Uncategorized

رواية أحببت طفولتها الحلقة الثامنة 8 بقلم رحمة عمرو

رواية أحببت طفولتها الحلقة الثامنة 8 بقلم رحمة عمرو 

رواية أحببت طفولتها الحلقة الثامنة 8 بقلم رحمة عمرو 

رواية أحببت طفولتها الحلقة الثامنة 8 بقلم رحمة عمرو 

________تاني يوم

ياسمين راحت عند يارا لقتها نايمه

ياسمين:يارا يارا يبت يارا قومي يلاا

احمد:مش عايزه تصحي ولا اي

ياسمين:اه

احمد:طب وسعي كده

ودلق علي يارا ميه

يارا:عااا بغرق الحقوني

احمد وياسمين كانوا هيموتوا من الضحك

يارا:اه يكلااب حرام عليكوا المايه سقعه اووي وكانت بتترعش

ياسمين:يخربيتك الله هتموت من السقعه هات اي حاجه تقيله بوقعتي سرعه

احمد:حاضر حاضر وجاب بطانيه 

ياسمين:اجري اعملها حاجه سخنه

احمد:طيب 

ادهم:صباح الخير يعم

احمد:انت لسه هتقول صباح اعمل حاجه سخنه بسرعه

يارا:في حد تعبان 

ولا اي

احمد:اه يارا تعبانه اووي

يارا:ما انا كويسه اهو

احمد:حرام عليكي وقعتي قلبي

يارا:احسن عشان تحرم تغرقني 

احمد:حرمت 

يارا:يكلب البحر كنت عايز تشربني حاجه سخنه وانا صايمه

احمد:اعمل اي يعني شايفك عماله تترعشي 

ادهم:فين ياسمين قالتلي انها داخلالك 

يارا:حبستها في الحمام

ادهم:يخربيتك ليي كدا

يارا:غرقتني بالميه

ادهم:منك لله يمصيبه هاتي المفتاح

يارا:لا مش هتخدوا 

ادهم:هاتي وبطلي رخمه

يارا:لا 

يوسف:يارا اديلوا المفتاح

يارا:لا

يوسف:لما اقول كلمه تتسمع

يارا:لاا

يوسف بزعيق:اخلصي

يارا ادت ادهم المفتاح:ملكش حق تزعقلي انت فاهم انت مش جوزي ولا ابويا ولا اخويا ادهم اخويا اهزر معاه براحتي وجريت علي اوضتها

احمد:مش هسمحلك تزعقلها طول ما انا عايش انت اه صحبي واخويا بس دي بنتي 

يوسف:مكنش قصدي انا حسيت ان ادهم ادايق مش اكتر

ادهم:انا مستحيل ادايق من يارا 

احمد:شوف هتصلحها ازاي يا فالح

يوسف:يوووه بقا فكروا معايا

ادهم:سهله جبلها شوكولاته كتيره ودبدوب وهي هتنسا 

يوسف:بجد

احمد:ايوا بعد الفطار روح جيب

علي الفطار

يارا خرجت حضنت باباها عشان كان في الشغل

يارا:وحشتني جامد جموده

الاب:انتي اكتر يروحي وهمس في ودنها مين مزعلك 

يارا:يوسف يبابا

الاب:سبيني اربيه عشان محدش يقدر يزعل أميرتي

يارا:يبابا يجامد وضحكت اووي

وبصت ليوسف لقته مركز معاها راحت مكشره 

يارا:يماما يلا بسرعه جعانه 

الام:حاضر يختي

الاب:عارفين مين جاي 

يارا:مين ها مين

الاب:اهدي يبت

يارا:طب قول

الاب:ملك

يارا بصدمه:احلف كده

الاب:والله

يارا:يارا هييييه هتجيب انس معاها

الاب:اه جاي

يارا:هيجوا امتي عشان وحشوني اوي

الاب:هيجوا يوم الخطوبه

يارا:اي لا خليهم يجوا بدري شويه

الاب:ده الوقت الوحيد الفاضي

يارا:خلااص ماشي ماما اعملي رز بالبن كتير عشان انس بيحبه واعملي كنافه بالقشطه عشان ملك وورق عنب وبشاميل وبانيه متنسيش وزودي حاجات من عندك بقا

الام:كل ده

يارا بحماس:ايوا اعملي كل ده

يوسف:اي الحماس ده كله وبعدين مين انس 

يارا:انس ده حبيبي

يوسف:نعم يختيي لم اختك يا احمد عشان مزعلهاش 

يارا:متقدرش تزعلني 

احمد:بس اهدوا انس ده ابن ملك اللي هي بنت عمتي

يوسف:امال اي حبيبي اللي هي بتقولها دي

احمد بهمس:لم الدور عشان يارا هتنفنجر 

يوسف بص علي يارا لقي وشها احمر من الغضب

الاب:اي محدش محترمني ولا اي

يارا:اسفه يبابا

يوسف:اسف يعمي

الاب:يلا كلوا ده انتو عيال نكد الاكل برد

الام:اسخنهولك يحبيبي

الاب:لا يروحي متعبيش نفسك

الام:ربنا يخليك ليا 

الاب:ويخليكي ليا

ادهم:يا عشاق الليل احنا جعانين حبوا في بعض بعد الاكل 

الاب:بس يجزمه 

يارا:بابا يقمر 

الاب:عيوني

يارا:نحتاجه فلوس

الاب:ليي هنزل انا وياسمين نجيب شويه حاجات

الاب:ماشي كلي وخدي اللي انتي عيزاه 

يارا:دومي

ادهم:نعم

يارا:هات فلوس

ادهم:معيش مفلس

يارا:هتجيب ولا اقول علي ولا وطت علي ودنه قالتله حاجه

ادهم:حبيبتي يا يارا خدي اللي انتي عيزاه من الدولاب

يارا:حبيبي يبرو حماده

احمد:انتي هتخلصي علي فلوس البيت كلها

يارا:ده انا يارا حبيبتك

احمد:يروحي خدي اللي انتي عيزاه

يارا:حبيبي ست الكل مفيش اي حاجه

الام:من غير متقولي سبتلك فلوس في اوضتك 

يارا:احبك يقمر انت 

يوسف بصدمه:احييييه دي ضحكت عليكوا كلكوا

احمد:هي كده كل شهر

يوسف:ده انا بيتي هيتخرب

يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية الشاعر والعروسة للكاتب محمد الأسود.

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى