روايات

رواية أحببت صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم شروق حسام

رواية أحببت صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم شروق حسام

رواية أحببت صعيدي الجزء الثاني

رواية أحببت صعيدي البارت الثاني

أحببت صعيدي
أحببت صعيدي

رواية أحببت صعيدي الحلقة الثانية

_”هاي يا جماعة سوري اتأخرت عليكم أحب اعرفكم علي مودي البيست فريند بتاعي وحاليًا my husband لسه متجوزين عرفي النهاردة”
_”بتچولي ايه علي نبرة صوتك يا حرمة”
_”بقول مودي…..اااااه ايه الهمجية دي ابعد عن جوزي حبيبي دااادي الحقني”
ليل نزل ضرب في مودي لحد ما وشه جاب ألوان كتير أحمر واصفر وبنفسجي
مودي بصوت شبه النساء “ااااه ابعد عني يا متوحش يا همجي نونو الحقيني من المتوحش ده ياريتني ما سمعت كلامك لا انتي ولا دانة الكلب اااااه الحقوني”
_”انت يا اسمك ايه ابعد عن جوزي انت مين اصلا يا بااابي خلي الحيوان ده يبعد عن جوزي”
يعقوب بقوة “جوزك مين هو ده اصلا جوزك يا نجمة”
نجمة بتوتر “ا اه يا دادي”
يعقوب وهو بيضربها كف علي وشها “انتي نزلتي رأسي الأرض وأنا هصلح غلطي بالطريقة الغلط وانتي هتتجوزي زين اخو ليل اللي متجوز اتنين قابليكي والحمد لله ان ليل اتاخر في المواصلات ومش هيجي دلوقتي هو يستحق واحدة احسن منك”
_”يلا اطلعي علي اوضتك مش عايز اشوف وشك غير بعد كتب الكتاب لما تروحي مع جوزك”
_”انت بتقول ايه”
يعقوب بصوت عالي “قولت علي فوق يلاااا”
_”يلا يا شيخنا ابدأ”
…………..
بعد شوية كتب الكتاب خلص والمأذون خرج وخلاص نجمة بقت مرات ليل رسمي
_”انا اسف يابني علي اللي حصل وانِ قولت انك زين بس نجمة مش هتتعدل غير بكدا مثل عليها فترة انك متجوزة اتنين وهي الثالثة ممكن تتعلم الآدب انا عارف انك معندكش اخوات غير سما بس حاول تمشي الموضوع”
_”حاضر يا عمي اللي تطلبوه علي رأسي من فوق وهعمل اللي انت عايزه بس الزوجة الأولي والثانية دول اجيبهم منين”
_”قولها أنهم بايتين فترة عند اهلهم عشان يخلي الجو للعروسة الجديدة”
_”خلاص ياعمي مش مشكلة انا هتصرف مع نجمة وهي اصلا مش هتستجرأ تفتح بؤها وتسألني بعد اللي هيحصل”
يعقوب في سره “الله يستر”
………….
بعد كام ساعة في الصعيد
_”ااااااه فكني يا بني ادم برأس كلب انت ااااه يا حيوان انت رابطني كده ليه انت عملت فيا اايه”
ليل بنفاذ صبر “تعرفي لو ما تلمتيش وحطيتي لسانك جوات بؤك هجتعهولك وهتبجي وجتها خرسة يا نچمة”
نجمة حطت ايديها علي بؤها بخوف وقالت بهمس “انت انت موديني علي فين اخر حاجة فكرها انِ أغمي عليا بعد ما انت دخلت الأوضة”
_” انت يا اسمك ايه سامعني ولا انت مش فاهم كلامي اصلا عشان اللهجة غير بعض يا جاهل”
_”مش جولتلك تخرسي يابت و معتتكلميش مش عارف انتي بتبرطمي بتجولي ايه اني جرفت منك احنا وصلنا دلوك هفك الحبل من عليكي لو اتكلمتي متعرفيش اللي هيوحصل فيكي وعتشوفي مالا يرضيكي”
_”ويلا انزلي الليلة ليلتنا يا عروسة الشؤم”
…………
بعد شوية
كانوا طلعوا الأوضة بعد ما أهل ليل سلموا عليهم
_”يلا يا عروس الندامة استعدي الليلة دي دخلتنا”
نجمة بخوف وهي بترجع لورا “انت انت انت عايز مني ايه ابعد عني او روح لاي واحد من مراتاتك التانيين”
ليل وهو بيبص لها بشهوة مصطنعة عشان تخاف اكتر “مع انِ معرفش من كلامك كتير غير مراتاتك اللي جولتيها احب اجولك وليه اروح ليهم وانتي لساتك عروس جديدة والراجل بيحب يجرب الجديد زيك أكده”
_”انت بتقرب ليه بس ابعد والا هصوت وهلم عليك الناس”
_”يلا الرجالة مستنينا تحت و عايزين يتأكدوا إذا كانت العروس ساغ سليمة ولا مغشوشة”
_”انت بتقول ايه يتأكدوا ازاي انت stupid ومش بتفهم ”
نجمة وهي بتمسك سكينة الفاكهه “ابعد والا هموت نفسي واجيب لك مصيبة”
ليل بقسوة “يلا يا بت موتي نفسك يلا بدي اخلص منيكي هرتاح منيكي واصل”

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى