روايات

رواية احبيتك من نظرة الفصل السابع عشر 17 بقلم وحيدة كالقمر

رواية احبيتك من نظرة الفصل السابع عشر 17 بقلم وحيدة كالقمر

رواية احبيتك من نظرة الجزء السابع عشر

رواية احبيتك من نظرة البارت السابع عشر

رواية احبيتك من نظرة
رواية احبيتك من نظرة

رواية احبيتك من نظرة الحلقة السابعة عشر

الدكتور خالد:هو انتي ازاي.
….:هو انا هخف وارجع التاني.
الدكتور :طبعا ي انسه حور بس لازم نسمع كلام ويكون في اراده عشان نقدر تخفي بسرعه.
حور بحزن:حاضر المهم مش عاوزة حد يعرف اني عايشه.
دكتور:حاضر بس وجودهم معاكي احسن.
حور بحزن:مش عاوزة اعلقهم بيا أو اخلي فهد يشوفني كدا واهاا دكتور ممكن تبعتلي ادوات الحلاقه عشان هقص شعري.
دكتور بحزن:حاضر ي انسه حور ومشي دكتور.
حور مسكت الفون:وفتحت اكونت فيس بتاع فهد وقاعدت تتفرج علي صوره وتعيط وتقول وحكاية الشوق دي لا في الإيد
ولا ليها مواعيد.
حور رنت علي مريم:وقالت الو مريم.
مريم بصدمه:حور مين بيكلمني.
حور بحب:وحشتني اوي اوي ي مريم.
مريم بعياط:انتي فين ي حور انتي عايشه بجد انتي بتكلمني انتي فين ياحور ردي عليا ي حببتي.
حور بتعيط:بتقول انا مش عاوزة فهد ولا حد يعرف اني عايشه دلوقتي غير لما اخف.
مريم بحب:حاضر حاضر قوليلي انتي فين ومستشفي انهي.
حور:مستشفي كذا كذا……
مريم:مسافه السكه وهكون عندك.
حور:حاضر.
احمد بحزن:خلاص مسافر ي فهد.
فهد بحزن:اه ي احمد فرعون رن عليا.
احمد:خالي بالك من نفسك ياصاحبي.
فهد:سبها علي الله ي صاحبي.
احمد:ونعمه بالله.
فهد:ذهب الي طيارة فون رن قال الووو ي ساعه الباشا.
العقيد:خالي بالك من نفسك ي فهد انت عارف انك ابني وانت الي صممه انك تمسك المؤمؤريه دي.
فهد:وان شاء الله قدها وهسلمهم واحد واحد حتي لو فيها موتي لانها معدتش فارقه.
العقيد:متقولش كدا انت هترجع بإذن الله ي ابني.
فهد:هقفل دلوقتي عشان هكسر الخط عشان ميكونش متراقب.
العقيد:لا اله الا الله.
فهد:محمد رسول الله.
مريم: لبست بسرعه وهي بتعيط من الفرحه وجريت علي مستشفى.
حور بحزن:فتحت فيس التاني بتاع فهد وقرأت بوست انا مش متواجد حاليا في شرقيه انا سافرت تركيا شغل سلمتوا للمهندس احمد.
حور بصدمه وحزن:لحقت تنساني ي فهد اها م انت مش كونت بتحبني وعيطت.
مريم دخلت بفرحه: وقالت فهد بيحبك ي حور ادعيلوا فهد مخابرات ي حور وطالع عشان يوقع اكبر عصابه مافيا.
حور بصدمه:ازاي مش فهد مهندس زي احمد.
مريم:لا احمد مهندس وفهد مستخبي ورا شغل الهندسه عشان محدش يعرف انوا مخابرات.
حور وعيطت:وقالت لازم ارن عليه اعرفه عشان يرجع.
مريم:جريت علي حور وعيطت وحضنتها جامد وباست ايدها وراسها وقالت الحمدلله وشكر ليك يارب حور عايشه وبصت لحور وضربتها علي ايدها كدا تعملي فيا كدا.
حور:مش هقدر اظهر لفهد كدا مش عندي شجاعه.
مريم:ماشي ي حببتي المهم انك معايا.
حور: طب وفهد انا خايفه عليه اوي.
مريم:ان شاء الله خير وهيرجع بإذن الله ادعيلوا.
فهد: وصل وسلم علي الفرعون والكبير وسجل كل كلمه واتفاقيه م بنهم.
كبير:منور ي ابن اخويا.
فهد:بنورك ي عمي.
كبير:تعجبني ي فهد مطلعتش زي ابوك الاهبل اهو مات ولا استفاد فلوس ولا نيله قال مسكلك حرام وحلال.
فهد بغضب ودراه:عندك حق ولسه مفاجأت جايه كتير.
دكتور:اتفضلي ي انسه حور المقص والمكانة.
مريم:لي اي ي حور.
حور بحزن:عشان اشيل شعري.
مريم بحب:عادي كله يروح سبيل انك موجوده وجمالك مش هيقل وتعالي نعملك حلقه جديده.
حور بضحكه:انا هوافق المرادي تعملي قصات وحلقات.
مريم:شطورة تعالي قعدي بس استني نصور.
حور:اصورت مع مريم وشعرها كان نازل وقمر حور شافت صور وعيطت وحطت ايدها علي شعرها وزعلت.
مريم بهدوء:هطيبي وهتخفي ان شاء الله وكله هيتحسن وهيرجع.
حور :ان شاء الله ياقلبي يلا ابتدي شغلك.
مريم بضحك: بدأت تقص وعشان تشيل عن حور شويا تحط الشعر وتعمل بي شنب وتقول أنا الحج شكك ابو شنب اصفر.
حور :بتضحك وتقول اعملي شوربه ترم عضمك بشعري هههههه.
مريم:فاكرة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احبيتك من نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى