Uncategorized

رواية عروسة ديسمبر البارت الثامن 8 بقلم هند حمدي

 رواية عروسة ديسمبر البارت الثامن 8 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت الثامن 8 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت الثامن 8 بقلم هند حمدي

حمزه.. لم يري وجه من بالحجز فكل ما يراه امامه وجه ذلك الحارس وما تفوه به..  فاصبح يضرب بهستيريه 
احدي من بالحجز.. الذي اصبح يلهث من كثره الضرب
انت يا حيوان متعرفش انا مين.. ان ما وديتك ورا الشمس 
انا امجد. باشا التهامي صاحب مجموعات التهامي جروب
حمزه الذي ترك الجميع..  وذهب له واخذ، يطرقع اصابعه ويمسح بعض قطرات العرق المتصببه منه وبكل غرور
حمزه…  اممممم. انت بتقولي انا حيوان لااااا برافوو ????
وماهي الا لحظه واحده وقام بسحبه واخذ يضرب راسه بالحائط حتي اغشئ عليه
انا بقي عايز اعرف انت مين وعايزك توديني ورا الشمس وبصق عليه وانصرف وتركهم جميعاً بحاله لا يرثي لها
.. 
.. 
.. 
صلي علي النبي وتبسم 
بقلمي #هندحمدي 
محمد.. الذي ذهب بنفسه ليجمع كافه المعلومات عن تلك المدعوه ايمان وبعد ان انتهي ذهب الي مكتبه مره اخري
ايمان..  التي قفزت فور رؤيته 
هاه ياباشا هتخرجني امتي زمان امي هتموت من القلق عليا 
محمد…  هشش امشي ورايا وانتي ساكته من غير ولا كلمه 
ايمان…  ياباشا والله انا ???? فنظر لها نظره ارعبتها وجمدت الدماء بعروقها فالتزمت الصمت 
.. 
.. 
غرام..  اه يا ضهري ياست اتهدي بقي انتي ايه مصفحه
ساره..  قومي بلاش دلع لازم تكملي 100 ضغط وبعدين هتلعبي قفز، 100 قفزه وبعدين
غرام..  وبعدين تطلعولي تصريح دفن عشان خلاص غرام خلصت منك لله يابن الصااوي 
ساره شخصيه قويه فهي بعملها شخص لا يتهاون وغرام بالنسبه لها احدي المهام المكلفه بهاااا 
يلااااا ياسمك ايه لازم نخلص التمارين قبل ما يجي الباشا 
غرام..  حسبي الله فالباشا واللي رماني فسكته..  انصعت لها غرام فتلك كانت فرصه لتفريغ ما بها 
فاخذت تدرب معها علي كافه الاجهزه من قفز وجري والعاب رياضيه ولكن ما صدمها ما اتت به ساره
غرام التي ترتمي ارضآ من شده تعبها.. منكو لله ااه يا ضهري ااه يا دراعاتي ياني اااه يا كلي ???? بس هي سبتني وراحت فين ???????? يمكن اتهدت وراحت تريح فرصه اخلع قبل ما تجي وتكمل عليا 
فاخذت تسحف كالاطفال ولكن فاجئه وجدت من تطرق بمقدمها ع ارضيه الچيم 
غرام التي ابتلعت ريقها مما قذفته تلك المراه بوجهها 
هو ايه ده انتي جيبالي قفزات مصارعه ليه ???? هناكل فيهم????????
ساره..لااا يا خفه  قومي عشان هدربك اذي تدافعي عن نفسك من ايه هجوم او حد. يدايقك
غراااام..  نعمممممممممم انا بصوت عادي مش عوزه ???????? 
فلم تشعر الا وساره تسحبها من يدها وتبدء ما اسمته تدريب  واخذت تسدد لها الضربات يمينآ ويسارآ حتي اصبح وجه غرام به الكثير من الكدمات
ساره بعد ما انهت تلك الجوله الغير متكافئه. لااااا  
قامت بتنفيض يدها وهي تنظر لتلك المتكومه ارضآ تلهث من فرط تعبها 
انتي اذي كده انتي لازمك تدريب كتير.. كده مش هينفع يللااا قومي عشان نكمل ضغط انتي معملتيش غير 20 بس
غرام..  انا هعملها علي روحي لو اتحركت من مكاني الهي يربطوك مع مصارع تيران يا حمزه يابن الصاوي ويجرجر الوليه دي وراه????????
.. 
.. 
محمد الذي اتصل بوالدته واخبرها بما نؤي عليه وهي لم تعترض 
قام باخراج ايمان معه وسط زهول من حضروا عمليه الضبط معه حيث أمرهم الا ياتي احد.باسم ايمان امام الرائد حمزه والا سينال منه ما لا يتوقعه 
حمزه الذي اخذ ايمان بسيارته وانطلق بها
ايمان   .. ياباشا هو احنا رايحين علي فين..  طيب انت خرجتني كده خلاص ولا هنروح القسم ياباشا رد عليا 
محمد.. اخرسي لحد ما نوصل وبعدين هفهمك علي كل حاجه
.. 
.. 
حمزه الذي ذهب بعدها الي زنزانه النساء ووجدهم يرتعشون من  الرعب من ذلك الثعبان الملقئ امامهم فأمر الحارس بفتح باب الزنزانه له
فقامت احداهم وهي ولعه  تلك الجاسوسه التي وضعها بينهم 
الحقنا يا باشا ابوس ايدك وذهبت له وانحنت كانها تحاول تقبيل يده.. وهمست  له تلك  البدينه التي علي يمينك هي التي معاها ما تريد من معلومات 
حمزه.. الذي ذهب بعيدا عنها واخذ يتفنآ بوجههم وهم يرتعشون وينظرون له تاره ولتلك الثعبان تاره اخري 
وما اخافهم…صوته الجهوري يا عسكري.. 
الحارس.. اؤمر يا باشا
عوزك تجبلي واحده واحده اتسلي عليهم فمكتبي وابدء باللي هناك دي 
..
..
..
ذهب حمزه الي مكتبه ولكن ما تعجب له غياب محمد 
اخرج هاتفه واتصل بزهره واطمئن عليها وشاكسها كثيراً
وبعدها اتصل بساره وتاكد من تنفيذ اؤامره بل واكد عليها ان تزد العيار 
وبعدها استمع الي طرقات ع المكتب فسمح بالدخول 
الحارس.. المتهمه يا باشا وانصرف
حمزه وهو يرجع راسه للوراء وقدميه فوق المكتب وكانه فحاله استراخ ولم يبالي بمن تقف امامه وقلبها يكاد يتوقف من خوفها مما امامها  فما سمعته عنه ليس بهين 
حمزه وهو يصفر تعرفي اكتر شئ بكرهواا هو اني اكرر كلامي مرتين.. فالاحسن ليكي انك تنجزي لان انا خلقي ديق
شوشت كما يطلقون عليها..  ياباشا اللي تأمرني به هنفذوا بس خرجني من الليله دي
حمزه…   سؤال واحد بس..  هو مين
شوشت وهي تبتلع ريقها هو مين ياباشا اللي بتسأل عنه
قام حمزه بانتفاضه كبيره..انتي هتستعبطي ياروح امك 
اسمعي يابت انتي انا اقدر مخليش الدبان الازرق يعرفلك طريق جره.. ومحدش هيحس يعني كلبه وراحت
انما لو قولتيلي علي شخصيه الراجل الكبير ورئيس المنظمه هساعدك وهطلعك من الليله دي
شوشت ياباشا والله ماعرفوا.. انا اناا
ذهب قبالتها.. وحاول سحبها من ملابسها..اسمعي انا ممكن فثانيه متلاقيش الهدوم اللي عليكي وتبقي ملفوفه بملايه ذي العاهات اللي معاكي وساعتها مضمنش هيعملوا فيكي ايه وانتي مقلوظه كده وساعتها انتي عرفه هيحصل ايه
شوشت..بص ياباشا انا مش هلف وادور عليك انا معرفش الباشا الكبير انا اعرف المساعد بتاعه اللي اسمه عثمان.. بس انا اعرف اللي يعرف مين هو البوص بس سبني اقلبها فدماغي الاول 
حمزه.. انتي هتستهبلي ياروح امك هو انا فاضيلك انطقي بدل ما انطقك بمعرفتي 
وقبل ان تجيب.وجد اتصال من رئيسه وهو غاضب???? 
حمزه تعالالي المكتب حالااااااااا
حمزه… الذي نظر بساعته حظك حلو هسيبك ساعتين ورحمه ابوكي ان ما قولتي كل اللي تعرفي لخليكي تتمني الموت ومطلهوش
واحضر الحارس وامره ان يضعها بزنزانه بمفردها حتي يعود
..
..
