Uncategorized

رواية بنات منصور الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

 رواية بنات منصور الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية بنات منصور الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية بنات منصور الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

في قسم المعادي :٠٠٠٠٠
كان يجلس ربيع مع محاميه الخاص واسد.
ربيع بغضب:ي عني ايه مفيهاش حل ي رحيم انت باين عليك كبرت وخرفت انا ربيع الدميري ادخل القسم ده الجنان ده.
اسد بحده :والله مفيش حد فوق القانون ي بابا وانا مش عارف انت عملت كده ازي اصلا.
ربيع بزهق:والنبي نقطني بسكاتك انت كمان مش ناقصه.
رحيم :للاسف ي ربيع بيه مفيش غير حل واحد.
ربيع بخنقه :حل ايه.
رحيم:البنت دي لازم تتنازل عن المحضر باي شكل٠
اسد:ي ريت ده احنا بنحاول نقنع فيها لاسف مفيش فايده وعامر كمان مسخنها..
ربيع بغضب :اه ي ناري بس اخرج من هنا لعرف كل واحد مقامه وخصوصا ولادالكلب التانين.
اسد باستغراب:مين دول.
ربيع بغضب:مش وقته ي اسد مش وقته حاولوه مع البت دي خلينا نخلص من الي احنا فيه ده كفايه فضايح اكتر من كده..
بعد بعض الوقت :٠٠٠٠٠
ربيع بحده:جري ايه ي عامر دي اخرتها ده احنا اصحاب وقبل ده كله احنا رجاله زي بعض وعارفين ي عني ان الرجل ممكن يضعف مش حكايه ي عني الي انت عملته ده.
عامر بغضب:دي سكرتيرتي وانا ليمكن اسمح انها تتهان بالشكل الرخيص ده.
اسد :ارجوك ي عامر بيه احنا مش ناقصين وكفايه الي حصل ارجوك شوف حل.
عامر بحده :والله الحل مش في أيدي بسنت هي صاحبه الشأن.
بسنت بمكر:موافقه اتنتازل بس بشرط.
ربيع بزهق : ايه هو ي ريت نخلص.
بسنت بخبث:2مليون جنيه..
ربيع بغضب:نعم ي روح امك كام.
عامر بحده: احترم نفسك ي ربيع بيه وكفايه اوي لحد انت الي في ورطه ولازم تقبل باي حاجه فاهم.
اسد بضيق:وهو فيها ايه ي بابا ادفعلها.
ربيع بسخريه:ليه ي اخويا اتحرشت ب هيفاء وهبي دي مستهلش ربعهم حتي.
رحيم بضيق:ي ربيع بيه ده احنا مصدقنا ابوس ايدك خلينا نخلص وجودك هنا اكتر من كده بسبب انهيار لكل شركاتك ومشاريعك كلها.
ربيع بغضب:امري لله بس اخرج من هنا وكل واحد هيشوف وشي الثاني.
********************************************
في فيلا الدميري :٠٠٠٠٠
مريم بغضب: عامر عايز ينتقم مننا من ساعه اسد مطلق نيرمين بنته وهو حططنا في دماغه.
مراد بسخريه:انتي مصدقه كلامك ده.
مريم بغضب:قصدك ايه ي مراد انت تصدق ان ابوك يعمل كده برضه.
مراد بزهق:والله معارف العلم عند الله ي امي.
مريم بشك:انا مش عارفه انت مالك كل ده علشان بنت منصور.
مراد بقوه :رشا انا كده كده هتجوزها مستحيل اسببها..
مريم بغضب:مش هيحصل ي مراد سامع مش هيحصل.
مراد بوجع :المفروض انك تفضلي راحتي علي كل حاجه لكن للاسف مفيش غير الفلوس الي في دماغكم بقيتوا بدوسوا علي ولادكم وانا مستحيل اكمل كده عن اذنك ي امي…..
ليرحل مراد تحت نظرات مريم الصائبه والمفكره في حديثه٠٠٠
*********************************************
في شركه الدميري :٠٠٠٠٠٠
في مكتب منصور :٠٠٠٠٠
سما بضيق:عمو منصور هو بابا هيتاخر.
منصور بحب لهذه الصغيره: لا يروحي انشاء الله هياجي علطول قولي انتي عايزه اي حاجه.
سما بطفوله:عايزه طنط ميرفت.
منصور بوجع :وانا كمان عايزها والله بس هي سافرت ي روحي.
سما بزعل :قولها سما زعلانه منك علشان سبتيها.
منصور بالم :ربنا ينتقم من الي كان السبب ي بنتي ويرجعها بالسلامه.
نيرمين بعشق:سما حبيبه ماما.
منصور :اهلا ي نيرمين هانم.
نيرمين :اهلا ي استاذ منصور عامله ايه ي قلب ماما.
سما بزعل :سما زعلانه محدش يكلمها..
نيرمين بحنان وحب:مين الي يزعلها ومامي موجوده اطلبي الي عيزاه ي قلبي.
سما بطفوله: عايزه مامي وبابي مع بعض زي كل اصحابي ٠٠
نيرمين بوجع وندم:للااسف ي حبيبتي بابي انا الي ضيعته من ايدي انا الي معرفتش احافظ عليه بس خلاص الوقت فات.
اسد بحده :هو فعلا فات وفات من زمان ي نيرمين ومستحيل يرجع.
نيرمين بوجع :عارفه ي اسد انا كل الي طلباه بنتي.
اسد :سما بنتك ودي حقيقيه محدش يقدر يغيرها بس انا اسف مستحيل اخليها تعيش معاكي.
نيرمين بالم:انا هتعالج ي اسد قررت ادخل مصحه هتعالج وهرجع واحده جديده خالص..
اسد :تمام كويس اوي ي نيرمين اتمني الك حياه افضل وساعتها فعلا هفتخر انك ام ل بنتي.
نيرمين بقوه :اوعدك ي اسد اوعدك ٠٠٠
******************************************
في شقه سليم بالقاهره :٠٠٠٠٠
سليم بابتسامه :صباحيه مباركه ي عروسه..
داليا بابتسامه :الله ي بارك فيك ي روحي انا لازم امشي بقي ربيع خرج وزمانه قالب عليا الدنيا.
سليم بقلق:بقولك اي حاجه تحسي انك في خطر انتي ولا اسد ولا سما تكلمني فوارافاهمه.
داليا بابتسامه:حاضر ي حبيبي انت هتعمل ايه.
سليم :هرجع امريكا طبعا انتي عارفه ماما زمانها هتموت من القلق المكان الي فيه ربيع بالنسبه ليها خوف ورعب وقلق.
داليا بحنان :انشاء الله قريب هنخلص كلنا من الكابوس ده ونعيش حياتنا في امان.
سليم بعشق:انشاء الله يروحي.
*********************************************
في شركه سليم المنشاوي في امريكا :٠٠٠٠٠٠٠٠
ساره :مالك قلبه وشك ليه كده..
ميرفت بعصبيه :حظي ي اختي سكرتيره ل مدير مش موجود اصلا.
ساره بضحك:هههههه سليم بيه نزل مصر كلها ساعتين وتلاقيه رجع.
ميرفت بتنهيده:ماشي..
ساره باستغراب:مالك كده.
ميرفت باشتياق:ابويا واخواتي وحشوني اوي.
ساره بغمزه:ابوكي واخواتك برضه ولا حبيب القلب.
ميرفت باشتياق ل اسد :حبيبي مبيوحشنيش اصلا لانه جوايا مبيبعدش عن خيالي لحظه.
ساره بهيام:هااا بركاتك ي اسئ اسد ياما نفسي انا كمان احب وادهوال كده علي عيني..
ميرفت بضحك:هههه انشاء الله ي اختي…
******************************************
في منزل احمد وصباح :٠٠٠٠٠٠
ام احمد :ايه ي بنتي الاكل ده كله والبس كمان ليه كده.
صباح بحب: ده كله ايه ي حماتي ده مايجيش من بعد خيرك.
احمد بشك :جبتي ده كله منين ي صباح.
صباح بارتباك:ايه ي أحمد ده حجات بسيطه كده كنت محوشها.
احمد بعدم اقتناع:طب متنسيش معاد الدكتوره علشان نطمن علي الي فبطنك.
صباح بابتسامه :حاضر ي حبيبي.
ام احمد بدعاء :ربنا يسترها معاكم ويكرمكم ي يارب..
صباح بحنان :ايوه كده ي ست الكل الدعوتين الحلوين دول بالدنيا والي فيها..
*******************************************
في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠٠
رشا بغيظ:ياااه كان نفسي يقضي عمره كله في السجن بس خرج برضه.
منصور:يفضل في السجن ايه ي رشا ي بنتي ده ربيع الدميري.
رشا بكره:ربيع الدميري النصاب الي بياخد كل حاجه في البلد بالسرقه والنهب.
منصور بياس:ماهما دول ي بنتي الي واخدين حقهم في البلد دي وبيدسوا علينا يالله ربنا يسترها.
ليقاطعهم صوت طرقات الباب ٠٠٠٠
منصور بصدمه:دكتور مراد…..
*********************************************
في فيلا الدميري :٠٠٠٠٠
مريم بغضب:2مليون جنيه بنت الحراميه.
ربيع بغضب:اسكتي ي مريم ده روحي كانت هتتطلع وانا بمضي علي الشيك بس معلش ملحوقه انا لازم اخرج دلوقتي.
مريم بحده:هتروح فين ي ربيع دلوقتي.
ربيع بقلق:الزعيم كلمني وعايزني اكيد هيشد عليا لان لسه اكبر عمليه متمتش.
مريم :مخدرات ولا سلاح..
ربيع بطمع :هتبقي اكبر شحنه مخدرات في تاريخ البلد هناكل من وراها الشهد.
مريم بطمع:ايوه كده احنا محتاجين للعمليه دي علشان الشغل الي جاي..
ربيع :طب سلام بقي علشان متاخرش على الزعيم….
********************************************
في فيلا الزعيم :٠٠٠٠
في مكتب الزعيم :٠٠٠
كان يجلس الزعيم علي مكتبه وهو يرتدي قناعه الذهبي ويجلس في شرود ليقاطعه ربيع بارتباك ٠٠٠٠٠
ربيع بخوف :مساء الخير سعادتك..
الزعيم بغضب جحيمي:كفاره ي اخويا..
ربيع بخوف :انا اسف سعادتك ده كان غصبن عني.
الزعيم بصوت كالرعد:رربيع انا بدأت ازهق منك وانت عارف ان صبري له حدود.
ربيع برعب:صدقني سعادتك دي اخر مره انا مقدرش علي غضبك ي ملك..
الزعيم بثبات قاتل :جهز نفسك علشان الكبار كلهم هيبقوا موجودين اكادت علي الشحنه…
ربيع برعب:ااطمن سعادتك كل حاجه هتبقي جاهزه في الميعاد بالظبط الشحنه هتوصل والتسليم هيبقى في ميعاده..
الزعيم بشر:اتمني علشان نهايتك متبقاش على ايدي.
ربيع بخوف ورعب:حاضر سعادتك حاضر ٠٠٠٠٠
*********************************************
في شقه منصور :٠٠٠٠٠
مراد :مالك ي عمي منصور انا قولت حاجه غلط..
منصور برعب:انتوا ليه مصممين ي ابني تعيشوني في خوف ورعب وقلق ليه.
مراد باستغراب:ليه ي عمي منصور قصدك ايه.
رشا بدموع:مراد انت عارف موضوع اسد وميرفت وانا حكتلك ليه مصممم تعمل كده.
مراد بغضب:انا بحبك وعايز اتجوزك ايه الي غلط فيه.
منصور بوجع :الغلط عندنا احنا ي ابني احنا الي فقراء في زمن الفقير بقي بيداس عليه.
مراد بحده :تسمحلي اقولك ي عمي منصور انك ضعيف مش قادر تواجه عايز تتضحي بسعاده بناتك علشان خايف ولوفضلت كده خايف هتموت ي عمي منصور وبناتك هيموتوا معاك انا متمسك ب رشا ومش هسيبها وان حصلها حاجه ومعرفتش احميها ابقي اقتلني ي عم منصور لكن مش هسيبها..
رشا بدموع :مررراد.
منصور بالم:انا موافق بس بشرط.
رشا بصدمه :بابا.
مراد بحماس :اوامر ي عم منصور..
منصور بوجع :تتجوازوا في السر من غير ماحد يعرف.
رشا بدموع: عيازني ابقي زوجه ف السر ي بابا..
منصور بالم:هو ده شرطي الوحيد والقرار قراركم ٠٠٠٠
********************************************
من شقه وائل واصدقائه :٠٠٠٠٠
شادي بغمزه:انت متاكد من البت دي ي وائل.
وائل :طبعا دي كلبه فلوس لا وحقنيه مادام خددت فلوس يبقي لازم تشتغل بيهم..
رامي بضحك: ههههه اموت انا في الالتزام.
وائل :المهم اسمعه انا مفهمها ان انا بس متظهروش لما نحس انها خلاص دخلت العش وبقت في امان مفهموم.
الشباب:مفهوم.
وائل بخفوت : طب هشش بينها جات يلا انتوا علي جوا ليسرع وائل في فتح الباب :٠٠٠٠٠
وائل بمكر:نورتي الدنيا ي عسل..
شجن بقلق:دي شقتك.
وائل :ايوه يروحي شقتي اتفضلي ي عسل.
لتسير شجن الي الداخل ليقوك وائل سريعا بغلق الباب بالمفتاح..
وائل بمكر:والله وقعتي في القفص ي كتكوته..
شادي بغمزه:واتكه واتكه ي عني.
رامي بغمزه:لا زوقك علي ي يواد ي وائل دي مززززه.
شجن بخوف وقلق:انتوا مين.
وائل بغمزه:ابدا دول اصحابي وهنعمل عليكي حفله ي روحي..
شادي بغمزه:يلا تشيلها على اوضه النوم خلينا نلحق اليل من اوله.
وبعد مرور الوقت ٠٠٠
شادي بخضه:ي خربيتكم دي البت نزفت كتير اوي.
وائل بخوف: احنا شكلنا افترانا البت قطعت النفس.
رامي بصدمه:ي نهار اسود دي ماتت..
جميعهم :اييييييه ٠٠
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!