Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة محمد

  رواية عوضني بالأجمل الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة محمد

چاسمين:مين اللي جالك
يارا بصدمة:دكتور جاسم اتفضل
چاسمين:بتهزري صح طب سلام دلوقتي و اي حاجه تحصل كلميني
وقفلت چاسمين…..
يارا:اتفضل اتفضل
جاسم:البقاء لله انا عرفت من زميلتك ان مامتك اتوفت هيا كان عندها اي
يارا:ونعم بالله اولا شكرا لحضرتك تعبت نفسك وهيا كان عندها كانسر وتعبها اخر فترة
جاسم:ربنا يصبرك ياارب ولو احتاجتي اي حاجه كلميني ده رقمي
يارا:شكرا لحضرتك وتمام انا هسجله كان نقصني محاضرات چاسمين مصورتهاش ينفع حضرتك تبعتهملي
جاسم فرح ان جاتلوا الفرصة خلاص…
جاسم:اكيد طبعا بليل هبعتهملك يلا استئزنك انا
يارا:اتفضل
وذهب جاسم اللى ليلان….
ليلان:هاروحت عندها عملت اي
جاسم:دخلت وعزتها ومش عارف اول ماشوفتها حاجه حصلتلي كده
ليلان:قلبك فضل يدق كتير صح
جاسم:بالظبط كده تعرفي ان انا اول مرة قلبي يدق كدهه من بعد واكمل بحزن من بعد اخر حب لياا وكان اسوء حب
ليلان:اهدى طب وبعدين ده مكنش اسموا حب ده كان حب مصلحة
جاسم:معاكي حق
ليلان:المهم يعني كلمتها
جاسم حكالها كل حاجه…
ليلان:بص انت هتعمل اي انت بليل هتبعتلها الصور صح وبعدين …………..
جاسم:الله على دماغك دي
ليلان:عيب يابرو اومال فكرني اي
ونروح عند يارا………..
ليلى:انتي بتهزري ماندتليش لي كنت عايزة اشوفوا
يارا:ملحقتش بقا بعدين هو اصلا هيبعتلي المحاضرات اداني رقموا لما يبقا ينزل صورة ليه هوريهولك تصدقي ده طلع كويس جدا يعني انوا جي وعزاني وكده
ليلى:اومال لو مكنش كويس مكنش سئل عليكي اصلا وبعدين دكتور زيه وعنده طلاب كتير هيركز بقا مين جي ومين مجاش
يارا:يعني انتي رايك كده
ليلى:فكري فيها كده هيا باينة اويي اصلا وكملت بضحك بس انتي اللي غبية
يارا ضربتها بخفة:ماشي ياست الناصحة انتي
ليلى بضحك:اومال اي يابنتي هو انا في زيي اصلا مبحبش اشكر في نفسي كتير
يارا:اومال اومال استني كده حد بيرن علياا
ليلى:طب انا هطلع وابقا انزلك تاني
چاسمين في الفون…..
چاسمين:قالك اي بسرعة
يارا:طب قولي عامله اي اي حاجه
چاسمين:احكي بس قالك اي
يارا:انا هفضل احكي بقا بصي ياست
وقالت لچاسمين اللي حصل معاها….
چاسمين:اممم الحوار في حاجه دكتور جاسم معجب بيكي وانا متأكدة كمان
يارا:لا يشيخه فجئتيني بجد منا عارفة ياغبية
چاسمين:طب بصي شوفي هيحاول يجر معاكي كلام انهارده ولا هيعمل اي
يارا:خلاص اشطا سلام بقا
وقفلت المكالمة مع چاسمين….
رسالة من جاسم…..
يارا:بعت اخيرا
جاسم:المحاضرات اهي يا يارا لو احتاجتي اي حاجه قوليلي متتردديش
يارا:شكرا لحضرتك جدا والله مش عارفه اقولك اي
جاسم:اولا بلاش حضرتك دي احنا مش في الجامعة اعتبريني صحبك بعدين احنا السن اللي مابينا مش كبير يعني
يارا:خلاص ماشي يا جااسم حلو كده
جاسم:اسمي حلو اويي كده يجماعة
يارا ضحكت ….
