روايات

رواية ملاك الليث الفصل الثامن 8 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الفصل الثامن 8 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الجزء الثامن

 رواية ملاك الليث البارت الثامن

رواية ملاك الليث الحلقة الثامنة

كلهم قاعدين ع السفره وفجاه دخلو ناس
ودول أهل ملاك وعايزين ياخدوها
ليث بص”دمه:ايييه محدش هياخد ملاك
علي استغل الفرصه:اسمعونا مش هتقدروا اصلا تاخدوا ملاك عشان هي مرات ليث
كلهم :ايي
علي :هو لسه هيتجوزها كتب كتابه عليها النهارده بالليل مش كده ي ليث
ليث مش فاهم حاجه:اه اه
الاب:بس دي بنتي وانا مش هسيبها
ليث:دلوقتي بنتك لا انساها انا عرفت انك انت كنت بتنزلها تشغلها وكمان تخطف الاطفال وتنزلهم تشغلهم (ليث ي جماعه لما لقاها سألها وعرف من ابوها واهلها وسأل عنهم وعرف)
ليث:احسنلك تط”لع ب”ره
احمد(ابو ملاك):بس دي بنتي
ليث:بس خلاص هتبقي مراتي وعشان تصدق كتب الكتاب مش هيبقي بالليل هيبقي دلوقتي وبعت جاب المأذون وكتبوا الكتاب فعلا
ليث:ملاك مراتي ومحدش هيقدر ياخدها مني
احمد بخب”ث:ماشي ي ليث ومشي

 

 

علي :مبروك طبعا انا عملت كده ي ليث انقذ”تكوا من الموقف
علي: يلا ي ملاك انقلي حاجاتك فاوضه جوزك وملاك طلعت تنقلها
ليث دخل الاوضه:ملاك انا عملت كده عشان انقذك بس من الموقف مش عايزك تزع”لي
ملاك بخ”بث:لا مش زعلا”نه بس مش عارفه اقول اي لمهند حبيبي
ليث بغي”ره وغض”ب:مهند اي وزف”ت اي وبعدين اي حبيبك دي لو مش واخده بالك ي مدام فانا ابقي جوزك وليث سابها وخرج
ملاك ابتسمت وكلمت مهند
ملاك حكتله ع اللي حصل
مهند:انا مش مصدق يعني كده مش هنكمل فالخطه الجوازه جتلك لحد عندك هههههههه
(ملاك كانت متفقه هي ومهند يعملوا الفيلم ده علي ليث وعلي كان عارف )وملاك كمان عارفه أن داليا سابت ليث وداليا هي اللي قالتها وقالتلها ع أن ليث بيحبها وهي اللي اقترحت ع ملاك كده ودي خطه منهم يعني ملاك وداليا وعلي هما اللي خطتوا كده
ملاك دخلت تاخد شاور ونسيت هدومها قالت ليث لسه مجاش من بره وخرجت لافه فوطه ليث فاللحظه دي كان بيفتح باب الاوضه وشافها أنص”دم وتن”ح من جمالها وعمال يقرب منها وهي ترجع لورا لحد مالزقت فالحيطه
ليث:انتي ازاي حلوه كده
ملاك:ليث أبعد
ليث: لي مش انا جوزك
ملاك:بقوه لا ي ليث احنا جوازنا ع الورق بس وزق”ت ايده ودخلت الحمام تاني وابتسمت بخ”بث وقلبها بيرقص من الفرحه
وبعد شويه طلعت كانت لابسه بيجامه برمودا سوده وسايبه شعرها وليث تنح
راحت هي بهدوء قعدت علي السرير
ملاك:ليث
ليث: اممممم

 

 

ملاك:هو انت هتنام فين
ليث:هنا ع السرير
ملاك: وانا
ليث:هنا ع السرير بردو
ملاك:بس مينفعش
ليث: ولي أن شاء الله انا جوزك علي سنه الله ورسوله
ملاك:صح بس جوازنا ع الورق وهنتطل لسه مكملتش الكلمه لقت ليث بي”قرب منها يبو”سها من ش”فايها وهي عماله تض”ربه ع ص”دره عشان يبعد واخيرا هو بعد
ملاك:وشها احمر خالص وموطيه للأرض
ليث:اوعي اسمعك تنطقي الكلمه دي تاني وراح نام ع السرير وشد الغطا
ملاك راحت تنام ع الكنبه وليث لاحظ بس محبش يضايق”ها وقال يسيبها براحتها
بعد فتره ملاك نامت وليث لسه صاحي وقام شالها من الكنبه نيمها جنبه وخدها ف حضنه وراح فنوم عميق
تاني يوم ملاك صحيت لقت نفسها نايمه ف حضن ليث ابتسمت وقربت منه لمست وشه
ليث:انا عارف اني حلو
ملاك:انت صاحي وبعدين انت لي جبتني هنا وازاي تني”مني ف حض”نك كده
ليث:قولت عشان ضهرك ميوج”عكيش
وقام وسابها ودخل الحمام
وملاك ابتسمت
نزلوا ع الفطار تحت
ملاك:صباح الخير ي بابا وباسته من خده
علي:صباح الخير ي حبيبتي
ليث:صبح ع ابوه هو كمان
وقعدوا ع السفره
********************************

 

 

فمكان تاني
مجهول:مش هسيبها هنتقم منها
مجهول ٢:معاك حق ي بيبي ده انا بكرها كره ملاك دي
مجهول:بقولك اي وحشتيني
مجهول٢:وانت كمان وفعلوا ما حر”مه الله
********************************
عند ملاك وليث
ملاك بتجهز ليث دخل عليها
ليث:انتي بتلبسي ورايحه فين
ملاك:خارجه الدرس
ليث:طيب تعالي اوصلك
ملاك:ماشي
ومشيوا هما الاتنين
ليث وصل
ملاك:سلام ي ليثو وباسته من خده
ليث: سلام خلي بالك من نفسك وملكيش دعوه بحد وانا هبقي اجي اخدك
ملاك:حاضر يلا باي ونزلت
ف ولد مراقبها من بعيد
بقي كده وبتعملي عليا انا الشر”يفه والله لاوريكي
عدي اليوم عادي جه الولد ده راح لملاك
-ممكن اتكلم معاكي شويه
ملاك:انا مش بتعامل مع حد معرفوش
الولد:طيب ممكن بس نتكلم عادي واخد منك الدروس
ملاك:ماشي
الولد قعد يتكلم مع ملاك وبعد كده جاب لها عصير وأصر أنها تشربوا وهي شربتو
وداخت وهو اخدها مكان ما وابتدي يته”جم عليها وهي تز”قوا
ملاك: أبعد عني ي ح”يوان أنت
الولد:انتي هتعملي علينا الطاه”ره الشريفه انا شوفتك وانتي بتبو”سي راجل فالعربيه
ملاك:ده جوزي
وهو مسك هدومها قط”عها وابتدي يته”جم عليها دخل ليث ونزل في ضرب

 

 

ملاك:ليث الحقن”ي همو”وووت
ليث جري عليها وأمر الحراس ياخدو الولد فالمخزن
ليث شالها ولبسها جاكيته وراح بيها ع المستشفي
ليث:دكتوره بسرعه
جت دكتوره:أيوه انا هنا
ليث: عايز دكتوره نسا
الدكتوره:ايوه انا
ليث:عايز اعرف هي بنت ولا لا وكمان هي تعبانه مش عارف مالها
الدكتوره:تمام حضرتك خليك هنا
بعد شويه
الدكتوره:هي بنت ولكن
ليث:اي
الدكتوره:اخدت دواء بيطلب ********
ليث بصدمه :ايييييه طيب وعلاجه اي
الدكتوره:*******
ليث:تمام
ودخل عند ملاك
ملاك:اه ليث مش قادره هموت
ليث:احنا خلاص هنروح اهو بس حاولي باني عادي عشان لو حد شافنا مش عايز حد يعرف وليث أخدها وراحوا ومكنش في حد فالبيت
طلع اوضتهم
ملاك:اه ليث مش قادره هموت فين العلاج
ليث:ملاك الولد ده شربك حاجه يعني
ملاك:في أي
ليث:شربك دوا يخلي جسمك يطلب *********
ملاك:اه الحي”وان منه لله اه وبتبكي جامد
ليث:ملاك انا اسف بس
ملاك:ماشي ماشي انا موافقه بس اخلص من التع”ب ده
ليث:قرب منها اول ماتحسي أن التعب راح عرفيني
ملاك:ح حاضر بس بالراحه
ليث:متخافيش مش انتي بتثقي فيا
ملاك هزت راسها باه
ليث:طيب غمضي عيونك وكان مفيش حاجه خالص
(نسيبهم شويه بقييي😂😂😂)
********************************

 

 

ف مكان تاني
مجهول:والله ما هسكت علي اللي حصل ده وهأخد حقي من ليث
*****************************
عند ملاك وليث
ليث:مبرووك عليا انتي
ملاك:انا انا عايزه انام
ليث :نامي ي روحي وملاك ح”ضنته ونامت
بعد ساعتين ليث صحي لقي ملاك نايمه ف حضنه ابتسم وهو فرحان جدا اصلا من جواه عشان اللي حصل بينه”م لانه معملش كده عشان هي كانت تعبانه وكده لا فعلا هو بيحبها ونفسه تكون مراته بجد
قام اخد شاور.
وطلع من الحمام ولبس بنطلون قطني وملبسش تيشرت
وملاك صحيت بصت لنفسها افتكرت اللي حصل بينهم واتكس”فت
ليث:انتي لسه تع”بانه ولا اي
ملاك:لا انا كويسه عايزه اقوم عشان اخد ش”اور
ليث:هتقدري تقومي
ملاك:اه ولسه هتقوم حست ب”دوخه وكانت هتقع لولا ليث مسكها
ليث:مالك
ملاك:حسيت بدو”خه فجاه
ليث:عشان مكلتيش

 

 

ليث:شال”ها ودخ”لها الحم”ام وملي ليها البانيو مايه دافيه وحطها في
ملاك:بكسو”ف خلاص اطلع
ليث:لو احتاجتي حاجه طيب اندهيلي وطلع

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى