روايات

رواية عبدالرحمن وجنى الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية عبدالرحمن وجنى الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية عبدالرحمن وجنى الجزء الثاني والعشرون

رواية عبدالرحمن وجنى البارت الثاني والعشرون

رواية عبدالرحمن وجنى الحلقة الثانية والعشرون

جني: ي مفتريه من صاحب شركات ل ميكانيكي
شيماء: مش مشكله المهم يجيب فلوس ب الحلال…. و الاهم من دا عبد الرحمن مش لازم يعرف اي حاجه
جني بهدوء: متقلقيش مش هقولو حاجه
*************
احمد: لا لا ي وفاء انا…
وفاء قاطعت كلامو: اسكت مش عايزه اسمع كلمه تانيه
و سابتو وخرجت راحت اوضتها
احمد بعصبيه: انتي اي الي جابكك هنااا
مني: اي مش مراتكك من حقي اجي اشوفك
احمد: لا مش مراتي غيري كلامك وقولي طالقتي
مني بإبتسامه: ايوا طالقتك بس انت عندك ولد
احمد بصدمه: ولد ايي انا لما طلقتك مكنتيش حامل
مني: لا كنت حامل بس مقولتلكش
احمد: وجايه تقوليلي دلوقتي لييه
مني بحزن: عشان انا تعبانه
احمد: تعبانه
مني: ايوا تعبانه عندي كانســـ ر و ف المراحل الأخيره ليه وكنت لازم اعرفك ان عندك ابن
**********
حبيبه كانت قاعده تاكل هيا و ادم
حبيبه: خلاص ماعتش قادره اكل كفايه
ادم مد ايدو الي فيها اكل: كلي اخر حته يلا عشان نقوم نغسل ايدنا ونام
حبيبه اكلتها و قامو غسلو ايدهم و خدها ف حضنو ونامو
**************
جني: بوصي انا نضفتلك اوضتك القديمه عشان تبقا ليكي انتي و محمد
شيماء: مش مشكله انا هدخل احط الهدوم
جني قعدت بتعب: روحي يختي مش هحوشك يالي معندكيش دم
شيماء بضحك: الله وانا مالي المبي
************
احمد دخل الأوضه لقا وفاء قاعده
احمد بهدوء: بوصي هيا طلعت تعبانه و قالتلي ان انا عندي ولد ايوا كانت مراتي وطلقتها من زمان اوي ف لو حابه الولد يعيش معانا انا هجيبو مش حابه انا…
وفاء قاطعت كلامو
: لا مش مشكله هاتو يعيش معانا مهوا برضو ابنك اكيد مش هترميه
احمد بإبتسامه: و يستي عشان نتاكد هعمل تحليل
***************
جني كانت قاعده هيا وعبد الرحمن في الأوضه بيتكلمو
عبد الرحمن بستغراب: غريبه اختك جايه هيا وجوزها يعيشو معانا
جني بتوتر: ا اصل هيا قالتلي ان هيا محتاجه تقعد معايا وكدا ف انا قولتلها مش مشكله و قالتلي ان محمد جاي معاها
عبد الرحمن بصلها بشك: خلاص ماشي
جني بتعب: يلا ننام عشان انا تعبانه اوي
عبد الرحمن اخدها ف حضنو ونامو
*************
تاني يوم الصبح
ادم بحب: قومي ي حببتي
حبيبه: سبني شويه كمان
ادم: يلا بلاش كسل قومي عشان تفطري
حبيبه قامت لاقت الفطار محطوط علي التربيزه
حبيبه: هوا انتا الي عامل الأكل
ادم: ايوا انا ي حببتي
حبيبه بهزار: يبقا هنتسمم
ادم بصلها بتكشير: لا والله طب متاكليش من الاكل داااا
حبيبه بسرعه: لا والله بهزر معاك هات انا عايزه اكل
**************
احمد قام ملقاش وفاء قام لبس وراح يدور عليها لاقاها في المطبخ
احمد حضنها من ورا
: صباح الخير ي حببتي
وفاء: صباح النور
احمد اخد حته لانشون ومشي
: طب متتاخريش عشان انا جعان
بعد شويه
وفاء حطت الأكل علي السفره وقعدو ياكلو
احمد بهدوء: انا هروح اجيبو النهارده و هعمل التحاليل واجي
وفاء بهدوء: وشغلك
احمد: هاجز النهارده
وفاء: خلاص تمم براحتك
************
عبد الرحمن: محتاج معلومات عن الراجل دا
ايمن: بس ي حضره المقدم انتا….
عبد الرحمن قطع كلامو: انا واثق انك هتجيب المعلومات مش هتبقا صعبه عليك
ايمن بتنهيده: حاضر ي باشا
كان هيخرج وعبد الرحمن وقفو
: معلش عايز المعلومات النهارده
بعد شويه
عبد الرحمن: ايوا ي حببتي… اخدتي العلاج…. طب ي روحي خدي بالك من نفسك…يلا سلام ي حببتي
الباب خبط
عبد الرحمن بهدوء: ادخل
ايمن: اتفضل ي باشا
ايمن حط فايل قدام عبد الرحمن وخرج
عبد الرحمن بدا يقرا: ممم من المافياا ووو……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عبدالرحمن وجنى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى