Uncategorized

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثامن 8 بقلم بدور عاطف

 رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثامن 8 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثامن 8 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثامن 8 بقلم بدور عاطف

قترب منها مراد بشده و نظر في عينيها و قال،،دا انت طول الليل سخن و بتفرفر و عمال تقول سالم الوكيل و الحقوني
ابتعدت عنه بدر سريعا و قالت بتوتر،،ك كنت سخن و تعبان دا دا انا ماحستش بنفسي خالص
ثم وقفت و قالت،،امال الباقي فين محدش هنا و لا اي
مراد،،لا كلك في الشغل
مراد،،و انت مرحتش لي الشغل
مراد،،انا كنت سهران طول الليل جنبك و كمدات و بلاوي زرقه
بدر،،ش شكرا احم اي فطرت
مراد،،لا و الله علي لحم بطني من الصبح
بدر،،طب انا هروح اشوف في اي في المطبخ ينعمل و هاكل بقا فطار ملوكي
مراد،،مستني اشوف يا بدر
دخلت بدر المطبخ و كان قلبها يدق بشده 
بدر،،يا لهوي لو عرف دا انا هروح في داهيه بس الواد دا مز و حليوه اوي يخربيت جمال امه اااخ 
بدات بدر بإعداد الطعام و كان مراد في الخارج يراجع بعض الرسومات و بدا يشم رائحه الطعام
مراد،،يا سلام عليك يا بدر و علي جمالك اي الروائح الحلوه دي
بدر،،دي حاجه بسيطه يا باشمهندس يلا اتفضل بسم الله
مراد و هو يأكل،،الله اي الجمال دا دا انت شيف بقا ع كدا
بدر،،ههه لا مش للدرجه دي بس بدبر نفسي
مراد،،الا قولي يا بدر انت  منين قبلي و لا بحري
بدر،،قبلي قبلي
مراد،،بس لهجك مش كدا خالص
بدر،،لا ما انا نص قبلي و نص بحري و كمان اشتغلت كتير اوي و خلط ناس من مصر كتير فتلاقي اللهجه الصعيدي مش واضحه في كلامي
مراد،،اه قولتلي و مين سالم الوكيل الي كنت بتخطرف باسمه طول الليل دا
بدر،،سالم الوكيل سالم دا ابويا الله يرحمه
مراد،،الله يرحمه شكلك كنت بتحبه ابو و متعلق بيه
بدر،،من يوم ما مات و انا ماشوفتش يوم حلو كل حاجه جات فوق راسي و الدنيا قسيت عليا حتي اقرب الناس ليا بعوني عشان مصالحهم
مراد و هو يضع يده علي كتفه،،ماتخفش انا جنبك و مش هسيبك ابدا 
بدر،،ربنا يخليك 
وقفت بدر و قالت،،الحمد لله اعملك شاي معايا
مراد،،ياريت عشان اقدر اركز في الشغل دا 
نظرت بدر الي المخوطه و قالت،،دا بتاع القطعه الجديده و دون وعي منها امسكت القلم و بدات في التخطيط و الرسم و وضع المقايس 
بدر،،بس هنا المدخل انت عامله ضيق اوي خلي الباب من الجهه دي و بكدا توسع المدخل و الفتحه دي تعملها شباك و هنا تسد الجهه دي بس الزويه دي معوجه شويا
كان مراد متفاجأ مما تفعله و وقف ينظر اليها
بدر،،بس هنا ممكن تع… قطعت حديثها عندما رأته واقفا ينظر اليها فرفعت يدها علي شعره و قالت،،احم قولتلي شايك اي
مراد،،سكر زياده
فرت بدر مسرعه و ابتسم مراد علي ما فعلته فهي قامت بالعمل الذي كان يريد اصلاحه و قال،،ماشي يا باشمهندسه بدر اما نشوف اخرتها معاكي اي
بدر في الداخل،،انا اي الي هببته دا الله يخربيت دماغك يا بدر لو سالك هتقولي اي اوف اوف كان لازم تتسحبي و تشتغلي يا فالحه 
مراد،،علي فمره دماغك حلوه يا بدر دا انت خلصتلي شغلي كله 
بدر من الداخل،،و احنا نيجي جنبك اي يا هندسه
ات مراد و قال،،دا انت الي هندسه يا بدر انت اتعلمت دا فين دا شغل مهندسين عالي اوي تكونش مهندس ياض
(وقعت في عشق صبي) بقلمي#بدور عاطف
بدر،،مهندس اي بس يا باشا هو بس انا مفتح حبتين و بلقطها و هي طايره
مراد،،مفتح قولتلي طب هات كبايه الشاي دي و مش عاوز دوشه
بدر،،اتفضل
مر الوقت و كانت بدر تلتزم الغرفه و مراد بالخارج يعمل حتي جاءوا الجميع
صلاح،،انا جيت نورت البيت هل من مرحب
سعد،،يا اخي وسع و انت سادت السكه كدا
محمد،،بطلوا بقا قرفني طول الليل و النهار
حازم،،امال بدر فين
مراد،،في الاوضه جوه
سعد،،مين الي عمل الاكل الي في المطبخ دا ها مين مين
مراد،،بدر
سعد،،بدر دا انا امي متعرفش تعمل الاكل دا
مراد في نفسه،،استر دول لو عرفوا انها بت هيكلوها
بدر،،حمد الله علي السلامه يا رجاله
سعد،، بدر باشا يا فله يا نواره انت يا عسل و النبي لابوسك
بدر،،تبوس تبوس مين يا جدع انت ابعد عني
سعد،،طلاق تلاته من حريم المستقبل لاتتباس
صلاح،،هتتباس يا عباس يعني هتتباس
جرت بدر مسرعه،،عااا اوع حد يقربلي فهمين
سعد،،يا حلو انت طب تعالي بس هقولك يا ولاه
بدر،،قول الي انت عاوزه من بعيد
سعد و صلاح في نفس واحد،،عاوزين ناكل
بدر،،طب ماتكلوا
محمد،،احم مهو انت يا حلو الي هتعمل الاكل
بدر،،اه قولوا كدا بقا عشان قاعد معاكوا و باكل و بشرب معاكوا تقوموا تشغلوني خدام عندكوا انا هشتغل و هديكوا فلوسكوا و محدش هيكسر عيني بحاجه
سعد،،اي دا انت كبرت الموضوع ع فكره هو كل ما في الامر انك نفسك حلو في الاكل و احنا شكل ما انت شايف مبنعرفش نسلق بيضه فتعملنا لؤمه حلوه كدا
بدر،،اعملكوا الاكل ماشي بس حد يساعدني عشان مش بعرف اعمل حجات كتير
مراد،،انا هساعدك
بدر في نفسها،،مش نقصاك خالص، احم ماشي
مراد،،قدامي ع المطبخ
دخل كلاهما المطبخ و بدأوا في اعداد الطعام و بين الحين و الاخر كان مراد يقترب من بدر و يحدثها و كان التوتر ظاهر علي وجهها و ها قد انتهوا من اعداد الطعام
صلاح،،يسلام ع الريحه و الاكل الي يهبل دا
مراد،،يلا حضر السفره
وضعوا الطعام و بدأوا في الاكل
حازم لسعد،،براحه الاكل مش هيطير
سعد و هو يأكل،،اسكت يا جدع دا انا مكلتش اكل حلو كدا من زمان
محمد،،فعلا الاكل حلو اوي
اثناء تناول الطعام دق جرس الباب فذهبت بدر و فتحت
بدر،،ايو 
مني،،ها
بدر،،ايو عاوزه مين
مني،،يا لهوي ع الجمال 
بدر،،افندم
مني،،احم اي باشمهندس حازم فين
بدر،،ثانيه واحده
ات حازم،،ازيك يا مني
مني،،الحمد لله يا باشمهندس اي ابويا بيقولك مفتاح الشقه اهه و بيقولك عدي عليه بعد العشا
حازم،،ماشي يا مني هعدي عليه
مني و هي تنظر في الداخل
حازم،،في حاجه 
مني،،ها لا لا مافيش بس بس مين الي فتحلي الباب دا اول مره اشوفه
ابتسم حازم و قال،،دا جديد معانا في الشقه اسمه بدر
مني،،بدر و هو بدر يخربيت جماله
حازم،،عاوزه حاجه تانيه
مني،،ها لا شكرا 
دخل حازم و قال،،اخيرا خت الشقه 
محمد،،مين قدك
حازم،،بس مش دا المهم اسمع بقا الجديد البت مني عنيها من بدر
بدر،،بدر بدر مين و مني مين
سعد،،بدر انت يا حبيبي 
بدر،،انا
مراد،،ههههه 
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى