Uncategorized

رواية حب خادع الفصل الثامن 8 بقلم نورا محمد

 رواية حب خادع الفصل الثامن 8 بقلم نورا محمد

رواية حب خادع الفصل الثامن 8 بقلم نورا محمد

رواية حب خادع الفصل الثامن 8 بقلم نورا محمد

– عايزه ارجع مصر 
– انتي عرفتي مصطفى
– لا تقدري تساعديني ولا لا 
– ماشي هقول ل مراد يحجزلك على اول طيارة نازله مصر 
– اوعدك اول ما يكون معايا فلوس هبعتهملك 
– احنا اخوات مفيش بينا الكلام ده 
– ماشي بعد اذنك هروح أجهز هدومي 
– تمام 
دخلت نورا غيرة ملابسها وجهزة اغرضها تدخل حياه 
– معاد الطيارة الساعة ٣ مساًء
– ممكن توصليني 
– اكيد 
– شكراً 
– اكيد هنتقابل تاني صح 
– أن شاء الله هنتقابل الأيام دول بينا واكيد مسيرنا نتقابل 
– أن شاء الله يلا علشان قدامك نص ساعة 
– ماشي 
– ركبت مع حياه ووصلت المطار نزلت وودعو بعض 
– حياه هتوحشني برغم إنك مقعدتيش معايا كتير بس اعتبرتك اختي كان نفسي نتصاحب اكتر 
– الايميل موجود وقت ما تحتاجيني هتلاقيني 
– ماشي يا قلبي 
– اوعدك هكلمك كل يوم 
– أن شاء الله على تواصل بقى 
– سلام 
– في حفظ الله 
– دخلت نورا المطار قعدة شوية (على الركاب المسافرين الاستعداد والتوجة للبوبة رقم ٥ 
دخلت نورا وأغراضها اتاخدت منها وهيا مشيت لوحدها 
كان نفسي اقعد هنا فترة كبيرة بس مش هقدر مش عارفه رد فعل اهلي اي بس انا خايفه صعدت إلى الطائرة وتفجأة أن مراد حاجز لها درجة اولى وفي مكان لوحدها ٣ ساعات ووصلت نزلت القاهرة وكأنها غايبة بقالها مدة مكنتش معرفة حد من اهلها ركبت تاكسي وروحت في البيت رنت الجرس 
– والدتها فتحت لها كان باين عليها ملامح الشك انتي جيتي امتى ومع مين وازاي 
– ارتاح الاول وبعدين احكيلك 
رحبُ بيها وسلمت على أهلها اخوها 
– اكيد جاية تحضري فرحي 
– اه اكيد وقالت في نفسها مش هقولهم حاجة على طلاقي غير بعد الفرح 
– بدر اخوها هنسيبك ترتاحي علشان بكره تنزلي معايا انا وخطيبتي نحجز الفساتين 
– اتفاقنا 
– ارتاحي بقى 
خرجو وسبوها لوحدها فكرة هتعمل اي وهتقولهم اي دخلت على الاكونت بتاعه ونزلت استوري الحمد لله وصلت بلدي 
عدى خمس دقايق ومصطفى شاف الاستوري دخل باعت مسدج 
– انتي بتهزري صح سافرتي امتى ووصلتي امتى انتي اكيد بتهزري 
– لا والله مش بهزر أنا دلوقتي في مصر 
– واخدتي القرار لوحدك 
– اه دي حياتي ولازم اكون مسؤوله عنها 
– تمام براحتك 
– ماشي وقفلت 
تاني يوم دخل بدر اخوها 
– قومي يا نورا كل ده نوم 
– اقفل الشباك واطلع بره يا بدر 
– لا لازم تيجي معايا 
– طيب خمسة كده اقوم بمزاجي بدل ما أقوم غصب واكون مش طايقه نفسي ولا طايقة اخرج اساسًا 
– ماشي 
خرج وبعد نص ساعة 
– كل دول خمس دقايق 
– ماشي اخرج بره هجهز نفسي واجي 
– ماشي 
– بعد ساعة 
– جهزت 
– دانا تعبت من الانتظار 
– استحمل بقى مش اختك 
– ماشي يا ستي يارب نروح ل هاجر نلاقيها جاهزه 
– ان شاء الله
– والله خايف اروح الاقية ملبستش وتقعدنا ساعات زي حضرتك كده 
– مش كلنا شبه بعض يعني أنا مثلا اخدت ساعة في بنت تانيه ممكن تاخد ساعتين تلاته 
– اطلعي قدامي بدل ما اطلعهم عليكي 
– الله وانا مالي يا لمبي 
– مش عارف محمد ده كان بيحبك على اي 
– نورا غير الموضوع 
– ماشي براحتك 
– المهم فين المحل اللي هتحجز من عنده ولا هنروح اي مكان 
– هنحجز من عند صديقتها 
– كويس بردو علشان مش قادره امشي كتير 
– دايمًا كسيلة متغيرتيش 
– ده هو اسبوع معقول يغيرني 
– على رايك وقف تاكسي وراحُ عند هاجر 
– اعرفكم ببعض دي نورا اختي ودي هاجر خطيبتي 
– ازيك يا نورا 
– الحمد لله وانتي 
– بخير 
– دايمًا 
ركبو راحُ نفس السنتر الي نورا جابت منه 
– نورا مفيش غير المكان ده 
– اه علشان صديقتي هنا واكيد هتختار الي يليق بيا وبسعر كويس 
– ربنا يفرحك يارب ويتمم لكم على خير 
– دخلو السنتر 
– دخلت هاجر وبعدين نورا 
– أميرة اي ده انتي اي جابك هنا 
– نورا ده اخويا جايه معاه
– مش إنتُ سافرتُ 
– اه بس انا نزلت علشان فرح اخويا 
– نزلتي بردو ولا اطلقتي 
– بدر انتي ازاي تتكلمي كده مع اختي متتكلمي عدل وبعدين انتي بتستجوبيه ليه دي مش شغلانتك 
– اميره انت متعرفش انا مين 
– لا معرفش 
– أنا اكون حبيبت جوزها القديمة بس انا اتجوزت وهو طلق يعني حتى لما يرجع مش هكون ليه هو اتجوز بس علشان يتجوزني حتى اسأل اختك 
– معاها حق أنا أطلقت 
– ومقولتيش ليه 
– مكنتش عايزه اعرفكم غير بعد الفرح 
– بدر طيب وفين جوزك 
– خلاص مبقاش جوزي وحكت له كل اللي حصل معاها 
– بدر أما ينزل والله ما هسيبه 
يتبع……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية توأمان وقلب واحد للكاتبة إيمان المهدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!