Uncategorized

رواية أحببني بعد زواجنا الفصل الثامن 8 والأخير بقلم رحمة أيمن

 رواية أحببني بعد زواجنا الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أيمن

رواية أحببني بعد زواجنا الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أيمن

رواية أحببني بعد زواجنا الفصل الثامن 8 والأخير بقلم رحمة أيمن

السكرتيره : اياد انا حامل 
= نعم ؟ 
_…….
السكرتيره بدموع: عشان خطري الحقني من المصيبه دي
= انتي كدابه رحمه متصدقهاش 
_”رحمه بصدمه وكلام مقطع ” معاكي دليل علي ان هو ابوه 
السكرتيره بحزن مصتنع : كنت عرفه انكو هتشكو في كلامي وهتعتبروني كدابه بس معايه التحليل اهي 
“تقوم رحمه باخذها وقراتها ورميها من الصدمه علي الارض”
= اياد باحراج … والله معرف حصل امتي وازاي انا متاكد اني معملتش كده 
السكرتيره: انت نسيت يوم الأوتيل من شهر لما سِكرت وسندتك للاوضه واستغلتني وبعد ده كلو تقولي كده 
=”اياد بنرفذه” انتي بتقولي اي يا بت انتي انا سكتلك من الصبح رحمه متصدقهاش والله ما حصل 
_”رحمه بدموع ونظر لاياد ” الكلام الي بتقولو ده صح 
= انا منكرش اني صحيت كنت في اوضتها بس…
“تقوم بجري والخروج من الفيلا ” 
=رحمه اسمعيني عشان خطري رحمه 
“يقوم بالمغادر هخلفها وتلحقهم هاله ….تركب السياره وتغادر قبل وصوله اليها ” 
………
“تقوم هاله بالابتسام  ووضع يدها عليه ” 
السكرتيره: صدقيني انا مش كنت عيزا ده يحصل بس انا عرفت من زمان ومقدرتش اخبي اكتر من كده 
=”يقوم بالابتعاد عنها ” هاله امشي دلوقتي وانا هبقي اتصل بيكي 
السكرتيره : بس انا عيزا ابقي جمبك 
=”بنرفذه” قلنا اي اسمعي الكلام 
السكرتيره : طيب خلاص همشي همشي 
ركبت العربيه ودني اسوق زي المجنونه معرفش ريحه فين ول لمين كنت حسه بالعجز في كل حاجه ديما كنت بقول اني هلقي حل لكل مشكله مبينا وهنتصالح وهتعدي بس المشكله دي كانت اكبر منه ومني ومن اي حد وقتها عرفت اي وجع القلب الي بجد وكانت تاني مره اتوجع كده بعد وفات جدي احيانا الدنيا بتكون في صفك كتير بس في يوم اتاكد انها هتقلب عليك …
بعد تلات ساعات 
تاتا بعصبيه: تعرف لو رحمه حصلها حاجه هعمل فيك اي 
=”اياد بندم ” دورت في كل حته ملقتهاش 
تاتا : لو الكلام ده حقيقي فعلا يا اياد انت مش هتكون حفيدي ول تقربلي من هنا ورايح 
=”يقوم بمسك يدها ” ابوس ايدك متقوليش كده في حاجه غلط اكيد انتي غرفاني كويس اه كنت بسهر وبكلم وقابل بنات بس موصلش لكده يا تاتا ول عمري افكر اعمل كده في بنت ابدا انتي عرفاني انا حفيدك 
تاتا بدموع : لاول مره في حياتي معرفكش يا اياد و لو رحمه مرجعتش وكان الكلام ده صح مش هتدخل الفيلا دي تاني ابدا 
= يا تاتا متصعبهاش عليه انا مش قادر 
تاتا : اتفضل يا اياد كلمنا انتهي
اليوم التالي …..
ترن ترن ترن ترن 
“تقوم الجده بفتح باب الفيلا تجدها رحمه ” 
_ ازيك يا تاتا 
تاتا : رحمه انتي كويسه كده تقلقيني عليكي 
_بدموع ..، معلش يا تاتا كنت تعبانه شويه 
تاتا : “تقوم بفتح زراعها ” تعالي في حضن تاتا 
_”تقوم بالجري الي حضنها ” ازاي يعمل كده فيا يا تاتا ازاي 
كنت مخنوقه بشكل رهيب كل احساس جوايه بكدبو بقول لازم اتقبل الحقيقه بس انا وثقه فيه وعرفه انو مستحيل يعمل كده فيا طب هونت عليه بجد 
تاتا : انتي متاكده 
_ اه 
تاتا : بس انا مش عيزه اسيبك لوحدك 
_ صدقيني يا تاتا ده انسب حل دلوقتي انا مش مستعده اوجه 
تاتا : إسكندرية بعيده عن هنا ومش هعرف اطمن عليكي 
_ هكلمك كتير صدقيني 
تاتا : طيب يا عمري ربنا يعديها علي خير يا رب خدي بالك من نفسك هناك ولو عوزتي حاجه سمير في السوبر مركت الي تحت البيت علطول قليلو الحجه ابتسام جده اياد هيعرف علطول ويحطك في عنيه 
_ حاضر يا تاتا تسلميلي وخدي بالك من نفسك 
تاتا : وانتي كمان 
بعد تلات ايام 
السكرتيره : نعم بس انا مش عيزا كده 
= مسؤليتك ومسؤليته هتكون عليه واي حاجه هتعوزيها اطلبيها مني وخلاص عيزا اي تاني 
السكرتيره : عيزاك جمبي انت ابوه ولازم تكون معاه عيزا اتجوزك عشان لما يكبر محدش يقول عليه كلمه ويكون مكتوب باسمك 
= انا مش هتجوز تاني يا هاله تمام ارجوكي متتغطيش عليه 
السكرتيره : بس دي اقل حقوقي عليك وعلي الي حصلي هو انت فكرني رخيصه لدرجه دي 
= هتجوزك يا هاله بس هيكون ليكي شقه خاصه وهبقي تزورك مره في الاسبوع تمام 
السكرتيره بفرحه : ايوا كده صح احم قصدي تمام 
= هو ازاي ده حصل في ليله وحده بنا حتي انا مش فكر اي حاجه فيها متحسيش ده غريب شويه 
السكرتيرة: انت بتكدبني يعني وبتكدب التحليل طيب قوم نروح لدكتور ويقلك قوم يلا 
= خلاص يا هاله مصدقك انا لازم امشي سلام
………بعد اسبوع 
: مالك يا شريك 
= وحشتني اوي 
: مستغرب والله كل الي حصل ده ربنا يكون في عونك بجد 
= كنت عصبي ومدمن شغل ومليش اي معني كنت طول الوقت لوحدي كنت بقول اني مبسوط عادي هعوز اي اكتر من كده معايه فلوس اقدر اعمل بيها كل حاجه واسافر في اي حته … لما شوفتها كل حاجه في حياتي اتغيرت عرفت يعني اي السعاده فعلا لما قلبي دق لاول مره معاها وان الفلوس دي ول حاجه قدام الحب الحقيقي منعت الشرب ومنعت السهر ومنعت الضغط علي نفسي ههه مره كنت بشتغل…
Flashback 
_ انت يا عم انشتين عينك يا حبيبي عينك مش كده 
= روحي كولي جاتوه 
_ انا بصيت في الساعه من اول ما بدات لعند دلوقتي عدا بضبط 10 ساعات و17  دقيقه 
= بس 
_ هتف في وجهك 
= بشتغل يا بنتي بس حرفيا مرهق وهموت واخلص 
_”تقوم بالجلوس قصاده ” الشغل ده احلي حاجه في الدنيا بس الضغط النفسي والتعب زياده عن الزوم بيهلك لازم تشتغل بفرحه وسعاده كده من قلبك عشان تعمل الحاجه صح مينا مسعود قال حاجه حبيتها في برنامج مني الشاذلي قال “اذا انت كنت فرحان بشٌغل بتعمله عمرك ما هتحس انو شغل ابدا ول هتحس بتعب فيه  ببساطه لانك بتحبه ” ماشي يا عم هركليز 
= مراتي بتقول مواعظ يا جماعه يبختي 
_ طبعا ده انت بوس ايدك وش وضهر وقفي عشان متجوز وحده قمر زي 
= طيب متيجي نتعشي بره 
_ عشى بره اي وكلام فاضي اي انا عملالك اكل الماني من علي النت قمرر
= انا هكمل الشغل ده حالا لسه بدري  اقفلي الباب وراكي 
_ يا رخممم “تقوم بحدفه بكتاب ” 
= اااه طب تعالي بقي “يقوم بحملها “
_ هههه خلاص خلاص ولااه 
Back 
: يعيني عليك وربنا “ببتسامه ” بس اتغيرت يا برو 
= غلطت المرادي غلطه جامده ومش هعرف اصحهها ابدا فسيب البرو فحاله
: “يقوم بشرب الشاي ” ممكن تكون كدابه 
= مين هاله… معتقدش انو في بنت هتكدب في حاجه زي دي واحنا في مسلسل يا عم هنهزر 
: صراحه بنسبه لوحده زي هاله اتوقع كل حاجه منها جرب ممكن تكتشف حاجه 
= امم هشوف 
______________________
= تاتا عشان خطري عشان خطري انا تقوليلي فين عيزا اكلمها اسمع صوتها اشوفها بالله يا تاتا 
تاتا : اعتقد وضحتلك كذا مره اني معرفش مكنها ممكن كفايه لح عليه
= تاتا لي شيفاني اني مبسوط مثلا وعادي وانو الي حصل ده سهل انا اخسرت احلي حاجه في حياتي لي متوقعه اني بخير هو اه انا غلط ومعترف بس انا كمان تعبان والله 
تاتا :”تقوم باحتضانه ” هتعدي يبني اعرف انو الحياه مش هتمشي كده مستقيمه لازم تشوف السعاده والحزن عشان تتعلم ولازم يكون في مشاكل في الحب لان المشاكل بتقوي وبتحلي الحب ده اعرف ان احيانا بتحصل حاجه تخليك تحس بغلوت الشخص ده وتندم عليه بس احيانا بكون فات الاوان مع ناس واحيانا ربنا بيدي فرصه انا معرفش موقفك اي بس بدعمك مهما كان الي هيحصل بعد كده 
= انا اسف يا تاتا اسف بجد 
………………………..
السكرتيره بتوتر : اياد ممكن نرجع انا دكتوري متخصص جدا عن اي دكتور بلاش نروح المستشفي ممكن 
=”باين انو كلام امين صح ول اي ” لي يا حببتي عيزا اطمن عليكي وعلي ابننا وكده
السكرتيره بقلق : تمام 
عند الدكتوره ….
= بتقول انها حامل وكده وعايز اطمن عليها وعلي الولد ممكن 
الدكتوره : اه اكيد اتفضلي معانه يا مدام 
السكرتيره بخوف : اياد انا هقلك علي كل حاجه بس خرجني من هنا بسرعه 
= لي يا حببتي منتاكد انو صحتك كويسه 
السكرتيره : اياد انا مش حامل ممكن نمشي بقي 
=”بنرفذه ” طلعتي كدابه وحقيره فعلا اتفضلي قدامي 
“في الكافيه “
= اتفضلي قولي اي الي حصل 
السكرتيره : كنا ….
Flashback 
السكرتيره :”تقوم باعطائه كاس” اتفضل مبروك المشروع
= لاء مش عايز اشرب انهرده وعدت رحمه 
السكرتيره : رحمه رحمه رحمه كل حاجه رحمه وانا يا اياد 
= يووه بقي خلصنا يا هاله روحي جبيلي مايه ممكن 
“تقوم هاله بالمغادره بغضب ” 
جارسون : you can l help you 
السكرتيره :water please
جارسون : okay ,wait a muint 
“تقوم بوضح حبايتين مخدر به 
= متستنيش انهرده بليل هتاخر وجيبي عشا وكلي تمام سلام 
السكرتيره: اتفضل 
= شكرا 
back 
السكرتيره : وبعد كده خدتك الاوضه ونايمتك جمبي وصحينا تاني يوم وانت فاكر الباقي 
= وبنسبه للتحليل 
السكرتيره: زورتهم 
= انتي مجنونه ول اي مفيش حد بحب حد بالعافيه فهمه وانتي مطروده من الشغل ومن حياتي كلها انا مبعرفش ناس رخيصه كده 
“يقوم بالمغادره فتحضنه من الخلف ” 
السكرتيره بدموع: رحمه احسن مني في اي انا بحبك يا اياد وعيزاك ليا وعملت كده عشان بحبك رحمه متستهلكش انا معاك وهعوضك
=”يقوم بقك يدها ” بصي يا هاله انا سيبك تمشي رغم الحركه الزباله والكدبه  الي عملتيها دي عشان كان في بنا حاجات حلوه زمان وانتي مبتحبنيش يا هاله انتي عيزه تمتلكيني بس انا مش سلعه وزي ما قلتلك مفيش حد بحب حد بالعافيه 
واه رحمه احسن منك في اي امم تقريبا مفيش مقارنه مبنكو بس علي الاقل رحمه مش كدابه ومنفقه زيك وبتحب ببقلبها واهم من ده كلو عندها كرامه 
“يقوم بالمغادره ” 
_____________________
ايه : الو يا رحمه عمله اي 
_ حلوه الحمد لله وانتي 
ايه : الحمد لله ..حلوه مع اياد 
_ اه الحمد لله 
ايه : بفكر اجيلك انهرده انا وملك
_ لاء محنا مش في البيت احنا في البيت الي في سكندريه 
ايه : اه قولتلي اسكندريه طب هترجعو امتي 
_ لسه علي حسب كده 
ايه : طب عيزا حاجه 
 _ لاء سلمتك يل قلبي وسلميلي علي ملك كتير سلام
“تقوم بنظر لاياد” 
ايه : تمام كده 
اياد : تمام شكرا يا ايه 
في سكندريه ……… علي الشط 
بعد الثواني في الضلمه لقتني بعد السنين امبارح كان زي انهرده ليه الي فايت كتير شايل الهم من فتره ومش برضي اني اطلب من حد انو يبقي ومش رضي ما كل لما بطلب بيمشو وبستني اني ابقي من غيرهم بخير ميستهلوش قالو هنفضل مهما يحصل ومفضلوش نفس الحروف بس الفروق بين الوشوش فميستهلوش…”محمد سعيد ” 
= كنت متأكداني هلقيكي هنا 
_ !!..انت بتعمل اي هنا 
= وحشتيني 
_ اياد امشي من فضلك 
= دورت عليكي زي المجنون في كل حتي وملقتكيش كنتي قليلي طيب 
_ لو قلتلك كنت ضربتك 
= لسه شرسه زي ما انتي يا قلبه 
_ اياد مبهزرش ممكن تمشي وتروح للهانم هاله وابنك 
= اي ده انتي معرفتش مش طلعت نصابه وطلعت رجل مؤدب 
_بجد احم اقصد هو ممكن تكون نصبت اه بس رجل مؤدب دي اشك 
= ههه مش بقلك وحشتيني 
_بدموع … كنت خايفه انو يكون صح انك ممكن تظلمني كده 
= “يقوم باحتضانها ” حقك عليه بجد عارف انها صعبه عليكي بس لو فعلا كنت عملت كده فيكي كنت عمري ما سمحت نفسي ابدا 
_ “تقوم بضربه بالبوكس في جنبه ” 
= اااه ايد امك تقيله 
_ بقي تسبني هنا اسبوع مكتئبه يا حيوان 
= يسلام ومين الي محلف تاتا انها متقوليش فين يبنتي انتي ليكي خال اهبل 
_ اي ده عرفت ازاي 
=ههه تعرفي ان الفيلا متهوتش ول اتفتحت  من بعد ما مشيتي
_ لي يسطا كده الفبلا كمكمت 
= كمكمت ! ااه يني كنت هتمحون واقول نقصاكي وناقصه وجودك بس البعيد مبحسش 
_ علفكره وحشتني اوي 
= وانتي كمان 
_ احم كنت عرفه ان انت ناقص حاجه من غيري 
= لاء دي مش حقيقه انا ناقص كل حاجه من غيرك ❤
_ بلدي هه ❤
= ههه 
“ياتي العوض علي هيئه كثير من الاشياء لكن وجودك كان مميزا فلم يكون عوضا فقط كان ضمادا لجرح الماضي وعكازا لجرح المستقبل ❤❤????” 
تمت..

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية وقعت أسيرة في حبك للكاتبة غفران

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!