Uncategorized

رواية زواج إجباري الفصل الثامن 8 بقلم حنان صلاح

 رواية زواج إجباري الفصل الثامن 8 بقلم حنان صلاح

رواية زواج إجباري الفصل الثامن 8 بقلم حنان صلاح

رواية زواج إجباري الفصل الثامن 8 بقلم حنان صلاح

جاسر قام وقرب من وعد ولم شعرها بايده علي جنب واخذ ينظر لها بحب وجاب السلسه ولبسهالها واخذ يوضع اول قبلاته ووعد كاد قلبها ان يتوقف من الخوف وجت تمشي جاسر مانعها وقال انتي حببتي يا وعد وعد فضلت ترجع لما خلاص التصقت بالحائط جاسر حط ايده علي الجدار وعنيهم في عين بعض جاسر فضل يقرب بدون وعي 
وعد زقته وبعصبيه افتكرت اللي عمله فيها وقالت انا مش عوزاك طلقني يا جاسر 
جاسر بغضب مش هطلقك انتي فاهمه يا وعد 
وعد بعصبيه من زعيقه معاها قالت ازاي هتقبل علي نفسك تعيش مع واحده مش عيزاك انت مش راجل 
جاسر اتاغظ من الكلمه ومد ايده عليها وقال راجل غصب عنك 
ام عبير كانت تحت سمعت الزعيق راحت جري
وعد بانهيار ودموع اطلع بره 
جاسر بصوت عالي  ماشي يومين ونسافر واعرفك انا راجل ولا لا يا وعد 
وعد قفلت الباب وراه وفضلت تعيط 
ام عبير جاسر جاسر بس جاسر خرج ومبيردش عليها وطلعت وراه بس جاسر ركب عربيته ومشي وهو ف قمة العصبيه 
ام عبير طلعت تشوف وعد فضلت تخبط عليها بس وعد مرديتش تفتح الباب قام احمد وعبير علي صوت تخبيط مامتهم وهي بتقول افتخي يا وعد افتحي يا بنتي
عبير بخضه في اي يا ماما 
ام عبير معرفش اي اللي حصل بس وعد مش راضيه تفتح الباب 
احمد هي وجاسر متخانقين مش كده 
ام عبير الظاهر كده يا احمد 
احمد خلاص سيبها دلوقتي هي مش هتفتح يمكن تكون وعد محروجه مننا انا شايف نسبها احسن 
وعد جوه وبتعيط من الوضع ومد ايد جاسر عليها وبتقول مش كفاهم جوزوني غصب وعشان مصلحتهم كمان بيضربوني مش كفايه زله ليا بسوزي واللي حصل ليا هناك 
جاسر كان سايق العربيه بسرعه وبيفتكر ان وعد رفضاه مع انه بيحبها وعمل عشانها حجات كتيره ووقف جنبها وزعق لسوزي عشانها  بس وعد مش قادره تنسي اللي حصل مع اني مش كنت في وعي وفجاءه وقف العربيه ونزل لعند البحر يتأمل فيه وقال…انا عامل زي البحر ده هايج ومبستقرش في مكان كل ما اقول هستقر بيحصل حاجه ويقول اه بوجع عملتي فيا اي يا وعد 
وظ
في الشركه 
السكرتيره دا الورق الخاص بشركة علاء بيه اللي طلبته 
جاسر كان سرحان بيفكر في كل حاجه بتحصله 
السكرتيره استاذ جاسر بصوت عالي 
جاسر فاق من سرحانه وقال هاتي اتفضلي انتي وفضل يقرا ويفكر هيقضي علي علاء ده ازاي وعمل اتصال مهم بس من الواضح ان جاسر بيخطط مش نايم علي ودانه 
احمد بحب يعني انتي يا رهف بتحبيني 
رهف بكسوف اها يا احمد 
احمد يا دين امي علي رقتك يا رهف 
رهف بضحك بس بس الناس بتبص علينا 
احمد بصوت عالي ولا يهمك الناس خلي الكل يعرف حبنا ويتمنو يكونو زينا 
رهف سكتت 
احمد استغرب في اي ساكتي مره واحده ليه؟؟
رهف بخوف خايفه من بكره يفرقنا 
احمد ليه بتقولي كده؟؟!
رهف اصلك مش تعرف علاء اخويا بيفكر ازاي وبيشوف الناس ازاي 
احمد تقصدي اي يا رهف 
رهف اقصد ان علاء مش هيوافق علي العلاقه دي تكمل يا احمد 
اخمد وليه مش هيوافق 
رهف اصلو عايز يجوزني لمازن مدير اعماله ومديله كلمه
احمد وانتي رايك اي 
رهف بدموع راي انا انا بحبك انت يا احمد 
احمد خلاص بدال بنحب بعض محدش يقدر يخدك مني وبكره هتشوفي احمد هيعمل اي 
ادهم خلاص عرفتلك جاسر هنوقعه ازاي 
علاء بتعجب ازاي  
ادهم جاسر عنده صفقه اليومين دول وحاطط امل انو يخدها لانو لو ما خدهاش هيفلس 
علاء مش فاهم 
ادهم افهمك يعني الصفقه دي مبلغ كبير اوووي زي البرصه كده هتحط كل فلوسك فيها بس لو خسرت راحت عليك 
علاء ايوووه انا فهمت اي المطلوب مني 
ادهم المطلوب منك تاخد انت الصفقه دي عشان جاسر يفلس 
علاء براوي عليك يا ادهم دماغك دي سم 
ادهم مسك ليقت القميص بتعته امال اي 
عبير ازاي يا محمد هنسافر بعد الجواز 
محمد يا روحي دا شغلي ولازم اسافر 
عبير بس انا مش عايزه اسافر 
محمد خلاص هسافر لوحدي وانتي خليكي هنا 
عبير لا برضوووو انا مش عيزاك تبعد عني 
محمد احتار امال اعملك اي بس اخدك معايا مش موافقه اسيبك مش موافقه اعمل اي يا عبير دا شغل وفرصه اكويسه ليا مقدرش اني اضيعها من ايدي 
عبير دا اللي عندي يا محمد هتفضل هنا انا معاك مش هتفضل يبقا في راي تاني 
محمد هو يعني عشان متمسك بيكي تعملي فيا كده 
عبير لو انت محتاج فلوس انا هديك بس خليك هنا 
محمد بخبث لا الموضوع مش كده خالص يا عبير مش مواضوع فلوس 
عبير انت يا محمد كل اللي بيهمك الفلوس وانا مش بهمك 
محمد لا استني يا عبير 
عبير مشيت من غير مترد عليه 
انسيت اعرفكم علي محمد هو في سن25سنه طويل اسمر مادي اوي ممكن يبيع ابوه عشان الفلوس وعبير كانت عارفه بكده بس اللي كان مصبرها حبها ليه بس محمد كان بيستغل ده وياخد منها فلوسها ولما اتقدم ليها اهلها مش كانو موافقين بس اصرار عبير اصرت انها تخده 
محمد انا مستحملك بس عشان الثروه االلي وراكي بس انا جيلي فرصة شغل حلوه اسبها اكيد لا لنفسه 
عبير دخلت البيت وهي بتعيط 
ام عبير شفتها وهي بتسد الباب وقالت لنفسها هو اي اللي بيحصل ف بيتي اصبح جاسر ودلوقتي عبير وبعد لحظات بسيطه دخل عليها   احمد وهو كمان مخنوق وطلع من غير ما يتكلم مش عوايده 
ام عبير لنفسها كده كتير وراحت جابت بخور وفضلت تبخر الفله كلها ???? دي عين وصبتنا 
علي بكح من الدخان في اي يا وليه بتعملي اي بزمجره 
ام عبير ببخر يا خويا ببخر 
علي بتبخري ليه 
ام عبير عين ام صعاد صبتنا والعايل كلهم مخنوقين كل شويه الاقي واحد وري التاني داخل مش طايق نفسه ولا طايق اني اكلمه وقافل علي نفسه الاوضه يا خويا 
علي بطلي تخاريف هما تلاقيهم تعبنين بس مش اكتر بطلي الجهل ده وروحي هتيلي كوباية شاي 
ام عبير حطت البخور وراحت تجيب الشاي 
توفيق بخضه في اي البيت بيولع ولا اي 
علي بضحك لا دي مرات اخوك بتبخر قال اي عين وصابت الولاد 
رهف رجعت البيت لقت ماذن طالع وقفها 
رهف بزمجره نعم 
مازن حد يكلم خطيبه كده 
رهف ببرود دا اللي عندي 
مازن قرب منها وداها بوسه في خدها وقال بكره هتكوني ليا يا رهف قلبي 
رهف بعصبيه جت مدايه بلقم علي وشه ودخلت جري علي اوضتها 
علاء ادخل 
مازن مسك خده عملت اي في موضوع جاسر 
علاء……….
جاسر وهو راجع البيت العيله بيتكلم في الفون هااا عملت اي طمني 
مجهول عملت كل اللي قولت عليه يا صاحبي 
وبعد مرور ساعه جاسر دخل البيت لقي ام عبير بتسمع في التيلفزيون 
ام عبير اول ما شافت جاسر ندهت عليه 
جاسر قعد جنبها وقال عاوزه اي يا امي وحب علي ايديها ما هي اللي مرابيه 
ام عبير بص يا جاسر انا زي امك وانت عارف كده وعارفه انك هتسمعني 
جاسر اكيد هسمعك 
ام عبير اللي انت عملته انبارح مكنش ينفع 
جاسر…  بس هي اللي غلطت فيا واي واحد مكاني هيعمل اكتر من كده 
ام عبير….. عندك حق بس خدها علي قد عقلها وعد لسه صغيره من انبارح وهي قافله علي نفسها ولا رضيت تاكل ولا تشرب 
جاسر من عنيه 
ام عبير تسلم عينيك بس ليا عندك طلب كمان 
جاسر…. اومريني 
ام عبير شاورت علي اوضة وعد خش صالحها عشان خاطري 
جاسر سمع كلام وراح خبط علي اوضتها بس محدش رد قال في سره  اكيد نايمه وجه يمشي لقي الباب اتفتح 
وعد قامت وهي مش حاسه بنفسها وهتموت وتنام لانها نامت وقت قليل وفضلت طول الليل تعيط وعينيها وارمه من العيط فتحت الباب واول ما شافت جاسر اتصدمت ولسه هتقفل الباب لقته داخل وقفل الباب……….. بالمفتاح…. 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!