Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا أحمد

 رواية مجنونة آدم الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا أحمد 

في أمريكا :٠٠٠٠

علي مائده الافطار :٠٠٠٠٠

حاتم بغيظ:ايه الاكل المعفن ده.

حنان ببرود :اصل لقيت الشغاله الي هنا مش قد كده قولت امشيها واعمل انا الاكل.

حاتم بغضب:وليه انشاء الله حد قالك انه بيت ابوكي تعملي فيه الي علي كيفك.

حنان ببرود:وليه ي ابن الناس كده ماحنا بنتكلم حلو حلو مع بعضنا.

انجي باستفزاز :بس بجد بقا ي حنان الاكل تحفه.

حاتم بغيظ:لا ي شيخه انا هتصل النهاره بماكس الزفت يجي ياخد البلوه الي بلانا بيها.

حنان بخفوت :مش هخرج من هنا الا وانا واخده روحك معايا.

انجي :علي فكره انا هروح ازور تيام وهاخد حنان معايا..

حاتم :والحراسه طبعا هتكون معاكم ومش عايز تاخير.

حنان بغيظ:احنا نرجع وقت منرجع والشويتين بتوعتك دول مش علينا يلا ي ماما.

حاتم بسخريه:ماما الله ده كده احلوه اوي ماشي يحنان ماشي.

♥️♥️♥️♥️♥️♥️????????????????????????????????????♥️♥️????

في الجنينه :٠٠٠٠

فاطمه بوجع :ايه ي ادهم مبقتش ترد علي التلفون ايه خلاص نسيت فاطمه. 

ادهم بحده :اظن كفايه الي اخوكي عمله. 

فاطمه بدموع:انت مصدق الي اتقال علي أحمد ده ي ادهم ده صاحب عمرك. 

ادهم :وصاحب عمري طلع ندل وخان صاحب عمره. 

فاطمه بالم :اخرس اخويا اشرف من اي حد انا غلطانه اني حبيتك وفعلا ندمانه اوي عن اذنك ي حضره الظابط. 

لترحل فاطمه بدموع والم تحت نظرات ذلك العاشق الذي بتالم لما يحدث لمعشقوته لكنه مضطر. 

♥️♥️????????????????????????????♥️♥️♥️♥️????????????♥️♥️

في مكان ما :٠٠٠

شمس :ايه مالك فيك ايه. 

حامد بغضب:في انك شيطانه خلتيني اسرق قميص النوم بتاع حنان علشان تخربي بيتها هي وادم انتي فعلا شيطانه. 

شمس بسخريه:لا وانت الي ملاك مش كده مانت سلمت وقبضت جاي تعمل فيها شريف دلوقتي. 

حامد :ايوه لاني فوقت وافتكرت اني عندي زوجه وابن ممكن يضروا بسبب افعالي والي بعمله انا هروح لادم واقوله علي كل حاجه واهليه هو يتصرف معاكي التصرف الي يليق بيكي. 

وكاد ليلتفت ليصعق عندما را حلا تنظر اليه بدموع لا تتوقف عندما سمعت الحديث كاملا ليخفق راسه الما وندما مما فعل. 

????????????????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️????????????????????????????

في الاداره :٠٠٠

اللواء عامر بغضب:هو انا كلامي مبيتنفذش ليه فين المعلومات الي طلبتها عن القواضي دي ي بهوات. 

ادم بحده:سعادتك احنا عندنا الاهم القواضي دي تقدر تكلف بيها زملاء تانين ومش ادم زيدان الي ياخد اؤامر ٠٠

ادهم :ايوه سعادتك القضيه دي الي اهم عندنا فيه بنات بتضيع من اهلها. 

احمد :بيتاخد شرفها وعرضها بالساهل علشان ناس معندهاش ضمير ولا رحمه ناس احنا التلاته اقسمنا اننا مش هنسيبهم وهندمرهم زي مادمروا البنات دي. 

حمدي بغضب: انتوا بتتحدوني بقا بس علي فكره انتوا مش قد التحدي ده هتخسروا كل حاجه. 

ادم بسخريه:الي عندك اعمله سعادتك. 

احمد :مش هيكون اكتر من الي هيخسروه البنات دول. 

ادهم :واهلهم الي ممكن يموتوا بحسرتهم علي بناتهم. 

ادم :سلام ي صلاح باشا. 

صلاح بغضب وخفوت :ماشي انتوا الي جبتوه لنفسكم. 

♥️♥️♥️????????????????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في أمريكا :٠٠٠

في المستشفى :٠٠٠٠

في غرفه تيام :٠٠٠

كان يرقد علي السرير وهو في كامل وسامته رغم مرضه الاانه يمتلك وسامه وجاذبيه ادم الطاغيه ولكن للاسف تتحكم به هذه الاجهزه اللعينه. 

انجي بدموع وهي تقبل يده بحب:واخرتها ايه ي تيام هتفوق امتا بقا ي حبيبي سنين وانا بحلم باليوم الي هتفوق فيه اسمع صوتك واخدك في حضني تحميني من غدر الدنيا والزمن نفسي اسمع صوتك ي حبيبي. 

حنان بعطف :اطمني ي ماما انشاء الله هيفوق ويبقي زي الفل وتخديه في حضنك مش هو بس هو وادم وحلا كمان. 

انجي بدموع؛ يااه ي حنان ده امل بعيد انا كل الي بسعي ليه دلوقتي اني ارجعك سليمه ل ادم واحفادي. 

حنان :انا مش هرجع الي بيكي انتي وتيام بس لازم نحط ايدينا في ايدين بعض الي زي حاتم والي وراه لازم تكون نهايتهم الموت والسجن لازم يتحسبوه علي الي عملوه لازم. 

انجي:ده هدف عمري الي كان نفسي احققه بس للاسف انا ممكن اروح معاهم في الرجلين. 

حنان باطمئنان:اطمني ي ماما مستحيل اسيبك ابدا كل الي عملتيه هيتمحي ده غير انك هتساعدي البوليس انه يقبظ علي حاتم وده اكيد هيخلي موقفك احسن٠

انجي بندم:تفتكري ادم وحلا هسمحوني وهيقبلوني في حياتهم. 

حنان بتأكيد :اكيد هيسمحوكي عارفه ليه لان ولادك دول مفيش اطيب ولا احن منهم وهما كمان نفسهم تكوني معاهم ويبقوا في حضنك صدقيني هما دلوقتي محتاجينك اكتر من اي وقت ومن حقهم يفضلوا معاكي ومع تيام انتوا لازم ترجعوا تتلموا من جديد. 

انجي بأمل يتجدد؛ عندك حق ي حنان لازم نرجع نتلم من تاني ومن بكره هنحط اول مسمار في نعش حاتم والي وراءه ٠

حنان بمرح :حبيبتي ي حماتي ايوه كده. 

ليحتتضنوا بعضهم البعض بحب. 

♥️♥️????????????♥️????????????????????????????????♥️♥️????????

في شقه ادم :٠٠٠٠

اللواء صلاح بحده:انا متاكد ان عامر مشترك مع حاتم واكيد هو الراس الكبيره الي مسؤل عن كل ده. 

ادم بثقه :فعلا ي افندم عندك حق. 

ادهم :احنا برضه حاسين بكده. 

احمد :بس النهارده احنا جيبنهالوا علي بلاطه اننا مش هنسيب القضيه دي ابدا. 

صلاح بتحزير:خالوا بالكم من نفسكم كويس. 

ادم بخوف :ربنا يسترها علي حنان مرعوب عليها. 

احمد :اطمن ي ادم مراتك بميه راجل. 

ادهم بضحك:ههههه دي مخله حاتم والي وراه يتوبوا مبقاش انا. 

شمس بمرح: وانا هاخد ايه بالصلاه على النبي في الموضوع ده. 

احمد بغمزه: وانا مش كفايه ي نبض قلبي ولا ايه. 

ادهم بحده:متتلم ي اخويا ولا حظ ان اخوها قاعد ٠

شمس بمرح لاحمد:لا مش كفايه ي امور عايزه مبلغ وقدره. 

ادم :وانتي عايزه فلوس مقابل ايه ي شمس. 

شمس بصدمه:ايه ي سي ادم ده انا اصل الموضوع كله ده انا الي وقعتلكم ماكس على جدور رقبته وبناء علي معلوماتي دبرتوا الخطه بتاعه حنان وكانت من تنفيدي برضه وجاي تقولي على ايه الفلوس. 

ليقاطعهم جرس الباب ليفتح ادم. 

ادم بابتسامه:اتفضل ي سيدي. 

ماكس بابتسامه :شكرا ي ادم ٠

شمس بصدمه: ايه ماكس انت ايه الي جابك هنا. 

صلاح بابتسامه :نورت ي امجد. 

ادم :احب اقدملك ي شمس النقيب امجد العامري او ماكس بالنسبه الك.

شمس بصدمه عارمه :نععععععم 

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!