Uncategorized

رواية جبروت عائلة زوجي الفصل الثامن 8 بقلم جنة الرحمن

 رواية جبروت عائلة زوجي الفصل الثامن 8 بقلم جنة الرحمن

رواية جبروت عائلة زوجي الفصل الثامن 8 بقلم جنة الرحمن

رواية جبروت عائلة زوجي الفصل الثامن 8 بقلم جنة الرحمن

كريم لا متشكر مش عايز أشرب حاجه 
كامله لا ما يصحش لزم تشرب الشاى انته جايب حاجات كتير 
سمر خلاص ياطنط  المهم عايزه فرحه تجي خطبتى 
كامله تقول لجوزها وتروح 
كامله انا كده كده ماليش راءى جوزها هو اللي يقول تخرج أو لا 
كريم ماليل علي سمر وقالها انا مش عارف اتكلم مع فرحه خلاص 
سمر احمد ربنا انك شفتها انا قولتلك إن هما صعب 
كريم انا اقول أنى اخوها 
سمر اصبر يا استاذ كريم 
كامله هو في حاجه شيفكم بتتكلمو بصوت وطى 
سمر لا يا طنط ده كريم كان عايزنا نمشى علشان ورانا مشوار 
سمر امال يا فرحه انا عاوزه اقولك على حاجه ومش عارفه من حماتك 
فرحه قولى انك عايزة تروحي الحمام 
سمر بعد شويه  ممكن يا طنط اورح الحمام 
كامله آه خودها يا فرحه 
فرحه تعالي يا سمر  وبتمد ايدها لسمر 
سمر بتمد ايدها لفرحه شافت الحريق اللي في ايدها
سمر يا نهار ابيض ايه دي يا فرحه 
فرحه مافيش يا سمر 
سمر شديدة ايد فرحه وشافت ايدها محورقه 
كريم من غير ما يحس بنفسه قام ومسك ايد فرحه وقالها ايه ده من اللي عمل فيكى كده 
كامله في ايه يا استاذ انته ماسك ايدها ليه كده 
كريم دي لزم تروح المستشفى 
كامله ده مش شغلك يلا اتفضل من غير مترود 
كريم انتي يا ست انتي  انا محترمك بس علشان انتي ست كبيره 
فرحه بقت واقفه مصدمه من كلام كريم ومش عارفه هو بيعمل كده ليه 
سمر يلا يا كريم انا هتصرف 
كريم انا مش هطلع من هنا اللي لما اودها المستشفى 
كامله الحكاية دي فيها حاجه انته تعرفها مين 
سمر يا طنط هيعرفها مين بس 
وده كله وفرحه ساكته 
سمر الحكاية يا طنط إن فرحه صعبت علي كريم بس 
كامله محمود ابنى مش ماصر معها هيجب مرهم لحريق 
وهو جاى واتفضلو بقا بره 
كريم مرهم لحريق يا مفتريه 
سمر اسكت يا كريم يلا نخرج 
كريم وسمر نزل  من عند فرحه وكريم كان متعصب جدا 
سمر بقت تهديه
كريم انا ماكنتش اعرف إن هما بابشعه دى
سمر انا عارفه هما اكتر من كده 
كريم انا هتصرف مش هسيب اختى مع ناس زى دول 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كامله انتي تعرفي الود ده مين يا زفته 
فرحه والله اول مره اشوفه 
انا اتصلت بمحمود لما يجي انا هعرف انتي تعرفي ولا لا 
كامله انا مش هسافر هخلى البنات هما اللي يسافر
وانا هقعد مع ابني اشوف ايه الحكاية 
فرحه والله مافيه حاجه حتي خطوبه سمر مش هروحها
كامله يمكن انتي اللي مصلطه صحبتك تجبو وتجى 
فرحه يعني اعمل ايه علشان تصدقين 
محمود بتفتح الباب 
كامله الحقينى يا بنى تعال شوف اللى حصل 
محمود في ايه يا امي 
مرتك يا حبيبي جابته لحد هنا 
محمود هو مين ده يا ماما 
كامله حكت علي حاجات ماما حصلتش من الاصل 
محمود طبعا مش هيكدب امه 
من غير أى كلمه مع فرحه زي كل مره 
ضرب برجله في بطنها وبجزام لما بقا جسمها كله بيجب دم
فرحه مافيش فئ بوءها الي حرام عليكم انا ماعملتش حاجه 
محمود ماسك فرحه من شعرها وجرجره و
دخلها اوضه وقفل 
عليها وقال مافيش حد يدخل عندها 
فرحه فضلت تعيط وهى قعده فى ركن الاوضه ما حدش حاسس بيها وعدا اليوم وهي من غير أكل ولا شرب ولا حد فتح عليها الاوضه لحد مابدات تحس بهبوط 
قامت تدور في الاوضه علي أى حاجه مالقتشى 
وفجاه لقت الفون بتعها بيرن قامت تدور عليه وهي مش مصدقه ان الفون معها واخرا لقته في جيب العابيه الي هي لبسها فرحت جدا بصت في الفون لقت سمر 
سمر ايوه يا فرحه ايه اللي حصل بعد ما نزلنا 
فرحه حكت لسمر علي كل اللي حصل 
سمر طيب اقفلى دلوقتي انا هتصرف 
فرحه هتعملى ايه 
سمر انتي تعرفي إن اللي كان معايا امبارح ده كريم اخوكى 
فرحه ــــــــــــــــــــ
سمر يابنتى رودى 
فرحه انتي بتقول ايه انا ليا اخ 
سمر بقت تعيط علشان فرحه 
فرحه يعني انا هلقى حد يخودنى فى حضنه ويحمنى 
سمر ايوه يا حبيبتي 
سمر اقفلى يا فرحه علشان اعرف اتصرف 
فرحه قفلت من غير ما ترود على سمر وحطط الفون من ايديها وبقت تضحك شويه وتعيط شويه 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سمر ايوه يا كريم انته تعرف الي حصل مع فرحه 
كريم حصل ايه عملو ايه فيها 
سمر حكت لكريم 
كريم قفل مع سمر وقام لبس ونزل  بسرعه 
حاتم في ايه ياكريم  
كريم حاجه ما تخصكشى 
حاتم يعني الكلام ده ياريت كريم 
كريم يعني انا رايح اشوف اختك اللي حروق ايدها وضربوها
ودلوقتى محبوسه في اوضه من غير أكل وانا شرب 
وركب كريم العربيه  ولسه هيقفل باب العربيه لقا حاتم ركب جمبو 
كريم ساق العربيه من غير ما يتكلم مع حاتم 
حاتم هي ساكنه فين 
كريم قربنا نوصل 
بعد عشر دقايق وصلو كريم نزل من العربيه جرى 
حاتم استنا يا كريم 
كريم ماردش على حاتم وطلع جرى على فوق 
حاتم قفل العربيه وطلع ورا كريم كان كريم لسه بيخبط علي الباب 
كامله مين وبتفتح لقيت كريم هو انته تاني  انا هنادى لمحمود ابني يتصرف معك 
حاتم راح زقق الباب ودخل 
كامله انته مين 
محمود طلع من جوه في ايه 
اول ما كامله قالت يا محمود راح حاتم ادله بوكس في وشه 
خلى بوهء يجيب دم 
محمود انته مين
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى