روايات

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الثاني 2 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الثاني 2 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الجزء الثاني

رواية تزوجتها لاجلك البارت الثاني

رواية تزوجتها لاجلك الحلقة الثانية

في المطبخ..

دخلت مليكه بكل كسرت نفس وقابلت ام ابراهيم في طريقها.

ام ابراهيم بحزن/ انتي لسه بردوا مصممه تفضلي بطريقتك دي.

ميلكه بانكسار/ هعمل ايه يا ام ابراهيم ما باليد حيله.

ام ابراهيم بحزن/ ربنا يقويكي يا بنتي ويصبرك علي العيشه دي.

مليكه بإبتسامة خافته/ يارب يا ام ابراهيم .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
مسااااءااا.

ظلت تعمل مليكه بكل جهدها في هذا القصر الكبير وكانت صافيه تعطيها الاوامر بإبتسامة انتصار.

بعد كثير من ساعات العمل انتهي شادي من عمله وعاد الي المنزل كما واخيرا انتهت مليكه من اوامر صافيه التي تعطيها لها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في جناح شادي ومليكه..

كانت منهكه كثيرا من تنضيف هذا القصر الذي يصعب تنضيفه.

دخل شادي وجد وجهها مرهق كثيرا ثم جلس بجانبها علي الاريكه وتحدث بقلق

/ مالك يا حياتي فيكي ايه.

مليكه بإبتسامة خافته/ حمدلله علي سلامتك يا حبيبي.

شادي بقلق/ سيبك مني انا دلوقتي.. انتي فيكي ايه مال وشك مرهق كده ليه.

مليكه كعادتها كل يوم تكذب عليه لانه صافيه محظرها انها لا تنطق بحرف مما يحدث معها ل شادي.

/ مفيش يا حبيبي انا بس شوفت ماما بتنضف وكده قولت اساعدها.

شادي بإرتياح/ طب يلا يا حبيبتي العشا بقي جاهز.

مليكه بتعب/ لا يا شادي مليش نفس.

شادي بإستغراب/ ازاي ملكيش نفس انت باين عليكي مكلتيش حاجه من الصبح.

مليكه بتعب/ معلش يا شادي سبني علي راحتي.

شادي بقله حيله/ طيب يا روحي انا هجيبلك الاكل هنا وناكل انا وانتي مع بعض.

مليكه بإرهاق/ زي ما تحب انا بس كل اللي محتاجه انام شويه عشان ابقي كويسه.

شادي وهو يسندها الي السرير/ طيب يا روحي افردي نفسك علي السرير وانا هجيبلك الاكل لحد عندك.. ثم اكمل بغمزه.. زي ايام زمان فاكره.

مليكه بضحكت تعب/ عمرك ما هتتغير.

شادي بإعجاب وهو يغطيها بالملحفه/ عايزاني اتغير ازاي وانا معايا القمر كله.. يلا بقي انا هنزل عشان الحق اجيبلك الاكل وتاكلي عشان تبقي كويسه.

مليكه اول ما وضعت راسها علي الوساده غفوت وشادي ابتسم لها بحنان ومن ثم نزل الي الاسفل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في الاسفل..

جلس شادي ومن ثم تحدث بصوت عالي نسبيا/ يا ام ابرااهيم يا ام ابرااهيم.

صافيه بإستغراب/ مالك يا شادي بتنادي ام ابراهيم ليه.

شادي ل ام ابراهيم/ حضري صنيه الاكل وحطيها في المطبخ لحد ما اخلص اكل.

ام ابراهيم بطاعه/ حاضر يا بيه.

رحلت ام ابراهيم وتحدثت صافيه بتعجب/ انت مردتش علي سؤالي وبعدين صنيه الاكل دي لمين.

شادي بنفاذ صبر/ ل مليكه يا ماما.

صافيه بحده/ والسينوره مش قادره تتكرم وتنزل تاكل معانا علي سفره واحده.

شادي بإستفزاز/ لأ هي مش قادره.

كانت كلا من سعاد وسما جالسون ويستمعون للحديث بصمت ولكن سما لم تتحمل اكثر ومن ثم تحدثت بحقد/ ايه يا خالتو الكلام ده هو اللي بيقوله ده هيحصل.

شادي بحده/ متدخليش انتي.. انا بتكلم مع امي.

سعاد ضربتها في جنبها وتحدثت بإبتسامة/ متزعلش يا ابني هي فعلا ملهاش دعوه.

صافيه بحده/ لا ليها دعوه و السينوره اللي فوق مفيش اكل هيطلعلها.

شادي بحده/ يعني ايه الكلام ده.

صافيه بتحذير/…………

شادي بحده/ نعععععم.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!