Uncategorized

رواية وتين الحلقة الثامنة 8 بقلم لولو

 رواية وتين الحلقة الثامنة 8 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الثامنة 8 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الثامنة 8 بقلم لولو 

وتين.انا عايزه اخرج من هنا

حور.مينفعش يا وتين الدكتور قال ان انتي تعبانه ولازم تقعدي هنا شويه

وتين.لا هروح

حور.لا

وتين.انتي رخمه

حور.وانتي ارخم

الباب بيخبط

حور بتفتح الباب

حور.انت

خالد.مش هطمن على بنتي

وتين.وانت عارف ان ليك بنت

خالد.وتين حبيبتي انتي كويسه

وتين بصوت واطي.كنت كويسه لحد ما شوفتك حور سمعتها وضحكت.اه كويسه

حور.انا هروح اجيب حاجه نشربها

وتين.ليه ده بابا اكيد مستعجل

خالد.اه فعلا انا جيت اطمن عليكي وهمشي عشان عندي شغل

بعد ما مشي

حور.انتي بتعملي كده ليه يا وتين

وتين ببراءه.انا عملت ايه

حور.انتي بتعامليه وحش ليه

وتين.انا ده انا غلبانه والله

حور.والله

وتين.اه

حور بتنهيده.ماشي

…………..

تميم مع مروان

مروان.يعم انت بتفكر فيها كتير ليه

تميم.مش عارف

مروان.اوعى تكون بتحبها

تميم.ها لا

مروان.عيني في عينك كده

تميم.شكلي حبتها

مروان.ما انا قولت كده برضو

تميم.اصلك مشوفتهاش وبتوهان عنيها جميله اوي وشكلها حلو انا بحب اخانق معاها

مروان.وايه كمان يعم الحبيب

تميم.مروان انت رخم

مروان.ربنا يخليك يا حبيبي

تميم.بس مش عارف ابطل تفكير فيها

مروان.ها وبعدين

تميم.بص انا هروح اقولها بحبك ومش هقدر استغنى عنك

مروان وحط ايده على خده.وايه يعم روميو

تميم.انا غلطان اني بتكلم مع واحد معندوش مشاعر زيك

مروان.ماشي

………….

عند وتين

ادهم.حور تعالي عايزك

وتين.ايوه يا  ادهم خدها دي زهقتني

حور.بقى كده

وتين.اه

حور.طب علفكره انا مش همشي

وتين.لا امشي

ادهم.طب همشي انا لحد ما تخلصو خناق

حور.لا استنى

………….

بعد ما خرجوا

حور.فيه ايه

ادهم.انا عرفت مين اللي كان عايز يقتل وتين

حور.مين

ادهم.رحمه مرات ابوها

حور بصدمه.ايه

ادهم.وقبضوا عليها

حور مصدومه.وابوها عمل ايه ده كان هنا الصبح

ادهم.هي اتقبض عليها من شويه

حور.انا خايفه اقول لوتين

ادهم.طب وهتعملي ايه

حور.مش عارفه

ادهم.هي اكيد هتعرف

حور.هتعرف بس مش دلوقتي

ادهم.ماشي.انتي هتفضلي معاها؟

حور.مينفعش اسبها لوحدها

ادهم.طب انا همشي.ابقى طمنيني عليكي ها

وتين.ماشي

…………..

بعد أسبوع

وتين.اخيرا وهخرج من هنا

حور.ايوه اخير

حور بتردد.وتين فاكره الحلم اللي قولتيلي عليه اول ما دخلتي المستشفى

وتين.اه انتي ايه اللي فكرك بيه

حور.  بصراحه هو كان حقيقه

وتين.ايه.ازاي

حور.هقولك(……)هو ده اللي حصل

وتين.بس مين اللي قافشها

حور.هو ده اللي همك

وتين.اه

حور.ورحمه 

وتين.مستبعدش حاجه زي دي منها انتي متعرفيش هي عملت معايا ايه

حور. عملت ايه

وتين.مش هنمشي

حور.يلا

……………

مروان.تميم مالك سرحان في ايه

تميم.ها مفيش

مروان.يا راجل

تميم.ما انت عارف

مروان.طيب وبعدين

تميم.مش عارف هي خرجت انهارده

مروان.انت مراقبها بقى

تميم.ها لا عرفت بالصدفه

مروان.متأكد

تميم.مش مراقبها انا بطمن عليها بس

مروان.ما تروح تطمن عليها وتقولها انتي عامله ايه وكده

تميم.لا بلاش

مروان.انت تعبتني

تميم.خلاص هروح اسال عليها 

مروان.ماشي

تميم.لا خلاص

مروان.تميم متحيرنيش

تميم.خلاص خلاص

……………

حور.ما تيجي معايا يا وتين

وتين.اجي معاكي فين

حور.تباتي معايا.انهارده بس

وتين.ليه

حور.عادي

وتين.لا فيه حاجه

حور.مش عايزه اسيبك لوحدك

وتين.لا انا هجيلك بكره

حور.ليه

وتين.انتي نسيتي يابت أن ادهم جايلكم بكره وهخلص منك

حور.ايه ده انتي ما هتصدقي مش هسيبك برضو

وتين.انا مقدرش استغنى عنك اصلا يلا باي

حور.باي

…………..

تاني يوم

وتين راحت لحور

وتين.هي فين العروسه يا طنط

هند.الهانم لسه نايمه ياريت تصحيها

وتين.بس كده من عنيا هاتيلي بس ميه

هند.اتفضلي

وتين.انا هصحيها بترقتي

هند.روحي صحيها

وتين دخلت اوضة حور

وتين.حور حور

مردتش ودلقت عليها كوبايه الميه

حور.بغرق بغرق

وتين ميته من الضحك.بتغرقي ايه دي كوبايه ميه

حور.انتي صحتيني من احلى حلم منك لله

وتين.كده

حور.بت اطلعي بره 

وتين.بتترديني مش طالعه

حور وقامت تجري ورا وتين ده انتي رخمه

هند.فيه ايه يا بنات

وتين وبتقف ورا هند.عايزه تضربني عاجبك كده

هند.قولتلك بلاش

وتين.ما هي مرديتش تصحى غير كده

حور.تعالى ده انا هجيبك من شعرك

وتين.واهون عليكي يا قلبي

حور.اه تهوني صحتيني من حلم حلو

وتين بتقرب من حور.ايه ده بجد طب احكيلي

حور.مش هحكي بس

وتين.لا هتحكي

حور.لا

وتين.امال هتحكي لمين

حور.ملكيش دعوه

ودخلت اوضتها وتين دخلت وراها

وتين.حور مش هتقولي

حور.تؤتؤ

وتين.انل همشي

حور.ايه ده زعلتي

وتين.اه

حور.اتفلقي

وتين.بقى كده

حور.خلاص هحكيلك

وتين.احكي

حور.بصي يا ستي انا كنت بتمشى ع البحر وفجأة ادهم جه وقف قدامي وقعد يقولي كلام حلو

وتين بتحط اديها ع خدها.ها كملي

حور.بتتريقي مش هكمل

وتين.خلاص كملي

حور.مفيش وبعدين قعد على ركبته وفتح خاتم شكله حلو وقالي تتجوزيني

وتين.وبعدين

حور بتضربها بالمخده.ما انتي صحتيني معرفتش اكمل الحلم

وتين.احسن

حور.احسن ده انتي رخمه

وتين.عارفه مرسي

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!