Uncategorized

رواية معاناة رحمة الفصل الثامن 8 بقلم بسملة محمود

 رواية معاناة رحمة الفصل الثامن 8 بقلم بسملة محمود
رواية معاناة رحمة الفصل الثامن 8 بقلم بسملة محمود

رواية معاناة رحمة الفصل الثامن 8 بقلم بسملة محمود

 ‏صحت رحمه بدري وقامت اتوضت وصلت ولبست  جيبه وسعه سوده شيك وقميص ابيض وجاكيت اسود والطرحه وخدت شنطتها ونزلت خبطت علي الست فاطمه فتحت فاطمه الباب 
رحمه:صباح الخير يا طنط 
فاطمه:صباح النور ي حبيبتي اتفضلي 
رحمه:لا انا بس نسيت اسأل احمد امبارح عن اسم وعنوان البنك 
فاطمه:خليكي ي بنتي وروحوا مع بعض 
رحمه:لا ي طنط مينفعش اسأليه بس عشان امشي 
فاطمه:حاضر ي بنتي 
فاطمه سألت احمد عن عنوان واسم البنك وقالت ل رحمه ورحمه ركبت تاكسي وقالتلوا العنوان واسم البنك و وصلت البنك ودخلت ومن التوتر مكنتش قادره تقف وقعدت علي اول كرسي قبلها 
احمد:احم احم
رحمه بصتله وبتلقائيه :هو المفروض اعمل اي بعد كده 
احمد ضحك:مالك متوتره كده لي تعالي معايا عند المدير عشان توريلوا ال سي في بتاعك 
رحمه ب توتر :انا مشتغلتش قبل كده 
احمد:انا عارف وقولتله 
رحمه :تمام
وقامت مع احمد 
احمد لل سكرتيره :ممكن تقولي لل مدير أن عايز اقبله 
السكرتيره ال عارفه احمد طبعا:تمام ثواني 
السكرتيره دخلت لل مدير وبعدين طلعت ل احمد :اتفضل 
المدير اول م شاف احمد رحب بي : عامل اي ي ابني
احمد:انا تمام الحمدلله ي فندم يارب حضرتك تكون بخير
المدير ببتسامه :بخير ي ابني الحمدالله 
احمد:ي فندم رحمه ال قولتلك عليها 
المدير :تمام ي احمد اتفضل انت استناها بره
طلع احمد وساب الباب مفتوح 
رحمه قعدت علي الكرسي قدام المدير بعد م قالها 
المدير :وريني الورق بتاعك 
رحمه:اتفضل 
المدير ببتسامه:انا عارفت من احمد كل حاجه عنك تقريبا وموافق اشغلك وانا هعتبرك زي بنتي انا من اول مشوفتك ودخلتي قلبي بس مش معنا ذالك ان هفوتلك ف الشغل 
رحمه ب فرحه:لا ي فندم انا مستحيل اقصر ف  شغلي
المدير:تمام ي رحمه اتفضلي وأحمد هو ال هيدربك علي الشغل ل حد متعرفي كل حاجه 
رحمه:تمام ي فندم شكرا 
وخرجت لقت احمد مستنيها بره و اول مشافها ابتسم لما شاف فرحتها 
رحمه:انا بجد مش مصدقه ال بيحصل ده شكرا ليك 
احمد:بردوا بتشكريني 
رحمه:ايوه انت ليك الفضل بعد ربنا طبعا 
احمد :ماشي ي ستي عفوا
رحمه بتوتر:انت ال هتدربني علي الشغل صح المدير ال قالي كده 
احمد:ايوه انا وبلاش التوتر ده ده احنا جران وهنبقا زملاء ف الشغل كمان 
رحمه:ماشي 
وراحوا المكتب وأحمد قعد ي فهمها كل حاجه خاصه ب الشغل ورحمه كانت بتستوعب بسرعه
وخلصوا شغل 
رحمه:اي التعب 
احمد :لازم تتعودي ده احنا لسه ف الاول لسه مدخلناش علي الشغل 
رحمه بتذمر: كل ده ومدخلناش علي الشغل 
احمد:ايوه ويلا بقا عشان نروح 
رحمه:تمام سلام 
احمد:استني انتي رايحه فين 
رحمه :همشي 
احمد:هنمشي مع بعض 
رحمه:لا بلاش انت عارف ف الحاره وكده مش هينفع 
احمد:خلاص ي ستي اهدي ملوش داعي التوتر ده كله 
رحمه:تمام سلام 
احمد:سلام 
وركبت رحمه تاكسي و روحت وحفظت السكه ال مكنتش بعيده اووي عن البيت و اول موصلت لقت فاطمه مستينها قدام باب شقتها 
فاطمه:ها عملتي اي ف اول يوم شغل 
رحمه:كان تعب اووي بس فرحانه اووي أن اشتغلت ف حاجه انا بحبها 
فاطمه:طب مش هتحكيلي عملتي اي 
رحمه:هطلع اغير هدومي واصلي واجي احكيلك كل حاجه 
فاطمه:ماشي مستنياكي 
طلعت رحمه غيرت هدومها واتوضت وصلت ونزلت ل فاطمه خبطت وأحمد ال فتحلها ودخلت 
رحمه:هي فين طنط 
احمد:ف المطبخ 
رحمه دخلت المطبخ 
فاطمه :استني نحط الاكل ناكل وبعدين تحكيلي عملتي اي 
رحمه:ماشي هحط معاكي 
ودخلت فاطمه مع رحمه الاكل وقعدوا ياكلوا كلهم 
وخلصوا اكل وأحمد قالهم عندوا مشوار هيخلصوا وييجي وبعد م مشا احمد عملوا الشاي ورحمه قعدت تحكي ل فاطمه كل حاجه حصلت وهي فرحانه وفاطمه فرحت ل فرحتها 
رحمه:انا مش قادره خلاص هنام انا هطلع بقا 
فاطمه:ماشي ي بنتي تصبحي علي خير 
رحمه:وانتي من اهله 
رحمه طلعت اوضتها ومن كتر التعب نامت علطول……
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!