Uncategorized

رواية زوجتي المجهولة الحلقة الثامنة 8 بقلم إيمان شلبي

 رواية زوجتي المجهولة الحلقة الثامنة 8 بقلم إيمان شلبي 

رواية زوجتي المجهولة الحلقة الثامنة 8 بقلم إيمان شلبي 

رواية زوجتي المجهولة الحلقة الثامنة 8 بقلم إيمان شلبي 

قصي :اعرفك يامالك اختي 

ليال بسرعه:ساره السيوفي نظر لها قصي بصدمه لتنظر له برجاء حتي لا يكتشف امرها ليقطع وصله النظرات مالك بجملته:اخوات ازاي وانت اسمك قصي العزايزي وهي ساره السيوفي 

ليال لنفسها :العزايزي ازاي ولكنها سبقت قصي بقولها:انا وقصي ولاد خاله واخوات في الرضاعه صح ياخوي 

قصي بتوتر:ها اه اتفضل يامالك واقف لي اتفضل 

مالك وهو ينظر لليال:مستنتنيش لي ياساره مش انا قولتلك استنيني اروحك بدل ما توهي 

قصي:تستناك فين 

ليال:انا ومالك طلعنا جيران ياقصي ومع بعض في الكليه 

قصي لم يستوعب بعد ولكن نظرات ليال جعلته يقول:اااه طب اتفضل الاول 

مالك:لا معلش ياقصي انا مستني حد هبقي اكلمك ونتقابل عشان واحشني 

ليال بكل تلقائيه:حد مين 

مالك باستغراب :مرام ياساره اللي شوفتيها الصبح صاحبتي هنتغدي مع بعض بما انك مشيتي فهي قالت نتغدي مع بعض 

ليال بغيره:اه طيب 

مالك :عن اذنكوا 

ذهب مالك لتنهض ليال بسرعه :قصي يالا نمشي من هنا حالا 

قصي:وه لي ياخيتي وبعدين اي اللي انتي جولتيه ده انا مش فاه لم يكمل جملته ليتذكر:وه وه هو ده مالك جوزك 

ليال وهي تحارب دموعها:يالا ياقصي نمشي ليخرجوا معا لتنفجر ليال في العياط ليضمها قصي بحنان كي تهدا ويجلسون في مكان اخر بعد فتره هدات ليال 

ليال:انت تعرف مالك منين ياخوي ولي مغير اسم عيلتنا النجعاوي 

قصي:انا ومالك اشتغلنا مع بعض من فتره وبقينا صحاب واسم العزايزي عشان متكشفش ياليال 

ليال:شوفت ياخوي شوفت هيجابل الحربايه اللي بيحبها 

قصي:ولا تزعلي نفسك ياخيتي انا هخليهولك يجول حجي برجبتي 

ليال:كيف 

قصي:هجولك 

…………………………………………………………………….

في المساء في فيله النجعاوي كانت تقف مريم في شرفة غرفتها وتنظر الي الفراغ لتستمع الي صرير(احتكاك)سيارته بالارض لتنتبه اليه فهو قد خرج بعد وجبه الغداء مباشره بحجه ان لديه مشاكل في عمله كان رعد يترنح يمين ويسار وكاد ان يقع اكثر من مره وحالته لا يرسي لها فقد كانت ازرار قميصه مفتوحه وشعره بحاله فوضويه لتدلف مريم في انتظاره حتي وصل الي الغرفه واقتحمها بدون طرق لتصرخ مريم صرخه مكتومه 

رعد:مرتي كيفك هههههه مرتي اللي بتجولي زباله انا بجي زباله وهوريها اياك ليقترب منها وهي تبتعد ليقترب لتبتعد حتي وصلت الي الحائط خلفها ليحاوطها هو وهي اشمئز وجهها من رائحه الخمر والحشيش التي تفوح منه ليقرب هو وجهه منها وينظر في عينيها بتحدي:تعرفي انا كت فين اياك 

مريم بقرف وهي تضع يديها علي صدره كي تبعده:لاه معرفش ومعوزاش اعرف كبل هو يديها التي تدفعه بيد واحده وباليد الاخري حاصرها ليقول بهمس:بس انا هجولك انا كنت مع واحده كيف الجمر وه يابوي كيف الجمر احسن منك يابومه 

مريم بدموع:ط طب بعد عني ولو راجل طلجني دلوج 

استفزته جملتها ليجذبها من شعرها بقوه:تحبي اوريكي انا راجل ولا لاء ها تحبي اوريكي 

مريم بخوف:لاه لاه خلاص انا اسفه والنبي ما تجرب مني

رعد:ومين جال اني هجرب منك انا مهطجش خلقتك واصل ليدفعها بعنف حتي سقطت ارضا ويدلف الي المرحاض

مريم بغل:وانا مهجعدش اهنه واصل مهجعدش لتنهض وتمشي علي اطراف اصابعها وتخرج ثيابها سريعا من خزانتها وتخرج بسرعه قبل ان يلاحقها هو حتي وصلت الي اسفل وتنفست الصعداء

…………………………………………………………………..

في فيله البحراوي كان الجميع في غرفتهم نيام ولكن في غرفه واحده كانت تجلس تلك المسكينه وتهز قدمها بعصبيه شديده فعدي وضعها امام الامر الواقع 

اريج:لاه انا لازم افهم عاد لازم افهم كيف الصبح يجولي مستحيل نجوز لبعض وبعديها بساعه يجول هنتجوز لتنهض بعصبيه شديده وقد نست ما ترتدي فهي كانت ترتدي منامه قطنيه حمراء كات وتترك لشعرها الكستاني العنان  لتفتح باب غرفتها وتتوجه الي غرفه عدي وتفتحها بعصبيه ولحسن حظها وجدته يجلس كان عدي يجلس ويعمل علي حاسوبه لينتفض بفزع عندما اقتحمت هي غرفته رفع نظره اليها ليتوقف العالم من حوله فمن هذه الحوريه بشعرها المتطاير حولها وجهها من قوه اقتحامها الغرفه  فهو لم يري شعر اريج يوما حاول استيعاب انها هي ليفيق علي صوتها 

 ويتيقن انها اريج 

اريج بعصبيه:ممكن تفسرلي اللي حصل عاد 

تطايرت الشرارات من عينيه ليضع حاسوبه علي الاريكه وينهض ليقترب منها ببطئ افقدها صوابها لترتعب هي وتبتعد وهو يقترب حتي كادت ان تتعثر قدمها وتسقط ليجذبها من خصرها قبل ان تسقط لتضع هي يديها بتلقائيه علي عضلات صدره 

عدي بهمس:انتي كيف تخرجي اكده من الجوضه بتاعتك 

اريج بشجاعه:مش موضوعنا انت ملكش صالح كيف ولا مش كيف انا عايزه افهم لي عملت اكده 

عدي وهو يضغط علي خصرها لتتأوه وتسقط دموعها:لاه ليا صالح انتي كمان شهر وهتبجي مرتي وبكره شبكتنا وانا مسمحش لحد يشوفك اكده وتاني مره متعليش صوتك عليا عشان مجتلكيش 

اريج ببكاء:بعد عني انا معوزاش اتجوزك 

عدي وهو يبتعد ببرود:مش بمزاجك 

اريج :انا بكرهك ياعدي بكرهك وهنزل اجول لعمي علي اللي حصل لتلتفت الي الخروج ولكن يده قبضت علي معصمها ليجذبها ويجعل ظهرها ملاصق لصدره ويهمس في اذنيها من الخلف:ابجي جولي اكده وشوفي هعمل اي وانا هتجوزك يعني هتجوزك لو حتي الكل وجف ضدي كادت ان ترد ليستمعوا الي صوت صراخ في الخارج ابتعد عنها عدي ليخرج سريعا وهي كادت ان تخرج لتجده يغلق الباب قبل ان تخرج لتستوعب اخيرا انها كانت في غرفته ولا يمكن ان يراها احد 

……………………………………………………………………

في القاهره وخاصه في شقه ليال كانت تجلس هي وقصي تحت اصرار منها ان ياتي قصي ويعيش معها فهي تحتاج الي من يدعمها 

ليال:انا بحبه جوي ياخوي 

قصي:وهو هيحبك ياخيتي

ليال بقله حيله:مباينش واصل

قصي:ليال انتي لازمن تجربي من مالك 

ليال:كيف 

قصي بمكر:هخليكي تشتغلي معاه في الشركه …………..

……………………………………………………………….

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية عشق من الماضي للكاتبة إيمان شلبي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!