Uncategorized

رواية أنا وأختي الفصل الثامن 8 والأخير بقلم نور عصام

 رواية أنا وأختي الفصل الثامن 8 والأخير بقلم نور عصام

رواية أنا وأختي الفصل الثامن 8 والأخير بقلم نور عصام

رواية أنا وأختي الفصل الثامن 8 والأخير بقلم نور عصام

طارق.  اخد مليكه وطلع فوق وهي علي اخرها من تصرفاته
مليكه.  ممكن بقا تنزلي
طارق.   بهمس جنب ودنها قال من عيوني ودخل بيها الاوضه ونزلها عالسرير وبصلها بحب
مليكه.   ممكن افهم ايه اللي عملته دا
طارق.  بهدوء قالها نورتي بيتك حبيبتي
مليكه.  بصتله بغيظ
طارق.   ابتسم ومال عليها وانفاسه تلفح انفاسها وقال نورتي ببتك وقلبي وحياتي كلها يا عيون طارق
مليكه. اتوترت من قربه الزايد لها وبتحاول تبعد
طارق. بصلها وابتسم وبعد عنها وقال يلا يا قلب طارق اجهزي علشان تقومي تاخدي شاور 
مليكه.  انا عاوزه اروح
طارق.   تروحي فين يا قمري
مليكه.  طارق متستعبطش
طارق.  انا بردو اللي بستعبط
مليكه. اومال انا يعني
جروب روايات بقلم نور عصام
طارق.   طبعا انتي يا عمري وقرب عليها وقال هو فيه بردو واحده تقول لجوزها حبيبها انا عاوزه اروح 
مليكه. ايوا عاوزه امشي من هنا اروح بيتي
طارق.  دا بيتك يا قلبي وانا جوزك والمكان اللي اكون فيه انتي كمان تكوني فيه معايا ومع ابننا بقلمي نور عصام 
مليكه.  بس انا مش عاوزه ودا مكنش اتفاقنا
طارق.   مال عليها وبكل حب طبع قبله رقيقه علي عنقها  
مليكه.   دقات قلبها ذادت ووشها احمر 
طارق. ابتسم علي شكلها وقرب اكتر وباسها من خدها
مليكه.  غمضت عيونها
طارق.   قالها انتي وابني حياتي كلها وعمري كله ولو حابه تروحي مكان تاني غير الفيلا بس شاوري وطارق حبيبك ينفذ
مليكه.  اخدت نفس بصوت عالي ومش قادره ترد من تصرفاته وقربه الزايد منها كدا
طارق.   بصلها بنظره ذات مغزي
مليكه.  ضغطت علي شفايفها من توترها ونظرته ليها
طارق.  ف لحظه التهم شفتيها بشفتيه وباسها بحب وشوق وحرمان دام لتسع شهور بقلمي نور عصام وبعد يعض الوقت بعد عنها لتلتقط انفاسها
مليكه.  دموعها نزلت
طارق.   حس بيها وبالصراع اللي جواها اخدها ف حضنه وطبطب عليها وقالها اسف يا عمري كله سامحيني واديني فرصه اعوضك عن كل شئ
مليكه.  صوت شهقاتها طالع
طارق.  مسك ايدها وباسها وقالها بحبك وبموت فيكي 
مليكه.  بدموع قالت انا تعبانه قوي
طارق.  قالها حبيبتي انا عارف انك سامحتيني او ابتديتي تهدي من ناحيتي وكمان ابتديتي تميلي ليا وانا اوعدك اني اخليكي اسعد زوجه ف الدنيا كلها وباسها من خدها وقالها جربي ومش هتندمي وبص ف عيونها وقالها بحبك يا مليكه قلبي ومالها علي شفايفها مره اخري
ننزل تحت بقا
ساهر.   قال عمي احنا لازم نمشي
ابو طارق.  لسه بدري يا ساهر  
ساهر. معلش وبعدين الأيام جايه كتير ومره تانيه حمدلله علي سلامتكم ومبروك عليكم ياسين الصغير 
ابو طارق.  الله يسلمك يا ساهر 
ساهر. بص ل ملك وقال يلا ولا ايه
ملك. قالت بس لحظه اتصل علي مليكه اتطمن عليها
ام طارق.  قالت انا جهزلتلها الاكل
ملك. تسلملي يا طنط ربنا يخليكي لينا
ام طارق.   تسلمي حبيبتي متقلقيش اختك ف عنيا
ملك.  عرفه يا طنط انا بس حابه اتطمن عليها وعرفها اني ماشيه
جروب روايات بقلم نور عصام 
ام طارق   وليه يا حبيبتي تمشي وتبقي لوحدك خليكي معانا
ابو طارق.   والله فكره حلوه 
ملك.  ربنا يخليكم بس انا لازم اروح اجيب حاجه اختي وكمان ياسين 
ساهر.  تمام يلا اتصلي عليها
ملك.   اتصلت 
طارق.   بعد عن مليكه وقال مين الرخم دا
مليكه. ابتسمت 
طارق.  لاول مره يشوف ابتسامتها قالها حلوه قوي ابتسامتك دي يا عمري كله ربنا يخليكي ليا 
مليكه. اتكسفت وقالت ممكن تديني الفون اشوف مين
طارق. بمشاكسه قالها لا
مليكه. بمرح قالت علشان خاطري يا طارق
طارق.  قالها خاطرك غالي قوي عندي يا مليكه قلبي
مليكه.   طيب هات الفون بقا
طارق.  عاوزه الفون
مليكه. ايوا
طارق ادفعي الاول
مليكه.  نعم
طارق. قالها ايوا لازم تدفعي رسوم
مليكه.  ودا ازاي بقا
طارق.  كدا وف لحظه كانت شفايفها بين شفايفه يبث لها حبه وعشقه
ملك.  ايه دا ليه مش بترد 
ساهر. جايز تكون نامت انتي عرفه انها تعبانه
ام طارق.  طيب انا هخلي الداده تطلعلها الاكل ممكن تطلعي معها 
ملك.  لسه هترد
ساهر. بصلها
ملك.  فهمته وبعدين قالت لا انا هتصل تاني ولو ماردت همشي دلوقتي وبعدين اجي وفعلا رنت تاني
طارق.  اوووف دا مين الرخم دا اللي مصمم اني اقتله
مليكه.  علشان خاطري هات الموبايل وشوف مين احسن يكون ياسين بيعيط ولا حاجه
طارق.  امري لله علشانك بس وشاف الفون وقالها دي ملك
مليكه. طيب هاتها وفعلا كلمت اختها
ملك.  حبيبتي انا همشي دلوقتي واجيلك تاني
مليكه. لا تمشي تروحي فين خليكي معايا
ملك.  حبيبتي انا هروح علشان اجبليك هدومك وكمان لبس ياسين اللي جهزناه وكل حاجته
مليكه.  يعني عاوزه تسبيني
ملك.  متقلقيش يا قلبي هاجي تاني وبعدين بهمس قالت طارق معاكي ومعتقدش هتعوزيني ف حاجه 
مليكه.  احرجت وبعدين قالت بقا كدا 
ملك.  بهزار قالت وابو كدا يلا انا همشي وانتي اهتمي بنفسك وقفلت
مليكه.  زغلانه وباين عليها
طارق. مالك ياروحي 
مليكه.  ملك مشيت 
طارق.  متقلقيش انا هروح اجيبها تقعد معنا لوقت الفرح مستحيل اسيبها تقعد لوحده
رواية انا واختي بقلمي نور عصام
ساهر.  كان يقود السياره 
ملك.  شارده وبتفكر ف اختها 
ساهر.  حبيبتي مالك ياعمري بتفكري ف ايه
ملك.  قلقانه علي اختي
ساهر.  حبيبتي طارق فعلا بيحبها وعاوز يعوضها عن كل اللي حصل وبوجودها ف بيته ومعها ياسين دا لوحده كفايه يقربها منه 
ملك.  ربنا يسعدها 
ساهر.  بصلها بحب وقالها ويسعدك يا قمر 
ملك. وصلت بينها ونزلت وساهر كان قلقان عليها ومش حابب انها تقعد لوحدها بس طارق كلمه وقالها خليها اليوم تجهز حاجتها وهو هيروح ياخدها وبعد اصرار منه وافق ساهر انها تروح عند اختها لوقت الفرح
وبعد مرور شهرين كانت العلاقه بين طارق ومليكه اتحسنت وخصوصا ف جو الاسره والعيله وساهر  وملك مع بعض دايما الي ان جاء اليوم المنتظر بقلمي نور عصام 
مليكه.  زي القمر يا قلبي
ملك.  بجد يا مليكه طالعه حلوه بالفستان
مليكه.  حلوه بس دا انتي قمر وبمرح قالت دا ساهر هيتجنن بس يشوفك ياقلبي
ملك.    انتي كمان طالعه حلوه قوي يا مليكه
مليكه. اكتفت ببتسامه
ملك.  مسكت ايد اختها وقالت احنا اخوات وتوأم وعمرنا ما هنفترق ابدا واتمني تنسي كل شئ وتسامحي
مليكه. قاطعتها وقالت انتي لسه قايله احنا اخوات وعمرنا ما هنفترق وحضنو بعض حضن اخوات صافي
طارق.  خبط عالباب
مليكه.  قالت دا اكيد طارق وراحت فتحت الباب
طارق. اول ما شافها تنح وبعدين قال القمر دا بتاعي
مليكه. اتكسفت
طارق. مال عليها وباسها من خدها 
ملك. قالت اتلم انا واقفه 
طارق.  بهزار قال حقوده قوي البت دي
مليكه وملك ضحكو ودخل
ساهر.   ابتسم وكان معجب قوي ب ملك ومسكها من ايدها وباسها وبعدين نزلو وبهمس جنب ودنها قال انا مقدرش علي كدا يا ملاكي
ملك.  احرجت وما ردت 
وبعد بعض الوقت اتوجه كلا من العرسان الاربعه الي الاستيدج ورقصو مع بعض الي ان شاركهم الاصدقاء
طارق.  وهو بيرقص مع مليكه قال مالك يا حبيبتي
مليكه. بصراحه مكسوفه ومحرجه جدا 
طارق.بمرح قالها مكسوفه ومحرجه وانا موجود والله دا عيب ف حقي 
مليكه. وشها احمر وبعدين قالت مكنش ينفع اسمع كلامك والبس فستان فرح وياسين موجود الناس تقول ايه عليا 
طارق.  يقولو اللي يقولوه الكل عارف انك مراتي والولد ابني ومعملناش فرح علشان ماما وبابا مكنوش موجودين وبعدين انا ميهمنيش حد غيرك وبمداعبه حط ايده علي صدرها بالقرب من قلبها وقال طول ما دا بيدق ليا ميهمنيش حد ف الدنيا غيرك ومال عليها وخطف قبله سريعه من شفايفها وقال بحبك ونفسي اسمعها منك
مليكه.  روحها كانت هتطلع من تصرفاته
طارق.   ابتسم علي كسوفها وخجلها وقال ها هتقولي ولا اعمل حاجه تانيه انا مش مسئول عنها وبصلها بنظره ذات مغزي
مليكه. فهمته وسكتت من احراجها
طارق. خلاص انتي بقا اللي عاوزه كدا ومال عليها يبوسها من شفايفها
ملك.  بعدت وقالت خلاص خلاص انت مجنون
طارق.  ها هتقولي ولا ومال عليها تاني
مليكه.  بصت ف عيونه وقالت بحبك وبحب ابننا واتمني نكمل ونعيش حياتها مع بعض ف سعاده دائمه
طارق.  ف لحظه وفرحه مالها اول من اخر شالها ولف بيها
ملك وساهر كانو مبسوطين باللي حصل بين مليكه وطارق
وبعد فتره انتهي الفرح
ساهر.  قال حبيبتي جاهزه للمفاجئه اللي محضرهالك
ملك.  هتجنن واعرفها
طارق.  شاور للسائق يجيب العربيه وفعلا جت
مليكه.  احنا رايحين فين
طارق. علي شهر العسل يا قلبي
مليكه.  طيب وياسين مش هقدر اسيبه
طارق.  وعلشان كدا جبتله مربيه وهتيجي معنا شرم الشيخ
ساهر.  قال مش كنتو حابين تروحو شرم تغيرو جو هو بصراحه احنا كنا حابين نسافر برا بس الاول نروح المكلن اللي انتو حابينه كام يوم وبعدين نسافر برا
وبعد فتره من الزمن وصلو الفندق
مليكه.  بتبص علي ياسين مع المربيه
طارق.  قالها حبيبتي متقلقيش هو هيكون ف الاوضه اللي جنبنا وغمز بعينه وقالها ياريت يا قلبي تلاحظي اننا ف شهر العسل وشالها ودخل بيها ونزلها برفق علي السرير وقالها بحبك وبموت فيكي ومن غيرك اموت ومال عليها
مليكه.  بضعف قالت طارق
طارق.  قالها بعد طارق دي منك خلاص معتش قادر اصبر اكتر من كدا وانقض عليها ليروي شوقه وعطشه منها دام ل 11شهر 
علي الجانب الاخر
ملك.  بستعباط قالت ايه يا ساهر اللي انته بتعمله دا
ساهر.  ايه يا حبيبتي هغير هدومي
ملك.  ليه حد قالك انك ف بيتكم
روايات بقلم نور عصام 
ساهر. بحب قرب منها وقال لا انا مش ف بيتنا انا مع عروستي والليله دخلتنا وبصراحه انا غلطان اني كنت هضيع وقت
ملك.  وشها احمر واتكسفت اكتر من اللازم وقالت اييييه ايه
ساهر.  بهمس قالها نورتي قلبي يا عيون قلبي وف لحظه كانت بين اديه وجوا حضنه وذهبا معا ف عالمهم الخاص
وبعد تسع شهور
ملك.  ساهر يا ساهر يا ساهررر ساااهر ساهر
ساهر.  بخضه خرج من مكتبه علي صوتها
ملك.  واقفه علي السلم
ساهر. ايه يا حبيبتي حد قالك اني هربت
ملك.  بعصبيه قالت انت بتتريق وانا تعبانه وبموت
ساهر.   لا طبعا هو انا اقدر اتريق عليكي يا حبيبتي وبعدين قالها تعبانه زي كل يوم ولا في جديد
ملك.  تصدق اني غلطانه علشان بكلمك اصلا وزعلت
ساهر.  طلع لعندها ومسك ايدها وقالها خلاص ياروحي انا هتصل بالدكتوره وانتي كلميها علشان منروحش ونرجع تاني
ملك.  بقولك تعبانه تقولي اتصل بالدكتوره هو انا يعني لازم ارقع بالصوت والم عليك الناس علشان تعرف اني بولد وصرخت 
ساهر.   بخوف قالها دا بجد ولا ايه المره دي
ملك.   اااااااه
ساهر.   قالها اهو انا كدا بقا اتأكدت انك بتولدي وحملها وعالعربيه
وبعد بعض الوقت
مليكه.  كانت بتدعيلها وطارق بيطبطب عليها وبيطمن ساهر
وبعد شويه خرجت ملك
ساهر.  اخد بنت واذن ف ودنها 
طارق. اخد البنت التانيه وكمان اذن ف ودنها 
مليكه.  اخدتهم الاتنين منهم وباستهم وكانت فرحانه بيهم وقالت ياالله دول كتير يشبهوني انا وملك 
ساهر.  بهزار قال لا حاسبي علي كلامك دول ولادي والاتنين شبهي بالظبط رواية انا واختي بقلمي نور عصام
مليكه.  لا بقا شبهي انا واختي
ساهر.   لا شبهي انا وإياك حد يقول غير كدا 
ملك.  فاقت وردت وقالت بتقول حاجه يا ساهر 
ساهر.  راح عليها وقالها ابدا يا عمري حمدلله علي سلامتك 
ملك.  عاوزه اعرف كنت بتقول ايه 
ساهر.  كنت بقول ان البنتين طالعين شبهك بالظبط يا قلبي مش كدا بردو يا مليكه 
مليكه وطارق هههههه ههههههههههههه
ساهر.  شاركم الضحك وبعدين قال ها بقا هتسميهم ايه يا حبيبتي
ملك.   هسمي البنت اللي شكلها هادي دي مليكه علي اسم اختي والبنت التانيه اللي بتعيط وعامله مولد ودوشه دي ياسمين وكمان هجوزها ل ياسين واعمل عليه حما واطلع عين امه 
مليكه.  بهزار قالت ايه رأيك بقا مش هجوز ابني بنتك 
طارق.  وانا كمان مش موافق
ساهر.  انتو تطولو ولا ايه ان بنت ساهر وملك تتنازل وتوافق تتجوز ابنكو انتو باين عليكم اتجننتو 
مليكه.  لا الحمد لله احنا لسه بعقلنا وعلشان كدا احنا مش موافقين
ملك.  بمرح قالت بلاش شغل الحموات دا يا مليكه انا بنتي طيبه وطالعه ل خالتها
طارق وساهر ضحو وقالو ايوا كدا لمي الدور
مليكه.  راحت قعدت جنب اختها وقالت حمدلله علي سلامتك يا عمري ربنا يخليهملك وتفرحي بيهم احنا اخوات وعمرنا ما هنفترق ابدا وضمتها لحضنها وبهزار قالت ولو الواد ياسين وافق انا هجوزهمله الاتنين مبسوطه كدا
مليكه.  بصت ل طارق وساهر اللي بيضحكو عليهم وقالت طبعا انا واختي عمرنا ما هنفترق ابدا وعلشان كدا هنجوز الولاد لبعض اعملو حسابكم علشان بعد كدا مفيش واحد فيكم يجي يقول اصل ابن خالي  عاوز يتجوز بنتي ولا واحد يقول اصل بنت اختي مياله لإبني الكلام دا ممنوع ممنوع مفهوم
ساهر وطارق رفعو ايدهم باستسلام دليل الموافقه وضحكو جميعهم 
وانتهت روايتنا ويارب تكون نالت اعجابكم 
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشقت صغيرتي للكاتبة حنان سلامة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى