله  ملهاش  دخل  في اى حاجه 
اسيل  .. مش  عاوزه  افهم  حاجه  يلا  يا  يوسف  عايزة  اروح  ومشيت  كام  خطوه  
يوسف  .. ولا اا انا  زهقت  منك  كل  شويه  حوار  شكل 
سيف.. يسطا  طب  اسمعنى  أنت 
يوسف  .. مش  سامع  .. وعارف  والله  م  أنا  محاسب  على  الاكل  دا  هه 
سيف  .. أنت  غبى  يا بنى  مانا  اللى  عازمكم ????
يوسف  .. آه  صح  ???? خلاص  خلاص  انا  ماشي  شوف  هننزل  امتى  وكلمنى  
سيف  .. بكرا  
يوسف  وهو  ماشي  .. تمام  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسيل  .. اقف  كمان  شويه  
يوسف  .. كنت  بشتمه  عشانك  والله  قوليلي  بقا  مالك  
اسيل  .. يوسف  أنا  مخنوقه  تعالى  نروح  عند  البحر  
يوسف  .. هو  حوار  البحر  عجبك  ولا ايه  ????
اسيل  .. خلاص  مش  عايزة  وقامت  ماشيه  
يوسف  راح  وراها  مسك  ايدها  .. هو  ألواحد  ميعرفش  يهزر  معاكي  أبداً  يا  شيخه  
راحو  عند  البحر  وقعدوا  على  الرمل  
يوسف  .. ها  يا  ستى  مخنوقه  ليه 
اسيل.. مش  عارفه  افرح  لهنا  ولا  ازعل  منها  هى  ازاى  قدرت  تكدب  عليا  كده  
يوسف  .. كدبت  في  ايه  
اسيل  .. يعني  سيف  بيقول  انها  بتحبه  من  فتره  وهو  بيحاول  يقرب  منها  معني  كده  أنها  كانت  عارفه  انه  عايش  وكمان  كانت  بتقابله  طيب  ليه  عملت  فيا  كده  مكنتش  بصعب  عليها  وأنا  بتصل  عليها  وبعيط  لها  عشان  خايفه  اكون  السبب  في  موت  سيف  حتى  يوم  م انت  زعقتلى  روحت  كلمتها  هى  واشتكيت  لها  مقالتش  ليه  لى  
يوسف  .. متحكميش  عليها  وانتى  مش  عارفه  السبب  وبعدين  أنا  عارف  انك  كلميتها  
اسيل  .. عارف  منين! 
يوسف  .. سمعتك  يومها  عشان  كده  زعلت  لما  سمعتك  بتعيطي  ومن  ساعتها  وانا  مقدرش  اتعصب  عليكي  تاني  أنا  آسف  على  اليوم  ده  
اسيل  .. بس  أنا مش  زعلانه  
يوسف  .. مقدرش  على  زعلك 
اسيل  .. بس  هنا.. 
يوسف  قاطعها  بغيره.. أنا مش فاهم دلوقتي انتى  اى يهمك في انها  تحب  سيف او هو يحبها  انتى  مش قولتى  مش  هترجعيله 
اسيل  لاحظت  غيرته.. عادي  يعني مش  هاممنى  حاجه  بس  أنت  مالك  كده 
يوسف اتعدل في قعدته..مالى؟
اسيل بدلع ورافعه حاجبها..امم يعني كده حساك غيران 
يوسف..مش وقت دلع وحياةامك ايوه غيران 
اسيل بضحك..ههه ماشي يلا عشان نمشي أنا خلاص سامحت هنا 
يوسف..يادى ام هنا وسنين هنا هو احنا موراناش غيرها 
اسيل..طيب امال اعمل ايه يعني 
يوسف قرب منها..متعمليش أنا اللى هعمل 
اسيل شهقت وبعدت عنه..هتعمل ايه أنت قليل الادب يا يوسف 
يوسف..منا عارف وقولتلك امبارح أنا منحرف وعلى تكه وبعدين مكنتش هعمل حاجه كنت هبوسك بوسه بريئه من خدك هنا كده وقام بايسها براحه وبعد تاني..بس انتى اللى دماغك تفكريها وحش ????????
