Uncategorized

سكريبت الخيانة الفصل الثامن 8 والأخير بقلم ياسمينا

 سكريبت الخيانة الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

سكريبت الخيانة الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

سكريبت الخيانة الفصل الثامن 8 والأخير بقلم ياسمينا

هنا رجعت البيت هي وادم واول ما دخلو الفيلا سمعو صوت صريخ سلمي ادم جري علي اوضه سلمي ولقه سلمي بتزعق لي خالد
ادم : في ايه 
سلمي بغضب : صحبك عمل فيا حاجه مش كويسه 
ادم بص لي خالد بصدمه 
خالد بضيق : كل حاجه هتصلح ياادم 
هنا بصدمه : نهار اسود 
سلمي بغضب : انت ازاي تسبني معا واحد متوحش زاي ده 
خالد بضيق : حبيبتي مش عايز صداع قولتلك هصلح غلطتي 
سلمي بغضب : بس غلطتك كبيررررره اووووووووي 
خالد بغضب : تمام مش مصلح حاجه 
ادم : لحظه بس انت عملت ايه ياروووح امك 
خالد : مفيش انا جاي امسكها ف هي هربت مني فضلت اجري وراها
ادم طلع مسدسو : دانت يوم امك اسود 
سلمي بحزن : كان متوحش اوي 
هنا : احم استغفر الله 
ادم بغضب : يومك اسود 
ادم صوب المسدس علي خالد 
خالد : ايه ياادم هتقتلني علشانها 
ادم بغضب ؛ انت ازاااي تعمل كدا اقسم بالله ماهرحمك 
سلمي بدموع : بجد ياادم انا هموت مش قادر استوعب الي حصل 
هنا بحزن : معلش ياحبييتي غيرك جرب 
ادم بصلها بضيق 
هنا بغضب : انا لازم ارفع عليك قضيه ياادم بجد مش معنا انك قولتلي بحبك يبقا اسامحك 
ادم بصدمه : انتي مجنونه يابنتي 
خالد بغضب : نزل ام المسدس ده 
سلمي بغضب : لا اقتلو المتوحش ده مش قادره اشوفو مش قادره دا آذاني نفسيا 
ادم بغضب : نفسيااااا كمان 
خالد : يابني افهم كل حاجه هتصلح والله
ادم بغضب : اخرس 
ادم ضرب نار علي خالد ف خالد بعد وجت في الحيطه 
خالد بصدمه : بتضربني بنار علشان كلبه ياادم 
ادم بغضب : وكمان بتشتم اختييييييييي
خالد : اختك ايه يابني دي كلبتها كسرت أيدها 
هنا وادم بصو لبعض بصدمه 
خالد : لحظه بس انتو فكرتو في ايه 
ادم بتوتر : ها لا مفيش
خالد بغضب : تاني مره تفكر فيا غلط هغدر بيك صدقني 
سلمي بضحك : مش مصدقه انتو كنتو مفكرين ايه 
ادم بضيق : انتو الي كلامكم مش مفهوم 
هنا بضحك : دماغك زفت اوي 
ادم بضيق : نفس دماغك 
سلمي : بس بردو جبلي حقي هو بيكره الكلاب ف جري ورا كلبتي علشان يطلعها برا الفيلا اول ما مسكها أيدها اتكسرت 
خالد ببرود : وجبتلها دكتور وكشف عليها واهي نايمه برا في بيتها الطبيعي 
سلمي بغضب : هي بتنام معايا انا 
خالد قرب منها بهمس وقال : وانا انام فين طيب 
سلمي بضيق : وانت تنام معايا ليه 
خالد بهمس : مهو انا هتجوزك والمك بدل مانتي مش لقيه حد 
ادم : بتقولو ايه 
سلمي بضيق : مفيش 
خالد : بقولك ايه بقا انا عايز اتجوز سلمي دي اهو اكسب فيها ثواب 
سلمي بغضب : مرفوض 
خالد : مش مهم رايك ابدا علفكره
ادم : احم الي عايزاه هعملو
خالد : تمام سبونا لوحدنا شويه
ادم بسخرية : انزل تحت الجنينه وانا اهو واقف و باصص عليك من البلكونه 
خالد بضيق : طيب يلا بينا 
سلمي مكنتش قدامها غير انها تنزل معه وتحاول تدي لنفسها فرصه خالد وسلمي نزلو الجنينه وقعدو 
خالد : بصي ياستي انا عارف كويس اني وحش بس انا بجد اتغيرت وهتغير لسا لازم تفهمي اني بجد حبيتك من زمان اوي اول ما شوفتك بس مكنتش عارف اتكلم الكل كان ملاحظ حبك لي ادم بس ادم مشفش ده 
سلمي بحزن : انا خلاص نسيت الموضوع ده 
خالد : بصي ياسلمي انا مش هقولك هعيشك في سعاده لا انا هقولك ايدي في ايدك هنقدر نعيش في سعاده وتقدري تحبيني تعرفي حبك لي ادم مش مضايقني ابدا 
سلمي بستغراب : ازاي 
خالد بابتسامه : علشان حبك لي ادم ده لما يتقلب ويبقا ليا انا هعرف أن فيه واحده بتحبني اوي لدرجه انها ممكن تموت نفسها علشاني سيبي لنفسك فرصه وصدقيني هتحبيني لان انا بحبك بصدق 
سلمي بابتسامه : انا هعمل كدا فعلا بس لازم تفهم سوسو كلبتي دي هتفضل معايا علطول
خالد بضيق : هنبقا نشوف 
سلمي : وتنسا الماضي بتاعك ومش تفكر فيه ابدااااا ابداااا ولا ترجعلو
خالد : اوعدك اني مش هرجع للماضي ده 
ادم من بعيد : ها عملتو ايه 
سلمي بابتسامه : انا موافقه 
ادم قرب منها وحضنها وقال : حبيبتي الف مبروك 
خالد بهمس : علفكره هما مش خوات 
هنا بغيظ : عارفه عمال يحضن زاي الحمار 
خالد بغيره : والحل 
هنا بصت لي خالد وقالت بضحك : نبعدهم عن بعض 
هنا جريت علي ادم وبعدتو عن سلمي وخالد خد سلمي جمبو وقال : هنتجوز امتا 
هنا بسرعه : بعد امتحاناتي 
خالد : اوووك 
سلمي كانت مبسوطه أنها هطلع حب ادم من قلبها عايزه تدي فرصه لي خالد ……
_________________________________________
*وعده شهر وادم كان بيتعالج وهنا كانت جمبو دايما وبتشجعو أما خالد قدر باهتمامو وحبو يخلي سلمي تحبو وتعشقوو …..
* يوم فرح خالد وسلمي …. ادم دخل اوضتو لقه هنا عماله تعيط 
ادم قرب منها بلهفه وقال :. هنا مالك 
هنا بدموع : هشام سقطني ياادم سقطني
ادم حط أيدو علي بطنها وقال بصدمه : نعممم 
هنا بصتلو بصدمه وغصب عنها ضحكت وقالت : يابنتي قصدي سقطني في الامتحان 
ادم بغضب : ياشيخه خضتيني يغور الف امتحان المهم صحتك 
هنا بضيق : مانا هعيد سنه كدا 
ادم : لا طبعا انتي متعرفيش جوزك ولا ايه هطلب باعاده تصحيح ورقك 
هنا حضنت ادم وقالت : بجد شكرا علي كل حاجه 
ادم : مش ملاحظه  انك عمرك ما قولتيلي بحبك 
هنا بابتسامه : معقول انت محتاج الجمله دي 
ادم : اممم اكيد 
هنا : امممم يبقا مش هقول
ادم بضيق : هناااا
هنا بضحك : هقوم البس
هنا قامت وادم قال : أنا عارف ان كل ده تصفيت حسااااب ……..
* أما عند سلمي وقفت قدام مرايتها بفستانها مش مصدقه أنها عروسه وانهارده يوم فرحها وفجاه سمعت خبط جاي من بلكومه سلمي جريت علي بلكونه وفتحت الباب وفجاه لقت خالد قدمها واول ما شافها حضنها 
سلمي بصدمه : خالد 
خالد : هتجوز قمر يناااااس
سلمي بضحك : يابني عيب 
خالد : حبيبتي احنا مكتوب كتبنا يبقا خلاص 
سلمي : طب ايه رأيك في الفستان 
خالد : مووووووز 
سلمي بضحك : ياعم راقي الفاظك
خالد جاي يرد بس قطعو صوت ادم 
ادم بغضب : انت ايه الي جابك هنا 
خالد : احم بشوف مساحه البلكونه مش اكتر 
ادم بغضب ؛ انت عايز تتهزق صح 
خالد بضيق : خلاص انا جاي اخد عروستي 
خالد مسك ايد سلمي وطلعو من الاوضه وادم طلع وراهم وهنا كانت بتشرف علي الحفله وبطنها كبر شويه وهي كانت  فرحانه أن حياه هتجي … خالد وسلمي نزلو الجنينه والمعزيم اول ما شافوهم سقفو وهنا راحت تقف جمب ادم وبدأ الفرح 
هنا بصوت عالي : انا هغني وليكم طبعا الشرف انكم تسمعو صوتي 
ادم بضيق : استغفر الله علي ده صوت 
هنا بغضب : نعم 
ادم مسكها من خدودها وقال : ياحبييتي انا مش عايز اتعبك في هغني انا 
هنا : مش مصدقاك بس ماشي 
خالد بهمس : ايوا كدا ياشيخ انقذتنا 
ادم مسك ايد هنا وحطها علي كتفو وبص في عينيها وقال: تعرفي انك اجمل غلطه انا عملتها في حياتي 
هنا بضحك.: لا استغفر ربك ياعم 
ادم بابتسامه : ياريت كنا اتقبلنا في ظروف احسن من كدا 
خالد بضيق : والله ده فرحي
خالد مسك ايد سلمي وقال : انتي اجمل غلطه في حياتي 
سلمي بغضب : نعم بتقول اييييييه
خالد بضحك : بقولك بحبك يروحي
خالد مسك ايد سلمي وبدأو يرقصو 
ادم : احم هغني
هنا : هقفل وداني بقا 
ادم بهمس : مبتشوفش نفسها وهي بتغني زاي البقره
هنا : نعم ياحبيبي بتقول حاجه 
ادم مسك الميك وبدا يغني وهو ماسك ايد هنا 
ادم : يارب بارك لمتنا وتملي تكمل فرحتنا يارب بارك لمتنا يارب بارك لمتنا
سلمي قربت من ادم وغنت وقالت : وتمت في عمر ابويا وامي الخير والبركة اللي حيلتنا يارب بارك لمتنا يارب بارك لمتنا
ادم حضنها بحنان وسلمي قالت : انت ابويا وامي واخويا وكل حاجه في حياتي 
ادم كمل الاغنيه : يارب خلي اخواتي دول اجمل حاجة في حياتيا خواتي حبايبي وبناتي والبسمة الحلوة اللي في بيتنا يارب بارك لمتنا
خالد قرب من ادم وحضنو هو كمان 
هنا غنت بصوت عالي وحطت أيدها علي بطنها: مولود جديد بقدومة هل النور على البيت بارك يارب في عمرة وزيد وتملي يبقى سعيد
ادم ابتسم وهنا قربت منو وحضنتو هي كمان وهو كمل وقال : مولود جديد مجبتش منه الدنيا اثنين دي طعامتة يوم عن يوم بتزيد ما خلاص بقالنا حفيد. ……..
________________________________________
الفرح خلص وادم خد هنا وراحو المستشفي علشان يشوفو نوع الجنين ووصلو المستشفي وهنا مسكت ايد ادم وقالت : انا خايفه اوي انا نفسي في حياه 
ادم : اهدي والله كل حاجه هتبقا تمام ولي يجيبو ربنا كويس 
هنا ابتسمت ومشيت معا ادم لي مكتبو وكانت خايفه اوي بس هي هتتقبل اي حاجه ادم بدا يكشف علي هنا في سونار وهي كانت بتشوف البيبي في شاشه 
ادم : احم 
هنا بخوف : ايه 
ادم : احم ولد 
هنا بحزن : الحمدالله عادي والله انا مبسوطه يعني احنا مره الجايه نجيب حياه عادي 
هنا عينيها دمعت وادم مسك وشها وقالها : يقلبي لدرجه دي زعلانه
هنا بدموع : مهو كنت نفسي اجيب حياه
ادم بابتسامه : معأن  ابويا كان أول خلفتو ولد بس معرفش انا بقا اول خلفتي بنت ازاي 
هنا بصدمه : احلففف
ادم : والله العظيم بنت 
هنا بسعاده : هييييييييه الحمدالله يارب 
هنا حضنت ادم بسعاده وقالت : بحبك اوووووي اووووي 
ادم بصدمه : الله اكبررررر مانتي بتعرفي تقوليها اهو
هنا بابتسامه : ايوا هقولها وافضل اقولها لي اخر يوم في عمري بحبك ياابوه حياه
ادم حضنها جامد وقال : وانا بحبك ياأم حياه ……..
(ولا يهزنا السنجله جنتله????????)
_________________________________________
*وبعد 5 شهور *
ادم في الفتره دي كان بيحاول يتعالج علشان كان كل شهر يعمل تحليل ويطلع لسا عندو الايدز وكان يقع وهنا تقويه النهارده معاد نتيجه التحليل …ادم دخل اوضه الدكتور وخد منو التحليل وادم فتح التحليل بلا مباله وبدأ يقرأء وبعدين سكت وبص لي دكتور وقال : ده بجد 
الدكتور بابتسامه : اه الحمدالله انت خفيت من مرض الأيدز 
ادم بسعاده : الحمدالله يارب كنت دائما بدعي أن بنتي متجيش علي الحياه وانا عندي المرض ده 
الدكتور : خلي بالك من نفسك ياادم تاني مره 
ادم :  مفيش تاني مره اصلا …
ادم طلع من عند الدكتور وهو مبسوط ومسك تلفونو كان عايز يرن علي هنا ويفرحها بس لقه خالد بيرن عليه وادم رد 
خالد: ادم هنا بتولد 
ادم بلهفه : ايه طب هاتها بسرعه هنا 
خالد : احنا في طريق 
ادم : تمام وانا هجهز اوضه العمليات 
ادم قفل التلفون بسرعه وراح يجهز اوضه العمليات وبعد ربع ساعه كانت هنا وصلت وادم سمع صرخها وجري علشان يشوفها ..ادم قرب من هنا الي نايمه علي سرير المتحرك 
ادم : حبييتي اهدي 
هنا بصريخ : هموووت مش قادره ولدني قيصري مستحيل أولد طبيعي 
ادم : اهدي بس وكل حاجه هتبقا تمام
هنا بصريخ : حسبي الله
ادم بضيق : بتحسبني عليااااااااا 
سلمي : هو ده وقتووو دخلوها 
خالد : لا شكلو عجبو منظرها كدا 
ادم بغضب : مالكم كلكم عليا 
هنا بصريخ : عشان انت سبب
ادم زق معا الممرضين السرير وهنا دخلت اوضه العمليات وهي بتصرخ
هنا بصريخ : مستحيل أولد طبيعي 
ادم استدعا دكتوره تانيه غيرو وهو فضل معا هنا مسك أيدها وحط ايدو تانيه علي شعرها وحاول يهديها 
هنا بدموع : هموت
ادم : حبيبتي انا معاكي والله اهدي عايزه اقولك خبر حلو اوي 
هنا بدموع : ايه 
ادم : انا خفيت من الأيدز 
هنا بتعب : بجد ياادم 
ادم : اه والله العظيم
هنا بدأت تصرخ والدكتوره بتولدها وادم ماسك أيدها 
ادم : اصبري وساعدي الدكتوره علشان حياه تجي 
هنا بدموع : حاضر 
وبعد ١٠ دقائق ادم سمع صوت عياط طفل ادم ساب ايد هنا وقرب من دكتوره وشاف بنتو كان مبسوط اووي مش عارف يشلها ازاي … الدكتوره ادت لي ادم بنتو وهو شالها بهدوء وعينو دمعت مش مصدق ادم قرب من هنا الي كانت نايمه بتعب ونيم حياه جمبها
هنا بدموع : مش مصدقه 
ادم مسك أيدها وقال : حياه جت 
هنا بدموع : مبسوطه اووووووووي 
ادم باس راسها وقال ؛ كدا عيلتنا كملت 
هنا مسكت ايد بنتها وادم مسك أيدها تانيه 
ادم : الحمدالله شبهي مش شبهك 
هنا بضيق : متعصبنيش انا لسا ولده 
ادم بحب : بحبك يااجمل صدفه في حياتي 
هنا بخب : وانا بحبك يااجمل اب في حياتي 
ادم بسعاده : مش مصدق اني خلاص بقيت اب
هنا بصت علي بنتها وقالت : ده اكبر دليل حياه ادم العطار بنت هنا حسين
هنا وادم قرب من بنتهم وبسوهااااااااا ……… 
تمت ????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى