Uncategorized

رواية عشقت طبيبتي الفصل الثامن 8 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقت طبيبتي الفصل الثامن 8 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقت طبيبتي الفصل الثامن 8 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقت طبيبتي الفصل الثامن 8 بقلم ميسون عبدالمجيد

داليدا بصدمة:مااااالك استنييييي
ارجوك اسمع متتهورش
مالك بزعيق وحزن:استني استني ايه ها استني إيه عشان احضر فرحك أنتي واستاذ زياد مش كدة
دااليدا بعياط: مالك اناا..
مالك قاطعها: أنتي ايه ها ي خسارة كل حاجة عملتها معاكي ي خسارة عرفة ي داليدا أنا هقلك علي حاجة اخيرة أنا بحبك ي داليدا أيوا بحبك تخيلي مش عارف حبيتك إزاي وامتي مع ان قافل علي قلبي من بعد الللي حصلي بس غصب عني حبيتك وفي الاخر زياد بيه جاي يقلي انك بتحبيني زي زي اي مريض هنا ليه ليه تعذبيني ليه دنا خلاص قلت الدنيا هتضحكلي واكمل حياتي معاكي تخيلي في اليوم إللي كنتي بتقوليلي ان زياد هو المفجاة أن كنت هعترفلك إني بحبك لكن كويس أن مقلتش لان مجرد مجنووون عندك دنا بقيت بعشقك اتعودة كل يوم عليكي وعلي كلامك وان كل يوم تيجي تفضلي تزني عليا عشان انزل معاكي حبيت حكايتك حبيت كل حاجة فيكي
داليدا بعياط:مالك أنا وزياد سبنا بعض
وهوب قبل ما مالك يسمع داليدا كان رمي نفسه من الدور التالت????
دااليدا لسة في صدمتها بس نزلت جريت علي تحت(تخيلو انتو المشهد كدة زي في الافلام نزلت جري ووقعت كل إللي يجي قدمها ????????) 
داليدا نزلت لقيت مالك فاقد الوعي وكل دم فضلت تصرخ????????
وطبعا الاسعاف اخدة مالك مستشفي تاني وكان معاه داليدا دخلوة العمليات بسرعة وداليدا لسة مش مستوعبة إللي بيحصل
مالك فضل في العمليات اربع سعات وداليدا كانت بتموت فيهم
وفجأة الدكتور خرج وداليدا جريت عليه
دااليدا: ها ي دكتور طمني قول انه لسة كويس
الدكتور:الحمدلله نجي منها علي خير بس هو عنده كسور في مناطق كتير وبردو..
داليدا بخوف: بردو إيه
الدكتور:هو هيفضل فترة يمشي علي عكاز مش هيقدر يمشي ولازم يواظب علي العلاج الطبيعي فترة عشان يرجع زي الاول
داليدا بزعل:طب هو هيفوق امتي
الدكتور:يعني كمان سعتنين
الدكتور مشي وداليدا قعدة تفكر وافتكرت كلام هو ممكن يكون فعلا بيحبها الحب دا كله ابتسمت وفضلت قعدة
داليدا دخلت لمالك علي ما يصحي
مالك بوجع شديد:اااااه 
داليدا:حمدالله على سلامتك
مالك بزعل:اااه هو أنا لسة عايش ليه ليه ي رب معيشني عشان تعذبني ليه
دااليدا قاطعته: أستغفر ربنا بدل ما يقلبك قرد علي الكلام إللي قلته دا وبعدين رايح ترمي نفسك من الدور التالت فاكر يعني انك هتموت ماشي طبعا دا قدر وممكن واحد يموت هو قاعد بس الدور التالت معروفة هتكسر لكن مش هتموت كنت طلعت الدور الخامس علي الاقل هتجيب اجلك علي طول
مالك ضحك علي كلامها
مالك بزعل: وحضرتك ي دكتورة قعدة هنا وسيبة استاذ زياد لوحده
داليدا بتأفأف: استغفر الله العظيم يا أبني ارحمني وارحم ام زياد بقي طب انت عارف أنا كنت جيالك ليه انهرده
مالك:ليه
داليدا:عشان اقلك أن أنا وزياد سبنا بعض ????
مالك ابتسم لا اراديا وضحك وفرح جدا وحس انو هيموت من الفرحة
مالك بتمثيل: وأنتي جية تقوليلي ليه وأنا مالي
داليدا: لا ابدا اصل كان في واحد مجنون هنا من ساعت ما عرف إني مخطوبة وهو. عمال يكسر في كل حاجة اكنش اخصه
مالك: طيب يعني دلوقت اااااي????????
داليدا بتمثيل: يعني ايه اااااي ???????? دي
مالك:يبت ????????❤️ بحبك وربي بحبك
وهوب داليدا ضربته علي ايده:عيب كدة اتلم
مالك بوجع:ااااه الله يخربيتك لسة خارج من العمليات ومكسر
داليدا بضحك:اوبس سوري
مش هتحكيلي عن حياتك بردو
مالك: أنتي لسة مسرة بردو
داليدا:اممم جدا احكي بقي
مالك بحزن ودموعه نزلت من قبل ما يتكلم
داليدا بزعل:خلاص والله خلاص لو مش عايز تحكي
مالك حاول يتماسك: من قيمة شهرين كنت رايح أنا وعيلتي نصيف كنا عيلة بسيطة جدا أنا وبابا وماما واخويا اسلام
رحنا شرم وكانت فسحة جميلة جدا
في يوم نزلنا قعدنا علي البحر وطبعا مضينها لعب وصور واكل وكله
واقف علي البحر 
فلاش بااك
اسلام: مااااالك
مالك: نعم ي يسطا في ايه خضتني
اسلام: إسم الله عليكي ي حلوة من الخضة
مالك: ايه يلا متتعدل في كلامك
اسلام بضحك: ماشي خلاص بص روح هات الخضار والعوامات من فوق علي ما احضر القعدة والشوي
مالك:ماشي بس تعالي نتصور
اسلام: يعني حبكت الصورة دلوقت اطلع يلا
مالك:يسطا تعالي ونبي نتصور
اسلام: اطلع بقي عشان نخلص واول ما تنزل هنتصور وأنا هروح انده بابا وماما من البحر
مالك طلع وهو زعلانه ومش عارف ليه كان نفسة يتصور مع اخوه
مالك طلع يجيب الحاجة وهو نازل سمع ناس كتير بتصرخ رمي إللي في ايده وطلع جري عمال يبص حواليه يشوف اسلام امه ابوه أي حد وبيكذب تفكيره وبعد شوية عرف ان الموجة علي لجظة وخد كل إللي في البحر واهله ماتو
باااااك
مالك بحزن: ومن ساعتها وأنا زي منتي شيفة مجنووون
كل دا وداليدا دموعها نزلة
مالك بضحك:ايه دا ايه دا مش كان نفسك تعرفي
داليدا بعياط: ياريتك ما حكيت
مالك بهدوء: دودي خلاص كفاية عياط أنا مش حمل اشوف عياطك دا وكمان بسببي
داليدا بتحاول تهدء:ماشي خلاص بص هروح أنا عشان اطمن بابا وهجيلك بكرة بااي
داليدا مشيت وهي حزينة علي حياة مالك ومالك طاير من الفرحة
عدي اسبوع علي نفس الحال مالك لسة في المستشفى وكل يوم داليدا ترحله بعلم من باباها طبعا لان مالك اتصل بي بابا داليدا وقله انو هيجي يتقدم بس داليدا متعرفش
في يوم
داليدا:امسك
مالك بزهق: كفاية بقي حرام عليكي دنا خلصت العصير إللي البلد كلها
داليدا بقوة مصتنعة: اشرب وانت ساكت علي طول سامع
مالك بتثبيت: حاضر ي قمر انت تؤمر
داليدا:مش بتثبت علي فكرة
مالك: اممم صحيح أنتي متعرفيش
داليدا:خيير
مالك بخبث: مش أنا نويت اتجوز
داليدا برفعة حاجب: ودي مين دي إنشاء الله
مالك: وحدة كدة قمر جدا ملاك
داليدا:هه ودي مين دي إللي هترضي بواحد مكسر دي تبقي أمها دعية عليها
مالك: لا والله طب خلاص بقي أنا هتصل بعمو ايمن (باباها) واعتذر منه عشان متبقاش مامتك دعية عليكي
داليدا: طب فكر تعملها وأنا اوريك
مالك: تحبك وأنتي شرسة
داليدا وشها احمر قامت وقفت في الشباك
داليدا بتبص لقية زياد….
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!