اسيل..ء اانا اننامش
يوسف..خلاص بالله عليكي أنا بموت من شكلك المتوتر ده ???? ماتيجي ناخد خطوه كده ونعمل حاجه من اللى تيته عايزاها 
اسيل بكسوف..يا يوسف بقا الله 
يوسف شال الحجاب بتاعها..انت بتعمل ايه مينفعش حد يشوف شعرى 
يوسف..مفيش حد هنا غير أنا وانتى وقرب منها 
وهى كانت مكسوفه وبتتنفس بصعوبه حط ايده على شعرها ويده التانيه على رقبتها قربها منه لغايه ملمس شفايفها  ودى كانت اول قبله ليهم مكنش حد منهم حاسس بحاجه حواليه 
سيف بصوت عالى شويه..ابو احمااااه يا لمنحررف 
يوسف بعد عن اسيل اللى كان نفسها الارض تنشق وتبلعها من الكسوف واتسخبت في كتف يوسف 
يوسف..يا لموكووس???? أنت اى يا بنى عملي الاسود انت هنا وتيته هناك 
سيف..آسف على قطع اللحظه بس نسيت تليفونك يا عم الحبيب 
اسيل كانت بتحط الطرحه على شعرها 
يوسف..أمشي بقا يا آخى يلعن معرفتك 
سيف ضحك ومشي 
يوسف..قومي يلا خلينا نمشي دى اى الحظ ده مش عارف اتهنى بمراتى يجدعاان 
اسيل كانت مكسوفه منه..أنا قولتلك بلاش 
يوسف..بالله مش وقت كسوف بخدودك دى عشان ماكلكيش دلوقتي ????
اسيل ضحكت ومشيوا 
يوسف..يلاا نامى عشان نازلين بكرا 
اسيل..احمم تعالي نام هنا على السرير 
يوسف..اى دا بقا دا بقا دا 
اسيل..ههههههه مالك 
يوسف نط على السرير..مالى ايه بس أنتى هتجيبي اجلى يخربيت حلاوتك 
اسيل بضحك جامد..هو أنا عملت ايه 
يوسف خدها في حضنه..تعالى تعالي نامى احسن م اعمل أنا وهتبقي ليله ما يعلم بيها الا ربنا 
اسيل ضحكت ونامت 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
يوسف..صباح الخير ياحبيبتي 
اسيل بتوهان..صباح القمر ياحبيبي 
يوسف..اييه صباح القمر يا ايييه؟! 
اسيل قامت مفزوعه..اي في ايه  ماللى مات 
يوسف..انا اناا الىى هموت دلوقتي بتقولي صباح القمر يا ايه
اسيل..أنا قولت صباح القمر ???? إمتى 
يوسف..دلوقتي قولتي يا حبيبي 
اسيل..ايه؟ مقلتش كده 
يوسف..طيب يا اخر صبرى أنا بهلوس باين يلا قومي البسي عشان الزفت سيف شغال رن م الصبح 
اسيل لبست ويوسف كمان سيف كان مستنيهم وراحو البيت تاني 
يوسف دخل هو واسيل كانو مستنينهم 
..حبايبي وحشتونى اووي 
وانتي كمان يا ماما 
~ اهلا بالعرسان منورين يا اخواتى مشاءالله مشاء الله 
يوسف..عرسان؟!
~بصوت واطي..آه يا ولا أنت نسيت انا كنت قايلاك اى 
يوسف..لا لأمنستش 
~ منوره يا اسيل ياحبيبتي
اسيل..بنورك يا تيته 
ملك..وحشتوني والله 
وانتى كمان يا ملوكه 
يوسف..ماما انا جايبلك معايا مفجأه 
..خير يا حبيبي 
يوسف..ادخل 
سيف دخل…
..س سيفف ابنى ابنيي حبيبي وعيطت جامد 
سيف جرى عليها حضنها وفضلت هى تعيط جامد وهو كمان عيونه دمعت فضلت تبوس فيه كتير 
سيف..وحشتيني اووي يا ماما اووي 
..يا حبيبي ياحبيبي يا سيف أنا حاسه انى بحلم والله 
~ هو في ايه يا اسماء ما تسيبي الواد يسلم عليا 
يوسف راح جمب مامته وشوشها..ماما متبينيش حاجه قدام تيته ونا هحكيلك كل حاجه 
..دي احلي مفجأه في حياتي يا قلب ماما وحضنته هو كمان 
(بعد فتره بقي من الاحضان وكده كل واحد راح اوضته واتجمعوا على العشا وسيف عرفهم انه هيتجوز وكده  عشان بس مطولش عليكم سيف  قرر يعمل فرحه بعد اسبوع) 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
في يوم جديد  اسيل قامت خدت دش وخرجت وهى شعرها مبلول 
يوسف..صباح الزبادي مرتبطه ولا عادي ( سرسجي الواد ده ????)
اسيل بضحك..هههه لا مرتبطه????????
يوسف..اللعب???? وراح ناحيتها 
اسيل بترجع لورا..اى يايوسف في اي 
يوسف..يوسف بيحبك يا اسيل ❤
اسيل فرحت لما سمعت الكلمه بس اتوترت.وهو قرب عليها جامد وبصوت هادى..انا بحبك يا اسيل  بحبك وقرب منها عشان يبوسها 
الباب خبط ~يا يوسف يا اسيل يلا ولاد عشان الفطار 
يوسف بعد عن اسيل وغمض عيونه..يارب بقا 
اسيل  ضحكت  وراحت  تسرح  شعرها  وهو  نزل   
خلصوا  فطار  وقعدوا  شويه  وبعدين  اسيل  دخلت  المطبخ  تعمل  هى  الشاى  
يوسف  قام  وراها  
تيته  واسماء  بصوا  لبعض  بخبث ???????? 
اسيل  كانت  واقفه  بضهرها  ويوسف  راح  حضنها  من  ضهرها 
اسيل  .. خضيتنى  يا يوسف  ابعد  لحد  يدخل  
يوسف  مش  مهم  واحد  ومراته يا ستى  الله  !  ولفها  ليه  بقولك  ماتيجيبى  بوسه  بقا  عشان  معرفتش  اخدها  في  الاوضه   
اسيل  .. بس  يا  يوسف  بقا  إحنا  في  المطبخ  ممكن  حد  يجي  
يوسف  حط  ايده  على  وسطها  وايد  على  الرخامه  .. محدش  هييجي  هما  برا  قدام  التلفزيون  وقرب  منها  جامد  وباسها  
~ يلهووي  الحقي  يا  اسماء  الحق  يا  سيف  خليكي  يا  ملك  عشان  عيب  الواد  يوسف  بيبوس  اسيل  في  المطبخ  ????????(الوليه  دي  فضيحه)  
كلهم  ضحكوا  عليها  ويوسف  بعد  عن  اسيل  اللى  كانت  حاطه  وشها  في  صدره  ومكسوفه  (عندها  حق  يجماعه  دي  اى  العيله  الغريبه  دي  ????) 
يوسف  .. على  فكره  بقا  كده  كتيير  أنا  اخر  م  ازهق  هموت نفسي  واقتل اسيل  معايا  
~ ولما  تموتو  هنجيب  احفاد  منين  
سيف  .. انا  هجيبلك  يا  تيته ????????
خرجوا  كلهم  الصاله  وهما  بيضحكو  على  يوسف  
يوسف  .. بحبك  
اسيل  .. وانا  كمان  
يوسف  .. ياااانى  يااانى  وجايه  تقوليهالى  في  المطبخ  اعمل ايه  أنا  دلوقتي  ابوس  التفاحه  دى  وخد  تفاحه  وخرج  ????
واسيل  كانت  بتضحك  عليه  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عدى  الاسبوع  وميعاد  فرح  سيف  جه  والعيله  كلها  كانت  فرحانه  
يوسف  .. هييح  كان  يوم  متعب  اوى  والله  واخيرا  خلصنا  من  سيف  وقرفه  دا  أنا  هطلع كل ده  عليه  بس  اصبرى  
اسيل  .. آه  والله  متعب  فعلاً  
يوسف  .. سيبك  انتى  بس  اى  القمر  ده   اسيل  كانت  لابسه  بيجامه  قصيره  وسايبه  شعرها  
اسيل  .. شكرا 
يوسف  شالها  وحطها  على  السرير  .. شكرا  اي  بقا  دلوقتي  أنا  زهقت  من  حياتي  يا  شيخه  عايز  حد  يقولي  يا  بابا  حتى  الواد  سيف  عايز  حد  يقوله  يا  عمو  يرضيكي  سيف  يزعل  
اسيل  بضحك  .. تؤتؤ  ميرضنيش  
يوسف  .. ولا  أنا  …..  خلاص  كده  يجماعه  بقا  ????????
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  
عدى  شهر  وحياتهم  جميله  جدا  يوسف  حبه  بيكبر  لاسيل  وهى  كمان  وكذلك  سيف  وهنا  حياة  الجميع  اتظبطت   
اسيل  كانت  حاسه  بتعب  ومرضتش  تقول  ليوسف كلمت  هنا  وقالت  لها  
هنا  .. بصي  ممكن  دى  تكون  اعراض  حمل  جيبى  اختبار  ونتأكد  وبالفعل  جابته  وطلعت  حامل  كانت  فرحانه  جداً  
على  الغدا  كلهم  اتجمعوا  
يوسف  .. مش  بتاكلي  ليه  يا  حبيبتي 
اسيل  .. بناكل  اهو  
يوسف  .. منا  عارف  اننا  بناكل  دا  حتى  سيف  شويه  وهياكل  الطبق  ????
كلهم  ضحكوا  عليه  
اسيل  .. منا  عارفه  أنا  بقولك  بناكل  قصدي  عليا  أنا  وحد  كمان  
يوسف  بعدم  فهم  .. حد  مين!  
اسيل  .. احمم  أنا  حامل  
يوسف  وقع  المعلقه  من  ايده  .. ب ببتهزرى 
اسيل  .. تؤتؤ  مش  بهزر  
يوسف  قام  شالها  وفضل  حاضنها  جامد  .. أنا  مبسوط  اوى  يا  ايسو  الف  مبروك  يا  روحي  
كلهم  فرحوا  وباركولها  
~ أنا  همشي  النهارده  يا  ولاد  هتوحشوني  اوى  
ليه  يا  تيته  مانتى  قاعده  معانا  
~عشان  امتحانات  ملك  اوعدكم  هاجي  على  ولادة  اسيل  .. وانت  يا  سيف  اتجدعن  شويه  انت  كمان  ????
……. 
عدى  تسع  شهور  ويوسف  كان  دايما  جمب  اسيل  وهنا  كانت  حامل  في  تلت  شهور  هى  كمان  
في  يوم  بليل  اسيل  نايمه  على  السرير  ويوسف  جمبها  
يوسف  .. حبيبتي  انتى  بطنك  كبيره  اوى  أنا  بخاف  تفرقع  وأنا  نايم  جمبك  
اسيل  .. بطل  غباء  م أنا  حامل  في  تؤام  أكيد  لازم  تكون  كده  
يوسف  .. برضو  بتشتمي  الحمل  دا  جاى  عليا  بخساره  علي  فكره  ????
اسيل  .. مش  أنت  السبب  استحمل  بقا  
يوسف  .. طب  بقولك  اي  
اسيل  . هااه؟  
يوسف  .. ما  تجيبى  بوسه  
اسيل  .. ابعد  عني  يا  يوسف  مش  طايقه  حد  قدااامى  
يوسف  بص  الناحيه  التانيه  .. يعني  مش  طيقاني  
اسيل  .. آه  
يوسف  .. وبتقولي  عليا  حد  
اسيل  .. اااه 
يوسف  .. وكمان  مش  عايزة  تبوسيني  
اسيل  .. ااااه اهه يخربيتك   
يوسف  .. وكمان  هتخربى  بيتى  
اسيل  .. اااه  بولد  يا  يوسف  يخربيت  غبائك  
يوسف  بصلها  وقام  باصص  قدامه  تانى  .. آه  
اسيل  .. آه  ايه  بقولك  همووت 
يوسف  .. اه  .. وبص  لها  تاني  بسرعه  ايييه  بتقولي  أي  
اسيل  بصراخ  .. بولددد  يا  يوسف  ااااه  
يوسف  .. ط  ططب  اععمل  اييه  دلوقتي  وطلع  يجرى   وهى  بتصرخ  ورجع  لها  تاني  .. اسيل  أنتى  بتولدى  بجد  
اسيل  .. اخفاااا  من  وشييي  
يوسف  .. نزل  جرى   ماماا  ماماااا  الحقي  اسيل  بتولد  
.. طب  اطلع  جيبها  بسرعه  ونادى  لسيف  يسوق  العربيه  
يوسف  .. هشيلها  ازاى  دى  دى  تقيله  موت ???? 
اسيل  كانت  لسه  بتصرخ  فوق  
يوسف  طلع  جرى  ليها  وسيف  نزل  هو  هنا  وراحوا  المستشفى  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد  ساعتين  خرج  الدكتور  .. مبروك 
يوسف  .. اسيل  عامله ايه  
الدكتور  .. كويسه  الحمدلله  هتفوق  كمان  شويه  وتقدروا  تدخلوا  لها  
اتجمعوا  في  اوضة  اسيل  
سيف  شايل  ولد  ويوسف  ولد  
يوسف  .. هانسميهم  عصومى  ووليد ????????
اسيل  .. عصومي  ووليد  مين  إحنا  في  طيور  الجنه  هنا  
سيف  .. خلاص  حسن  وحسين  
يوسف  .. لأ  يا  حبيبي  عشان  يبقوا  زى  هيكل  توينز  وبعدين  دول  عيالى  أنا  اللى  هسميهم  
هنا  .. خلاص  مازن  وزياد  
سيف  .. لأ  عشان  يبقوا  زى  الزوزات  ????????
يوسف  .. بس  اى  جو  السوشيال  ميديا  اللى  آثر  عليكم  دا  إحنا  هانسميهم  …. 
قاطعه  صوت  جدته. ومامته.. كريم  وكرم  
كلهم  في  صوت  واحد  .. أنا  مش  كريم  أنا  كرم  ????????❤
#تمت  
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!