روايات

رواية المتملك القاسي الفصل الثامن 8 بقلم حور يوسف

 رواية المتملك القاسي الفصل الثامن 8 بقلم حور يوسف

رواية المتملك القاسي الفصل الثامن 8 بقلم حور يوسف

رواية المتملك القاسي الفصل الثامن 8 بقلم حور يوسف

ليستيقظ ياسين فيجد حور نائمه في احضانه كطفل صغير  لينظر لها بحب  ويقترب منها ليقبل  رأسها  لتتململ حور في نومتها وتفتح عينها
حور بخجل : صباح الخير
ياسين :بأبتسامه صباح النور  عندك محاضرات النهارده
حور بتوتر من قربه المهلك لها : ايوه عندي
ياسين :  يلا قومي ألبسي علشان متتأخريش والسواق هيوصلك ويجيبك علي الشركه اول متخلصي
حور بأبتسامه : حاضر
ياسين : هروح اوضتي اغير  لحد مينقلو  لبسك اوضتي  وانتي غيري يلا
حور : ماشي
بينزل ياسين ويقبل خدها قبله رطبه طويله : انا بقول بلاها شغل  وجامعه انهارده
لتضحك حور بخفوت : لالا  دانا مروحتش من اسبوع
 ياسين بزعل مصطنع : يعني مش عايزاني طيب انا ماشي
حور بخوف : مقصدتش ازعلك وانا عايزاك طبعا بس بس
ياسين بضحك وهو يقبل خدها الاخر : لا انا هقوم بدل متهور
ليذهب ياسين الي غرفته ليغتسل وتذهب حور للحمام  لتغير ملابسها
لتنزل حور لتناول الافطار  ومن بعده للجامته وميرا
معها
لتأتي فتاه ما بتجاه حور وميرا
الفتاه : ايات (فتاه بعمر ٢٠ عام جميله  بقوام عرضات الازياء  ترتدي ملابس  اقل ما يقال عليها فاضحه تحب المال والترفيه )
ايات : لووسمحتو محتاجه اتكلم معاكم  في موضوع
حور : حضرتك تعرفينا
ايات  : ايوه ياريت عشر دقايق من وقتكم
لتنظر حور وميرا لبعضهم بحيره
ميرا : يلا ي حور نشوفها عايزه اي
لتجلس حور وميرا وايات في كافيه
اعرفكم بنفسي انا ايات
حور وميرا : تشرفنا انا حور وانا ميرا حضرتك عايزه ممنا اي
ايات : عاوزه اوصل لجدكم من غير مزياد يعرف
ميرا :  بغضب وانتي تعرفي زياد منين وعايزه جدو في اي
ايات بدموع تماسيح : انا حامل من زياد وهو اول معرف رمي عليا اليمين  وقالي لازم تنزليه
ميرا  بصدمه : حامل وكنتو متجوزين
ايات : ايوه من سنتين مع بعض من ساعه مكنا مع بعض برا كنا زمايل ف الدراسه وللاسف استغل حبي واتجوزني عرفي  واول معرف بحملي سبني  وقالي لازم ينزل
حور بغضب : انتي مجنونه صح واي ال يخلينا نصدق
لتفتح ايات حقيبتها وتخرج  عقد زواج عرفي بينها وبين زياد
ايات بخبث وهي تحاول استعطافهم: اتفضلي شوفي بنفسك ياريت تساعديني لان بابي لو عرف ممكن  يقتلني
ميرا بقوه : قومي هوديكي هناك حالا
حور : ميرا بتقولي اي
ميرا بقوه : هوديها لجوزها اتقضلي
حور بغضب : بطلي هبل
ميرا : خلصي محضراتك وتعالي ي حور عن اذنك
لتذهب  ايات وميرا  للشركه وفي الطريق
ايات بخبث : زياد حكالي عنك قبل كده
 ميرا بستهزاء : قالك اي
ايات : قالي انو هرب منك لحد  اميركا لانك طفله مزعجه لازقه فيه ٢٤ ساعه وهو  زهق من  انهم قايلين انكم لبعض اما تكبرو ومش  عارف بواجه جدو ازاي انو مش عايزك ولا طايقك وانك ازاي تافهه وكل همك  الاكل  وتضحك ايات بس طبعا كنتي طفله وقتها دلوقتي كل حاجه اتغيرت
ميرا بشرود  : عندك حق كل حاجه اتغيرت
لتنزل ميرا من السياره وتتبعها ايات
ميرا : اتفضلي استني هنا
ايات بفرحه :هتخليني اقابل الباشا
ميرا بأبتسامه :انا مش عبيطه اما اتأكد من كلامك هخليكي تقابلي جدو  هتأكد من زياد الاول وهخليكي تقابليه تصفو اموركم مع بعض انتو كبار كفايه علي انكم تدخلو حد في اموركم الشخصيه
ايات في نفسها : بحسبها ساذجه لو كنت قابلت  الباشا الكبير كان جوزنا بس زياد هيقتلتني انا عارفه
لتدلف ميرا الي الاسانسير لتقع كل حصونها وتجهش في البكاء  وفي نفسها كده ي زياد هنت عليك لتمسح دموعها  بطرف يديها كالأطفال في طفل في النص مش لازم مش لازم ابدا اقف في طريقهم
لتدف الي مكتب زياد وتترك الباب تركات خفيفه
زياد ؛ اتفضل  لتدلف ميرا
زياد بمرح : اي ده اخيرا تهزيقي فيكي جاب  فايده  اخيرا  خبطتي
 تنظر له ميرا بعيون محمره من اثر البكاء
لينهض زياد من مكانه ويذهب اليها ويشدها لحضنه لتشعر ميرا بالدفئ في احضانه : مالك ي ميرا في اي معيطه لي   لتدفعه ميرا عنها وتخرج من حضنه في وسط ذهول زياد
وتقول  بصوت عالي : انت لي عملت كده لي  تعيشني في وهم    حرام عليك  قبل متسافر تقولي بحبك وتعلقني بيك من ٤ سنين واكتشف دلوقتي انك متجوز ي زياد متجوز هنت عليك ازاي قولي هنت ازاي اخر مكنت  اتوقعو انك تعمل كده فيا
لينظر لها زياد بدهشه  وكأن دلو ماء بارد سكب فوقه
ليبتلع زياد ريقه : انا مش فاهم حاجه فهميني
ميرا بهدوء بعد نوبه البكاء : ال لازم تفهمو ان في طفل في النص دلوقتي   مينفعش تسيبو
زياد : طفل اي يا ميرا  فهميني
ميرا بهدوء: ايات تحت هبعتهالك اتفاهم معاها وياريت تتوصلو لحد  قبل مالموضوع يوصل لجدو
 ليضع زياد يديه علي كتفها  : ميرا اسمعيني دي كانت غلطه والله انا بحبك بحبك انتي وبس
  لتبعد ميرا يديه بهدوء: جت متأخره ي زياد  عن اذنك وتذهب من امامه
ليقف زياد ولاول مره يشعر انه عاجز عن فعل شئ  هل سيخسر ميرا حب طفولته سيخسره بسبب لعبه حقيره
لتصل ميرا لمكان جلوس ايات
ميرا بهدوء عكس البركان التي بداخلها : اتفضلي معايا
ايات بخبث : ممكن تفضلي معايا جوه اصلو ممكن يضربني
ميرا  بدهشه : يضربك
ايات بدموع  :ايوه انا خايفه
ميرا : اوك هاجي معاكي
وتذهب معها ميرا وبمجرد ان  دخلت ميرا وايات الي المكتب  قام زياد من مكانه وانقض علي ايات كذئب شرس  وجرها من شعرها
زياد : انا تخدعيني انا يا بت ومفكره اني مش هعرف اللعبه الوسخه ال عملاها
ايات  : انا مراتك ومعايا ال يثبت
وتحاول ميرا فكك الشباك بينهم
ليقول زيادبأستهزاء : يلا برا ي ميرا  واحد ومراتو وبيفكو  مع بعض شويه متتحشريش بينا
ميرا بدموع انا ي زياد
زياد بغضب :طلاما انتي صدقتي اني ممكن اخونك بيقا يلا برا عليلي البيت
لتخرج ميرا بدموع من المكتب وتذهب الي القصر
ليرفع زياد هاتفه ويكلم حراسه ليأتو ويأخذو ايات  للمخزن  وطلب منهم احضار طبيب نسا
————–
وعند حور
لم تكف علي الاتصال علي ميرا التي لم ترد عليها مما زاد قلقها
لتتصل علي ياسين وهي تبكي
ياسين : اي ي حور في اي
حور : ألحقني ي ياسين
ياسين بخوف : في اي ي حور مالك
حور : ميرا وزياد  ولا تستطيع الاكمال لتدخل في نوبه بكاء اخري
ياسين بخوف : انا جايلك متتحركيش
ليركض من المكتب لينظر كل من في الشركه له بأستغرب ليصل بسرعه البرق الي الجامعه ليتصل بها  متغاضي عن نظرات الاعجاب من  الفتيات بأتجاهو
لترد  حور ببكاء : نعم ي ياسين
ياسين : انا في الجامعه عند الباب
حور ببكاء : جيالك اهو لتأتي حور وتركض بأتجاه ياسين وترمي نفسها بين احضانه ليلتقطها ياسين بحب وحنان  وكل من في الجامعه ينظر لهم
ياسين بهمس مالك ي حور
حور ببكاء  : اصل ميرا وزياد متخانقين
ياسين : طب اهدي كده  وتعالي معايا
ليأخد ياسبن حور ويتجهه للكافتيرا   الخاصه بالجامعه  ليجلسها بجانبو ويأخذها في حضنه احكي في اي لتحكي حور كل ما حدث
ياسين بحنان : اهدي ي حبيتي ميرا غلطت انها صدقت البت دي
لتنظر له حور ببراءه : ممكن تكون البت دي بتكدب
ياسين : دا اكيد
حور : بس دي معاها  عقد.جواز
ياسين بضحك : ما يمكن مزوراه
حور بفرحه : يارب تكون بتكدب انت متعرفشىميرا بتحب زياد ازاي  لتشهق ميرا وتضع يديها علي فمها اقصد زي اخوها يعني
ياسين بضحك  : اه  منا عارف  لدرجه انو خطبها مني بدل المره عشرين ورفضتو
لتحاول ميرا الخروج من حضنه ليزيد ياسين علي احتضانها   ياسين : عمرك متخرجي من حضني فاهمه مهمها اتخانقنا ولا مهمها كان بينا مشاكل
ميرا  بغضب طفولي : وانت ترفضو لي  وانت عارف ان وهما بيحبو بعض
ياسين : علشان  ميرا صغيره
حور  : بس انا  اصغر منها ومتجوزه
ياسين يضحك : نص متجوزه تقصدي
حور بخجل : اسكت بقا انت لازم توافق عليه
ياسين : ارشيني
حور بخجل : عايز فلوس
لبقترب ياسين من اذنها ويهمس بشئ جعل حور تحمر خجلا : انت قليل الادب
ياسين بضحك : اموت انا في الفراوله دي
حور تحاول تغير مجري الحديث : هو انا عندي محاضرات
ياسين : لا تعالي اوصلك البيت شكلك تعبانه  وعلشان تطمني علي ميرا
حور : بلهفه هي في البيت
ياسين:  ايوه
لتقف حور لتذهب ليوقفها صوت شخص ما : انسه حور
لتنظر له حور بخوف : ينهار اسوح ياسين هيقتلني
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!