Uncategorized

رواية عشقت ميمونة الفصل الثامن 8 بقلم هاجر محمد

 رواية عشقت ميمونة الفصل الثامن 8 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل الثامن 8 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل الثامن 8 بقلم هاجر محمد

قامت ميمونه سريعاً ووقفت خلف ظهر مالك لتحتمي به من ذلك الوغد الذي اقتحم المكتب عليهم.. طمئنها مالك بأن أمسك بكف بدها وضغط عليه برفق ونظر إلي ذلك المدعو كمال و:- هو إنت ما تعرفش إن من الأدب والزوق إنك تخبط علي الباب قبل ما تدخل أي مكان
تقدم كمال أمامه و:- لا ما أعرفش
ضغط مالك علي شفتيه وهو يتأمله بنظرات قويه و:- ما هو واضح فعلاً إنك ما تعرفش
مال كمال براسه ليخطف نظره إلي ميمون التي انكمشت وتمسكت أكثر بمالك و:- إيه يابنت عمي خايفه مني ولا إيه؟؟ لا ما تقلقيش أنا بس جيت ابارك لك علي إستلام الإداره  أظن ده واجب
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
_امسك مالك بوجهه واداره ناحيته و:- كلامك معايا أنا. وواجبك وصل متشكرين ممكن تتفضل بقي
رفع كمال يديه و:- شكلكم عندكم احتفال خاص. أنا همشي دلوقتي. بس هاجي كتير بعد كده.. وخرج وتركهم..
_التفت مالك إلي ميمونه  التي كانت ترتجف من الخوف مما آثار دهشته و:- مالك ياميمونه ما فيش داعي لكل الخوف الغريب اللي بيحصلك كل ما تشوفي كمال
وضعت ميمونه رأسها علي صدره وضمته و:- أنا كويسه.. وهفضل كويسه طول ما إنت معايا
ضمها مالك ولكنه ما زال مندهشا من هذا الخوف الزائد عن الحد
=====================================
في المساء في غرفة مالك كان شردا فيما يحدث مع ميمونه  زفر بضيق  و:- هو فيه حاجه غلط متأكد. ونهض من مكانه بضيق3
في نفس الوقت دلف صهيب إلي الغرفه و:- مالك يامالك بتكلم نفسك كده ليه
مالك :- مافيش ياصهيب  متضايق بس شويه
أخذ صهيب بيده و:- طيب فك بقي كده علشان فيه موضوع خطير مهم جامد جدا عاوزك فيه
جلس مالك معه و:- موضوع خطير مهم جامد جدا وإنت اللي هتتكلم فيه
أمسك صهيب بلياقة قميصه و:- إسكت مش أنا نويت  أسيب المرقعه وأتجه ناحية الجد والمسؤليات بقي
ضربه مالك بخفه وهو يضحك :- إيه مرقعه دي.. قول اللي عندك
صهيب بجديه :- بص ياسيدي أنا من كام يوم نزلت تدريب في شركه معماريه كبيرة جدا وعلي مستوي دولي
مالك :- أيوه عرفت ماما قالت لي
صهيب :-  النهارده بقي ياسيدي كان في مستثمر بيصفي حساباته مع مدير الشركه علشان هيسيب مصر خالص ومن ضمن الحاجات اللي عايز يخلص منها في مصر مستشفي استثماري كبيره جدا مدينه نصر
مالك :- حلو إيه بقي المهم في الموضوع
صهيب :- ما تركز معايا شويه يامالك .. أنا عاوزك تشتري المستشفى دي
نظر إليه مالك للحظات وبعدها انفجر من الضحك و:- أنا اشتري المستشفي اضحك الله سنك ياصهيب
صهيب بجديه :- مالك أنا مش بهزر علي فكره..
