Uncategorized

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن سليمان

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن سليمان

فارس:بس اهدي متعيطيش 
ملاك:عاوزه اروح 
فارس:طب نركب المرجيحه ؟
ملاك ببكاء: روحني 
فارس: طب اهدي طيب والله هروحك 
وفجأه بدأ يدوخ ومسك راسه جامد شويه وبعدين 
فارس بغضب شديد: انا اي اللي جابني هنااا ! 
ملاك لنفسها: يختاااااي ده اتحول وده وقته 
فارس بعصبيه: وانتي اي اللبس الزفت اللي لابساه ده 
ملاك: انا .. انا مالي والله معملتش حاجه 
فارس: نعم يختي ؟ 
ملاك: ق ق قصدي .. انه ماله اللبس 
فارس بزعيق: ماله ! اني مفيش حريم عندنا تلبس اكده اي قله الادب والمسخره دي
ملاك: مسخره !
فارس: حسابك معايا فالبيت  يلا انجري علي العربيه 
ملاك: الله يخربيتك يشيخ
فارس: بتقولي حاچه ! 
ملاك: ابدا انا بكح بس 
وصلوا الفيلاوفارس شد ملاك من ايديها بدون اي مقدمات وطلع ع فوق 
فارس: هما سؤالين عايزك تجاوبي عليهم زي الشاطره علشان موركيش الوش التاني
ملاك: خلصا وانا موافقه هات الوش التاني بس ياريت اللي كان معايا من شويه 
فارس: احنا هنهزر يرحمك 
ملاك: خلي بالك انت بتخبط فالكلام هاا !
فارس بعصبيه: اتنيلي جوليلي اني ازاي كنت معكي ف الملاهي 
ملاك لنفسها: ياربي اقوله اي ده 
فارس بزعيق: انطقييي 
ملاك: انا … انت كنت …انت 
فارس: هتفضلي اكده كتير 
ملاك: لا بص انا قولتلك وديني الملاهي وانت كنت لطيف معايا و وديتني بس هيا دي كل الحكايه 
فارس: نعمم ! وانا وافقت .. انا مش فاكر حاجه زي دي 
ملاك: بكرا تفتكر يعنيا معلش 
فارس بنفاذ صبر: تمام ماعلينا اني ازاي رحت هعديها عادي علشان بتحصل معايا كتير نيجي للمهم 
ملاك: لا هوا مفيش حاجه مهمه غير اني هموت وانام 
فارس بهدوء: اللبس ده انا سمحتلك تخرجي بيه ؟ 
ملاك: لاء..بس 
فارس بعصبيه وصوته بدأ يعلي: بس اي وزفت اي احنا معندناش حرمه تخرج بالمسخره دي واصل فاهمه المسخره اللي بتلبسيها دي عاد كانت زمان دلوك اياكي اشوفك لابسها برا الاوضه ديه واصل فاهمانه يبت 
ملاك : انا البس اللي انا عاوزاه مش انت بقي اللي تيجي وتتحكم فيا ..وبعدين انت بتزعقلي ليه  انا محدش يزعقلي ابدا ولايعلي صوته عليا مين ما كان مسمحلكش تعلي صوتك علياا انت فاكر نفسك مين يعني 
فارس وهو بيضربها بالقلم: اسكتي خالص!
تحت عند العيله 
كريمه: يحاج الواد صوته علي جوي خليني اطلع اشوف اي اللي بيوحصل 
طارق العمده ابو فارس: اسكتي ي ام فارس ابنك مش صغير عاد فارس كبير واكيد عارف هو بيعمل اي اكيد حوصل حاچه منيها خلته يتعصب 
كريمه: حوصل اي بس البنيه طيبه وباين عليها وغلبانه اكيد مش حتعمل حاچه 
هدي بغل: الصراحه يمرت عمي ،، عمي عنده حق فارس كبير وعارف بيعمل اي وبعدين مفهاش حاچه لو مد ايده عليها مهي برضه البت دي مسهوكه حبتين تلاجيها كلمت شاب وهيا معه برا ولا حاچه
رحمه بتهمس لسلوي: عايشين مع حريقه في الدار 
وهووووب ضربها قلم جامد عمل صوت جامد لدرجه انهم سمعوه وجريت كريمه لفوق
كريمه دخلت و خدت ملاك و هدت فارس و قفلت باب الاوضة و ودتها علي اوضه تانيه و حاولت تهديها وجابتلها بدريه حاجة اشربها 
ملاك بعياط: انا مش مبسوطة هنا.. خرجوني من هنا انا مش عايزة اقعد هنا
كريمه: اهدي ي بتي اهدي هو بس اتعصب شوية و شوية و هيهدي 
ملاك: انا مش عاوزاه انا عايزة أطلق طلقوني منه انا عاوزة اروح لمرات ابويا تاني
كريمه: طب اهدي اهدي انا هجبلك الموبايل اتصلك بيها حاضر 
“كريمه جابت التليفون و رنت عليها”
.الرقم المطلوب غير موجود بالخدمة. 
ملاك و هي بتعيط اكتر: خلاص انا مش عايزة حد في حياتي ممكن تطلعي برا و سيبيني لوحدي لو سمحتي 
كريمه: بس ي بتي مي..
ملاك وهي بتعيط: معلش يماما اطلعي 
#الكاتبه_مريم_حسن
كريمه طلعت برا و قفلت باب الاوضة كويس وراها و اتغطيت بالبطانيه و قعدت اعيط تحتها … مش عشان ضربني لا .. منا طول عمري متعودة علي الضرب و الاهانة من مرات ابويا؛ يمكن دي تراكمات مثلا، اه ممكن تكون كدا..
انا كنت فاكرة اني هرتاح لما امشي من عند مرات ابويا اللي اتخلت عني بس فعلا الام مبتتعوضش، بس للأسف كأن الهم و الحزن مكتوبين عليا وبيلاحقوني في كل مكان
نامت ملاك من كتر العياط وصحيت الصبح كانت جعانه جدا وقررت متنزلش ولا تكلم فارس نهائي بس جوعها غلبها ونزلت 
رحمه جريت عليها: ملاك انتي كويسه ؟ 
سلوي: عملك حاجه يملاك ؟ 
ملاك بإبتسامه: متقلقوش انا تمام 
سلوي: اومال خدك احمر كده ليه
ملاك: ها .. ده عشان لسه صاحيه 
رحمه: طب زمانك جعانه تعالو نقعد ناكل هما باين اكده محدش صحي لسه 
ملاك:ماشي
فارس: احم .. اومال فين هدي مش معاكوا ليه 
ملاك: هقوم انا بقي 
سلوي: استني انتي مكملتيش اكلك
ملاك: شبعت سلام 
فارس: مالها دي 
رحمه: مخابرشي 
فارس بتوتر: طيب اااا هدي فين 
سلوي: وانت عاوز هدي في اي عاد 
فارس: لا لا ابدا مش عاوزها اني بس بسال هيا مش بتاكل معاكو ليه 
رحمه: تلاجيها نايمه 
فارس: طيب 
عند ملاك 
ملاك: الله يخربيت كده يجدعااان ضربني امبارح ونزل النهارده اكنه معملش حاجه ده حتي مسألنيش عامله اي قال ايي فين هدي يخويا عليك انتا وهيا 
كريمه بتخبط: ملاك 
ملاك فتحت: اتفضلي يماما 
كريمه: كيفك اليوم يبتي 
ملاك: الحمدالله 
كريمه: انا بعتذرلك بداله بس هو في شخصيته دي بيبقي عصبي شويه معلشي يحبيبتي 
ملاك: ولا يهمك 
كريمه: يلا طيب الفطار جهز 
ملاك: احم كنت جعانه فكلت انا ورحمه وسلوي 
كريمه: ماشي يبتي اني نازله اني بجي 
ملاك: تمام 
في الجنينه عند فارس كان قاعد بيشرب القهوه 
هدي: اي يفارس كيفك 
فارس بإبتسامه: الحمدالله 
هدي: الجو حلو قوي 
فارس: ايوي جدا … احم اقعدي لو حابه 
هدي بإبتسامه: الاهه دني حابه جويي 
فارس ضحك 
هدي: الا جولي يفارس عامل اي مع ملاك 
فارس: كويس الحمدالله هيا طيبه ومحترمه برضو 
هدي بغل: اوعي تكون حبيتها يفارس.
فارس بإبتسامه:
العمده من وراهم بصدمه :
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!