Uncategorized

رواية انتقام بعد حب الحلقة الثامنة 8 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة الثامنة 8 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة الثامنة 8 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة الثامنة 8 بقلم آية محمد

مصطفى : اتفضلوا اقعدوا هنا هشوف الضيوف واجي 

سيف : تمام خد راحتك 

مبسوطه يا موج

موج اووي يا بابا شكرا جدا 

الجو هنا غير عندنا خالص 

احمد : سيف مش مصدق 

سيف : الحمد لله يا صاحبي انت عامل ايه 

احمد : الحمد لله بخير وحشني ولا بتسأل ولا ايه حاجه واطي 

سيف : والله مشغال والشركه وكده 

تعالى أما اعرفك علي عيلتي

دي مراتي ، ودي موج بنتي ودا خطيبها فريد 

ودا احمد صحبي 

موج : تشرفنا يا عمو 

احمد : انا اكتر يا حببتي

تعالى صاحبنا بتوع الجامعه كلهم هنا 

سيف : يلا ، هروح شويه واجي 

….

يوسف : يا ماما والنبي عايز امشي 

سيلين : اقعد 10 دقايق وامشي 

رنين : خليك معايا يا يوسف بقا عشان خاطري 

عمر : يلا بقا يا يوسف متكسفناش

يوسف : حاضر 

سيلين : يلا ندخل 

رنين : يلا يا مامي 

دخلوا 

نور : اي يا سيلين دا كلوا بتلبسي وسيباني كده تعالي معايا نشوف الضيوف 

سيلين : حاضر هروح يا ولاد معاها 

خدت نور وسيلين وراحوا عند الضيوف 

………..

عند موج

موج : هروح التواليت يا مامي

مامت موج : اجي معاكي 

موج : لا خليكي هروح انا 

مشيت موج 

……….

رنين : تعالى يا يوسف نجيب حاجه نشربها 

يوسف : مش قادر امشي يا رنين روحي انتي 

رنين بطيبه : عشان خاطري 

يوسف : يلا 

رنين : يوسف شوف مش دي موج ! 

يوسف !!! 

بصت وراها مش لقيته ، راح فين دا كمان 

بصت قدامها مش لقيت موج

معقول كنت بتخيل !! يلا مش مهم 

موج : لو سمحتي فين التواليت

سيلين : من هنا كده 

انتي شكلك مش مصريه !

موج : اه عايشه في ايطاليا بس بابا مصري 

سيلين : بس بتتكلمي عربي كويس اهو 

موج : اه اتعلمت من بابا وكنت باخد كورسات 

سيلين : ماشي يا حببتي مبسوطه اني اتعرفت عليكي 

موج : وانا كمان والله 

سيلين : لو عوزتي حاجه تعالي ليا وانا اساعدك 

موج : شكرا بجد 

…………..

رنين : موج موج 

موج : رنين ! 

رنين : بجد مش مصدقه انك هنا وراحت حضنها 

موج : والله وحشتيني اوي وفضلت ادعي اني اقابلك هنا 

سيلين : تعرفوا بعض ! 

رنين : دي يا ماما موج الي حكتلك عنها الي اتعرفنا عليها في الرحله انا ويوسف 

سيلين : اه افتكرت طب هسبكوا بقا مع بعض وهشوف الضيوف 

رنين : ماشي 

موج عامله ايه كده تمشي من غير ما تقولي حتى 

موج : والله بابا رن عليا وقالي لازم ارجع ضروري 

بس كنت متاكده أننا هنتقابل تاني 

رنين : يوسف زعل اووي انك مشيتي من غير ما تقولي 

موج : هو فين يوسف مش شايفه ! 

رنين : مش عارفه كان معايا وبعدين اختفى فجاء 

تعالي اعرفك على بابا 

رنين : بابي بابي 

عمر : عيون بابي 

رنين : موج صحبتي الي حكتلك عنها الي اتعرفت عليها في الرحله 

عمر : اه ازيك يبنتي 

رنين : الحمد لله يا عمو أخبارك حضرتك ايه 

عمر : بخير الحمد لله 

بس انتي مش عايشه في ايطاليا! 

موج اه بس بابا جبنا معاه هنا عشان عمو مصطفى عزمه وجينا معاه 

عمر : اه تمام ، مين والدك 

موج : بابا اهو بابا 

سيف : نعم يا روحي

موج : تعالى اعرفك على صحبتي وبابها 

دي رنين اتعرفت عليها وانا في استراليا ودا عمو عمر بابها 

سيف : وانا سيف اتشرفت اني اتعرفت عليكوا 

عمر : الشرف لينا 

موج : طب نسبكوا بقا مع بعض ونروح احنا التواليت 

عمر : ههه ماشي 

………

عمر : حاسس اني سمعت صوتك قبل كده 

سيف : وانا كمان بس مش فاكر فين 

عمر : امم ، حضرتك شغال ايه

سيف : عندي شركه ……. في ايطاليا وهنا في مصر 

عمر : عايش في ايطاليا يعني 

سيف : اه مش بنزل هنا علطول 

…………

رنين : عن اذنك يا موج هعمل مكلمه 

موج : تمام 

….

رنين : الو انت فين 

يوسف : روحت 

رنين : بجد ، مش هتصدق مين هنا 

يوسف بعد مبالاه: مين 

رنين : موج

يوسف بصدمه : ايييييه بتتكلمي جد 

رنين : اه والله هنا 

يوسف : انا جاي حالا 

………….

سيف : مراتي اهي لحظه اعرفك عليها 

دا الدكتور عمر موج اتعرفت على رنين بنته في استراليا 

ودي مراتي 

عمر : تشرفنا 

وفضلوا يتكلموا

……

يوسف : رنين انا …موج 

موج : ازيك يا يوسف 

يوسف : الحمد لله مش مصدق انك هنا 

مش كنتي بتقولي والدك مش راضي ينزلك 

موج : مش عارفه اول ما رجعت من استراليا قالي هننزل مصر مكنتش مصدقه 

يوسف : مبسوط اني شوفتك اووي 

موج : وانا كمان

عمر : يوسف تعالى 

عمر يوسف ابني 

الاستاذ سيف والد موج 

سيف : ما شاء الله ربنا يخليهولك مد سيف أيده عشان يسلم على يوسف ( حس بحاجه غريبه نحايته وكأنه يعرفه ) 

يوسف : تشرفت بمعرفت حضرتك 

سيف : وانا كمان يبني 

دي مراتي ( مد يوسف أيده وسلم عليها ) 

جت العروسه وكلوا كان مبسوط 

ونور وسلين كانوا مسحلين مع المعازيم والأكل ومركزوش في الضيوف وعدا اليوم 

…..

بعد يومين 

موج : احنا رايحين فين يا بابا 

سيف : خليها مفاجاه 

موبايل سيف رن 

سيف : الو كمان ساعه ونكون عندكوا 

شخص : تمام في انتظاركوا 

….

رنين : ماما انا خارجه 

عمر : مش دلوقتي يا رنين 

رنين : ليه يا باشا 

عمر عملك مفاجأة

رنين : يكونش اتجوزت على ماما وجايبها كمان 

سيلين : ممكن يا بت يا رنين 

صح يا عمر الكلام دا 

عمر : اي الهبل دا وانا هجبها هنا 

انا هشتريلها ڤيلا في تركيا وراح غمزلها 

يوسف : شكل الجو رومانسي هنا 

الباب خبط 

رنين : هفتح انا 

عمر : استني يا رنين هفتح انا 

عمر : اتفضلوا نورتوا 

سيف : دا نورك والله يا دكتور 

عمر : اتفضلوا 

يوسف : موج 

اهلا يا عمي اتفضلوا 

فريد : ازيك يا يوسف 

يوسف : الحمد لله يا فريد اتفضل 

سيلين مين يا عمر جه 

عمر : دا سيف اتعرفت عليه في خطوبه بنت نور وعزمته هو وعيلته

سيلين : اتفضلوا ادخل……

انت ! لا مستحيل 

سيف : سيلين 

سيلين : افتكرت كل حاجه وافتكرت موت امها وانهارت واغمى عليها 

عمر : سيلين مالك سلين 

خدها عمر ودخلها الاوضه 

يوسف خليك معاهم عبال ما اجي 

فاقت سيلين 

عمر : انتي كويسه 

سيلين راحت حضنه عمر وفضلت تعيط 

جه ياخد ابني ، يوسف فين يوسف يوسف 

طلعت من الاوضه وهي بتزعق وتقول يوسف 

يوسف حبيبي محدش هياخدك مني وراحت حضنها 

يوسف : مالك يا ماما في ايه 

سيلين : محدش هياخدك مني ، مش هسيبك 

يوسف : مالها يا بابا 

عمر : مش عارفه يبني والله 

فين سيف ومراته 

يوسف : قالوا هنمشي ونيجي في وقت تاني 

سيلين راحت اوضتها وقفلت على نفسها وفضلت تعيط 

ماما : جه ياخد ابني ، انا مش هسيب ابني 

معترفش بيه زمان وجاي ياخده دلوقتي 

هو الي خدك مني وخد مني كل حاجه وفضلت تكسر كل حاجه في الاوضه ، لحد ما ازازه دخلت في أيدها والصوت انقطع 

يوسف : بابا معدشش في صوت 

كسر يوسف وعمر الباب لقيوا سيلين واقعه على. الأرض وبتنزف 

خدوها المستشفي 

……

سيف : مش عايز اشوف حد 

سيف معقوله يوسف ابني 

بس انا مليش حق فيه انا سبته زمان هو وسلين 

انا لازم اعتذر منها ، انا كنت عارف أننا هنتواجه في يوم بس مش كده 

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببت قمراً للكاتبة مريم حسن.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!