Uncategorized

رواية انتقام الحلقة الثامنة 8 بقلم آية محمد

 رواية انتقام الحلقة الثامنة 8 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة الثامنة 8 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة الثامنة 8 بقلم آية محمد 

انا مبحبهاش ، احنا كنا عايزني نتقم منو انا ونور فعملنا الخطه دي متزعليش يا حببتي

وعد بصدمه ….

يا كداب ، انا لازم انتقم منهم 

مشيت وعد وراحت قصر احمد 

احمد بلهفه بنتي وعد جيتي امتا وراح حضنها 

احمد كان بيحب وعد اووي يمكن اكتر من مروان ابنه 

وعد لسه جايه النهارده يا بابا وحشتني اووي 

احمد وانتي كمان يبنتي والله تعالي ادخلي 

مروان بفرحه وعد جيتي مش كنتي بتقولي هتيجي الاسبوع الجاي

وعد برود اي ارجع تاني يعني 

مروان لا مش قصدي 

فلاش باك

بعد ما وعد سفرت ايطاليا مروان سافر ليها بعد شهر 

وعد : مروان ! بتعمل ايه هنا 

مروان عندي شغل وجيت اخلصه ( طبعا كلنا عارفين انو جاي يشوفها بس عمرنا من نروح نقول )

المهم خلينا في المهم

فضل مروان يروح ايطاليا كل فتره ( غني بقا وعنده طياره خصه اكيد هيروح وقت ما يحب يا جماعه )????

وعد ركزت في درستها ومكنتش بتدي مروان اهتمام 

( بس هي من جواها كان نفسها تقولوا خليك جنبي بس بقا شغل بنات)

مروان هتنزلي مصر امتا 

وعد وانت مالك 

مروان بابا الي بيسأل مش انا 

وعد على فكره هو لسه مكلمني وسألني 

مروان بعصبيه اخلصي قولي 

وعد بعد اسبوعين 

مروان تمام انا هنزل مصر والاسبوع الجاي هاجي عشان اخلص شويه شغل وننزل سوا 

وعد مش عايزه بعرف امشي لوحدي 

…..

تاني يوم وعد الو لو سمحت ممكن اقدم معاد طيارتي اسبوع 

شخص تمام يا فندم 

ونزلت وعد لوحدها

باك

مروان هو انا مش قولت هاجي اخدك ! 

وعد وجيت لوحدي 

مروان بضيق حمد الله على سلامتك

ومشي 

احمد تعالي تعالي احكيلي عملتي ايه هناك 

ناهد دخلت عليهم 

وعد ازيك يا طنط 

ناهد ببرود كويسه 

فين القهوه بتاعتي محدش بيعرف يعمل حاجه في البيت دا ومشيت ( الهي تنشكي في لسانك يا بعيده)

احمد متزعليش منها 

وعد مش زعلانه 

انا بحبك اووي يا بابا شكرا انك في حياتي 

احمد وانا كمان يا وعد بحبك اووي انا معنديش بنات بس انتي بقيتي بنتي حببتي ????

تعالي بقا القصر أظن انتي ريحتي دماغك في السنه دي وعرفتي مين بيحبك ومين مش بيحبك وانتي فاهمه اقصد ايه 

وعد بحزن فاهمه يا بابا انت عارف اني مكنتش بحب زين بس كنت عايزه اعلم مروان للأدب بس 

واه يا بابا انا شوفت زين النهارده وانا جايه مع واحده وحكتله الي حصل 

احمد والله كنت شاكك في الود دا وقال ايه عامل فيها صاحب مروان 

لو مش ابن صحبي بس كنت طردته من الشغل

وعد انا هتصرف يا بابا سيب الموضوع دا عليا ، انا همشي دلوقتي وهاجي بعدين .

….

وعد الو الانسه نور معايا 

نور ايوا مين 

وعد انتي كنتي مقدمه على وظيفه واحنا قبلناكي 

ممكن تشرفينا في العنوان دا …..

نور تمام شكرا 

….

وعد بتغير صوتها الو 

زين الو مين 

وعد انا عارفه انك بتخون وعد ومعايا صور ليك انت وحبيتك ، وعارفه انك متافق مع نور 

لو مش جيت على العنوان دا هبعت الصور لوعد ومروان وهما يتصرفوا

زين وانا ايه يثبتلي انك معاكي صور فعلا وانا معنديش حبيبه اصلا ولا بخون حد 

وعد استني هبعتلك صوره 

( وعد كانت صورت زين في الكافي هو وحبيته )

زين عايزه ايه مني 

وعد مليون جنيه وتيجي على العنوان دا 

…..

نور جت على العنوان بس الباب كان مفتوح فضلت ترن في الجرس محدش رد راحت داخله مقلتش حد 

لسه هتطلع دخل زين 

نور زين بتعمل اي هنا 

زين انتي الي بتعملي اي هنا 

نور عندي مقابله عامل 

زين مقابله عمل في الشقه يا غبيه دا اكيد فخ لازم نمشي من هنا 

الشرطه استنى عندك انت وهي 

وعد بخبث هما دول الي سرقوا الفلوس مني 

زين فلوس اي دي فلوسي

الشرطه خدت زين ونور 

زين مش هسيبك هتندمي على الي عاملتيه دا 

مروان وأحمد بفرحه لا انتي فعلا يتخاف منك بتاخدي حقك بنفسك 

وعد كانت قالت لمروان كل حاجه قبل ما تطلب الشرطه وخدت رأيه قالها ماشي 

……

بعد اسبوع 

مروان الو 

وعد نعم 

مروان بحب: ممكن اعزمك على العشا النهارده 

وعد اممم هفكر ، ولا اقولك مش فاضيه 

مروان تمام هشوف حد تاني 

وعد بغضب تشوف مين 

مروان هتيجي 

وعد.ماشي

….

مروان خد وعد وكان حاجز المطعم ليه هو وهي بس 

مروان : تسمحيلي بالرقصه دي !

وعد امممم ماشي 

مروان وهما بيرقصوا 

بحبك وراح موطي ومطلع خاتم وقالها 

تقبلي تتجوزيني 

وعد بفرحه هفكر 

مروان لا ياما خلاص هشوف واحده تانيه 

وعد استني موافقه وراح مروان حضنها وفضل يلف بيها 

….

بابا بابا وعد وافقت تتجوزني تاني 

وقالت لازم نروح نطلبها مع عمي مصطفى

احمد بفرحه طبعا يا بني هكلمه وناخد معاد معاه

ناهد بغضب ملقتش غير الحروبوعه دي 

مروان بضيق مامااااا

ناهد خلاص انا ماشيه 

مروان اعملي حسابك هتيجي معانا 

ناهد على اخر الزمن اروح اخطبك للمعفنه دي ، وسبته ومشيت 

يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حلمي أنت للكاتبة أميرة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!