مالك :- وأنا أجيب ليها فلوس منين ياناصح إنت بتقول استثماري وكبيره .. هو أنا فعلاً بفكر في إني أعمل مستشفى بس مش للدرجه اللي بتتكلم عليها دي وكمان مش وقتها
صهيب :- بالعكس يامالك ده وقتها وجدا كمان.. علي الاقل ما فيش حد يفكر إنك طمعان في ميمونه.وفي الفلوس اللي ورثتها
مالك بغضب :- أنا ياصهيب أطمع في فلوس ميمونه أنا
ربت صهيب علي كتفه بهدوء و:- أنا اكيد ده مش قصدي لكن أنا بقول من وجهة نظر الناس وقرايبها… خلينا بقي في موضوع المستشفي
مالك بنفاذ صبر :- يابني أجيب لها فلوس منين
صهيب :- هنبيع عمارة المعادي وكمان الشاليه اللي في شرم  وممكن نبيع الشقه اللي إحنا عايشين فيها ونشتري واحده أصغر لحد ما تقف علي رجلك وماما تروح لخالك وتطالب بورثها  ده وقته
مالك :- لا طبعاً الحاجات دي مش بتاعتي لوحدي إنت وماما ليكم فيهم وأنا ما أقدرش أقرب من حقك إنت وهي
اقتبر صهيب في جلسته من مالك و:- أولا أنا وإنت واحد. ثانياً أنا اللي ليا معاك يزيد ولما ربنا يكرمك إن شاء الله وأنا اتخرج ابقي إعملي شركه معماريه علي قدي
مالك بمزاح :- إيه ده إنت داخل علي طمع ولا إيه1
صهيب :- طبعاً أومال كل حاجه بالمصلحة المهم فكر بالله عليك لحد بكره علشان أنا كلمت صديق ليه قريب منه وقالي إننا نروح نقابل الراجل بكره
مالك :- حاضر ياصهيب هفكر وأرد عليك 
وقف صهيب و:- طب ما تيجي نقول لماما ونشوف هتقول إيه ؟؟؟
:٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’:٪’:٪’ :
استقبلت أمينه الخبر بسعاده وتأيد و:- صهيب معاه حق وأنا من بكره الصبح هروح لخالك.. وأطلع أنا وصهيب علي شرم الشيخ نشوف موضوع الشاليه.. وإنت روح المعادي  وهناك اسأل علي مكتب المهندس عمار الجمال وهو هيخلص لك كل حاجه بسرعه
صفق صهيب بفرحه و:- الله عليكي يالولو ياجامده سرعه في الأداء ودقه في التنفيذ
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
أمسك مالك بيد أمه وقبلها و:- ربنا ما يحرمني منك ياست الكل  أنا مش عارف أقولكم إيه
وضعت إحدي يدها أمينه علي وجه مالك والأخرى علي صهيب و:-  ولامنكم ياجهدي وتعبي في الدنيا اللي ربنا الحمد لله ما ضيعوش وكفيا عليه خوفكم و وحبكم لبعض  … وضمت الإثنين وهي تنظر إلي أعلى بدموع و:- شايف ياأحمد ولادك كبروا وبقوا زي ما كنا بنحلم ونتمني.. كده بقي لما أقابل أبوكم أقوله إن كنت قد الأمانه اللي سابها لي
صهيب ومالك في صوت واحد :- ربنا يخليكي لينا 
:٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’:٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’:٪’:٪’ :٪’:٪’ :٪’:٪’
في صباح اليوم التالي في الجامعه بعد الانتهاء من محاضره عمليه في جراحة العيون خرجت ميمونه بصحبة سجود وهي متعبه و:- يختاااااااي مش قادره
سجود بنفس الإرهاق :- الدكتور مالك كان بينتقم مننا ولا إيه  أنا كمان فصلت.
أمسكت ميمونه بطنها :- تعالي نروح الكافتيريا ناكل أي حاجه لأني ميته من الجوع
سجود بتايد:- وأنا كمان يلا بينا
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
*في الكفتيريا جلست سجود وميمونه يتناولون الطعام حتي قاطعهم صوت شاب و:- السلام عليكم
رفع الاثنان رأسهم و:- وعليكم السلام
الشاب :- آنسه ميمونه ممكن كلمتين علي انفراد لو سمحتي
ميمونه برفض :- أنا أسفه اللي حضرتك عاوزه اتفضل قوله هنا
الشاب برجاء :- طب ممكن بس علي جنب هنا دقيقه واحده بالظبط
قامت ميمونه معه علي مضض و:- افندم
الشاب بتلعثم :- أنا زميل ليكي بس في سنه خمسه ه هو أنا أنا معجب بحضرتك من زمان ودلوقتي إعجابي زاد لما اتغيرتي وبقيتي بالشكل اللي أنا شايفه ده  وكن
قاطعته ميمونه بحده و:- قبل ما تكمل يادكتور أنا مش أنسه أنا مدام يعني متجوزه.
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
استعت عينيه بحسره و:- إنتي متأكده
ضحكت ميمونه رغما عنها في نفس الوقت الذي لمحها فيه مالك عن بعد و:- هههههههههه  متأكده اللي هو إزاي يعني
كست ملامح الحزن وجه الشاب و:- أنا أسف ربنا يسعدك ويابخت زوجك بيكي
ميمونه :- شكرا بعد إذنك.. وعادت أمام سجود وهي مازلت تضحك
سجود بقلق :- إنتي بتضحكي علي إيه يومك مش فايت
قضبت ميمونه حاحبيها و:- ليه إيه اللي حصل
سجود بسخريه و:- ولا حاجه يافلحه.. الدكتور مالك شافك وإنتي واقفه بتضحكي معاه ووشه كان بيطلع دخان استلمي بقي
ضربت ميمونه بيدها علي صدرها و:- يانهار اسود منك لله ياشيخ
ضربتها سجود بخفه علي وجهها و:- أولا إيه نهار اسود دي حرام عليكي.. في حديث قدسي بيقول لا تسبوا الدهر فأنا الدهر… ثانيا قومي بقي اطلعي بسرعه قبل ما ينفجر لأن شكله كان الله الغني عنه
قامت ميمونه سريعاً و:- معاكي حق أنا هروح اشوفه وإنتي إياكي تاكلي الاكل بتاعي
ضحكت سجود و:- امشي ياطفسه
*ركضت ميمونه سريعاً ناحية المكتب الخاص بمالك وما إن وصلت وهي تفتح الباب حتي التقط لها تامر من بعيد عدة صور
نظر إلي نور بابتسامه خبيثه و:- إيه رأيك كده
. نور بشر :-  برافو حلو أوي  يوروني بقي هيفضلوا في الجامعه إزاي بعد الفضيحه اللي هتحصل دي.. المهم زميلك يلقط صور تنفع هو كمان من جوه.
تامر :- ما تقلقيش ده خبره. يلا بينا نروحله.
ضحك الإثنين بشر وغادروا المكان…
_في مكتب مالك دخلت ميمونه عليه وبسرعه أخذته في الكلام و:- يامفتري إيه اللي عملته فينا النهارده ده كنت هموت والله من التعب.. بس عارف كانت محاضره مسليه جدا. بس كان تقيله وفي حجات كتير وقعت مني وطبعاً هتشرحلي تاني لما نروح و
نظر إليها مالك بحاحب مرفوع و:- خدوهم بالصوت قبل ما يغلبوكم صح  مين اللي كنتي واقفه بتضحكي معاها  ده.. ونهض من مكانه متجها ناحيتها
تراجعت ميمونه إلي الخلف و:- مين ده اللي كنت واقفه معاه
ضغط مالك علي أسنانه و:- هنستهبل!!!!
ميمونه :- آآآآآه قصدك اللي كنت واقفه معاه عند الكفتيريا
مالك بغضب :- أيوووه هو ده.. مين بقي وإزاي تقفي معاه أصلاً
أعطته ميمونه ظهرها و:- ده ده عريس كان بيتقدم لي
جذبها مالك من ذراعها  و:- نعمممم ياختي عريس
ميمونه :- أيوه معجب بيا وقالي إنه عايز يتقدم لي
مالك بسخريه ة:- وحدتوا الفرح ولا لسه
ميمونه باستفزاز مقصود :- لا ياحبيبي إنت ناسي إننا متجوزين ولا إيه
مالك :- ياشيخه والله كويس إنك فاكره وابتعد عنها وجلس علي الاريكه
_جلست ميمونه بجواره و:- مالك بهزر والله أنا  ضحكت لأنه اتصدم شويه لما عرف إني متجوزه  وخرف شويه
هدر مالك بغضب و:- وإنتي إيه اللي وقفك معاه أصلاً وتسمحي له يتكلم معاكي
خافت ميمونه من صوته المرتفع و:- مالك مش مستهله إنك تزعق  كده
مالك بنفس الغضب :- أومال إيه اللي يستاهل من وجهة نظر حضرتك.
ميمونه بدموع وحده مماثله لصوته و:-  أنا ما حدش بيزعق لي كده. ولو مفكر إني هسمح لك إنت بكده تبقي غلطان . وأنا غلطانه اصلا إني جيت أوضحلك  بعد إذنك.. وتركته وخرجت وهي تبكي
======================================
مره عدة ايام والحال علي مالك وميمونه مستمر في الخلاف هو يتجاهلها وهي كذالك.. أنهي مالك وصهيب موضوع المستشفي ولكن توقف الموضوع علي مبلغ من المال  ورفض مالك رفضا تاما أن يبيع البيت الذي يعيشون فيه
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
_علمت ميمونه من امها وهذا أزعجها كثيرا لأنه لم يكلف نفسه أن يخبرها ولكنها لم تستطع أن تمنع نفسها من أن تساعده  وفي مساء جديد طرقت ميمونه باب غرفته
مالك وهو ممددا علي الفراش :- اتفضلي ياماما
دخلت ميمونه  و:- أنا ميمونه
اعتدل مالك جالسا و :- تعالي ياميمونه
جلست ميمونه علي طرف الفراش و:-  أ أنا عرفت بموضوع المستشفى من ماما
مالك :- لا خلاص أنا هنسي موضوع المستشفي دي لأني مش هقدر اجمع المبلغ الباقي
ميمونه باعتراض و:- وليه تنساها بعد ما عملت كل حاجه علشان توصل لها
مالك بابتسامه :- ربنا مش رايد واكيد شايل لي أحسن
ميمونه :- وهي لسه ما رحتش من إيدك وتقدر من بكره توقع العقود
مالك :- إزاي ياميمونه بقولك مش عارف أجيب المبلغ اللي فاضل منين
أشارت ميمونه إلي نفسها و:- مني انا
نهض مالك من مكانه و:- لا ياميمونه خلاص أنا ماليش نصيب فيها
وقفت ميمونه أمامه و:- ليه يامالك مش أنا مراتك ومن المفروض لما تكون محتاج حاجه أقف جانبك
_مالك :- مراتي وعلي عيني وراسي وجوه قلبي كمان ياميمونه بس أسف مش هقدر
ميمونه :- طب ليه يامالك.. يعني أنا لو محتاجه حاجه  مش هطلبها منك
مالك :- الوضع مختلف هنا
ميمونه بضيق :- لا مش مختلف الرسول صلي الله عليه وسلم كان بيشتغل في تجارة زوجته… ووالله يامالك لو رفضت هزعل منك بجد كفايا اساسا إني جيت لك وإنت ما كلفتش نفسك تيجي تقولي بس
أمسكها مالك من كتفها و:- اهدي شويه بس.. أنا ما قولتش لأني زعلان منك ولسه زعلان بس اكيد كنت هقولك لو الموضوع تم.
ميمونه :- لا ما هو هيتم وإنت هتاخد الفلوس الباقيه مني وإلا هحس إنك غريب عني ومش معتبر إننا واحد
اجلسها مالك بهدوء و:- طيب أنا ممكن أوافق بس بشرط
ميمونه بانتباه :- إيه هو
مالك :- إنك تبقي شريكه معايا بنسبه.. ولو اعترضتي يبقي أنا مش هاخد أي حاجه  تمام
ميمونه بتفكير :- اممم ماشي موافقه
 
ضمها مالك بإتبسامه :- يبقي مبروك علينا..
ابتسمت ميمونه أيضا و:- يعني كده خلاص اتصالحنا صح
مالك بعتاب :- أنا ما أقدرش أخاصمك أصلاً ..
بس كنت عاوزك تعرفي إنك غلط.. وأنا كمان غلطت علشان زعقت لك
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
وافقته ميمونه كلامه و:- صح إنت غلطان علشان زعقت لي وكمان علشان فضلت تتجاهلني طول المده دي
ضحك مالك و:- صح كل الغلط عليه أنا
ميمونه :- طبعاً… اروح أنا بقي علشان عندي إمتحان بكره ربنا يستر بصراحه خايفه جدا
طمئنها مالك و:- ماتقلقيش دكتور سامح جايب الامتحان كويس أنا حاطت الامتحان معاه
ميمونه :- ربنا يطمن قلبك.. الفرقه كلها مش خايفه غير من امتحانك إنت
وافقها مالك الرأي و:- معاهم حق ذاكري كويس بقي لأنه فعلاً  ما يطمنش
ميمونه بسخريه :- ياحنين  للدرجه دي قلبك طيب
مالك :- ده الطبيعي ياقلبي يلا علشان تذاكري بقي
_طيب همشي بس بكره هتروح تخلص موضوع المستشفى مممممماشي…
قبل مالك جبينها بامتنان و:- حاضر وإنتي هتيجي معايا 
ميمونه :- ماشي يلا سلام.
=================================== في اليوم التالي خرجت ميمونه من امتحانها علي مكتب مالك مباشرة وتمددت علي الأريكه بتعب حتي غفت.. دلف مالك بعد فتره ووجدها نائمه ابتسم ووضع حقيبته علي سطح المكتب واتجه ناحيتها  و:- ميمونه . ميمو حبيبة قلبي اصحي
فتحت ميمونه عيونها بتعب وإرهاق و:- إيه ده شكلي راحت عليه نومه أصلي ما نمتش طول الليل
مالك :- معلشي ياحبيبتي المهم طمنيني عملتي إيه
وضعت ميمونه يدها علي فمها وهي تتثاوب و:- الحمد لله الإمتحان كان حلو.. واسئلتك حستها وعرفتها
غمز مالك لها و:- حبيبي الحساس   عرفتيها إزاي؟؟؟
ميمونه :- لأن كلها إنت سألتني فيها قبل كده وعرفتني عليها عملي ونظري
مالك :- ربنا يوفقك إنتي شكلك تعبانه يلا أروحك
قامت ميمونه وهي تعرتض و:- لا ياحبيبي إحنا هنروح نشوف موضوع المستشفى كلم صهيب وخليه يحصلنا علي هناك
مالك :- بس إنتي تعبانه خلينا بعد ما تخلصي إمتحانات صاحب المستشفي مدينا مهله كويسه
ميمونه :- بعد الامتحانات الفرح يامالك ولا إنت ناسي فرحنا ولا إيه
مسح مالك بخفه علي وجهها و:- وده معقول ده أنا بدعي ربنا إن الوقت يمشي بسرعه ويجمعنا علي خير
أمسكت ميمونه بيده و:- إن شاء الله ياحبيبي  يلا بينا بقي
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
أمسك مالك بيدها و:- يلا بينا ياوش الخير ♥
توقفت ميمونه و:- استني يامالك أنا هنزل لوحدي واستناك قدام الجامعه
مالك :- خلاص ياميمونه بقي 
ميمونه :- مالك إحنا متفقين إن ما حدش هيعرف دلوقتى
مالك باستسلام و:- علي راحتك هستناكي بره
======================================
بعد مرور عدة أيام كان الجميع جالس عند أمينه احتفالا بتوقيع عقد المستشفي التي أصبحت بنسب متفاوته بين مالك وميمونه وأمينه وصهيب
آمينه بفرحه :- ربنا يرزقك خيرها ويكفيك شرها ياحبيبي ويقدرك علي مساعدة المحتاجين
مالك :- اللهم امين يارب.. أنا عايز اعمل إعلان هنا في الحاره إن هيكون في يوم مجاني كل أسبوع لأي حد
حليمه بتايد :- فكره حلوه يابني ربنا يجازيك كل خير
صهيب :- والله فعلآ فكره كويسه.. بس مش لو أجلتها شويه لما المستشفي تشتغل وإنت تقف علي رجلك فيها شويه يكون أفضل
مالك باعتراض :- لا طبعاً.. دي هتكون سبب توفيق ربنا لينا
كانت ميمونه شارده. نظر مالك إليها و:- إيه ياميمونه ساكته ليه ياحبيبتي
ميمونه بانتباه و:- هاا لا أبدا بس سرحت شويه معلشي كنتم بتقول حاجه
مالك بقلق :- في إيه ياميمونه شكلك في حاجه شغلاكي
حركت ميمونه رأسها بنفي و:- لأ ما فيش بس مرهقه شويه هقوم أنام بعد إذنكم
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
لحق بها مالك في ساحة البيت و:- استني ياميمونه شكلك مخبيه حاجه
ترقرقت الدموع في عين ميمونه واستدارت لتخفيها عنه ولكنه ادارها مره أخري و:- يعني الدموع دي ومافيش حاجه.. في حاجه حصلت معاكي في الجامعه النهارده وأنا مش هناك
اجهشت ميمونه في البكاء والقت بنفسها داخل آحضانه  فازداد قلقه و:- ميمونه في إيه ما تقلقنيش عليكي مالك
أخرجت ميمونه هاتفها وفتحت حسابها الشخصي علي الصفحه الخاصه بالجامعه  وأعطته إلي مالك  و :- مش عارفه مين صورنا كده وليه كاتبين عليه الكلام
أمسك مالك بالهاتف وشاهد التعليقات والكلام المسيئ المكتوب عليهما بغضب ولكنه حاول رسم الابتسامة و:- طب وإيه المشكله ليه عاوزه تخبي عني إحنا مش بنعمل حاجه غلط وبكره ان شاء الله كل حاجه تتحل أهم حاجه ما تزعليش نفسك وبكره الصبح هندخل الجامعه سوي وأنا هتصرف يلا روحي نامي
اومات ميمونه بموافقه و:- تصبح على خير
انحني مالك وقبل جبينها و:- وإنتي من أهل الجنة
==================================
في صباح اليوم دخل مالك ممسكا بيد ميمونه في الجامعه ليري صورهم علي كل ركن في الجامعه  باحجام كبيره
أتي إليه أحد الحرس الخاص بالجامعه و:- دكتور مالك العميد عاوز حضرتك إنت والدكتوره
*أخذ مالك ميمونه وسط نظرات وهمهمات الجميع وصعد بها إلي مكتب العميد الذي ما إن رأهم حتي نهض واقفا من مكانه وهجم عليه بالكلام و:- دكتور مالك كان لازم تفهم إن هنا مش أمريكا  إحنا هنا في مصر مجتمع شرقي له عدات وتقاليد غير مسموح إن أي حد يتخطاها والانسه المحترمه كمان نسيت تربيت أهلها وا
قاطعه مالك بغضب و:- لو سمحت لحد هنا ومش هسمح بأي كلمه.. وحضرتك بتتكلم عن العادات والتقاليد والاحترام من باب أولي لف في الجامعه وإنت تعرف مين اللي مش ملتزم بيها… بالاضافه إن العادات والتقاليد ما تهمنيش أصلاً.. ما بهمنيش غير تعاليم ديني اللي للأسف ما بتحكمش بيها
ضحك العميد ساخرا منه و:- وتعاليم دينك ياملتحي يامتدين بتقولك تعمل كده  علي الاقل احترموا اللبس اللي لابسينوا
مالك :-  قبل ما حضرتك تزود بأي كلمه.. دي مراتي علي سنة الله ورسوله.. وأخرج ورقه من جيبه ودي قسيمة الجواز.
امسك العميد بالقسيمه وبعد أن اتطلع عليها نظر اليه بخجل و:- أنا آسف يابني بس
قاطعه مالك و:- ما فيش داعي للأسف يادكتور.. دي استقالتي لأني مش هقدر افضل هنا تاني
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
تحركت ميمونه بجواره و:- لا يامالك ما تعملش كده علشان
أشار مالك لها ان تصمت و:- أتمني حضرتك تقبلها. بعد إذنك. وأخذ ميمونه وخرج متوجها نحو غرفة مكتبه
ميمونه بدموع :- ليه يامالك كده ليه تضيع حلمك علشاني وعلشان غلطي
مسح مالك دموعها و:- وإنتي غلطتي في إيه
ميمونه :- لو كنت خليتك تعلن جوازنا ما كانش حصل كده ياريتني ماكنت عملت كده
مالك بحنو :- لا تقول ياليت ولكن قول قدر الله وما شاء فعل.. وأنا مش زعلان وبالعكس حلمي ابتدي معاكي وربنا مش أكيد مش يقدر غير الخير. وبعدين علشان أفضي للمستشفي خير ده ولا مش خير
ميمونه :- بس أنا زعلانه
حاوطها مالك بذراعيه و:- ما فيش حاجه تستاهل زعلك أبدا
ضمته ميمونه هي الاخري :- أنا بحبك أوي ياملك ربنا يقدرني وأقدر أسدد تمن حبك ده
قبل ما لك رأسها وتابع وهي يرفع وجهها اليه و:- والله لو عايزه تسددي فأنا بقي عاوز استغل الفرصه دي  واقولك تاني علي حاجه
رفعت ميمونه رأسها و:- عيوني ????
مالك :- تسلمي لي عيونك… بس أنا عاوز قبل ما أسيب الجامعه. توعديني إنك تلبسي النقاب علشان أبقي متطمن عليكي
ابتعدت ميمونه عنه و:- ألبس إيه؟؟؟
مالك بترقب :- ا ل ن ق ا ب
ميمونه :-…………………
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى