Uncategorized

رواية حور المراد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية حور المراد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد عماد

في فيلا ساهر ..
حور بغضب /انتي ايه الي جابك هنا وفكرك بيا بعد السنين دي كلها .
غاده بندم والم ودموع  /ابني مات شاب في عز شبابه .
حور بحده /طب واحنا مالنا ابوه سافر من زمان ومنعرفش عنه حاجه روحي دوري عليه .
غاده بنبره مهزوزه /قصدك مراد مش كده بس الي انتي متعرفهوش أن ابوه يبقا ساهر .
حور بصدمه /بتقويلي ايه .
غاده بقوه /انا بقول الحقيقه ساهر ده اوطا بنادم في الدنيا استغلني لعب بيا سلمته نفسي بعد ماوثقت فيه واتاري الكلب الندل كان بيصورني وانا معاه وهددني أنه هيفضحني لو حاولت اتكلم وانتي طبعا عارفه وضعه وكان من الساهل اوي أنه يدمر حياتي وحياه اخواتي البنات حتي لما عرف اني حامل مرضيش يعترف بأبنه كان بيستخدمني لمؤامرته القذاره الي انتي كنتي واحده منهم.
حور بدموع والم /قصدك ايه اتكلمي .
غاده /انا معرفش مراد ولا هو كان يعرفني الي عمل الخطه القذره دي ساهر وآدم بيه والدك .
حور بصدمه والم /بابا .
غاده /ايوه لما جيه وهددني جاله مكالمه من والدك عرفت انهم متفقين علي الخطه سواء لما حكالي عنكم حاولت اني اخلص منه باي طريقه انا مش واحشه اوي كده ولا كان قصدي أن كل ده يحصل كنت متمنيه أنك بس معرفت من ساهر قصه حبكم كنت واثقه انك مش هتصدقي أن  مراد يعمل كده وبكده خطتته هتبوظ  كان المفروض تثقي فيه للاسف ساهر استغلك ومقدرتش ساعتها تنقذي مراد الي المفروض انك عرفاها اكتر من نفسك انا اسفه ازي علي الي حصل بس كان لازم تعرفي يمكن ربنا يعفو عني ويرحمني ويرحم ابني عن اذنك اه فيه حاجه تانيه المفتاح ده مفتاح الشقه الي كنا بنتقابل فيها فيها خزنه صغيره فيها كل الأوراق الي بين ساهر ووالدك وكل الصفقات المشبوهة للاسف كان نفسي اني اقدر اخودها علشان اقدر أقف قصاده بس انا متاكده انك تقدري وتاخدي حقك وحقي وحق مراد  ..
كانت تقف كالمومياء لا تسمع لا تشعر فهي بساذجتها وغبائها قد ضيعت كل شي فقدت حبيبها روحها من ضحا كثيرا من اجلها لتقع أرضا بصراخ ومراره .
حور ببكاء هيستري وصراخ  /اه غبيه ي حور غبيه مرررادي وحشتني اوي ي حبيبي اوي انت فين ي مرررراد انا اسفه ي حبيبي انا اسفه انا عمري محبيه قدك ي مراد غيبت عني فين وحشتني اوي ي حبيبي اوي .
ماسه برعب ودموع /ماما ماما مالك ي حبيبتي مااااما .
في فيلا الجوهري ..
في غرفه مراد ..
كانت تقف نيره وهي تنظف الغرفه فهي اعتادت أن تنظفها منذ سفر مراد .
ادم بسخرية /لسه برضه عندك امل ان يرجع.
نيره بغضب /هيرجع ي ادم مسيره يرجع وياخد منكم كل حاجه وينتقم منك انت وساهر علي الي عملتوه في بنتي .
ادم بغضب /ايه الي عملته في بنتي شوفي دلوقتي متجوزه اللواء ساهر الصياد ومخلفه بنت زي القمر ونست الي فات انتي الي مصممه تفكري .
نيره بغضب /حور عمرها منست مراد ابدا ده ليجري في دمها اما بالنسبه الي ساهر الي ميعرفش يقول عدس زي مبيقولوه حاميها حراميها نهايتك انت وهو السجن ي ادم .
ادم بصدمه /نيره انتي فعلا تتمنيلي اني ادخل السجن ..
نيره بصدمه ودموع وانهيار /ده ايه البجاحه الي انت فيها دي ايه الي يخليني ابقا عليك بعد كل الي عملته فيا من ساعه جوازنا وانت بتعاملني أسواء معامله وبعدها اتجوزت عليا ودمرت حياه بنتي وطفشت مراد اخويا وموت عمي صلاح بحسرته علي الي حصل وعلي مراد ولسه بتسال انت ليه مش ممكن تكون بنادم مش ممكن .
ليقاطعهم رن الهاتف .
نيره بقلق/ايوه ي ماسه فيه حاجه ايه مستشفي ايه انا جايه حالا.
ادم بقلق/في ايه .
نيره بغضب /حور في المستشفي قسما بالله ميكون الكلب ساهر اذاها لانا الي هقتله بايدي .
في سويسرا …
في مكتب مراد من داخل فليته ..
كان يجلس علي كرسي مكتبه وهو يغمض عيناه فرغم كبره في السن الا مازال يتمتع بجاذبيته الساحره لياقته مازال القدر يخجل من حفر ملامحه علي ذلك الوسيم .
شهاب بحب اخوي /كنت متأكد أن النهارده هتكون سرحان كده .
مراد بارتباك /قصدك ايه .
شهاب بحنان /اقصد أن النهارده عيد ميلاد حور طبعا فاكره .
مراد بكدب /لا طبعا وهفتكره ليه انا مالي يفتكره جوزها.
شهاب بتنهيده /مراد انت لسه بتعشقها وانا حاسس بده وبشوفه دايما 23 سنه وانت بعيد ي مراد .
مراد بعدم وعي /كملت43سنه ي شهاب حور الطفله الجميله بعد ست كبيره وبقت لغيري وخلفت منه كمان .
شهاب بمواساه /اهدا ي مراد محدش عارف ايه الي ممكن يكون حصل خلاها.
مراد بصراخ والم /خلاها أنها تهني أنها تشك فيا أنها تتجوز ساهر وتخلف منه نفسي اكرهها نفسي بس اعمل ايه في قلبي ابن الكلب الي مش قادر ينساها.
شهاب /خلاص اهدا خلينا في الشغل في ملفات كتيره عايزه تتمضي منك ومن ليث  .
مراد بوجع/خلاص ي شهاب ليث هتلاقيه فوق خليه يمضيهم لان عندي شغل تأني دلوقتي. 
شهاب بياس من حاله صديقه/حاضر ي مراد حاضر .
في غرفه الصقر ……
كان يتمرن تمريناته العنيفه بقوه فذلك صقر المخابرات يعمل لدا المخابرات العالميه تتطلبه الدول وتكلفه بمهام صعبه سمي الصقر لذكائه الحاد فهو كل مهامه ينجزها علي اكمل وجه فهو ليث مراد الجوهري …
شهاب بقلق/ليث خلصت تمرينات .
ليث ببرود /لسه ي شهاب سيبهم وامشي انت وانا همضيهم .
شهاب بخوف /مش هينفع ي ليث احنا لازم نمضيهم دلوقتي معلش هنعطلك ..
ليث بزهق/يووه عليك ي شهاب حاضر .
مراد بحده/ليث قولتلك مليون مره بطل شهاب دي ده قد جدك .
شهاب بغضب /قد جده ايه انت كمان هتوقفوا سوقي الله يحرقكم ده انا لسه صغير .
ليث بضحك/هههههه صغير اوي طب ايه رايك منجيب طنط اميره تقولنا ايه رأيها في الكلام ده .
شهاب بخوف /وليه الاذيه دي مكنا كويسين روح ي ليث ي ابن مراد يبتليك بالي تتطلع عينك قادر ي كريم ..
ليث بغرور /ده انا الي هطلع عليها القديم والجديد خصوصا أن مفيش واحده تستاهل تكون حرم ليث الجوهري ده حلم مش هيتحقق .
مراد بحزن /ليه ي ليث ي ابني عايز تحرمني اكون جد ولاايه وأشوف احفادي ده انا خلاص رجل بره ورجل جوه .
ليث بوجع/بعد الشر عليك ي بابا ايه الكلام ده .
شهاب بحده /متهدا ي مراد ده انا شكلك اصبا واحلا من ابنك .
ليث /في دي عندك حق ي شهاب .
مراد بياس /انا عارف الكلام معاكم ممنوش فايده يلا نفطر الاول ..
في مصر في شقه فاطمه اخت مراد وابنها أحمد وزوجها علي .
فاطمه بقلق/ايه ي أحمد لابس كده وبتجري ورابح فين .
أحمد /طنط حور ي ماما وقعت وراحت المستشفي ولازم اكون جنب ماسه.
فاطمه بغضب /الله يحرق حور علي بنتها جرا ايه ي احمد انا مش قولتلك ميكونش ليك بيهم أي علاقه .
أحمد /معلش ي امي ده ظرف طارق ولازم اكون جنبها عن اذنك .
فاطمه بغيظ/شايف ابنك ي علي شايف حرقه الدم .
علي /اهدي ي فاطمه واضح جدا أن احمد متعلق بماسه بنت حور .
فاطمه بغضب/قسما بالله مايحصل ابدا لو هيموت عليها مش كفايه الي عملته في اخويا لازم ادمر حياه بنتها زي اخويا الي انحرمت منه واتغرب بسببها ماشي ي حور انتي وبنتك .
في سويسرا .
علي مائده الافطار ..
مراد /جهز نفسك بقا ي ليث الشركه عايزه منك شغل ده غير ورق كتير لازم يتمضي ويتبعت للشركات .
ليث /انا اسف ي بابا انا مش فاضي لازم اتمرن عندي مهمه جديده .
شهاب /فين المهمه دي ي ليث .
ليث /في مصر .
مراد بصدمه وخوف /مصر 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى