Uncategorized

رواية حطمت أحصاني الفصل الثامن 8 بقلم هدير بدر

 رواية حطمت أحصاني الفصل الثامن 8 بقلم هدير بدر
رواية حطمت أحصاني الفصل الثامن 8 بقلم هدير بدر

رواية حطمت أحصاني الفصل الثامن 8 بقلم هدير بدر

محمود : نعم انت بتقول ايه مين دي اللي حامل 
الدكتور : المدام 
محمود : مدام مين 
ياسمين كانت قاعده بتعيط وهي ساكته علشان عارفه انها هي السبب 
محمود : ماشي يادكتور شكرا ووصله برا 
ابراهيم : طاب استأذن انا يا الفلوس توصل يا السجن مايلزمنيش حد من بناتك سلام 
ناديه : انطقي ايه اللي الدكتور قاله ازاى 
ياسمين كانت ساكته 
محمود زعق ومسكها من شعرها: انطقي ابن مين اللي في بطنك بدال ما موتك في ايدي 
ياسمين: هاحكي والله هاحكي 
محمود : اتنيلي احكي
ياسمين بعياط : انا كنت كنت بحب واحد في الجامعه وقالي تعالي اقعدي معايا في الشقه علشان ماحدش يشوفنا وبعدين شربني عصير وماحستشي بحاجه وفضلت تعيط 
محمود اتجنن دي اخره تربيتي فيكي ما هو دلع امك اللي عمل فيكي كدا وفضل يضرب فيها لحد ما اغمي عليها 
ناديه : حرام عليك البت هاتموت في ايدك كفايه 
محمود ضربها بالقلم: كله منك ومن دلعك منك لله 
وسابها وخرج 
ناديه فضلت تفوق في بنتها 
ياسمين صحيت وفضلت تعيط 
ناديه : دي اخره دلعي حطيت راسنا في الطين حرام عليكي 
وسابتها وخرجت 
ياسمين ضمت نفسها وفضلت تعيط علي اللي حصل معاها 
بعد ساعه محمود دخلها 
محمود : وريني صورة الكلب دا
ياسمين بخوف : حا حاضر 
وجابتله صورته 
محمود خد الفون منها ومشي.
محمود: آلو هابعتلك صورة حالا تقب وتغطس والاقيه ادامي انت فاهم 
الشخص :  حاضر يافندم 
……….
صقر دخل اوضته وفضل يفكر في روز وازاى هي خطفت قلبه 
صقر  لنفسه : اهدي اهدي انا ماحبتهاش ممكن اكون اتعودت عليها مش اكتر ونام وهو بيقنع  نفسه بكدا 
عند روز فضلت تفكر فيه وازاى بتسرح في عنيه 
روز : ايه ياما هي ناقصه هبل فوقي هما كام يوم وهاترجعي لحياتك تاني 
قلبها : لا انتي حبتيه ومش عايزه تسبيه 
عقلها : لا علشان هو ساعدني مش اكتر 
روز : بس بس انا هانام احسن 
……………
روزان : ايه هاجي معاك 
الشخص : ايوا هاتيجي بيتي علشان تكوني ادام عنيا هنا مش مرتاح برضو 
قومي جهزي نفسك 
وفعلا جهزت نفسها وراحت معاه 
روزان انبهرت بالمكان : ايه دا اوعا تقول دا بتاعك 
ضربها علي دماغها : امال جايبك هنا تعملى ايه وضحك عليها 
الاتنين دخلوا القصر 
الشخص.: بصي بقا ياستي دا بيتك طبعا انتي مش.محتاجه كلام 
روزان : ربنا يخليك ليا يارب وحضنته 
الشخص : انا هاوديكي في حته في القصر بعيد عن هنا 
روزان : طب ليه بتعمل كدا 
الشخص : مش عايز حد يشوفك لحد ماصلح بس الأمور ومسك دماغها بين ايديه ماشي ياحبيبتي 
روزان بحنان : ماشي ياحبيبي ربنا معاك يارب 
وداها.مكان في القصر ماحدش عارفه غيره 
الشخص : لو احتاجت اي حاجه انا هنا تمام
روزان : ماشي ياحبيبي 
………
الشخص: الو يا فندم اللي طلبته في المخزن 
محمود : عفارم عليك انا جاي اوعا يفلت منكم 
الشخص : عيب عليك يابيه 
محمود راحله وشال القماشه اللي علي وشه 
بقا انت يا كلب تعمل في بنتي كدا وفضل يضرب فيه 
احمد : ابوس ايدك ارحمني 
محمود: اصبر بس نخلص المهمه دي وبعدين نشوف الرحمه هاتوه علي القصر

وخدوه علي القصر 

محمود: اطلعي نادي لبنتك 
ناديه طلعت جابت بنتها ونزلت 
ياسمين اول ماشافته فضلت بصاله وعيطت 
محمود : اتفضل يا شيخ اكتب كتابهم 
ياسمين بصدمه : ايه هاتجوزني للاغتصبني 
محمود : اسمع كلمه تانيه بقا اخرصي
ياسمين فضلت ساكته وبتعيط وناديه مش فاهمه حاجه 
وفعلا اتكتب الكتاب 
محمود: تمام اتفضل طلقهم بقا 
الماذون ليه كدا
محمود : ماحدش بيسالني اعمل اللي قلتلك عليه 
وفعلا انتهو من الطلاق
محمود : ظبطوه وارموه علي باب اي مستشفى 
احمد : ابوس ايدك ارحمني 
محمود: خدوه 
وبعدين بص لياسمين 
محمود : جامعه مافيش خروج من البيت لا زيك زي الخدم هنا وهامشيهم وانتي اللي هاتمسكي مكانهم فاهمه 
أنا رايح اشوف المحروسه اللي هربت هي كمان 
وسابها وخرج 
ياسمين حضنت امها وفضلت تعيط 
وناديه حزينه علي اللي حصل لعيالها 
عدا شهرين من غير أحداث وصقر كان دايما بيدور علي حاجه توقع ابراهيم علشان ينتقم منه 
روز كانت بتجهز 
صقر: اميمه اميمه شوفيها جهزت والا لا
اميمه طلعت تنادي روز : بيقولك صقر بيه جهزتي
روز : ايوا نازله اهو 
كانت نازله خايفه 
صقر انبهر بيها وفضل متنحلها 
روز كانت لابسه فستان اوف وايت عليه تطريز وماسك من الوسط ونازل بوسع وماكنتشي حاطه اي ميكاب 
صقر فاق : احم يالا 
روز : يالا
وقعدوا ادام الماذون 
صقر : هاتي البطاقه بتاعتك 
اول ماشاف الاسم اتصدم
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى