روايات

رواية قلب وكبد الفصل السادس 6 بقلم حور طه

رواية قلب وكبد الفصل السادس 6بقلم حور طه

رواية قلب وكبد الجزء السادس

رواية قلب وكبد البارت السادس

قلب وكبد
قلب وكبد

رواية قلب وكبد الحلقة السادسة

يونس كان يقترب منها وهو ينظر لها بحب وهي تقف امام المراه وتلم شعرها وتلبس البالطو الابيض لتستعد الى عملها ولا تشعر بوجوده وتلتفت لتصطدم به وباستغراب__
يونس انت بتعمل ايه هنا؟؟
يونس ولا كانه سمع منها حاجه اقترب عليها اكثر وسحب لها رباط شعرها لينفرد ويرى جماله كان ينظر لها وكانه اول مره يراها
فريده بارتباك تلم شعرها تاني وتحاول تخرج______
يونس انت بتعمل ايه احنا في المستشفى
يونس لا يسمح لها بالذهاب فاقترب عليها اكثر _______ شعرك جميل قوي مثل خيوط الذهب
فريده متوتر من هذا القرب ______
سيبني يونس عشان عندي شغل
يونس يمسك ايدها ويشدها لحضنه_____
ليه عايزه تبعدي عني ما هو مكانك الوحيد في حضني
فريده تضبط انفاسها ______
يونس لو سمحت سيبني لحد يجي دلوقتي
يونس ______
ما يهمنيش مين اللي يجي انا تعبت من كتر البعد عنك
فريده تلتفت علي بحب ______
طيب ليه كنت بتبعدني عنك؟؟
يونس______
لو كان عقلي قدر يبعد عنك في قلبي ما قدرش كان دايما معاكي وحشتيني قوي
فريده الابتسامه حب فهي لاول مره تشعر بحب حبيبها لها______
انت كمان وحشتني قوي بس انا عايزاك تستوعب ان احنا في المستشفى مش في البيت ممكن لو سمحت تمشي ولما ارجع البيت نتكلم
يونس وكانه اخذ قرار الافراج ان يطلق تلك المشاعر المخباه منذ سنين ليلف ذراعي عليها بلهفه واشتياق_____
انا هاخدك ونمشي حالا مش هقدر ابعد عنك تاني
فريده بضحك _______
انا كلها كام ساعه وهخلص شغل لو حابب استناني ونروح مع بعض تقدر تستنيني هنا وانا هخلص وارجع على طول
يونس وهو يغرق بعيونها _______
مش عايزك تبعدي عني
فريده_______
انا عمري ما بعدت عنك انت اللي دايما كنت بتبعدني
بس ممكن اعرف ايه اللي غيرك فجاه كده
وقبل ان تسمع رده كانوا ينادوا عليها في الميكروفون لحاله مستعجله ______
هنكمل كلامنا بعدين دلوقتي وقت الشغل بعد اذنك
يونس______
هو انا ازاي كنت هقدر اعمل كده واجرحها
فلاش باك قبل ساعات👇
______________________
يونس يرن هاتفه ويعلن عن اتصال وكان الرقم مجهول
الماذون______
بطايقكم يا عرسان علشان نخلص باقي الاجراءات
مايا تدي له بطاقتها يرجع الماذون يعيد كلامه على يونس اللي كان مازال ينظر الى شاشه التليفون وهو يرن ولا يتكلم______
بطاقتك يا عريس
يونس يقف ليستعد للخروج__________
ممكن تستنى شويه
خرج بعيد عنهم ورد على الاتصال_________
عايز ايه
8
الشخص المجهول _________
مش وقته
يونس باستغراب________
هو ايه ده اللي مش وقته
الشخص المجهول_______
اللي انت عايز تعمله ده مش وقته المسلسل لسه في حلقات كتير وانا هنا المخرج والمؤلف ما ينفعش انت تيجي وتخلصه وانا لسه ما قلتش فركش
يونس بعدم فهم______
ما تنجز وتقول انت عايز ايه
الشخص المجهول باختصار______
فريده
يونس بخوف______
ملكش دعوه بفريده انا هطلقها وهخرجها من حياتي نهائي بس انت ما تقربش منها
الشخص المجهول_______
انا عايزك تقرب لها مش تبعدها وبلاش تكسر قلب البنت واديها حقها كعروسه.. فريده جميله ما فيش عين تشوفها وما تقعش في غرامها
يونس_________
لكن انا ما حبيتهاش وهتخرج من حياتي وكانها ما دخلتهاش
الشخص المجهول_____
بس انا عارف انك بتحبها واديني سمحت لك انك تقرب لها لازم تشكرني
يونس بانفعال_______
انت عايز توصل لي ايه بالظبط انا ما بقتش فاهمك
الشخص المجهول________
مش مطلوب منك انك تفهم المطلوب منك انك تنفذ
يونس بغضب_________
علشان تقتلها هي كمان انا مش هسمح لك انك تقتل حد بريء تاني وملوش ذنب
الشخص المجهول________
لو خايف عليها لازم تحبها لانك لو ما حبيتهاش للاسف هي هتموت وهتخسر حياتها
ينهي المكالمه ويتركه الى حيرته
مايا ____________
في ايه يا يونس يلا الماذون مستعجل
يونس لسه واقف مكانه ومش عارف يفكر ولا يعمل ايه سابها واخذ عربيته ومشي بدون ان ينطق كلمه واحده
_________عوده من الفلاش باك_________
كان يمشي وراها في المستشفى ولا يقدر ان يبعد عنها وكان ينظر لها باستمرار بحب واشتياق فهو يكتم تلك المشاعر من سنين والان اخد اذن الافراج للتصريح بها كان يشعر بالسعاده لاول مره وهو يتابعها بنظراته في كل مكان تذهب اليه وكان يشعر بالراحه وهو يترك مشاعره تسير باتجاهها بعد ان تاكد ان الشخص المجهول لن ياذيها اذا اقترب منها
سيف________
يونس انت بتعمل ايه هنا؟
يونس وهو ما زال ينظر لها وهو تايه_________
المكان اللي تكون هي موجوده فيه يبقى مكاني انا
سيف بابتسامه يبص له ويرجع يبص على فريده ______
وانت مش مكفيك بتتغزل فيها في البيت جايه بتتغزل فيها في المستشفى حرام عليك سيب البنت تشوف شغلها احنا على وش تخرج
يونس ________
في ايه يا عم ما تروح تشوف العيانين بتاعتك ولا دور على بتول واتغزل فيها انت كمان
سيف بنبره حزينه_________
بتول ما خلاص ما بقتش موجوده ضيعتها بايدي
يونس بجديه___________
في ايه يا ابني مالك انت متخانق انت وبتول
سيف بتنهيده_________
ما تشغلش بالك انت~~ انا عايزه اعرف انت ازاي تعمل الفرح من غير ما تعزمونا كنتم مستعجلين قوي كده
يونس بتلقائيه_______
لا ما انا كمان ما اتعزمتش
سيف باستغراب________
نعم انت كمان ما اتعزمتش لا مش فاهم
يونس يرجع ينظر لفريده_________
ولا انا فاهم بس جوازنا كان احلى حاجه حصلت
سيف_________
لااااا انت حالتك ميؤوس منها النهارده ان حد يفهم منك حاجه
____________________
عندي الشخص المجهول
خليل ______
انت ليه بتقربهم من بعض
الشخص المجهول______
ليكون انتقامي ممتع
خليل بعدم فهم______
فين الانتقام في قربهم من بعض انت كده بتكافئهم هتخليهم يحبوا بعض
الشخص المجهول_______
هم كده كده بيحبوا بعض لكن اظهار المشاعر يحتاج الى وقت وانا لا املك هذا الوقت فاجبرتهم على اخراجه لاكمل طريقي
خليل ما زال لا يفهم ما يسعى خلفه_______
ازاي عايز تنتقم من الاثنين دول والمفروض انك تخلي حياتهم عذاب بس انت كده هتخليهم يقربوا من بعض اكثر وهيبقوا في حياتهم سعداء فين انتقامك في اللي انت بتعمله ده
الشخص المجهول يبتسم بخبث________
هم مش برده بيسالوا اللي محكومه عليه بالاعدام نفسك في ايه قبل ما تموت انا بديهم اللي نفسهم فيه عشان لما اخده منهم استمتع بيها
_____________________
وبعد انتهاء الدكتور من الكشف كانت تنتظر ما يقولوا لها وبتوتر ________
انا مش هقدر اخلف تاني يا دكتور
الدكتور يطلع على الفحوصات_________
للاسف في الوقت الحالي مش ممكن بس يمكن مع العلاج يكون في امل
ساره بدموع لا تعرف انا تمنعها من التساقط_______
بس ازاي مش هقدر اخلف تاني يا دكتور ما انا حملته وخلفت ما كانش في اي حاجه
الدكتور________
للاسف يا مدام ساره انت حصل لك مضاعفات في الولاده هي اللي اتسببت في المشكله اللي عند حضرتك دلوقتي
ساره هنا تتاكد من كلام الشخص المجهول وبدموع _____
يعني الكلام ده طلع حقيقي
الدكتور يشرح لها________
حضرتك عندك مشاكل في المبايض وانه مش بيستجيب لهرمونات الغده النخاميه وبالتالي مش بيقدر يخرج بويضات في الحجم المناسب للاخصاب وتكوين جنين
ساره تخرج من عند الدكتور وهي تايهه والخوف يزداد بقلبها ولا تعرف ماذا تفعل فهي الان تاكدت من كل كلمه قالها لها الشخص المجهول ولكن حسمت الامر بداخلها وعزمت على انها تنفذ كل ما طلبوا منها لتحافظ على ابنها بعد ان تاكدت انها لن تستطيع ان تنجب مره اخرى
وهنا فريده هتاخدها من توهت افكارها_______
ساره انت بتعملي ايه هنا يا حبيبتي
ساره كنت عارفه مش كده________
فريده بتوتر عارفه ايه يا حبيبتي قولي لي انت بتعملي ايه هنا بتزوري حد
ساره بدموع ______
ليه خبيتي عليا يا فريده كنت فاكره اني مش هعرف
فريده ___________
يا حبيبتي قولي الحمد لله وربنا يخلي لك يوسف ويملا عليك الدنيا في ناس كتير محرومه من انها يكون لها طفل لكن انت ربنا اكرمك بيوسف لازم تقولي الحمد لله وترضى بقضاء ربنا
ساره تحضنها بانهيار __________
انا خائفه ما اعرفش احافظ عليه يروح مني هو كمان
فريده بعطف تقعدها على احد الكراسي______
حبيبتي اهدي ليه بتقولي كده ربنا يخليه لك ويحفظه لك يا رب
ساره_______
ياسين كان عارف اني مش هعرف اخلف تاني صح
فريده_______
هو اكيد ما حبش ان هو يقول لك حاجه زي كده وانت كنت لسه تعبانه بس اكيد يعني كان هيقول لك في الوقت المناسب
ساره تمسح دموعها_______
انا لازم امشي دلوقتي
فريده بقلق _________
حبيبتي تعالي استني في المكتب عندي وهكلم ياسين يجي ياخدك
ساره_______
لا ما تقلقيش انا كويسه ارجع على البيت لوحدي هكلمك تاني
فريده__________
ماشي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك
_____________
يونس ياتي من خلفها ويلف زراعيه عليها______ افتكر بقى انك خلصت كده كل شغلك يلا بقى نرجع على البيت
فريده بابتسامه تبعدوا عنها قليل________ مش قادر انت تقتنع ان احنا في المستشفى وفي ناس حوالينا ما ينفعش اللي انت بتعمله ده
يونس بحب ______انت اللي مش قادره تقتنعي اني مشتاق لك
فريده______
بتحبني
يونس يمسكها من ايدها عشان يخرجوا من المستشفى______
انت لسه كل ده بتسالي انت عارفه ان انا ما حبتش بنت غيرك
فريده بضحك_______
طيب استنى انا لسه ما غيرتش هدومي وبعدين حاجتي جوه
يونس يركبها العربيه_______
هبعت السواق يجيب لك حاجتك لكن دلوقتي انا مش هسمح لاي حاجه تاخدك مني
فريده بحب______
تعرف ان دي اول مره تسرح لي بمشاعرك من وقت ما قررت ان انت تسيبني
يونس يمسك ايدها________
وانت لسه بتحبيني
فريده_______
بما اني اتجوزتك تفتكر الرد هيبقى ايه
يونس بضحك _______
اكتر حركه مجنونه ما توقعتهاش منك انا اقوم النومي ولقيتك مراتي
فريده تغمز لها بابتسامه_______
ما تعودتش اني اتنازل عن املاكي وانت ملكي
يونس ________
من الليله دي حياتي انا وانت هتتغير وهكون بس ليكي
فريده ______
يعني خلاص قررت انك واخيرا تطلع من الاوضه الضلمه اللي كنت حابس نفسك فيها
يونس بابتسامه_______
انت اجبرتيني نخرج منها باسرارك وعنادك صدقيني انا مش عايز اي حاجه غيرك
فريده تلمس خده بحب _________
وانا مش هسيبك ابدا هفضل طول عمري جنبك
يونس يشغل العربيه عشان يتحرك بيها وفجاه يشوف سيف وهو يظهر عليه القلق كان يحاول ان يوقف تاكسي_______
هو سيف ماله في حاجه متغيره اليومين دول
فريده اول ما تشوفه تنزل من العربيه _____
سيف في ايه وفين عربيتك
سيف بخوف________
اسواق جابني واخذ العربيه وراح بيها التوكيل
يونس ________
طب يا ابني انت مالك كده في حاجه حصلت ولا ايه
سيف بتردد________
بتول كلمتني وقال الكلام غريب كده وما فهمتش منه حاجه والخط فصل بعديها خايف لو تكون عملت حاجه في نفسها
فريده بخوف ________
انتم مستنيين ايه يلا اركبوا العربيه خلينا نروح ونشوفها انا قلت لك اللي انت عملته ده هتكون نتيجته صعب جدا
سيف بانهيار____
انا السبب لو حصل لها حاجه مش هسامح نفسي
يونس _____
تمام ايهده انت وهي مش وقت اللي انتم بتعملوه ده خلونا الاول نطمن عليها
يونس يسوق العربيه ويتجهوا الى منزل بتول …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب وكبد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!