روايات

رواية تزوجت العمدة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سارة خالد

رواية تزوجت العمدة الجزء الرابع والعشرون

رواية تزوجت العمدة البارت الرابع والعشرون

تزوجت العمدة

رواية تزوجت العمدة الحلقة الرابعة والعشرون

افاقت شمس غزل
محمد….الف سلامة عليكي يابنتي
شمس….انتي كويسة
غزل…هكون كويسة لما امشي من هنا
محمد….تمشي تروحي فين
غزل….ف اي داهية
مهران….يابتي احنا عيلتك
غزل….واي الي يخليني اصدقك انا همشي
فارس….استني عندك
تجاهلته غزل واكملت طريقها إلي الباب
فارس بزعيق…..غززززل بقول اقفي احسلك
غزل لفت ونظرت له….عايز ايه
فارس….رايحة فين
غزل….همشي

 

 

فارس بتمثيل….تمشي فين ي حبيبتي دا بيتك
غزل…لا مش بيتي مفيش اثبات انكم عيلتي
فارس اقترب منها وامسك كتفيها احس بارتجافها….مالك ماتخفيش هثبتلك عنيات روحي هاتي شنطتها والفون بتاعها
عنيات….حاضر ي بيه
فارس…. وبابا هات قسيمة الجواز
مهران…طيب
امسك فارس يديها واجلسها علي الكرسي….متقلقيش احنا عيلتك أكيد مش هنمثل عليكي
غزل….بجد
فارس…اه
غزل….بس انت قولت مش بتحبني وبتحب وحدة غيري
فارس بكذب…..كنت متعصب وقولت يمكن تفتكري حاجة بس طلع الضغط عليكي غلط
غزل…انت بتتكلم بجد
فارس….طبعا
غزل….طب بيتهموك ليه إنك انت وقعتني
مهران…قسيمة الجواز اهي
عنيات….وشنطة حضرتك اهي فيها بطاقتك والتلفون بتاعك
غزل…تمام بعتذر لو غلطت ف حد فيكم

 

 

مهران….ولا يهمك ي بتي
شمس….. اتأكدي كده
غزل….اممم بس معرفش باسورد الفون اي
شمس….انا اعرفه
محمد….طيب يلا ي حبيبتي
غزل…يلا فين
محمد….علي بيتنا
غزل….ليه
محمد….علشان ترتاحي وشمس تهتم بيكي
مهران….واحنا هنا نقدر نهتم بيها
محمد….معلش بس بنتي خلاص هتعيش معايا من بعد كده
مهران….مرات ولدي مش هتطلع من البيت سامع ي محمد
محمد…..مش شايف ابنك عمل ايه ف بنتي
مهران….هيتعاقب أنا مش هسيبه وكمان هو مش هيقعد هنا
محمد…لا بنتي هتيجي معايا
مهران….الكلام خلص مرات ولدي مش هتمشي من اهنه علشان سمعتها وقولت فارس هيتعاقب ومش هيقعد ف البيت
غزل….ليه

 

 

مهران….مفيش طلعيها ي عنيات فوق وانتي ي شمس تيجي كل يوم تطمني عليها ولو عاوزة تباتي معاها براحتك
شمس….هبات ثم نظرت إلي محمد وقالت ممكن
محمد….تمام خلي بالك منها ثم نظر الي مهران وقال لو بنتي حصلها حاجة تاني مش هرحم ابنك ثم رحل
مهران…..لميت هدومك
فارس….ايوة
مهران….يلا بره
غزل….خلاص سيبه عادي
مهران….لا ي بتي هنا الي يغلط يتعاقب
عفاف….هو اول مرة يغلط تعاقب ابنك علشان دي
مهران….ايوة غلط ولازم يتحاسب
عفاف….من ساعة ما ابني اتجوزك وانتي جايباله المشاكل
مهران….عفاف مسمعش حسك(صوتك) ولدك غلط يبقي يتحاسب
غزل….خلاص انا مسامحه
مهران بصوت عالي…..عنيات خدي غزل طلعيها علشان ترتاح واهتمي بدواها
عنيات….حاضر يلا ي هانم

 

 

غزل…انا سامحته خليه متمشهوش
مهران….ماليش دعوة بيكي يلا اطلعي مع عنيات
غزل….طيب ثم صعدت
مهران نظر إلي فارس وقال يلا بره
فارس بغيظ….تمام يابوي ثم صعد
غزل بفرحة….سمحلك إنك تقعد
فارس بأستغراب من فرحتها…..لا جيت اخد هدومي
غزل بدموع….انا اسفة كله بسببي
فارس….عادي ثم نزل
مهران….هتبات فين
فارس…ف الشركة
مهران….الشركة مش هتعتبها
فارس…يعني ايه
مهران….زي ما سمعت هخلي الحراس يمنعوك من دخولها
فارس….تمام يابوي تمام
مهران….هات مفتاح العربية
فارس….كمان
مهران….ايوة هات
فارس وهو يعطيه المفتاح….تمام اتفضل

 

 

مهران….خلي الي عتحبها تنفعك وبكره جاي الشركة ولو عرفت إنها لسه عتشتغل فيها هطردها وامشيها من البلد بالعافية سامع
فارس بعصبية…..كل دا ليه يعني
مهران…اذيت مرتك ي و*س*خ علشان وحدة ماشي معاها
فارس….مكنش قصدي
مهران….كداب يلا غور من وشي
فارس….تماااام ثم خرج من الفيلا وقابل محمود ف وجهه
محمود….اي ي فارس بيه سايب البيت وماشي ولا ايه
فارس…..اخفي صوتك علشان مطلعش غضبي فيك
محمود….اممم علي العموم حلو والله إننا هنرتاح منك وأكيد غزل كمان هترتاح
فارس…..لو عرفت إنك قربت منها مش هرحمك
محمود….اهدي ي فارس ف ايه انا بس هحاول اخلي الذاكرة ترجعلها اصل ذكريتها الحلوة معايا
فارس….مش هرد علي حي*وان زيك بس الاخبار بتجيلي لو قربت منها مش هرحمك اهو حذرتك
محمود…..بالسلامة
خرج فارس من الفيلا ركب تاكسي وذهب إلي شقته التي لم يعلم بها احد غير عدي
فارس….الو ي عدي

 

 

عدي…اي ي فارس اخبار غزل ايه
فارس…اهي كويسة
عدي…فينك إنت
فارس…رايح الشقة
عدي….هتعمل ايه هناك
فارس….ابويا طردني ومنعني أدخل الشركة
عدي….بتتكلم بجد
فارس….ايوة
عدي…ما تيجي تبات عندي
فارس….لا هروح الشقة وخلاص
عدي….تمام
فارس….صحيح ايه الي اتزفت قولته ف المستشفى ده
عدي…قولت ايه

 

 

فارس….ان انا وهي بنحب بعض
عدي….وفيها ايه
فارس…ليه تخليها تفكر اننا زي اي زوجين عاديين
عدي….لانه مفروض يكون كده
فارس….بت حرباية هي الي بدأت ف المشاكل مش بعيد تكون بتمثل إنها نسيت
عدي….إنت بتقول ايه
فارس….ليكون فعلا بتمثل
عدي…ياعم خلاص كان هيبان عليها اكيد
فارس….تمام سلام
عدي….سلام
فارس….والله ي غزل لو طلعتي بتمثلي ما هخلي فيكي حته سليمة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!