صلي علي النبي وتبسم
بقلم #هندحمدي 
حمزه الذي ذهب الي مكتب رئيسه..اؤامر معاليك 
ايه يا حمزه اللي عملتوا فالراجل ده..اللي عملته ده مش هيعدي بالساهل انت متعرفش ده مين 
حمزه الذي نظر خلفه..فوجد تلك المدعو امجد التهامي امامه ولكن يرتدي ثياب غير التي كان يرتديها وجرحه مضمد 
قوم اقف يا حيوان.. وايه اللبس ده 
امجد الذي اصبح ينتوي الشر لحمزه.. وقرر ان يلقنه درسآ قاسي حتي لو كلفه ثروته كامله
قبل ان يرد حمزه وجد قائده يضرب بقوته علي مكتبه حمزه ???? امجد بيه هيخرج من هنا علي بيته من غير اسمه ما يتذكر فالمحضر..
حمزه.. نعم دا ممسوك متلبس دا غير ان تحايل علي القانون وغير اللبس المثبوت فالمحضر
القائد..حمزه انا مش بنقشك ده امر 
حمزه الذي اصبح يستشيط غضبا..فادي التحيه اؤامر معاليك عن اذنك وهو ذاهب وجد امجد يجلس ويضع قدم فوق الاخري ونظر له حقي مش هسيبوا واهانتي هعرف اذي ادفعك تمنها يا حضره الرائد
حمزه الذي ذهب له وقام بضرب قدمه حتي انزلها..وانا مستني وقبلت التحدي وهنشوف مين هيضحك فالاخر
..
..
حمزه الذي كان ينتوي الافتاك باول ضحيه تقع بيده ولكن قرر هو من تلك الضحيه 
فقام باخراج هاتفه.. واتصل بمحمد انت فين يا زفت 
محمد الذي استشعر الخوف خشيه ان يكون علم بما فعله من ورائه 
اؤامر معاليك..انا فالبيت والدتي اتصلت وقالتلي انها تعبانه شويه فجيت اطمن عليها
حمزه..لا الف سلامه وهي اخبارها ايه دلوقتي
محمد.. الحمد لله اؤمر معاليك
حمزه.. اسمع فيه تطورات كتير حصلت فالقضيه عوزك تجي تتابع لاني مضر أمشي دلوقتي وعوزك تجبلي واحد.من افاه شغال امن فكليه الفنون الجميله
بس تروقه قبل ما اجي اتسلي عليه لبليل عوزه مستوي
محمد بتنهيده راحه اؤامرك يا باشا علم وسينفذ
حمزه كان عنده امل ان تلك الجمله التي سمعها من فرد الامن مقصود بها شخص اخر غير غرام 
استمع لصوت رساله.. ففتحها ووجدها من اخته زهره 
عوزه اشوف خطبتك يا حمزه النهارده واتغدي معاها عدي عليا انا وبابا نروحلهم سلام ومش هقبل اعذار
حمزه..ماهي كانت ناقصه
..
..
محمد انزلي 
ايمان انزل فين ياباشا.. هو ده بيت مين اصلا
محمد بيتي يا ايمان وانتي هتقعدي هنا معايا
ايمان… اااه قولتلي بقي بتعمل ده كله عشان فاكرني من اياهم وجايبني تقضي معايا يومين..لاااا يا باشا نشنت غلط رجعني القسم وانا راضيه باللي ربنا كتبوا انا عمري ما فرطت فنفسي ولا هفرط ولو هدفع عمري كله
محمد… ااايه برميل وضرب فوشي وبعدين ايه سكه امينه رزق دي.. لا يا ستي اطمئني انا لا جيبك اغرغر بيكي ولا اوريكي الساعه اللي بتنور فالضلمه
انا عايش مع والدتي وهي جوه وعرفه انك هتجي معايا
ولعلمك مش لوحدها مامتك كمان جوه انا جبتها قبل ما اجي اخدك هاه ارتحتي
ايمان بتعجب.. ليه 
محمد هو ايه اللي ليه
ايمان ليه بتعمل كل ده معايا.. لوجه الله مش معقول
محمد بتنهيده بكره هتعرفي ويلاااا عشان ورايا شغل
ذهب بها الي الداخل وكانت والدته بالقرب من الباب واول ما راتها.. مش معقول دي هي وجذبتها باحضانها
ايمان.. هي مين اللي انا شبها
محمد الذي نظر لوالدته بغيظ 
..
..
..
حمزه الذي وصل الي الچيم فزمن قياسي
ووجد غرام تمسك بزراعيها وتفركهم علا تخفف بعض الالم التي تشعر بها فشعر بالسعاده لانه أذاقها ولو جزء بسيط من معاناته
حمزه..الله الله ياست ساره هي دي التمارين اللي بتعلمهلها
ساره…حمزه باشا.ياباشا دي فرفوره خالص فيصت من كام تمرين عمي واكنها ملعبتش رياضه فحياتها 
غرام..روحني بدل ما اروح اعمل فيكم محضر خطف وربنا واخذت تبكي كالاطفال 
حمزه..ساره بكره فنفس الميعاد غرام هتكون عندك عاوز اخر الشهر استلم كابتن محترف مفهوم
ساره.. مع انه شبه مستحيل بس اؤامر سعتك تنفذ
حمزه لغرام..ورايا وهو يرتدي نضارته الشمسيه
..
..
صلي علي النبي وتبسم
بقلم #هندحمدي 
غرام.. التي وقفت امام سيارته ممكن اعرف لازمتها ايه المرمطه دي 
حمزه اومال عوزاني اعمل ايه اقدمك لاهلي اذي بشكلك ده
غرام التي اخذت تنظر لنفسها نعم ماله شكلي معلش
حمزه بتافف.. هو انتي معندكيش مريات فبتكوا
عوزاني اقولهم ايه دي خطبتي ثم وجه سبابته لها وبتقزز وده كرشها ????????
غرام التي ارادت ان تنشق الارض وتبتلعه.. محدش غصبك ممكن تسبني وتشفلك عارضه ازياء
حمزه وهو يركب سيارته.. لما يجي مزاجي هسيبك
ركبت غرام بصمت فعلمت انه لا مفر منه ويجب ان تهدا لتقرر ما ستفعله
حمزه بعد.كام دقيقه من الصمت فقرر اعطائها فرصه 
غرام.. هو انتي فيه حد فحياتك
غرام التي ارتعشت من السؤال..هاااه لاا طبعا ليه بتقول كده هو انت سمعت حاجه 
حمزه.. صمت ولم يرد واخبارها انه سيوصلها وبعدها سياتي بابيه واخته ليتعرفوا ع بعضهم واوصاها باخته كثيرا
..
..
..
غرام ذهبت للمنزل واول ما قامت به اخذ حمام دافئ يزيل عنها بعض من الامها ولكن هيهات.. فوجدت والدتها تعرض عليها بعض الفساتين هاه هتلبسي ده ولا ده 
ولكن التفتت لها وشهقت عندما رات وجهها.. ايه اللي عمل فوشك كده قومي بسرعه وحاولي تداري خطيبك واهله جاين
شعرت غرام بالاسي فلم تهتم والدتها بما حدث لها بل اهتمت بما تريد الاهتمام به
ظلت غرام بغرفتها.. فاتت بهاتفها وبعثت رساله لصديقتها حنين 
متشكره يا صاحبه عمري… بس والله انا مظلومه ومش عوزاكي تظني فيا السوء لما هشوفك هحكيلك
وبعدها وجدت رساله من طارق
طمنيني عليكي يا حبي احسن هموت من القلق عليكي يا غرامي.اوعي تفتكري سكوتي انك مش مهما ليا انا كنت خايف اتكلم فالموضوع يتصعد ونتفصل ومستقبلك يضيع يا حبي فقررت اضحي واسكت.. وبعدين خطيبك الباف ده ولا له لزمه وطلعتي مدياله اهتمام علي الفاضي.  اول ما تقدري كلميني وطمنيني عليكي 
ارادت ان تحول الهاتف الي اشلاء لتقززها منه… ولكن تذكرت سؤال حمزه لها 
غبيه يا غرام وعنادك ده هيوديكي فداهيه ماكنتي حكتيله وتبقي جت منك..ماهو ممكن يكون عرف اصلااااا ضيعتي الفرصه غبيه 
اتت والدتها وابلغتها انهم بالخارج
..
..
ذهبت غرام التي صدمت ان اخت حمزه تجلس علي كرسي متحرك 
ولكن بعد ان جلسوا لبعض الوقت شعرت بالالفه بينهم واحبت والد حمزه كثيرا فيبدوا انه رجل ذو هيبه وراجح العقل وعلمت ممن ورث حمزه تلك الصفات وتمنت لو ان والدها يكون له مثل تلك الصفات
..
..
..
محمد الذي نفذ جميع تعليمات حمزه بالحرف واخذ الرجل الذي طلب منه احضاره وقاموا بالالقاء التحيه عليه حتي اوشك علي الاغماء
محمد الذي كاد ان يستريح ولكن جاءه الحارس وابلغه بخبر صادم 
محمد…يانهار اسود ومنيل انت بتقول ايه حصل اذي انطق ده الباشا هيشعلقنا كلنا وانا اولكم الله يخرب بيتكم اداامي
يتبع..
لقراءة البارت التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصاب شرعي للكاتب محمد مالك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى