روايات

رواية حديث المدينه الفصل الثالث 3 بقلم Spirito e Routine

رواية حديث المدينه الفصل الثالث 3 بقلم Spirito e Routine

رواية حديث المدينه الجزء الثالث

رواية حديث المدينه البارت الثالث

رواية حديث المدينه الحلقة الثالثة

ولكن فجأه نور اندفعت للخلف من قوه الاعصار اللي حاوط الغرفه…..
بينما رحمه وضعت كفا يديها علي وجهها وصرخت بقوه
بعد ثواني وكأن ذلك كابوس غير موجود في الوجود
الكل بدأ يسترد عقله من هول المنظر
رحمه كانت تضع يديها علي موضع ضربات قلبها
=ايه اللي انا شفته ده؟؟!
في حين نور كانت منكمشه علي نفسها وهي بتهز في رجليها وتردد ايه الكرسي…..
هرولت رحمه عليها. واتكأت بركبتيها لتجلس امامها
وهي تضرب بكف يديها علي وجهها بلطف
=نور فوقي. نور حببتي انت سمعاني
بينما نور كما هي تهتز وتردد القرآن……
وبعد ثواني شعرت نور بشئ ثقيل يتمسك في كف يديها
في حين رحمه لجم لسانها وفتحت فمها وبؤبؤ عيونها علي وشك الخروخ… وبدأت تتسارع ضربات قلبها
افاقت نور لتوجه نظرها علي ما يتمسك بكف يديها
وفجأه اثنتيهم وبدون اي سابق انذار
=عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
____________________/_________/____________
=ياعم انت متأكد اننا هنعيش هنا!
كان يتحدث وهو ينتفخ فمه من كثره الطعام الذي بداخله
نظرا الآخر خلفه بغضب =تامر قلت الف مره ماتتكلمش والاكل في بقك
ثم نظر علي ذلك الذي ينظر علي الحاره يمين ويسار
=هايكبير.
ثم قال وهو يعيد نفس كلام تامر ولكن بنبره علي وشك البكاء
=انت متأكد اننا هنعيش هنا!
رجع بجسده للخلفه وهو يبعد النظاره الشمسيه ويضع يده علي خصره نظر عليهم بكل شموخ وجديه… وهو يرفع حاجبه الايسر وفتح عينه السوداء التي بها لمعه مختلفه
مع رموشه الطويله بشده كالسيف وبشرته الامحويه
وذقنه الخفيف وشعره الكثيف الذي يتطاير مع الهواء باللون الاسود…….
نظر تامر واسر عليه يترقبوا…….
نطق فجأه وهو يضيق عينه=هو انتم متأكدين اننا هنعيش هنا
لثواني صمت… لينفجروا ثلاثتهم في وصله ضحك عاليا
اسر بغضب =ماانت لو ماكنتش زعلت جدي كنا زمنا نايمين في اوضنا في القصر دلوقت
تامر متدخلا وهو يضع قطعه من الشكولاته في فمه
=طيب سيف زعل جدي تفرضوا عليا امشي معاكم ليييه ا
. ليصمت قليلا
=سمعين اللي انا سمعه ده؟!
وضع الشنطه التي كان يحملها في يده سريعا علي الارض ليهرول بسرعه كأنه علي وشك انقاذ غريق
سيف مسح وجهه بكف يده بغضب….. في حين اسر
هبط بنصفه العلوي يحمل حجاره او اي قطعه خشبيه من الارض…… في حين جميع اهل المدينه وجهوا نظرهم عليه
متعجبين…… وتعالت الدهشات
=في ايه؟؟!
=استر يارب ده شكله في كرثه
=ماله ده بيجري زي المجنون كده ليه؟!
=تلاقي سمع خبر وحش ولا حاجه
ومن لا يتحدث يكتفي بالنظر عليه بإندهاش….
بينما تامر يهرول بكل قوته مع ضربات قلب علي وشك الوقوف وهو يردد =يارب الحقه يارب الحقه
وفجأه مسك احد الاشخاص من تلابيب ملابسه من الخلف
نظر الرجل خلفه بزعر =في ايه ياأخينا!
تامر وهو بالكاد يتنفس تركه وهو يبتسم بغباء
واشار علي كيس به غزل بنات =بكام الوحده؟!
الرجل وهو يقطع الكيس من مجموعه اكياس اخري =ب٢جنيه
تامر بفتح فم =ايه لييييه دي ب جنيه في كل حته
الرجل بجديه سحبها من يده = هاتها ماعنديش انا بجنيه
ماكاد يمشي…..
تامر استوقفه بترجي سريعا =لا لا خلاص ماتمشيش هأخذها ليحمل عشره اكياس
وعينه علي الباقي كان ينظر عليهم بحسره………… وألم لتركهم….. عائدا وهو يحمل الاكياس ويفتح كيس يليه الاخر
ماكاد يصل اليهم…… حتي كان يقف اسر وكأنه يلقي رمح علي تامر
يفتح قدماه قليلا ويغلق عين ويفتح الاخري ويعود بكف يده للخلف مرددا بداخله =واحد اتنين تلاته
وفجأه جاء صوت من خلف اذنه
تامر وهو يأكل =بتعمل ايه يا اسر؟!
اسر انتفض ملقيا بالحجر =عااااااا
________________٪____٪________٪_________
ياتري ايه قصه الشباب الثلاثه؟!
وياتري نور ورحمه شافو ايه؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حديث المدينه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى