Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثامنة 8 بقلم دينا عبدالحميد

 اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثامنة 8 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثامنة 8 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثامنة 8 بقلم دينا عبدالحميد 

نوال بخضه انت…؟ 

الشاب بضخك اه ابو بوسه هو بعينه بجمال اهله 

نوال ف نفسها صراحه قمر واى ياض العضلات دى استغفر الله العظيم يا رب اى ال. انا بقوله ده 

بصوت واضح انت بتعمل اى 

هشام هكون بعمل اى 

نوال انت الضابط 

هشام اينعم 

نوال طب معلش ف خناقه بره ڢ ف ممكن تشوف مالها وتحبسهم او تخرجهم لو سمحت يعنى

هشام بس تدفعي كام 

نوال عايز اى انت عايز رشوووه  

هشام اه حقي ولا مش حقي عموما هو طلب بمزاجك يعني 

نوال اتفضل اطلب 

هشام بوسه 

نوال: نعم

هشام اهدى بهزر  عايزك توطى صوت ضحكتك ومتمسكيش ايد ابراهيم عشان حرام عارف مش منحقي اقول كده بس والله دى نصيحه بسبب خوفي عليكى مش اكتر 

نوال: علفكره أبراهيم اخويا ف الرضاعه 

ومفيش شاب من عيلتي غيره هو ومحمد حقه يمسك ايدى 

هشام بصدمه بجد 

يعني مفيش تجاهه غيركده 

نوال: اى يا عم انت هتحبنى ولا اى 

دي مكنتش بوسه ده انا ادهالك اسهل والله

هشام وانا موافق تعالى 

نوال لا حاسب انا معجبيني كتيرممكن يقطعوك ????

هشام انتى مصدقه نفسك يا اوزعه ده انتى شبر ونص 

نوال انت الى قد اللوح مش ذنبي يا هشام انت 

هشام اول مره متقوليليش ابو بوسه 

وتنطقي اسمي 

نوال بضحك اسمك صراحه حلو

هشام ودى مجامله ولا معاكسه 

نوال لا دى تثبيت عشان انت تظبط اخواتى ف المحضر 

هشام هيطلعوا بضمانه والمحضر الى انتى عملتيه هيخليهم يتنازلوا 

نوال كويس 

بس عرفت منين انى عملت محضر

هشام مخابراة يا بت ????

نوال بته تيتك يا لوح انت 

ومخابرات ع نفسك وشوحت بايدها ومشيت ورزعت الباب وراها وهى بتتنطط زى الاطفال  وهو ميت ضحك 

هشام ف نفسه انا هفضل سكتلك لحد امتى 

هتشلينى يا نوال 

(*يسطا دى ميتسكتلهاش دى عايزع واحد يشكمها بدل مهى مستقويه ع خلق الله واحد يطلع عليها قديم وجديد صدقي انا *)

نوال الحقني يا اسطا 

محمد ف اى 

نوال ابوك بيرن 

محمد متردى عليه 

نوال خايفه 

محمد اتنيلي وردى 

نوال حاضر 

الو ايوه يا بابا 

الاب انتى فين ومحمد فين 

نوال: محمد معايا ع القهوه 

الاب طب ادهولى اكلمه 

نوال تكلم مين انا معرفش هو فين 

الاب مش كان معاكى ف القهوه حالا 

نوال اه بس راح مشوارعايز حاجه اقولهاله 

الاب تقوليلوا ازاى وهو مش عندك 

نوال اما يجي يسطا 

اقصد يا بابابا 

الاب انتى مش هتبطلى  لهجة السواقين دى 

نوال: اسفه يا زميل مش هقول كده تانى

الاب صبرنى يارب شوف بنت *** 

نوال في اى يا حاج 

الاب قفل من غيظه ومردش

نوال يا حاج

 يا بابا 

قفل برضوا ومقلش عايز من محمد اى هو حر 

بس ماله كده بيشتمنى 

(*لا ده انتى هبله بقا مش عارفه انتى هببتى اى لا فعلا صبرنا كلنا يارب ????*)

محمد ابوكى هيقتلك لما تروحى 

نوال اشمعنا 

إبراهيم ياعم سيبك منها ده الى طالب بتعليم البنات ده لو شفها كان انتحر 

نوال:راجل اهبل ميعرفش رجوله 

بقا مش عيب لما يفرضوا التعليم ع واحده نسوان 

محمد وابراهيم بضحك صبرنااااا يارب 

الشاب وصحابه كان واقفين هيموتوا بقا الدكتور الجامعى بيضحك ومش خايف وهما مرعوبين من الحبس 

طب كان لى من الاول قلا الادب 

صدق الى قال الرجوله ادب مش كلام ف العجب 

نوال صحبك مرعوب 

محمد سبيهم خليهم يتربوا 

إبراهيم ودينى لو قرب تانى ولا ضايق سلوى لافرمه 

نوال يا عم افرم نفسك الاول م انت منيمها معيطه ومرضتش تصالحها حتى 

إبراهيم:متدخليش بنا سلوى خطبتي وعن حب احنا حرين سوا 

محمد: سيبك منه يا نونا دول عيال مجانين بيقللولوا من حبهم بغباوتهم دى 

نوال معاك حق 

وأخيرا الظابط حن عليهم ودخلهم وهو اصلا كان قاصد يسبهم بره عشان يخافوا واما يدخلوا يخلصوا الموضوع بالتراضى 

وزى م هشام خطط عملوا محضر صلح وعدم تعرض

نوال فرحت وخرجت وهى حضنه محمد وابراهيم  وهشام مبتسم 

وخرجوا ونوال سبتهم بره واستأذنت ودخلت كان هشام بيضحك وبيقول بصوت هتعملى فيا اكتر من كده اى بجنانك وضحكت الاطفال دى 

نوال بخ 

سموووووعليكووووو

اتأخرت عليكم 

هشام ضحك وعمل مخضوض

اه اتاخرتى اوى 

نوال انت بتقول اى 

هشام بقول لا متأخرتيش يا ام بدوي 

نوال بصوت عوجيزى تسلم شلا يخليك ليا يا رب يا ابو بدوى 

هشام عاش يا ام بدوى 

خير بقا 

نوال شكرا بجد ليك ع فرحتى يا استاذ هشام 

هشام لى مش هشام بس 

نوال لا بس حقك اقولك يا حضرت الظابط انت تعبت عشان تبقا ظابط 

هشام:بس انا عايزك اقولك انى مش متعود من حضرت نونا المحنونه ع استاذ وهشام كده اتشل انا بحب الاسم بتاعى التانى فكراه 

نوال بابتسامه بريئه ومكسوفه وصوت بيقطع وهادى لأول مره تقولي تعلها ابو بوسه 

هشام ايوه كده بسرعه عشان تلحقي اخواتك ودور وشه لانه لقا نفسه هيركز ف ملامحها ويسرح وتبقا مصيبه ويشيلها ويشيل نفسه ذنوب 

نوال زعلت فكرته اتجاهلها ومشيت متعصبه 

وف نفسها والله لانفخك يا هشام 

محمد وابراهيم لاحظوا انها طول الطريق ساكته مبتنطقش

محمد مالها دى 

ابراهيم من ساعة م طلعت من كتب الظابط وهى كده 

تفتكر نوال تعرفه 

محمد لا مفتكرش هى فعلاً تعرفه وكانت عايزه تبوسه ف نص الجامعه 

لا ده عبط بقا 

نوال سبتهم وراحت مسكت فونها وقالت الوا بنات قبلونى عندى مصيبه لازم اعملها بكره الصبح 

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى