روايات

رواية غرام الرعد الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أشرف

رحمه مصدومه من الي قاله رعد
رعد وهو يهمس بنبره كلها حب وعشق ليها. بحبك يا رحمه ..ومن اول مره شوفتك فيها وانتي اخدتي عقلي. معاكي. كنت بنام وأقوم افكر فيكي انتي. وبس ..رحمه تقبلي تبقي حبيبتي و شريكة حياتي … بعدين مسك ايد رحمه وحطها علي صدره مكان قلبه.  حاسه بنبض قلبي. بيعلا لم بتكوني انتي قريبه منه كانه عايز يطلع من مكانه
رحمه مصدومه وبصت لرعد..ب بس
رعد رفع صابعه السبابه وحطه علي بقه وبعيد حطه علي بق رحمه.  هشششش…عارف انتي هتقولي ايه…. وبعدين حط ايده علي خدها. . خطفتك وجبتك هنا. علشان كنت عايز اثبت لنفسي اني مفيش طفله زيك تقدر  توقع رعد الجارحي
رحمه بتظمر..انا مش طفله
رعد ابتسم علي تظمرها ..انتي طفلتي.
رحمه . بس انا لسه موفقتش علي حبك ليا
رعد وهو يبوس خدها . مش مهم … المهم أمضي هنا
رحمه بعيدنا عن انك قليل الادب اوي. ….ويا محترم احترم نفسك….امضي علي ايه
رعد بابتسامه.. ورقة جوازنا
رحمه بصتله بصدمه …اييه
رعد بصلها..عايزه ترجعي لمامتك واختك يبق لازم تمضي هنا
رحمه بس انا لسه قاصر علي فكره يعني الورقه دي مش هتنفع
رعد بابتسامه.  مش مهم  المهم أنك تكوني علي اسمي..مدام رحمه رعد ادهم  الجارحي…ومش عايز منك رد دلوقتي. في عيد ميلادك ال18 هسمع ردك .
رحمه بعصبية. استني بس. انا اصلا مش موافقه ..ولا هوافق
رعد بتهديد مصتنع..بمكالمه واحده اقدر ارجعك وبمكالمه واحده اقدر .اجيب زهراء تزور المخزن
رحمه خافت جدا علي زهراء ..خلاص خلاص…هات ..وفعلا مضت علي قسمت الجواز. ورعد مضي بعدها…
رحمه بدموع . ليه بتعمل كده
رعد هو يمسح دموعها.علشان لم تمشي من هنا. اضمن انك مش هتكوني لحد غيري..واكون مطمن عليكي …اهدي علشان خاطري.
رحمه بدموع. انت وحش. وشرير اوي………
رعد بصلها وقرب منها وقال بهمس. وحش علشان بحبك .شرير علشان عايزك تكوني ليا ..وبعدين سكت شويه ورحمه اتكلمت بهدوء. ممكن تبعد عني.
رعد بصلها وبعدين بعد….بعدت بس أهدي  انتي كويسه
رحمه بهدوء والدموع في عينيها ..ممكن تسبني لوحدي. عايزه اقعد لوحدي
رعد بصلها بحزن وبعدين قام بأس جبينها ..الي حصل في المخزن كله انسيه. وانا من انهرضه مش هعمل حاجه تزعلك..وبلاش بدموع علشان خاطري.  بتقتل في قلبي دموعك دي. ومسح دموعها …بايده.   بعدين سابها وخرج
رحمه عيطت جامد وخبت وشها هي المخده.  يا رب. ليه كده. هو انا عملت ايه لكل ده. انخطف وابعد عن عيلتي وكمان اجوز الشرير ده.  رحمه قامت تغتسل علشان تصلي ركعتين لله وتدعي أنها ترجع لبيتها ..
????????????????????????????????????????????????
عند مروان
مروان قاعد بيفكر في زهراء. وقد ايه هي جميله ورقيقه.
انتبه لصوت تلفونه وكان رعد.
رعد خمس.. دقائق وتكون عندي..
مروان.  في حد يكلم حد كده.  تمام جي. .
وراح لبس. وخرج ..
????????????????????????????????????????????????
رحمه خلصت صلاتها وخرجت نزلت لتحت وهي طالعه الجنينه خبطت في واحد.  انا اسفه
الشخص بابتسامه.  ولا يهمك يا قمر….. انتي مين …اخت رعد اول مره اعرف ان رعد عنده اخت صغيره
رحمه بهدوء.  لا حضرتك انا مش اخت البش مهندس رعد
الشخص بصلها بصه مش كويسه.  مش أخته يبق مين.   والله اول مره اعرف ان رعد عنده مزاج حلو كده .دانتي تتاكلي اكل
رحمه بصوت عالي. ما تحترم نفسك.  انا سكت بس علشان انت قد بابا. بس مش هسكتلك اكتر من كده. …
الشخص بزعيق. عليه. في ايه يا قطه….. يعني هو رعد اه وانا لا. ما انا هدفعلك…اكتر منه
رعد خرج علي صوت الزعيق. لقا رحمه بتضرب الشخص بالقلم.  انت واحد مش محترم. وقليل الادب…
الشخص كان هيرفع أيده عليها لولا رعد مسك أيده.وبحركه واحده كسرها
وكان داخل مروان لقا رعد ماسك ايد حامد وبيضغط عليها وحامد بيتالم ورحمه بتعيط ورا رعد وماسكه في التيشيرت بتاعه
رعد بعصبية… ايه الي جابك يا ابن المنياوي
مروان فك حامد من ايد رعد ..رعد رعد اهدي في ايه بس
مروان ..اهدي يا رعد ووجه كلامه لحامد .ايه الي جابك
حامد وهو يمثل القوه.  جي اقولك كلمه واحده.  بس. ماتفرحش اوي بالصفقه الي اخدتها. دي..ميسيرك هتقع يا ابن الجارحي.
رعد قرب منه بعصبية وكان مروان هيمسكه بس رعد زقه.  وقرب لحامد بعصبيه وصوت رعدي….مش رعد الجارحي الي يتهدد في بيته يا حامد ……. وكمل بصوت كفحيح الأفاعي…. اه حبيت اشكرك علي الهديه الي بعته الواد…….انت طول عمرك وانت بتغلط وبعديها.   علشان بتغلط فيا وحسابك تقل معايا اوي … بس تغلط في مراتي. لا دانا افرمك هنا
حامد بصدمه. ايه مراتك .
رعد بعد عنه وهو بيبص لرحمه. مراتي. مدام رحمه رعد الجارحي .
حامد اتغاظ
مروان ..اطلع بره
رعد.. يطلع ايه ..بس. ومسك أيده ولواها وراه …اعتزر ..يلا
حامد ..ااااااه سيب ايدي
رعد بيضغط علي أيده اكتر….بقولك اعتزر.
حامد وهو يبص لرحمه. انا.   انا اسف.
رعد بصعبيه. يا مدام
حامد بخوف. اسف يا مدام
رعد سابه.  ..مروان ارمي الحيوان ده بره
مروان.  اطلع بره.
وفعلا طلع
رعد قرب لرحمه.  انتي كويسه.
رحمه رفعت ايديها تصده وهي بتبكي . ابعد عني ..متقربش مني….. ولو سمحت انا عايزه ارجع لبيتي كفايه اوي الي حصل لحد هنا.
رعد..طيب اهدي….وهعملك الي انتي عايزاه.
رحمه وهي تمسح دموعها. وبتتكلم بعصبية . متقوليش اهدي.  انت عارف هو قالي ايه. جرح كرامتي..وجرح أنوثتي…..
بصته ليا بس من غير ما يتكلم كانت بيبصلي وانا كاني واحده البش مهندس رعد الجارحي..شاقطها من.الش …. ولم تكمل كلامها لولا رعد الي حط ايده علي خصرها وبقها وقربها منه. وقال بهمس. هشششش.متقوليش كده. تاني.
مروان سابهم..ومشي للجنينه ..
رعد بحنان وهو يطمنها..انتي مش وحشه. انا الي وحش .عارفه ليه علشان جرحتك..انا اسف. سامحيني يا حبيبتي
رحمه شالت أيده.  متقولش حبيبتي. انا مش حبيبتك … انا قاعده هنا  غصب عني…لولا أنك بتهددني بزهراء كان زماني مشيت من زمان….ابعد عني يا بش مهندس. انا لا بحبك ولا عايزه احبك .سيبني امشي..واكيد انت مش بتحبني. ممكن يكون اعجاب. وهيختفي كل ده لم امشي..فسبني..امشي. ابوس ايدك خليني امشي معتش قادره استحمل اكتر من كده .
رعد عيونه كانت مليانه دموع وبتلمع ومحسش بنفسه غير وهو بيقلها ..اطلعي فوق.
رحمه بدموع. بس
رعد بزعيق. مبقررش كلامي تاني بقولك اطلعي فوق..
رحمه جريت لفوق..وهي متوتره وبتاخد نفسها بصعوبه ..
رعد حس أن قلبه بيوجعه .. دخل مروان عليه
مروان. مالك يا رعد
رعد بصله .مجرد اني بفكر ابعد عنها قلبي بيوجعني
مروان وهو يحضنه .. بس هي لازم تمشي يا رعد ما هي مش هتقعد طول حياتها هنا…..خليها تمشي يا رعد.
رعد بضعف عمره ما ظهر قدام حد حتي مروان.   مش هقدر
مروان بحزن. طيب .هنعمل ايه ….
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى