روايات

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء الخامس عشر

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت الخامس عشر

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة الخامسة عشر

نهضت لبنى بغيظ تمثل الغضب وبداخلها سعاده انت ايه اللي جابك هنا وازاي تدخل اوضتي كده.
اوس اقترب منها جايلك عشان وحشتيني..
لبنى متقربش مني لو سمحت وامشي من هنا
اوس هنمشي مع بعض يلاا بينا..
لبنى لا والله وده ازاي ان شاء الله..
اوس زي الناس يلاا بينا
لبنى مبقاش ينفع وامش اطلع برااا عشان وجودك هنا غلط..
اوس ارتمى على السرير وقال تؤ مش همشي دي اوضت مراتي وعلى فكره ذوقك حلووه اوووي بلون الاوضه ازرق بلون السما.
لبنى بغيظ انت بتعملي ايه امشي يااوس من هنا ..طيب برحتك انا همشي وصلت الباب لتشعر به يحضتنها من الخلف ويهمس لها اسف..
لم تستطيع لبنى التماسك اكثر نبرة صوته تذكرت فعله معها لتبكي..اسف على ايه انت انت عارف عملت ايه يااوس انت حكمت عليا من غير ماتسمعني ازاي تعمل كده ازاي هثق فيكي تاني ازاي قولي..
ادارها اليها واحتضن وجهها بكفيه حقك عليا انا اسف بس انتي كمان كدبتي عليا..
لبنى بشهقات كان لازم تسألني تسبني اوضحلك مش تعمل كده من غير ماتسبني ادافع عن نفسي..
اوس معرفتش اسيطر على نفسي لما شفت ال***** ماسك ايدك اتجننت مية الف فكره خطرتلي..ازاي انتي تكدبي عليا وتقولي هتقابلي صحابك اجيلك اشوفك معا ال**** لوحدكم كنت…
لبنى بمقاطعه ووالله شفته صدفه لما جيت امشي مسكني ومنعني وكنت بعيط عشان ماسك ايدي بالعافيه..ومش عارفه …
اوس خلاص ..خلاص انسي اللي حصل مش عايزك تفتكريه..خالص
لبنى بشهقات لكن انت طل…
اوس اششششش انتي مراتي وهتفضلي مراتي لحد اخر يوم فعمري انا كنت متعصب ساعتها ومش عارف اقول ايه بعدين انا رديتك..
لبنى..
اوس وحشتيني اوووي..والله مش هزعلك تاني..دنى ليقبلها ليقتحم خلوتهما مهند بغضب..
مهند بانفعال اي اللي بيحصل هنا..
لبنى بحرج مممفيش…
اوس في اي يامهند..
مهند ازاي تدخل اوضتها كده انت مش عامل حساب لأهلها.٢
اوس دي مراتي ..
مهند بانفعال لا انت غلط دي طلقتك..
اوس ببرود.طلقتها بساعت شيطان و رديتها..فيها اي دي
مهند بسخريه لا والله بجد .هو لعب عيال والا ايه..
لبنى ياابيه هو .
مهند بتحذير انت تسكتي خالص وحسابك معايا بعدين..
وانت اتفضل امششي من هنا..
اوس مش ماشي لحد مااخد.مراتي معايا..يلاا يالبنى
مهند لا والله بجد انت فاكر ايه مالهاش اهل تتكلم معاهم..
اوس انا اتكلمت مع رأئد بيه وفهمته كل حاجه اظن انا مش عيل..عشان تعرفني اعمل اي
مهند وطلاقك ليها ودلوقتي عايز ترجعها دي مش حركات عيل.
اوس بانفعال احترم نفسك واعرف انت بتكلم مين..
مهند انت اللي ت…..ليتدخل في تلك الاثناء والد لبنى الذي وبخ مهند وامر لبنى بالذهاب مع زوجها..مما اغاظ مهند وترك المنزل وهو غاضب..
**************
لبنى مكنش ينفع تتخانق مع مهند كده..
اوس مش شايفاه ازاي داخل عليا يتخانق..
لبنى حتى ولو انت مش حاسب حساب زعلي..ونسيت انه اخويا
اوس طب خلاص بطلي التكشيره دي..وانا هعرف اصلح علاقة معاه
لبنى..
اوس بقولك ايه اي رأيك منروحش البيت النهارده..
لبنى يعني هنروح فين..
اوس اي حته كده نكون لوحدنا..فيها
لبنى بابتسامه اممممم مش عارفه..
ليغير اتجاه السياره لكن انا عارف..
****************
على الهاتف
المى طب اهدي ياحبيبي مينفعش تتعصب.كده.
مهند مينفعش اتعصب انت مشفتيهوش بكل بجاحه جاي وخدها معها وبابا سابه عادي..
المى مهو جوزها وبصراحه زعلك ده مالوش داعي ابدا…
مهند بانفعال مالوش داعي ازايي…هو هيطلق ..ويردها عادي..ده بعدين هيسوق فيها ويفتكر انها مالهاش ححد..
المى طب اهدي ان كان رائد بيه اتصرف وهو ادري متتعصبش انت عشان خاطري..
مهند…..
المى حبيبي انت روحت فين..
مهند انت فين و بتعملي ايه.
المى مابعملش في البيت..
مهند طب انا جايلك..
المى بارتباك ايه..
مهند اي اللي هو ايه محتاج اشوفك..
المى لكن..
مهند مسافة السكه واكون عندك..سلام..
*************
في احد الفنادق..
كانت نائمه بين احضانه وهو يراقبها بعشق لقد افتقدها حقا.واشتاق اليها والى قربها.
فتحت عينها بوهن وارتسمت ابتسامه على شفتيها بتبصلي كده ليه..
اوس بحاول اشبع منك..
لبنى امممم متحولش..
اوس بحبك..
ابتسمت بخجل طب انا هرو..لكنه قاطعها بقبلة طويلة وكأنه يحاول تعويض كل مافاته..ليبتعد عنها وصدره يعلو ويهبط..بعشقك..
دفنت وجهها بصدره بخجل وقلبها يتراقص فرحنا باهتمامه بها وحبه الذي بدا يظهره اكثر من السابق..
*************
المى بهمس وخوف انا نزلت عشانك لكن اخويا لو عرف اني نزلت بالوقت ده هيقتلني..
مهنظ مش قولتلك حددي معاد معاهم عشان نخلص وتبقى مراتي..
المى بتوتر طيب ان شاء الله هحاول سلام دلوقتي لازم امشي.
مهند استنى هنا امسك يدها يمنعها من النزول من السياره..
المى في اي…
مهند في انك وحشتيني ليجذبها اليه ويقبلها حاولت منعه وابعاده عنها لكنه كان يثبتها بقوه حتى سمع ضرب قوي على نافذت السياره انزلي يابنت ال**** هتجبلنا العار..طالعه معاه بنصاص الليالي
فتح الباب مهند في ايه انت مين.
المى بخوف اااسسر..
**************
نوال الوو ياحبيبي انت فين .
اوس انا مشغول دلوقتي هكلمك بعدين سلام…ياروحي..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!