Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل الثامن 8 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل الثامن 8 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل الثامن 8 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل الثامن 8 بقلم رقية ابراهيم

في المطعم
الجارسون : ياانسه اكيد في غلط في الطلب
الفتاه : ازاي يعني انت غبي انا قولت عايزه…… انت جيبتلي……
الجارسون : خلاص يافندم شوفي حضرتك عايزه اي تاني وانا هجبهولك
الفتاه بغضب : لا انا عايزه المدير ازاي في مكان محترم وكبير زي دا يشغلو ناس زي كدا
كانوا البنات يشاهدون الموضوع
فرات تولين عين الشاب بتلمع بدموع ولكنه متماسك
تولين للفتاه : خلاص ياانسه مكنتش غلطه عايزه تقطعي عيش الراجل 
الفتاه : وانتي مالك انتي انا بكلمو هو مش انتي
ميرا بغضب وصوت عالي : ماقولنا خلاص ولا انتي حابه تجري شكل
كانو يتابعون الشباب هكذا
فلاحظ مالك هذه الفتاه (ميرا )
مالك : هو انتي
أدهم : مين
مالك : البنت ام لسان طويل
أسر بضحك : بس اي صاروخ جو
مالك : اسرر اتلم
أرسلان : كان بيتابع البنات وهما بيتخانقو
رتيل : خلاص معلش الطلب كان لينا بس جي غلط عندك
نظر الجارسون اليها لانه ليس لهم الطلب
تولين : للتطرق على طربيزه الفتاه بغضب
تولين : اعتذري
الفتاه : نعم مين دي اللي تعتذر
ميرا : انتي هتعتذري ليه هو علشان شتمته يلا
الفتاه : انتو مجانين
تولين : انتي اول مره تعرفي اه احنا مجانين ولو معتزتيش صدقني هطلع عليك الجنان ثم قالت بغضب يلاااا
الفتاه بخوف : انا اسفه
ليبتسم أرسلان ومالك وادهم وسليم وأسر
أسر : احسن… والله كنت انا هقوم واروح اتكلم 
عند البنات
تبتسم تولين لترجع خصلاتها بغرور
تولين للجارسون : معلش وحساب الطلب دا علينا
الجارسون : لا يافندم انا مش عارف اشكركم ازاي
زينب : ياعم ولا تشكرنا ولاحاجه المهم احنا دفعنا حق اكلنا والطلب دا
الجارسون : انا مش عارف والله اشكركم ازاي
لتبتسم إران : ولا يهمك يلا يابنات
البنات : يلا
لتلاحظ ميرا الشاب اللي اتخانفت معاه (مالك)
ميرا : احيه امشو بسرعه
تولين باستغراب : ليه لتنظر الي ما تنظر اليه ميرا لترى هؤلاء الشباب
تولين : اكيد واحد فيهم اتخانقتي معاه
ميرا : ايوه اللي لبس بدله رمادي
زينب : طيب سلامو عليكم اسبقو انا
ميرا : واطي ياسيد????????
رتيل : طيب يلا بكرمتنا بدل مانعرفش نلمها
ليضحكو جميعهم ويذهبو الي منزلهم
عند الشباب
أسر : هما تقريبآ بيتكلمو علينا
أدهم : الواضح كدا
أسر : بس الخمسه مشاء الله تبارك الله مزز
مالك : طيب يلا علشان مضربش حد
أرسلان : يلا
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم) 
في قصر عائله الراوي
سما : وحشتوني اوووي اووي
ساره بضيق : وانتي كمان وحشتيني ليكي كتير مشوفناكيش
سما : معلش بقا الدراسة والكليه اوومال فين أرسلان
همس : نعم
سما بارتباك : قصدي يعني أسر وادهم ومالك وارسلان وسليم
همس بضيق : اه هما تلاقيهم جايين دلوقتى
حازم : ازيكم يابنات
ساره بضيق : كويسين
حازم : أومال فين رويدا 
لياتي من خلفه سليم بعد أن وصلو وسمعو حديثهم
سليم : وبتسال عليها ليه انشاء الله
حازم بخوف : لا ا اصل يعني مش قاعده مع البنات
أرسلان : ملكش دعوه بيها وهي تقعد في اي مكان
أسر : خليك في حالك ياحازم
حازم : اه طبعآ طبعا دي زي اختي
لتاتي رويدا تجري في حضن سليم
رويدا : سليييم وتحضنه بحب اخوي
سليم : حبيبت اخوها العاقله عامله اي
رويدا : الحمدلله المهم جبتلي اللي انا عايزاه
أسر : اه طبعا دا اخوكي خلانا نمشي وراه علشان يجيبلك شكولات
رويدا : اه طبعا هو عندو كام رويدا يعني
أدهم : بس يالمضه
همس ساره وملك : الله الله يعني هي لوحديها واحنا لا
مالك : انا قلت نجيب للكل علشان محدش يزعل
ساره : ونبي انت عسل اخوي الغالي
همس : أرسلان حبيب قلبي فين انا
أرسلان : لا ماانا نسيت
همس بزعل مصطنع : يعني ماجبتليش
أرسلان : اه
همس بغضب مصطنع : ماااشي ماااااشي ياارسلان وجاءت لتمشي ليمسك يدها أخيها
أرسلان : تعالي بس خودي وأخرج من جيبه الكثير من انواع الشوكولاته
ليحتضن اخواتهم جميعا
لترهم سهام بحقد في نفسها : مسيركم هتتفككو زي ما عملت زمان وانا اخد كل الأملاك دي 
سهام بحب مصطنع  : يلا ياولاد علشان تاكلو
أرسلان بطاعه مصطنعه : اه طبعا ياحبيبتي
وذهبو ليبدلو ملابسهم
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
عند منزل البنات
ميرا : يلهوي انتو لو تشوفو كان هيكلني
إران : ليه دا والله كيوت وأمور اوووي????
تولين : استغفرالله العظيم????
رتيل : ماتتلمي يابت منك ليها اي دا كيووت وامورر اووي (بتقلدها)
زينب : بنات آخر الزمن هو علشان حلوين ومزز كدا بتتكلم
تولين : لا مبدهاش أبدا لازم يضربو????
رتيل : هما متربوش واحنا اللي هنربيهم
إران : اجرري يامعلم????
وبعد خناق دام اكتر من ساعه
زينب : انا جعااانه وفرهدت اوووي
رتيل : تعالو نحضر الاكل
ميرا : كلنا نحضر معاكي
تولين : انا مش مستغنيه على حياتي
إران : يعم تعالو نجرب مش كل يوم اكل من برره
رتيل : طيب تعالو
زينب : احنا عندينا مكرونه ورز وفراخ
ميرا : تولين تعمل الرز وانا ورتيل الفراخ وزينب وإران يعملو المكرونه
الكل يلا
رتيل : هتعرفو تعملو الاكل ولا نهجز في المستشفى
تولين بضحك : لا احجزي في المستشفى
ليضحكو جميعا
تولين : انا هعمل الرز (بدأت) كانت بتغسلو
تولين : بنات انا كل اما اغسلو يطلع مايه مش نضيفه
زينب : طيب اغسلي كويس
وبعد غسل الرز اكتر من ربع ساعة أصبح حبات الرز صغيره جدا
تولين باستغراب : هو الرز بقى صغير ولا انا متهيألي
رتيل : لا هو صغر حطي على كدا
تولين :  تمام (وضعته تولين على النار واصبحت تقلب به حتى تغير لون ثم وضعت ماء كثير عليه ثم غطته)
تولين : انا كدا خلصت
ميرا : الله عليكي احلى شيف
رتيل : يلا يااختي على الفراخ
ميرا : تعالي نشيل الجلد دا علشان وحش
زينب : صح شيلوو يلا
رتيل : ماشي (وبدوء في شيل الجلد جتي أصبحت الفراخ بدون جلد وبعدها غسلوها وبعدين حطوها على النار)
تولين : كدا انتو خلصتو الفراخ وانا الرز فاضل المكرونه
زينب : انا اديني بغسلها
ليلتفتو إليها جميعهم بصدمه………. 
ياترى اي اللي حصل زمان مع سهام؟ 
ومين المجهول؟؟ 
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!