جاسم:ينفع اسئلك سؤال
يارا:اتفضل اسئل
جاسم:هو انتي مرتبطة
يارا:لا لي
جاسم:ريحتيني
يارا بتوتر:اي مش فاهمه
جاسم:مش لازم تفهمي دلوقتي
يارا:ماشي ياجاسم بس تصدق اسمك حلو اويي
جاسم:ده من ذوقك بس انتي اسمك احلى
يارا:ميرسي جدا
وفضلوا يضحكوا……
ودار مابينهم الكلام لشهر…….
ويارا قالت لصحبة عمرها ان هيا حبته اللي هيا اسماء واسماء فرحتلها اوييي❤️????…..
اسماء:بجد فرحتلك اويي بس يا يارا المرادي لازم تكونب متأكدة انوا بيحبك
يارا:ياست حسام ده مكنش حب يعني انا بقا بنسبالي الحب اللي من طرف واحد مش حب بعدين جاسم حاجه تانية واظن ان ده العوض الاجمل من ربناا????????.
في الجامعة….
كان اول يوم تروح يارا فيه الجامعة من بعد وفاة مامتها….
يارا دخلت الجامعة ملقتش چاسمين واقفة مكان ماكانت بستناها دايما ولا حد من صحابها….
يارا:طب ارن على جاسم اشوفه
رنت على جاسم….
جاسم:الو اي يارا فينك
يارا:انا في الجامعة انا مش لاقية چاسمين ولا انت
جاسم:انا في الكافيه اللي جمب الجامعة عامل حفلة لاني هعترف بحبي لچاسمين تعالي بسرعة يلاا
يارا كلاموا دخل في قلبها كاالخنجر…..
جاسم:اي يابنتي فينك مبترديش ليه
يارا وبتحاول تداري دموعها:انا جايا حالا
وذهبت يارا مسرعة اللى الكافيه…..
ودخلت شافت جاسم واقف ماسك علبة فيها خااتم بس چاسمين مش موجودة وكان جاسم بيتجه ن
حيتها…
جاسم:اي الدموع اللي في عنيكي دي
يارا:لا مفيش
جاسم:يعني ينفع حد يعيط في وقت زي ده
يارا:مالو الوقت يعني
جاسم:الوقت اللي انا هتقدم فيه ليي…..
يارا:قولتلي على فكرة في الفون انك هتتقدم لچاسمين وكملت بزعيق عايز تقولي تاني كفاية بقا كسرة قلب
جاسم ضحك…
يارا:انت بتضحك على اي
جاسم:بسسس اهدي كده انتي مخلتنيش اكمل كلامي لي انا بقولك هتقدملك انتيي
يارا اتصدمت:انتي بتهزر صح مش انت قولتلي في الفون انك هتتقدك لچاسمين
جاسم:كان مقلب كده
يارا:حرام عليك بجد وفضلت تعيط
جاسم حضنها …
جاسم:اهدي طب بقا وامسحي دموعك
ونادى بصوت عالي
جاسم:چاسمين ياچاسمين
چاسمين:نعم يااجوز اختي المستقبلي
يارا:انتي كمان كنتي عارفة
چاسمين:مش انا بس
يارا:اومال مين تاني
اسماء طلعت من وسط الناس…..
اسماء:انا يروحقلبي
يارا:ياحبيبتي انتي جيتي كمان عشاني
اسماء:انا عندي اغلى منك ياحبيبتي
يارا:ربنا يخليكي ليا يارب ويخليكي ليا ياچاسمين
جاسم:طب وسومي ملوش دعوة حلوة
چاسمين:بعدين بعدين لبسها الخاتم الاول
جاسم:تقبلي تتجوزيني
يارا اتصدمت لما شافت…….
يارا:اي ده ح……….
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى