Uncategorized

رواية زهرة قلبي الفصل السابع 7 بقلم فاطمة عبدالحق

 رواية زهرة قلبي الفصل السابع 7 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل السابع 7 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل السابع 7 بقلم فاطمة عبدالحق

دخلت زهره: نعم
زين: اي الزفت اللي عملتيه في الملف الثفقه كلها باظت????
زهره: انا عملت اي
زين: اي اللي عملتي اي ????
زهره: ايوه عملت اي الملف كان مظبوط وراجعته كذا مره
زين: لا مكنش مظبوط وحالاً انتي مرفوده????
زهره ومن غير كلام وعيونها كلها دموع: حاضر بعد اذنك
وخرجت زهره من الشركه وهيه عيونها تملأها الدموع وراحت علي اكثر مكان بتحبو وهو البحر ????????
قعدت زهره علي البحر وشغلت نغمه حزينه وهاديه????????????????????????????????????????????
وبعد وقت قررت تمشي بيتها وبالفعل بعد ووقت وصلت البيت بس مقالتش لحد علي اللي حصل بس علياء بقت  صديقتها المفضله وهتحكيلها *#بس مش اي عابر سبيل نقول عليه صديق الصديق بالمواقف مش بالكلام الكلام مفيش اسهل منو…احسنو الاختيار????*
قضت زهره يومها بسلام مع عائلتها ومحكتش لحد علي اللي حصل بس من جواها حزيينه ومخنوقه جدا… وقررت ترن علي علياء…
وبالفعل رنت عليها
زهره:الو الو
علياء:ايوه يا قلبي معاكي
زهره:عامله اي
علياء:الحمد لله بس مالك صوتك مش عاجبني  هحكيلك اساسا انا عايزه احكي……..وحكت ليها زهره علي اللي حصل  *وانا معايا دليل ان الملف كان سليم انا حفظتو علي الفلاشه قبل ما اسلمه بس هوه مدنيش فرصه اشرحلو اي حاجه*
علياء: ابعتهولي علي الاكونت حالاً
زهره:ليه
علياء:ابعتي وهقولك ليه
وبالفعل بعتته زهره
علياء:سلام دلوقتي ساعه وهرجع اكلمك هعمل حاجهبس
زهره:طيب
وقفلت معاها
………. ~*عاشقه الخيال*~……….
راحت علياء علي غرفه زين وهي متعصبه اوي من اللي عمله
زين:اتفضل
ودخلت علياء
علياء:انت اي اللي  عملته مع زهره ده
زين:هي لحقت تحكيلك
علياء:ومتحكليش ليه وانت اللي غلطان
زين:غلطان في اي هيه اللي بوظت عليا الثفقه
علياء:لا مش هيه
زين:ومين اللي قالك بتسمعي كلامها وبس
علياء:سمعت وشفت
زين:ازاي شوفتي
علياء:وهي بتديه اللاب شوف اهو هيه حفظتو قبل ما تديه
للـسكرتيره….
زين:وازاي انا شوفته مش مظبوط خالص
علياء:انا وضحت بس اتصرف انت وردلها كرامتها واعتذرلها هيهمش غلطانه
زين:هشوف اصبري كده
زين:رن علي شخص مجهول
زين:عايزه تسجيل المراقبه بتاعت…..
المجهول:حاضر ثواني ويكون عندك
وبعد وقت ليس بكثير وصل التسجيل علي موبايل زين
،،، وبيتفرج عليه هو ومصدوم ومتعصب وندمان علي اللي عملو فيها
علياء:شوفت مش هيه اللي غلطانه طلعت السكرتيره بتاعتك
زين: والنعمه منا سايبها
علياء: اتصرف وصلح اللي هببتو مع زهره
زين:حاضر
وانتها اليوم وفي اللي حزين واللي ندمان…..
وباليوم التالي كان يوم للكليه ليس للشركه
وكالعاده تم كل حاجه وراحت علياء لي زهره ووصلو الكليه
في الكافيه…
علياء: انا بعتذر بالنيابه عن التصرف اللي عملو زين
زهره:بتعتذري ليه مش انتي اللي غلطانه
علياء:عااااااااااا
زهره: في اي يا بنتي مالك
علياء:المحاضره بدأت
زهره:يالهوي يلا بينا
وجريو????واتهزقو طبعا قدام كل الموجودين بس  دخلو
بعد الانتهاء من المحاضره
علياء:زهره عايزاكي تروحي معايا مكان
زهره:فين
علياء: هتعرفي بعدين
وبالفعل ركبو العربيه وانطلقوا????
عند زين….
عمل نفسو معرفش حاجه واتصرف كالعاده
وكان ندمان جدا علي اللي عملوه وكان مفتقدها اوي كمان
…..
زهره: انتي جيباني الشركه تاني ليه بعد ما اتهنت فيها مش داخله
علياء: اصبري بس هتعرفي كل حاجه جواء
زهره:  مش داخله
علياء: امشي بقه يلا
واخدتها ودخلو *كانو متفقين مع بعض زين وعلياء*
رنت علياء علي زين لتخبره انها جاأأت
زين قبل الخروج من المكتب تكلم في الميك????
كله يجتمع تحت
وبالفعل خلال نزوله كان الكل اجتمع
وعلياء وزهره معاهم تحت بس زهره مش فاهمه حاجه
والسكرتيره معاهم أيضاً
زين: اكيد كلكم عرفتو اللي حصل امبارح في الثفقه بس اتفضلو اتفرجو علي الحقيقه….. وكان في شاشه عرض…. والكل عرف الحقيقه الصحيحه وزهره كانت حزينه بس برضو مبسوطه ان الحقيقه ظهرت بس برضو منستش الاهانه اللي وجهالها
زين: انا اول واحد اقدم اعتذاري الانسه زهره لاني مدتهاش فرصه اسمع منها واتمني ان تقبلي اعتذاري وتعدوي الي الشركه
زين: للسكرتيره وانتي اعتذري حالا قدام الكل علي اللي حصل ومن بعديها مرفوده ومش عايزه اشوفك تاني هنا
السكرتيره: اعتذر لا مش هعتذر
زين: اعتذري وبنبره كلها غضب وعصبيه
السكرتيره: اسفه جدا
زهره: اسفك مقبول بس حابه اعرق انتي ليه عملتي كده انا مفيش عداوه بيني وبينك
*اسفه مره تاني….ومرضتش تقول عملت كده ليه*
زين: يلا الكل علي شغله
زين: وانتي تعالو فوق
وبالفعل طلعوه معاه فوقه
زين: من بكره يا انسه زهره ترجعي الشركه واسف مره تاني
زهره: اسفك مقبول بس مش هرجع
علياء: لا لازم ترجعي متستسلميش لاول عقبه تواجهك في طريقك  … علشاني ارجعي وانا زين هربيهولك في البيت بس ارجعي????
زهره: حاضر
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى