Uncategorized

رواية غصب عني حبيتها الفصل الثامن 8 بقلم ميساء عنتر

 رواية غصب عني حبيتها الفصل الثامن 8 بقلم ميساء عنتر

رواية غصب عني حبيتها الفصل الثامن 8 بقلم ميساء عنتر

رواية غصب عني حبيتها الفصل الثامن 8 بقلم ميساء عنتر

عند حياه
ابعد عني ي حيوان مستحيل اجي معاك
وطلعت تجري منه 
وفجاه 
حياه: ااااه
نزل شخص من العربيه 
أنا آسف فيكي حاجه 
حياه بعياط:ارجوك متخلهوش ياخدني ارجوك 
الشخص:اهدي بس انتي اسمك اي
حياه بعياط:حياه 
هو:وانا اياد اهدي خالص مش هيجي جمبك 
حياه بدأت تهدي بس خافت تاني بما لاقته قرب عليها 
حياه لاياد:ونبي خبيني منه 
الشخص: بتهربي مني ي حياه بتهربي من حازم 
اياد:اي ي عم انت حياه دي تنساها خالص فاهم 
حازم قرب من اياد وضربه بس اياد اتفادي الضربه 
اياد نزل فوقه ضربه وقام:شكلك متعرفش مين اياد العمري 
ومسك ايد حياه:يلا
حياه ركبت معاه ومشيو ????
تسريع احداث كدا 
فات شهر وريناس خرجت من المستشفي وحالتها اتحسنت 
اياد اخد حياه تعيش مع والدته واشتغلت ف الشركه معاه 
أسر وروفيده بيقربو من بعض واسر مستني الفرصه ع يروح يتقدملها 
ادم بقي بائس????
في صباح يوم جديد عند أسر 
أسر:عاوز اتكلم معاكي 
هي:خير 
أسر بحنيه:انتي زي امي عمري ماشوفتك مرات ابويا بس مش عشان كدا يبقي اتجوز بنتك صدقيني أنا بحبك جدا وبحب بنتك بس زي اختي لكن أنا بحب روفيده عاوز اتجوزها
هي بحنيه:ي حبيبي انا عارفه بس انا عاوزاك لبنتي انت أولي من الغريب 
أسر:ماما اولفت مش هينفع مش هبقي مبسوط مع شهندا ولا هي هتبقي مبسوطه معايا أنا قلبي مع واحده تانيه 
اولفت بصتله بحيره:براحتك ي بني 
أسر حضنها وباس جبينها:ربنا يباركلي فيكي ي نور عيني 
اولفت بحب:خلاص ي حبيبي شوف معاد مع اهلها وهنتقدم ليهم 
أسر بفرحه:حااضر 
وسابها وقام يكلم روفيده 
أسر:عامله اي ي قلبي 
روفيده: الحمدلله تمام
أسر:نا كلمت ماما وقالتلي احدد معاد مع أهلك شوفي وقوليلي 
روفيده بسعاده:حاضر باي 
ادم من وراها:اي سر السعاده دي 
روفيده بضحكه:أسر كلم مامته وعاوزين يقابلو بابا 
ادم:بتحبيه 
روفيده:بعشقه 
ادم:تقريبا كل ال كان بينا اعجاب
روفيده: ادم ونبي قرب من ريناس هي طيبه جدا وهتحبها 
ادم:حاضر يلا عاوزه حاجه
روفيده بابتسامه:شكرا 
مشي ادم وهو مبتسم ومش عارف سر الابتسامه دي اي 
عند حياه واياد
اياد:حياه تعاليلي المكتب 
حياه:حاضر ي فندم 
دخلت المكتب: نعم ي فندم 
اياد:من غير لف ودوران انا بحبك وعاوز اتجوزك 
حياه بصدمه:بس حضرتك ملحقتش 
اياد:احنا سوا بقالنا اكتر من شهر ي حياه قولتي اي 
حياه:بس انا …….
اياد بصدمه:ايييي 
نروح لمكان بعيد شويه 
ها عملت اي 
هو:الحمدلله ي بوص كلو تمام ومستنين الاشاره 
البوص:تمام أما اعوز اخلص هديك الاشاره 
هو:تمام ي بوص 
عند ريناس قاعده بتعيط في أوضتها وحاطه ايديها ع بطنها 
ريناس بعياط:كان نفسي ابقي ماما يارب لي بس كدا 
أدم دخل علي صوت عياطها وقرب منها بلهفه 
ماالك بس ي ريناس 
ريناس اترمت ف حضنه:كان نفسي ابقي ماما 
ادم حضنها بخوف:اهدي بس 
ريناس فضلت تعيط 
ادم حضنها وهمس:ممكن نجيب غيره 
ريناس بخجل:ازاي 
ادم بضحكه:لا ازاي دي عليا أنا 
ريناس:ادم مينفعش انت قولت 
ادم قاطعها:ششششش انسي كل حاجه ونبدأ من جديد 
ريناس بصتله بحيره
ادم فهم وقطع وصلت تفكيرها 
وقرب منها و (سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!